Na dostavbu přispějí peníze z Evropské unie a od Olomouckého kraje. Ten již v minulosti věnoval téměř jeden a půl milionu, nyní počítá s dalšími dvěma miliony.
"Věříme, že cyklostezka Bečva je velkým lákadlem pro turisty nejen z našeho regionu, ale i z ostatních krajů. Proto jsme se rozhodli, že na její dostavbu přispějeme," vysvětlil náměstek hejtmana Pavel Horák.
Krajští radní počítají s tím, že dva miliony korun poskytnou na stavbu dvanáctikilometrového úseku mezi obcemi Špičky, Milotice nad Bečvou a městysem Hustopeče nad Bečvou. Dotaci ale musí ještě posvětit zastupitelstvo. Tuto část cyklostezky plánuje mikroregion Hranicko, stavba přijde na více než devět a půl milionu korun. Mikroregion bude žádat také o peníze z Bruselu.
"Okolo Hustopečí je složitá situace, jsou tam ochranná pásma a členitý terén, který je často pod vodou. Na některých místech proto počítáme s vybudováním pouze cyklotrasy po polních cestách. Cyklistům bude odměnou úžasná krajina v blízkosti vodního toku," shrnul šéf mikroregionu a místostarosta Hranic Miroslav Wildner.
Dalším místem na trase, které také čeká na dostavbu, jsou úseky v okolí Týna nad Bečvou, místní chatové oblasti a Lipníka nad Bečvou. "Po dokončení za dva tři roky by se tak cyklisté mohli dostat až na Jadran. Na dostavbě nyní intenzivně pracujeme a všichni se budeme snažit poslední spojky dodělat ještě v našem funkčním období," řekl místostarosta Hranic.
Cyklostezka Bečva vede z Velkých Karlovic přes Vsetín a z Horní Bečvy přes Rožnov pod Radhoštěm do Valašského Meziříčí, kde pokračuje přes Hranice a Přerov až do Tovačova. Prochází třemi moravskými kraji a její délka je 141 kilometrů.
Po dokončení propojí osmadvacet měst a obcí. Pokud se v budoucnu spojí s Moravskou stezkou, stane se součástí první cyklodálnice v České republice o délce dvě stě třicet kilometrů.