"Jeden jízdní doklad platící v autobusech i vlacích cestujícím uspoří peníze na jízdenky a také čas, protože se mohou rozhodovat mezi více druhy dopravy i podle konkrétní doby odjezdu spoje," nastínil mluvčí kraje Ivo Heger.
Nové železniční tratě rozšířily integrovaný systém po takřka šestileté pauze. Dosud poslední integrovanou drážní tratí bylo železniční spojení mezi Šumperkem a Zábřehem v dubnu roku 2007. U autobusové dopravy se systém naposledy rozrostl v roce 2010 o linky v severní části Prostějovska.
"Olomoucký kraj integraci podporuje, důvodem je snaha zatraktivnit veřejnou dopravu a přimět část občanů, aby jí dali přednost před individuálním cestováním," vysvětlil Heger.
V integrovaném dopravním systému Olomouckého kraje (IDSOK), který převzal kompetence v organizaci dopravní obslužnosti v roce 2003, byli původně začleněni pouze autobusoví dopravci z řad městské a linkové dopravy. V roce 2005 hejtmanství začalo s postupným připojováním železniční dopravy do systému.