Aplikace Michala Šnajdara má vytáhnout uživatele internetu z virtuálního světa...

Aplikace Michala Šnajdara má vytáhnout uživatele internetu z virtuálního světa a pomoci jim poznat nové lidi naživo. | foto: Tomáš Frait, MF DNES

Vyrazte za zábavou do ulic, vyzývá autor „rychloseznamky“ pro mobily

  • 3
Žádné sáhodlouhé dopisování, vyměňování fotek, plánování schůzek, na které mnohdy vůbec nedojde… „Rychloseznamka“ v podobě aplikace pro chytré mobily s názvem CatchMe (Chyť mě!), kterou vytvořil olomoucký softwarový analytik Michal Šnajdar, pomůže lidem někoho „odchytit“ během třiceti minut.

„Aplikace má vytáhnout lidi ven z virtuálního světa a pomoci jim navázat reálné vztahy. A nemusí jít přímo o vztahy partnerské. Zároveň ji jde využít i komerčně,“ říká devětadvacetiletý muž, který se svým nápadem zvítězil v letošním klání Vědeckotechnického parku Univerzity Palackého o Podnikavou hlavu.

Na myšlenku vyvinout aplikaci CatchMe vás přivedla nějaká osobní zkušenost?
Ano. Pocházím z Uherskohradišťska a v Olomouci, kam jsem se přestěhoval za prací, jsem nikoho neznal. Přestože se živím jako softwarový analytik, mám raději život v reálu než ve virtuálním světě. Proto jsem začal hledat budoucí známé a kamarády. Zkoušel jsem sociální sítě, různá fóra i seznamku a dospěl k tomu, že tato cesta k navázání reálných kontaktů moc nevede.

Můžete to rozvést?
I když vám někdo na inzerát na seznamovacím portálu odpoví, šance, že se s ním skutečně potkáte, je podle mého odhadu jen asi tak třicetiprocentní. Většinou uváznete ve virtuální debatě, nekonečné výměně vzkazů, fotek. Ve finále to člověka stojí obrovské množství času a výsledkem je nula. Díky aplikaci CatchMe můžete poznat nového člověka do půl hodiny.

Jak aplikace funguje?
Samozřejmě si ji musíte stáhnout do mobilu a vytvořit si svůj profil. K užívání je potřeba mít zapnutý internet a lokalizaci. No a když má člověk chuť někoho poznat, stačí zadat výzvu, která by měla popisovat, za jakým účelem se chcete sejít. Lidé v okolí, kteří mají aplikaci zapnutou, ji uvidí.

Člověka, který ji přijme, pak aplikace začne navádět k dané osobě. K tomu, aby se k ní přiblížil minimálně na dvacet metrů, má právě půl hodiny. Pokud se mu to podaří, jeho mobil i mobil autora výzvy zapípají. Pak už záleží na konkrétních lidech, jestli možnosti využijí, jestli se dají do řeči, vymyslí zábavu nebo si třeba procvičí konverzaci v cizím jazyce.

Procvičí cizí řeč? Myslel jsem, že je to seznamka pro lidi, kteří hledají partnery…
Aplikace je určena k tomu, aby pomáhala navazovat nové mezilidské vztahy. Záleží na uživateli, k čemu ji použije. Může posloužit k hledání životní lásky, stejně jako může pomoci člověku, který hledá někoho, s kým by si dal v hospodě pivo nebo se dal do řeči na in-line bruslích. V obou těchto modelových příkladech ten člověk kolem sebe sice lidi má, ale bojí se, či neví, jak je oslovit. Aplikace tyto zábrany odbourá.

Kolik lidí ji už používá?
Zatím máme hotovou pilotní verzi aplikace. Testují ji naši známí a lidé, kteří ji našli náhodou na internetu. Celkem jde o nějakých 320 lidí, což není moc. Další zádrhel je v tom, že uživatelé aplikace jsou roztroušení po celé republice i po zahraničí, takže bývá problém někoho v okolí najít. Našim úkolem teď je jejich počty výrazně navýšit.

Jak toho chcete docílit?
Především chceme pořádat catchovací akce, jak tomu pracovně říkáme, na veřejném prostranství, kde si lidé budou moci aplikaci stáhnout a vyzkoušet mezi sebou. Akcí by se měli účastnit i komerční partneři, kterým chceme aplikaci prodávat. Prvním městem, ve kterém budeme setkání pořádat, bude Olomouc. Na akci budeme zvát prostřednictvím Facebooku či Twitteru.

Takže kritizované sociální sítě „zneužijete“?
To je pravda, ale využijeme je k tomu, aby lidé vyrazili za zábavou do ulic.

CatchMe si zájemci mohou stáhnout už nyní, odkud?
Pro uživatele mimo komerční sféru je zdarma v obchodech Google Play a App Store. Odkaz přímo na aplikaci lidé najdou na našich stránkách www.gocatchme.com. Ale zdůrazňuju, že zatím je k dispozici jen beta verze, na vývoji pracujeme.

Pojďme ještě ke komerčnímu využití. Proč by si firmy měly aplikaci koupit, k čemu jim bude?
Měla by jim sloužit jako marketingový nástroj k získávání nových zákazníků. Modelově. Jsem majitelem autobazaru, na CatchMe dám výzvu, že aktuálně nabízím testovací jízdy vozů. Uživatelé aplikace toho využijí a některý z nich si auto koupí. Nebo provozuju kino, pořádám koncert a půl hodiny před začátkem je mi jasné, že všechny lístky neprodám. Dám výzvu, že vstupenky jsou nyní ve slevě, a díky tomu jich prodám víc. Tím jsme se dostali k soutěži Podnikavá hlava. Přihlásil jsem se do ní právě s tímto podnikatelským záměrem.