Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Skateparkovému areálu v Prostějově přibude bikrosová dráha

  7:49aktualizováno  7:49
Prostějovanům a nejen jim by už od jara mohl sloužit trojlístek areálů pro volný čas složený ze skateparku, velodromu a bikrosové dráhy. V dubnu má totiž za zhruba půl milionu korun na parcele v Kostelecké ulici vyrůst bikrosová dráha vytvarovaná z tun zeminy. Doplní tak už existující areály.

Na stavbu bikrosové dráhy použije město zeminu ze stavby cyklostezky Hloučela. | foto: Vojtěch Bílý

Za nápadem postavit v Prostějově dráhu pro bikros stojí sourozenci Horákovi, závodní jezdci na BMX.

"O dráze jsme začali mluvit tři roky nazpět, kdy nás napadlo, že tu chybí. Moje sestra Jana jezdila v té době na světové úrovni," vysvětluje Vít Horák z klubu BMX Prostějov.

Dráha vznikne na pozemcích města a využije zvýšeného vnějšího náspu velodromu pro rozjezd a klopenou zatáčku. Tvarovaná trasa s hrboly a skoky měla být původně větší, nakonec bude sloužit s délkou 185 metrů a šířkou tři metry spíše pro tréninky.

"Jedná se spíše o zmenšenou dráhu pro děti, na které se však vyřádí i dospělí jezdci," doplňuje Horák s tím, že je za tuto variantu nakonec rád.

"Chceme tu se sestrou trénovat malé děti a je pravda, že v Prostějově v současné době chybí generace jezdců, která by velkou oficiální dráhu využila. Nejprve si je vychováme a pak můžeme uvažovat o větším místě," plánuje a dodává, že on sám jezdil trénovat na dráhy do Vyškova, Přerova či Uničova.

Ke stavbě poslouží zemina ze stavby cyklostezky

Zmenšená dráha se od velké bude lišit nejen délkou a šířkou, ale také počtem jezdců, kteří na ní mohou jet proti sobě.

"Normální start je pro osm jezdců, my budeme mít pro dva. Oficiální závody tu pořádat nebudeme, ale na předvedení show a trénink to bohatě stačí," vysvětluje Horák.

Tuny zeminy na místě čekaly na jediné - souhlasné stanovisko prostějovských zastupitelů.

"Projektová dokumentace je již zpracována, na místo byla navezena zemina ze stavby cyklostezky v lesoparku Hloučela. Předpokládáme, že po výběrovém řízení na dodavatele by se mohlo začít stavět v dubnu tohoto roku," hlásí Zdeněk Fišer, náměstek primátora odpovědný za investice města.

Jezdec se chce podílet i na finální podobě dráhy

A právě samotná stavba dráhy je poslední věcí, na které by se Vít Horák s městem rád dohodl.

"Přiznávám, že to je ještě poslední věc, do které bych rád mluvil. Zatím je na stavbu vypsáno výběrové řízení, my bychom se na tom jako jezdci ale také rádi podíleli," vysvětluje s tím, že pro stavební firmu není problém navézt hrby z hlíny.

"Postavit funkční dráhu je ale něco úplně jiného. Hrby musí mít ten správný rádius a zatáčky sklon, je v našem zájmu, abychom se na tom podíleli," doplňuje.

Stavbě třetího areálu pro volný čas v Kostelecké ulici fandí i radní města, kteří návrh doporučili zastupitelstvu ke schválení.

"Věřím, že nové sportoviště se stane oblíbeným, umístění mezi skateparkem a velodromem je ideální," připomenula Ivana Hemerková, náměstkyně primátora.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.