Nového dopravce vybírá Přerov v krátké době již podruhé. Od roku 2009 sice cestující v MHD vozila slovenská společnost SAD Trnava, ta však musela předčasně skončit kvůli tomu, že neměla povolení na provozování městské dopravy v Česku, které zahraničním dopravcům vydává ministerstvo dopravy.
"Problém jsme vyřešili tak, že SAD Trnava u nás vytvořila svoji dceřinou společnost Dopravní a logistická, která od ní zakázku se vším všudy přebrala," řekl mluvčí radnice Bohuslav Přidal.
Přerovské společnosti však k poslednímu listopadu tohoto roku končí dvouletá smlouva, a tak musí město hledat znovu.
"Protože se jedná o nadnárodní zakázku, byla rok dopředu zveřejněna ve věstníku Evropské unie. Teprve nyní jsme mohli vyhlásit výběrové řízení, přestože o tom, že nového dopravce potřebujeme, víme celé dva roky od chvíle, kdy jsme museli řešit problém se slovenskou společností," vysvětlil Přidal.
Město chce ekologické nízkopodlažní autobusy či infopanely
Jednou z hlavních podmínek, kterou nový dopravce musí splnit, je vybavit vozový park ekologickými nízkopodlažními autobusy.
"Dalšími podmínkami je zachování současných linek a zvýšení komfortu uvnitř vozu, například umístění elektronických informačních panelů, které cestující upozorní před každou zastávkou," řekl Přidal s tím, že radnice bude vítěze vybírat také podle stáří vozového parku.
"Nechceme, aby nám tu jezdily nějaké staré karosy, stáří autobusů je také jednou z podmínek," nastínil. Své nabídky mohou zájemci o zakázku za 250 milionů posílat na radnici až do 27. května.
O zakázku se bude ucházet i současný dopravce
Do výběrového řízení se chce zapojit současný provozovatel městské hromadné dopravy, přerovská společnost Dopravní a logistická, která v roce 2011 převzala zakázku od zahraničního dopravce SAD Trnava.
"Samozřejmě, že do toho půjdeme, máme ve městě jak rozsáhlé zázemí, tak řidiče. Určitě se tedy do výběrového řízení přihlásíme a zkusíme jej vyhrát," říká jednatel společnosti Tomáš Brada. Zadání dostal zhruba před 14 dny a už nyní chystá podklady.
"Zatím bohužel nesplňujeme všechny nutné podmínky. Z dvaceti autobusů, které máme, je jich jen třináct nízkopodlažních," dodal Brada. Společnost se však rozhodla přání radnice vyhovět a zadání splnit tak, aby měla co největší šance.
"Pokud bude podmínka mít těmito autobusy vybavený celý vozový park, pak ji splníme a autobusy někde seženeme tak, aby vyhovovaly," dodal Tomáš Brada.