Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mladý řidič těžce zranil ženu na kole, její tříleté dítě zachránila přilba

Řidič v centru Šumperku nedal ve čtvrtek v podvečer přednost cyklistce, která na kole vezla i své tříleté dítě. Auto je srazilo, žena je s těžkým zraněním v nemocnici, dítě utrpělo lehčí poranění. Podle lékaře mu nejspíš zachránila život přilba, která mu při pádu ochránila hlavu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lefs

Míra zavinění ...

Hmmm - tak jen pro upřesnění, jak to bylo s tou  křižovatkou:

http://maps.google.cz/?ie=UTF8&t=h&brcurrent=5,0,1&ll=49.963318,16.969693&spn=0.000849,0.002014&z=19

Favorit jede  (na mapě) zprava a odbočuje doleva (na mapě dolů), cyklistka jede vyznačeným pruhem - ten je tam jasně vidět. Viditelnost podle mě v pohodě (podle fotek) a odrazky by v této situaci neřešily vůbec nic (což neznamená, že je nemá mít). Takže ten řidič to prostě zvoral...

0/0
25.10.2010 16:12

-=koloděj=-

kolo

jako kolo je to super, to se musí nechat, dobrá herka, ale kde to má (povinné) boční odrazky a přední světlo? a v podvečer ... řidič patrně vůbec neměl šanci to kolo vidět. To kolo není způsobilé k provozu na pozemní komunikaci.

0/0
25.10.2010 15:24

Corwin_x

...

Proc jsem jeste nikde nevidel clanek "Cyklista nedal prednost v jizde,zpusobil dopravni nehodu..." Nebyl jsem tam, nevim jak to bylo, ale kdyz vidim na fotce to kolo z roku raz-dva,bez odrazek a svetel... Navic jestli mu jeste pri odbocovani zasvitilo slunko do obliceje(dle fotek to vypada na rano nebo vecer)...Kazdy clanek o stretu kolo-auto je laden do stylu "Ridic vyvrhel s krvi podlityma ocima a silenym smichem na rtech zmasakroval chudacka bezbranneho cyklistu" Kdybych si udelal pomer <aut potkanych za mesic>/<provedli mi nejakou prasarnu> a <cyklistu potkanych za mesic>/<provedli mi nejakou prasarnu>, bohuzel jste prohravajici, pani cykliste. Namatkou zminim za posledni mesic 3 individua ktera nechapou pojem "znameni o zmene smeru jizdy", 2 kterym nic nerika znacka dej prednost v jizde a jednoho nasrot ozraleho dedka ktery mi z kola upadnul pod auto (nastesti to bylo ve vesnici a ubrzdil jsem to, ale mel jsem chut toho blba aspon nakopnout, kdyz uz se mu nic nestalo)

0/0
24.9.2010 14:51

joohanka

Re: ...

Kdybych si já udělala poměr překročení předpisů mezi cyklisty a ostatními řidiči, drtivě jsou v převaze řidiči. Každý den, každou chvíli někdo překračuje rychlost. Směrová světla pro ozdobu. Bezpečná vzdálenost ...  To je známka dnešních řidičů. Trestat trestat trestat!

0/0
27.9.2010 9:54

Scarlett from Scottland

Re: ...

zato cyklista kolikrát nezná ani předpisy a taky to tak vypadá. Blemcá se na silnici, no radost se kolem nich motat Rv

0/0
25.10.2010 13:53

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

Re: ...

nemá cenu se dohadovat, chyby jsou na obou stranách

a těch aut se logicky při podobné rychlosti potká míň, než pomalejších cyklistů

0/0
11.10.2010 17:31

zskr

vina

Je mi líto všech zúčastněných a přeju jim, aby se z následků dostali co nejdříve. Myslím si, že ten mladík cyklistku prostě přehlédl, což se může stát každému. Proto bych ho tentokrát neodsuzovala jako v případě jiných nehod způsobených nedodržením povolené rychlosti. I tak bude mít tuhle příhodu celý život před očima.

0/0
24.9.2010 13:06

MerlinMagic

Re: vina

Máte pravdu až na to, že nedodržení povolené rychlosti není zdaleka hlavní příčinou nehod. To si myslí jen média a ovčí stádo.

0/0
24.9.2010 13:15

Smrť

Re: vina

A teď popřete i to, že vyšší rychlost = méně času na reakci a horší následky nehod, že?Rv

0/0
24.9.2010 13:38

vaclav13

Re: vina

No, jestli je Vám stabilní první místo jak v absolutním počtu nehod tak v jejich smrtnosti málo, tak máte zajímavé logické pochody. Kdyby se nějakým účinným opatřením podařilo dostat z našich silnici Fittipaldíky, tak máme v mžiku tak o třetinu mrtvých méně.

0/0
24.9.2010 13:54

danieel

Jak to bylo?

