Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Školy chtějí zrušit tabule či sešity a nahradit je notebooky

Ždímání houby, psaní křídou na tabuli a zapisování poznámek do sešitu. Tomu všemu bude na školách brzy konec. Další školy v Olomouckém kraji se rozhodly, že v horizontu pár let vymění všechny sešity a učebnice za notebooky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jozxyqk

zaměstnání

perspektivní zaměstnání do budoucna - oční nebo ušní lékař ;-D

0/0
3.11.2010 12:01

ScoutX

Nejlepší cesta jak potopit školství..

..přesně to je zavádění testů ve školách nebo dokonce e-learningu a testů z domova. Omezením času se docílí akorát toho, že dotyčný(á) doma řekne někomu, kdo to umí líp aby to za něj(ní) vyplnil někdo jinej, kdo tomu víc rozumí a nikdo nic nepozná. Tedy kromě žáka který si vyslouží bez práce dobrou známku. (<=osobní zkušenost). E-learning je skvělý jakožto doplněk výuky ale je plnohodnotný asi tak jako, kdyby každý seděl doma a informace sbíral jen z intenetu podle toho co ho zajímá. Výpočetní technika je skvělá pomůcka ale nesmí se to s ní přehánět.

0/0
2.11.2010 12:33

Tomaseq

Civění stále do notebooku

odrovnává zrak. Tak pokud bude mladý člověk hledět celý den ve škole do notebooku a pak doma bude opět v notebooku dělat úkoly a večer na tom bude hrát hry... To ty děcka budou mít zrak bruzo v kýblu... Rv Do sešitů ve škole jsem si zapisoval jen nejdůležitější věcy, které jsem si částečně zapamatoval už při psaní. Pokud si nic psát nebudu a těsně před zkouškou si otevřtu e-skripto o 150 stranách, tak nevím jak si vyberu ty nejdůležitější věcy a zapamuatuji si je...

0/0
2.11.2010 10:27

twisted

moje zkušenost

Notebook do školy nosím a ve spoustě předmětů mám možnost vést si jen elektronický sešit...ale nedělám to, prostě si myslím, že se víc naučím, pokud si budu věci sám zapisovat (můžu i jednoduše dělat obrázky apod.) a NTB tak používám jen na předměty, kde je učiva opravdu tolik, že nemá cenu si vše vypisovat. Sešit mám ale i tak...A k tomu co je popsáno v článku - moc infa tam teda není - ale představa, že si otevřu elektronickou učebnici a budu se celou hodinu drtit text se mi teda fakt moc nelíbí. A práce doma - no to snad ne - už vidím, jak doma nadšeně dělám cvičení a čtu texty a myslím jen na to, kdy už si konečně něco zapařím nebo půjdu ven...A v nadpisu zmíněné zrušení tabulí snad nemá ani cenu komentovat, větší blbost je napadnout nemohla...

0/0
1.11.2010 15:06

d.jar

všeho moc škodí

Není to špatné, ale už vidím jak budou studentu psát šílené vzorce a nebo narychlo překreslovat jednoduché náčtky. A když student dostane nějaké "sylaby" už nebude dál tolik pozorný aby pochopil řešení daného problému.

Už když si učební texty píše student sám pomalu se to učí a navíc si může udělat nějaké rozumné poznámky k danému problému.

Taky by nebylo naškodu zavést povinně na středních školách psaní všemi deseti, hodně lidí co znám píše všemi dvěma. :-P

0/0
1.11.2010 13:01

Bitterfeel

Cesta do pekla

Děs.... ještěže to mám už za sebou. Rv

0/0
1.11.2010 12:01

kremsa

Obávám se, že to bude změna k horšímu

Jako posluchač i jako přednášející jsem vždy dával přednost tomu, aby přednášející psal křídou na tabuli (nebo fixou na velkém papíru) a studenti si to opisovali do svých sešitů. Takto může přednášející připojit k textu ústní vysvětlení pomáhající pochopit text. Posluchač vidí, jak text vzniká, a pochopí jej daleko spíše, než když na něj naráz "vyjukne" kompletní text vytvořený přednášejícím doma bez jeho poznámek a vysvětlení. Když si posluchač musí text ručně přepsat do svého sešitu, lépe jej pochopí a zapamatuje a často si až při tomto přepisování uvědomí, že určité pasáži ne zcela rozumí a může přednášejícího okamžitě požádat o bližší vysvětlení. Dokonce může být užitečné si doma text zapsaný na přednášce ještě jednou přepsat. Také mám zkušenost, že při přednášce předem připravené skrze PowerPoint resp. dříve "slajdy" apod. se daleko častěji stává, že posluchač zcela "odpadne" a už se až do konce přednášky nechytí.

0/0
1.11.2010 11:43

Míra.S

Re: Obávám se, že to bude změna k horšímu

Já osobně při slajdových přednáškách odpadal tak že jsem čelem razítkoval lavici a to většinou až do konce přednášky. Zvláště pak, když slajdy = stránky ve skriptech.

Ale uznávám, že nějaký kompromis mezi tupým opisováním a stažením textů, tady k před připravenému materiálu si dopisovat poznámky a pod. by mohl být užitečný - ale chtělo by to nějaký sw. pro kolektivní vytváření materiálu, včetně možnosti zpětného promítnutí geneze vzniku konečného tvaru materiálu. !!

0/0
1.11.2010 14:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.