Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy slibují pro krajské regionální tratě nové vlaky i hezčí nádraží

Modernější a pohodlnější. Tak lze shrnout budoucnost, jakou vybraným regionálním tratím i nádražím v Olomouckém kraji slibují České dráhy. Jako důkaz už koupily od poloviny září do včerejška pro užívání v regionu postupně čtyři nové soupravy Regionova Trio za sto padesát milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tomaseq

Vlaková stanice Olomouc hln

V tisku se psalo, že rekonstrukce ŽST Olomouc byla zastavena. Změnilo se něco? Mě je celkem jedno jestli si kupuju jízdenku u okýnka nebo u otevřené pokladny. Ta nová pokladna spíš bude problém pro zaměstnance. Neustálé průvany vyhánějící bezdomovce z vestibulu asi neprospějí celodennímu komfortu personálu, který tak bude přes zimu trpět chladem...

0/0
21.10.2010 12:44

Ozzar

vozový park

Na méně frekventovaných tratích ty Regionovy beru.  Ale kdy se dočká změn vozový park na hlavních tratích? Zvláště osobáky jsou ve velmi špatném stavu. Někdy to vypadá jako exkurze do cestování 70. let :-(

0/0
21.10.2010 8:41

Tomaseq

Re: vozový park

Regionovy beru na vedlejších tratí typu Olomouc - Senice na Hané... Na tratích do Šternberka nebo Krnova nejsou vhodné. Jedná se vlastně o rekonstrukci starých jednotek. Proč se jim asi říká Šukafon? Jedniné výhody rekonstrukce jsou, že jednotka je celá průchozí, že je částečně nízkopodlažní a že kabiny strojvedoucího jsou na obou stranách. Je vybavena modernízmi sedačkami a infosystémem... U těchto jednotek mi vadí konstrukce pojezdu (která se používal u tramvají před 100 a více lety).

0/0
21.10.2010 12:48

Trupman

Podle toho článku...

...to vypadá, jako kdyby radostným cílem bylo nacpat Regionovy na každou trať. Je vidět, že je to jen smutná propaganda, protože každý ví, že Regionova je jen nutné zlo na ty nejméně vytížené tratě. Rozhodně ne moderní náhrada za vlaky na rychlíkových tratích.

0/0
21.10.2010 0:09

Tomaseq

Re: Podle toho článku...

Náhrada na rychlíkových tratích by měla být něco na způsob CityElefantu (na nezávislé trakci v dieslové podobě). Na méně frekventované tratě jednopatrová varianta na způsob Žabotlamu 451-2.

0/0
21.10.2010 12:49

Karboxyl

Nádraží

Dráhy si opravou nádraží zajišťují, aby nebyly převedeny na SŽDC, ale přitom tenhle krok je nezbytný pro opravdovou konkurenci na železnici.

0/0
20.10.2010 21:19

jannes

Re: Nádraží

Člověče... jak se opravou nádraží zajistí nepřevedení na SŽDC???? A čo také si pradstavujete pod takým pojmom "dráhy"? Mám dojem, že chcete dělat chytrýho, ale moc toho nevíte....:-/

0/0
21.10.2010 9:19

Karboxyl

Re: Nádraží

Kefalíne, mám snad díky jedincům, kteří si pod pojmem dráhy představují bobové dráhy, speciálně zdůrazňovat, že se jedná o ČESKÉ DRÁHY, a. s. ? Myslím, že každému s aspoň průměrnou inteligencí je to jasné.

A k těm opravám nádraží - samozřejmě, že jim tím nevzniká žádný právní nárok na trvalé vlastnictví, ale je to velice důležitý argumentační nástroj v momentě, jkdyby se o tom začalo uvažovat. Něco ve smyslu : "Podívejte, jak si my o ty nádraží staráme, SŽDC se o ně takhle starat nebude." Jestli jste to nezaznamenal, tak v politice tozhodují čatso spíš emoce, než racionalita.

PS.Chytrého tady děláte jen vy a léčíte si tak nějaký svůj komplex, když se navážíte do jiných lidí. Ale to je normální, že lidé svoje problémy projektují do jiných.

0/0
21.10.2010 12:37

Tomaseq

Re: Nádraží

Převedení obsluhujícího personálu pod SŽDC by vedlo do pekel. Pokladní, informační pracovníci by měly spadat pod dopravce. Mezi zájmy dopravce patří co nejlepší kontakt s cestujícími. To může být nějakému Pepíkovi z SŽDC jedno...

0/0
21.10.2010 12:52

Karboxyl

Re: Nádraží

Ano, to je častý argument, ale myslím, že neoprávěný. Letištní informační systém taky nespravují letečtí dopravci, ale správa letiště a je snad nějaký problém?

Navíc jak v momentě, kdy bude na železnici jezdit několik konkurentních dopravců, chcete zajišťovat opravdu rovnocený přístup? Jedině tak, že personál nádraží bude nezávislý na dopravci.

Co se dělo v případě RegioJetu  a schválností ze stran personálu ČD, to jen dosvědčuje.

0/0
21.10.2010 13:03

Karboxyl

Re: Nádraží

Navíc ono to tomu pepíkovi je víceméně jedno i dnes, kdy pracuje pod ČD, protože u ČD bohužel stále ještě platí, že cestující je spíš obtížný hmyz. Takže v tomhle směru se už nemá moc co zhoršit, spíš zlepšit.

0/0
21.10.2010 13:09

Franta Jetel jr.

Českým Drahám už nevěřím ani slovo

a regionovy se u mně oblíbenými určitě nestaly....hlučné, nepohodlné, zatéká do nich, nebetyčně to v nich smrdí (nevím, jestli to natřeli nějakým lakem, nebo jinou sra**ou, ale smrdí to tam i při otevřeném okně)....tohle není nevděčnost, ale kritika naprosto zmršeného konceptu s dobrou myšlenkou :-/[>-]

0/0
20.10.2010 21:16

Tomaseq

Re: Českým Drahám už nevěřím ani slovo

Máte pravdu. Ale kde vzít peníze na novou částečně nízkopodlažní jednotku s otočnými podvozky?

0/0
21.10.2010 12:54

Franta Jetel jr.

Re: Českým Drahám už nevěřím ani slovo

můžou třeba přestat rvát desítky nebo stovky milionů do nepotřebné reklamy, svázat odměny manažerů a dalších vedoucích pracovníků s výsledky hospodaření firmy (tedy nevyplácet desítky milionů ikdyž firma hospodařila se špatným výsledkem)...a takovýchhle úspor, které by se mohly dát na koupi nových vozů je opravdu mnoho....plus nepočítám třeba možnost nákupu souprav na leasing atd. atd...[>-]

0/0
21.10.2010 14:11

Mitas24

Re: Českým Drahám už nevěřím ani slovo

No zkus to spočítat za těch promarněných 20 let zpět, co už tu postupně mohlo jezdit. Podívej se do Maďarska, do Polska, ...

0/0
23.10.2010 9:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.