Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Měla platný lístek na vlak. Na noc ženu ale z čekárny i tak vyhnali

  9:09aktualizováno  9:09
Cestující měla platnou jízdenku na vlak, jenže ten jí vinou zpoždění předchozího spoje v Hranicích ujel. Chtěla tak strávit noc ve zdejší čekárně. Zaměstnanci nádraží ji ale z budovy vykázali, přitom právě jízdenka zaručuje, že člověk má do doby příjezdu vlaku nárok zůstat v čekárně. ČD však pochybení odmítají.
Kvůli poruše na trati měl vlak, kterým jela Jana Tvarůžková zpoždění. Nestihla tak navazující spoj a musela nocovat před nádražím na lavičce. Ilustrační snímek

Kvůli poruše na trati měl vlak, kterým jela Jana Tvarůžková zpoždění. Nestihla tak navazující spoj a musela nocovat před nádražím na lavičce. Ilustrační snímek | foto: Tomáš HájekMAFRA

Jana Tvarůžková cestovala minulý čtvrtek vlakem z Prahy do Příbora, kvůli poruše na trati však do cíle ten den nedorazila. Vlak společnosti RegioJet, který ji měl dopravit z Prahy do Hranic, totiž nabral velké zpoždění. A poslední spoj, který ji z Hranic mohl dovézt do Příbora, cílové stanice její cesty, však na zpožděný rychlík nepočkal. Patřil jinému dopravci - Českým drahám.

Jana Tvarůžková se tak v noci ocitla i s platnou jízdenkou ČD na trasu z Hranic do Příbora, kterou si zaplatila předem, na hranickém nádraží.

„Měla jsem na tuto trasu samozřejmě zakoupenou jízdenku již v Praze, ale vzhledem k tomu, že byla datována na čtvrtek a v pátek by již nebyla platná, kupovala jsem si ji po příjezdu do Hranic pro jistotu ještě znovu,“ říká Tvarůžková.

Českým drahám tak za trasu Hranice - Příbor zaplatila dvakrát. K přístřeší v podobě čekárny jí však nepomohl ani jeden lístek.

Z čekárny, která měla být podle cedulky na dveřích v případě mimořádných událostí či zpoždění vlaků otevřená po celou noc, ji zaměstnanci nádraží vyhodili.

„Neměla jsem kam jít a neměla jsem u sebe dostatečnou hotovost, abych si zaplatila noc v hotelu, i kdybych věděla, kde ve městě nějaký je a jak se dostanu do centra. Byla jsem tedy nucena strávit noc na lavičce před nádražím, dokud se budova opět neotevřela. Nedovedu si představit, že by se mi to stalo v zimě, že by se to stalo staršímu člověku, nebo že by mě venku samotnou někdo obtěžoval,“ stěžuje si na přístup dopravce.

Z celé cesty tak Janě Tvarůžkové zůstala hořká pachuť. Nikdo se jí podle jejích slov ani neomluvil.

„Zaměstnancům ČD se nejspíš nechtělo zůstat po celou noc v budově, kterou by museli nechat otevřenou, a tak mě z čekárny neprávem vyhodili ven na ulici. Prý musí budovu uzamknout, nařízení seshora, se kterým nic neudělají,“ říká s tím, že neměla žádnou jinou možnost, jak se dostat v noci domů.

Po příjezdu domů se tedy obrátila přímo na České dráhy, odpovědi, proč k takové situaci došlo, se však nedočkala.

Kdyby měla lístek na celou cestu, čekárna by zůstala otevřená

Vyjádření se podařilo získat až poté, co se na společnost obrátila MF DNES. „Je nám líto, že k dané situaci došlo. Je obvyklé, že cestující v podobných situacích s uzavřenou přepravní smlouvou, tedy s přímou platnou jízdenkou z nástupní do cílové stanice, necháváme v čekárně přes noc s možností přístupu na WC a k nápojovému automatu v hale. Z důvodu bezpečnosti a eliminace pobytu bezdomovců na stanici je však samotná hala vždy uzavřena,“ vysvětluje tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

A proč se tedy podobné podmínky nevztahovaly i na paní Tvarůžkovou?

„Pokud by paní Tvarůžková měla přímou jízdenku, pak by se podobné situaci určitě vyhnula. Navíc České dráhy svým cestujícím garantují zajištění posledního přípoje až do cílové stanice na území ČR,“ vysvětluje Šťáhlavský.

To podle něj znamená, že kdyby si cestující zakoupila jízdenku na celou cestu právě u ČD, zajistila by jí společnost v případě ujetí posledního přípojného vlaku náhradní přepravu až do Příbora.

„Protože paní Tvarůžková cestovala do Hranic se společností RegioJet, tak se měla za této situace obrátit přímo na svého dopravce,“ prohlásil Šťáhlavský.

Takové vysvětlení se ale Janě Tvarůžkové nelíbí. „Nevidím problém v tom, že ČD nezajistily náhradní dopravu, taxislužbu a podobně, ani jsem to v této situaci nečekala. Jde mi vyloženě jen o to, že mi nebylo umožněno zůstat v čekárně, která je přístupná i pro cestující jiných společností, než jsou ČD.“







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.