Nový jízdní řád se od toho minulého neliší v počtu kilometrů, které vlaky po Olomouckém kraji najezdí, dráhy tak spoje neomezí.
"Stejně jako v roce 2013 si kraj objednal 5,7 milionu vlakových kilometrů, takže stav je srovnatelný s letošním jízdním řádem," informovala Hana Motyková, ředitelka Krajského centra osobní dopravy ČD v Olomouci.
"Na žádné trati nezastavujeme provoz, naopak i na trati v úseku Hanušovice - Dolní Lipka budeme jezdit také o víkendu a v pátek přibude jeden pár vlaků," dodala Motyková.
Novinkou pro rok 2014 je nasazení třetí soupravy RegioPanter, o němž České dráhy mluvily již v loňském roce.
"V prosinci nám bude dodán již poslední ze tří třívozových elektrických vlaků. Ten bude nasazen na trati Nezamyslice - Prostějov - Olomouc - Zábřeh - Šumperk," vysvětlila Motyková.
Společnost si od nasazení vlaku slibuje vytvoření nové páteřní linky. "Všechny tři vlaky obslouží na této lince téměř 43 procent spojů," dodala mluvčí Drah Kateřina Šubová.
Přibudou vlaky z Prostějova i Jeseníku
Mezi Prostějovem a Olomoucí pak společnost navíc na koleje pošle i dva nové spěšné vlaky Plumlov a Kosíř. Ve špičce tak budou mezi oběma městy jezdit vlaky přibližně v půlhodinových intervalech. S novým jménem pak vyjede i vlak Alois Nebel, který sveze cestující ze Zábřeha do Jeseníku.
Další novinkou je také zařazení úseku Olomouc - Hrubá Voda do integrovaného dopravního systému.
"Znamená to, že lidé mohou cestovat na jeden lístek. Ten si mohou zakoupit v dopravním podniku nebo na nádraží," informoval vedoucí oddělení veřejné dopravy krajského úřadu Jaroslav Tomík.
Cestující se však přesto musí v příštím roce připravit na drobnější komplikace. Ty souvisejí s modernizací olomouckého železničního uzlu.
"Budeme se snažit ve spolupráci se SŽDC dopady minimalizovat, ale samozřejmě se nedají vyloučit menší zpoždění, která budou způsobená rekonstrukcí a stavebními úpravami," uzavřela Motyková.