I v Brne, kdyz je cesticka pro cyklisty, tak na kazde krizovatce s cestou je znacka KONEC cyklostezky, tj. prednost tam ma zrejme auto..  a pokud pani jela v takovem miste, je to jeji vina - mela sesednout nebo spomalit, at se vyhne cemukoliv vetsimu.

0/0
24.9.2010 12:59

svarak z krabicoveho vina

Re: Jak to bylo?

Proč by mělo mít přednost auto?? 8-o Pokud cyklista přejde na silnici ze značení pro CS do běžného pruhu, stává se z něj běžný účastník silničního provozu a přednost má ten, kdo na ni má nárok podle pravidel siničního provozu. Tady neplatí, že silnější bere. 8-o

0/0
24.9.2010 13:07

vidocqcz

Re: Jak to bylo?

Bohužel jste si nevšiml smutné skutečnosti, že skutečně silnější bere. A bere toho dost. A už předpisy říkají cokoliv.

0/0
24.9.2010 13:14

Tadeusz Serepecki

Re: Jak to bylo?

8-o

0/0
24.9.2010 13:09

Tadeusz Serepecki

Re: Jak to bylo?

8-o  Jinak doufám, že Ty nemáš řidičák!!!

0/0
24.9.2010 13:10

MerlinMagic

Re: Jak to bylo?

Já jsem to pochopil tak, že myslí přejezd pro cyklisty. V tom případě cyklista přednost nemá.

0/0
24.9.2010 13:18

Tadeusz Serepecki

Re: Jak to bylo?

Pokud to bylo myšleno takto, tak samozřejmě souhlas. Pak ovšem nechápu, proč to uvádí v souvislosti s tímto incidentem, když je z článku jasné, že tam to rozhodně nebyl případ přejezdu pro cyklisty, ale cyklistka byla "protijedoucí".

0/0
24.9.2010 13:23

MerlinMagic

Re: Jak to bylo?

Ale on psal že v Brně.......Všímám si, že nějak nechápeš příspěvky ostatních. Nic ve zlém, nezlob se ale není to první případ, spíš je to pokaždé.

0/0
24.9.2010 13:28

Tadeusz Serepecki

Re: Jak to bylo?

Tak si přečti jeho příspěvek, hlavně tu část "pokud jela paní v takovém místě - je to její vina". Pak můžeš poučovat někoho o chápání. Ikdyž uznávám, že mnoho příspěvků v diskuzi je pro mě nepochopitelných... ;-)

0/0
24.9.2010 13:34

MerlinMagic

Re: Jak to bylo?

No ano, pokud jela tam kde on si myslí a popisuje ve svém příspěvku.... No nic, končím.

0/0
24.9.2010 13:39

Tadeusz Serepecki

Re: Jak to bylo?

Prostě popisuje nějakou úplně jinou křižovatku někde v Brně, když je jasné, že tady byla situace úplně jiná. Jak to tedy spolu souvisí? Mi to vysvětli, když jsem podle Tebe blbej.

0/0
24.9.2010 13:42

Buster

Re: Jak to bylo?

Paní jela ve vyhrazeném jízdním pruhu pro cyklisty. Navíc tato křižovatka je velmi přehledná, i když je tam mírná zatáčka - řidič navíc odbočoval v odbočovcím pruhu. Spíše si myslím, že jel rychle - aspoň mně to připadá podl rozbitýho čelního skla.

0/0
24.9.2010 20:34

petr987654321

Re: Jak to bylo?

jsi blby nebo navedeny ?

0/0
26.9.2010 23:43

jujanek

kolo

Mám strach jezdit na kole po silnici sám, natož s dítětem. Podle mě kolo na silnici nemá co dělat, a když tak má svítit jako auta a cyklista má mít řidičák. Je totiž účastníkem siln. provozu jako každý jiný a musí dodržovat předpisy. 

Tohle je ovšem smutnej případ a řidič by měl pykat.

0/0
24.9.2010 12:57

MerlinMagic

Re: kolo

Jasná věc.

0/0
24.9.2010 13:03

Tadeusz Serepecki

Re: kolo

Podle Tebe nemá kolo na silnici co dělat, ale jezdíš tam. Tak si v tom udělej pořádek... ;-)

0/0
24.9.2010 13:06

jujanek

Re: kolo

ty si udělej pořádek, netvrdim, že jezdim ppo silnici na kole:-P jen to, že z toho mám strach

0/0
24.9.2010 13:20

Tadeusz Serepecki

Re: kolo

Dobře, omlouvám se. Dejme tomu, že si na kole po silnici nikdy nejel (moc tomu nevěřím ;-)), ale proč podle Tebe nemá kolo na silnici co dělat?

0/0
24.9.2010 13:37

kebab

Re: kolo

Řekl bych, protože tam na něj většinou není místo. Obvykle jen sestupující krajnice dobrá tak akorát pro chodce, ale cyklista potřebuje trochu víc spolehlivějšího místa.

0/0
24.9.2010 13:57

Tadeusz Serepecki

Re: kolo

Kola na silnici samozřejmě patří, tak jako tam patří vzájemná ohleduplnost a respektování předpisů.

