Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

ANKETA: Hlasujte, zda vítězí v létě na Hané místní pivo nebo minerálka

  11:59aktualizováno  11:59
Na hašení letní žízně má sice každý vlastní recept, nejčastěji však lidé sahají po pivu a minerálce. Jejich místní výrobci v kraji zažívají v létě nárůst spotřeby až na dvojnásobek. Mezi regionálními značkami piva a minerálek si mohou čtenáři MF DNES a iDNES.cz vybrat v hlasování svého favorita.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Ondřej Littera, MAFRA

O prodejních žních v létě mluví i zástupci tři pivovarů - Holby Hanušovice, Litovle a přerovského Zubru. "V létě roste konzumace piva na dvojnásobek a více. Denní prodeje překračují dva tisíce hektolitrů našich piv," sdělila mluvčí středomoravských pivovarů Hana Matulová.

Podle ní se pije víc piva lahvového, ale hlavně narůstá spotřeba piva při zahradních párty, kde se griluje, nebo na zahrádkách restaurací.

"Pivo chce svůj čas, takže není možné začít zvyšovat výrobu až s prvním horkým dnem. Už teď jsou ležácké sklepy plné piva, stáčí se v nepřetržitém provozu a je posílen i servis spojený s distribucí piva," dodala.

Hlasujte, kterým místním nápojem v létě zaháníte žízeň

V létě se pořád vypije nejvíc "klasiky", to je desítek, a u Hanušovic jedenáctky. Podle pivovarníků s létem roste spotřeba ochucených piv nebo speciálů. Typicky "zahrádkovým" pivem je například Litovel Maestro.

Roste spotřeba takzvaných kvasničáků, tedy živých piv. Především u žen je zase stále větší zájem o ochucená piva, která mají zhruba poloviční obsah alkoholu než desítka. "Naše současná piva nabízí třeba chuť limetky, malin, zázvoru či netradičního japonského citrusového plodu yuzu," nastínila Matulová.

Mezi minerálkami s vyšší teplotou vyhrávají neslazené vody

Na nejrůznější příchutě lákají zákazníky také regionální minerálky. I těch lidé v létě vypijí dvakrát více něž po zbytek roku.

"Chuť lidí se mění v závislosti na počasí, věku či momentální náladě. A v horkých letních dnech organismus ztrácí minerály a tekutiny i při běžných denních činnostech, jako je například vystoupání do 1. patra či obyčejný nákup v obchodě," vysvětluje větší poptávku po vodě manažer Hanácké kyselky Josef Doležel.

U jejich zákazníků podle něho v létě na plné čáře vyhrává chuť citrusových plodů. "Stejně jako u džusů je jedničkou pomeranč, u minerálek jsou nejvyhledávanější citrusové příchutě, jimž dominuje citron," shrnul Doležel.

Jeho slova potvrzuje i generální ředitel Ondrášovky Libor Duba, podle kterého pak zákazníci také v létě sahají po jiných příchutích než v zimě.

"Lidé toho vypijí v létě přibližně dvakrát více než v zimním období. Jakou příchuť si vyberou se odvíjí podle teplot. Od sladkých limonád přes lehčí ochucené vody až po neochucenou vodu v horku. To znamená, že v létě lidé preferují méně sladké a spíše osvěžující příchutě a neochucené vody," naznačil šéf Ondrášovky.







Hlavní zprávy

Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí
Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí

Recenze si přečtěte na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.