0/0
24.9.2010 14:05

Rudý přízrak fights for freedom

dal bych 10 let

natvrdo ve veznici se sprisnenou ostrahou a to by ho naucilo, ze se ma priste, kdyz odbocuje podivat. !!!Rv

0/0
24.9.2010 12:47

MerlinMagic

Re: dal bych 10 let

Brzdi přízraku, on to jistě nechtěl udělat. A tobě se něco podobného může stát klidně zítra.

0/0
24.9.2010 12:50

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

Re: dal bych 10 let

nejspíš nechtěl, ale teď jde o to, jestli nevěděl nebo neviděl

0/0
11.10.2010 17:28

Mat_Hawk

Re: dal bych 10 let

on to jistě udělal schválně, ta zpřísněná ostraha jistě zamezí jeho zásadní společenské nebezpečnosti.

0/0
24.9.2010 13:30

Jinotaj

Jednoznačná vina?

Ta paní jela na kole bez světla v podvečerních hodinách. Vzhledem k tomu, že je už v 7 hod slušná tma, viděl bych to min na její spoluvinu. Jediné, co měla naštěstí 100% splněno, byla přilba na hlavě dítěte...

0/0
24.9.2010 12:26

Ficcino

Re: Jednoznačná vina?

Máte z fotek z místa nehody pocit, že je tma???

0/0
24.9.2010 12:33

vidocqcz

Re: Jednoznačná vina?

No tma každopádně není. Jenomže podle mého by i cyklisté, jakožto účastníci provozu měli svítit stejně tak jako auta, která svítí "kvúli zlepšení viditelnosti". Pak nechápu, proč cyklisté, jako nejzranitelnější účastníci svítit nemusí. Ono pak stačí mladý řidič, který z nedostatku zkušeností kouká "po světlech" a ne po "objektech co se na silnici pohybují". Taková zákonem vynucená slepota.

0/0
24.9.2010 12:36

karolko

Re: Jednoznačná vina?

svatá pravda!

0/0
24.9.2010 12:39

Ficcino

Re: Jednoznačná vina?

No to máte pravdu, ale i ten řidič prostě něco takového musí předvídat.

0/0
24.9.2010 12:39

vidocqcz

Re: Jednoznačná vina?

Tak tuhle větu tak nějak z duše nenávidím. Na silnicích se pohybují ožralí chodci, neukáznění cyklisté, ale řidič, ó ten je vždy vinen, protože on musí předvídat. Podle mého, pokud už "něco" jede po silnici s běžným provozem, tak to má mít stejné podmínky, tedy minimálně osvětlení a nějakou formu řidičského průkazu. Ano, i na kola by měl být ŘP průkaz, protože cyklisté zpravidla neznají ani základní předpisy, týkající se provozu na poz. komunikacích.

0/0
24.9.2010 12:47

vidocqcz

Re: Jednoznačná vina?

A co lékárnička? Kolikrát jsem byl svědkem toho, jak cyklista porazil chodce. Měl by tedy vozit lékárničku, pro případné poskytnutí pomoci, nebo to opět musí jen řidiči?

0/0
24.9.2010 12:49

MerlinMagic

Re: Jednoznačná vina?

Mluvíš mi z duše. Jenže tohle zastánci cykloušů nikdy nepochopí.

0/0
24.9.2010 12:52

lopee

Re: Jednoznačná vina?

Tedy je to vina její? V článku píše, že jela správně.

0/0
24.9.2010 12:56

vidocqcz

Re: Jednoznačná vina?

Ty to asi pořád nechápeš, že ne? Očividně ne, a tak ti to sdělím na rovinu. Já skutečně, ale skutečně neřeším, kdo je vinen a kdo ne.

0/0
24.9.2010 12:57

lopee

Re: Jednoznačná vina?

Najděte si, laskavě, jak ta křižovatka vypadá. Pak krafejte něco o nějaké slepotě.

0/0
24.9.2010 12:39

vidocqcz

Re: Jednoznačná vina?

Nicméně je patrné, že se vyjadřuji k obecnému problému a ne k nějaké zaprděné křižovatce.

0/0
24.9.2010 12:42

lopee

Re: Jednoznačná vina?

Vzhledem k tomu, že první věta v příspěvku, na který navazují další odpovědi, začíná: 'Ta paní ...,' průmerně vzdělaný lachtan by usoudil, že se jedná o naprosto konkrétní situaci. Prostě a jednoduše ji ignoroval a porazil. Toť vše.

0/0
24.9.2010 12:46

vidocqcz

Re: Jednoznačná vina?

Mě je vcelku fuk, jak začíná první věta diskuze ... to už je tak nějak podstata diskuze samotné.

0/0
24.9.2010 12:48

lopee

Re: Jednoznačná vina?

nápodobně

0/0
24.9.2010 12:55

vidocqcz

Re: Jednoznačná vina?

Nápodobně co?

0/0
24.9.2010 13:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.