Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Olomouckém kraji stále vozí cestující autobusy z dob komunismu

Kde jezdí nejstarší autobusy v Česku? Podle statistik v Olomouckém kraji. Zdejší hromadné dopravní prostředky jsou totiž průměrně vyrobeny v roce 1993, v některých okresech v regionu jsou ale ještě až o sedm let starší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Sucubus

hlavne pokud vyhovuji technické a emisní kontrole

o tom druhém silně pochybuji... ve velkém dopravním podniku to chodí tak že na kontrolu se mezi vozy přehazuje kvalitní karburator a filtry... pak se tam šoupnou ty zničené a čoudí se dál... jo kdyby se nekašlalo na údržbu tak dokud vozí lidi v relativním pohodlí a spolehlivosti dojetí tak není třeba jej měnit...

0/0
16.3.2011 15:57

Jan Valouch

Zkreslené

To se to dělá bububu na cestující, když se nezjistí souvislosti.

Vozy Veolie jsou od reorganizace firmy evidovány v MS kraji (RZ "T"), vozy MHD Přerov pak v Trnavě, takže v evidenci u nás zůstává to nejstarší ve firmě. Takže nám zbývají 2 velcí dopravci:

FTL, tam se vozy z let 1988/89 dají snad spočítat na prstech jedné ruky, možná už jsou dokonce po letošních nákupech vyřazeny, takže tam zbývá pár Karos x73x, které se sice vyrávěly od roku 1982 ovšem AŽ do roku 1996.

A pak DPMO, kde je zhruba 10 vozů z roku 1996, pak už novější řada 900 a NP Solarisy. 2/3 vozů vyrobeny po r. 2000.  Takže pokud by byly počítány všechny vozy ve veřejné dopravě provozované, dostaneme se maximálně na 10 let. Nyní statistiku zkresluje jednak neúplnost, druhak evidence vozů firem veřejnou dopravu neprovozující. Tedy různá zemědělská družstva, sportovní oddíly.

PS: rád bych viděl shrnutí o železnici:-(.

0/0
10.3.2011 9:06

soudruh__malina

Mě by zajímalo

jestli ty dnešní kapitalistický rychlokvašky vydržejí taky tak dlouho jezdit.....Asi ne, nejmenovaným značkám praskají rámy po pár měsících a radši se ani nedívám na dveře jak se to kroutí.  

0/0
9.3.2011 17:11

Sucubus

Re: Mě by zajímalo

a ta koroze všude kolem dveří... chtělo by to alespoň údržbu srovnatelnou se starou verzí

0/0
16.3.2011 15:45

Astaroth

typy

To jsou uz vsechno ty hranate karosy, nebo jezdi jeste kulate RTO ci ten mezityp co mel jakoby oboci nad svetly?

0/0
9.3.2011 15:10

Maxmilian72

Re: typy

Mně jde hlavně o 4 kusy (?) nejstarších Karos B732 úplně dole na stránce http://www.mhdprerov.cz/vozovy_park.htm .

0/0
9.3.2011 16:03

Maxmilian72

SAD Trnava

Doporučuji se projet na některé z linek MHD v Přerově - takové "šroťáky" jinde určitě nejezdí. Uvnitř vozu smrad z výfuku a nafty, po ránu uvnitř i mráz, samá rez, potrhané sedačky, "krásný" zvuk motoru či převodovky... Sice se postupně vozový park obměňuje za nízkopodlažní CNG, ale bohužel má dopravce na celkovou obměnu čas do roku 2015. :-(

0/0
9.3.2011 12:53

Tomaseq

Re: SAD Trnava

V Přerově koupili nové autobusy. V provozu je posledních pár starých Karos ... Takže převažují nové vozy. Z vašeho příspěvku plyne, že je zde většina vraků. Rv

0/0
9.3.2011 14:05

Maxmilian72

Re: SAD Trnava

Pár starých Karos, většina... Ani jeden vrak by si neměl žádný dopravce dovolit nasadit na MHD!!! Je to ostuda SADu Trnava i města Přerov.

0/0
9.3.2011 14:11

daviidek

Re: SAD Trnava

Zkuste se někdy svýst autobusem na okraji Prahy. To co zažijete, jste určitě ještě nezažili. Ze 3 dveří jsou funkční jen jedny, zbývající dvoje jsou přikurtovaný řetězy a dráty, protože technika selhala a aby se za jízdy neotevřely. Při menším přechodu teploty z plusových do mínusových hodnot nabírají linky i 3 hodiny zpoždění. Náhradní autobusy nejsou. Soukromý dopravci to mají hold na  háku, hlavně že DP dobře platí a lidi jsou rádi, že se dostanou do práce i s 3 hodinovým zpožděním ... Cena 26,- za jízdenku je na tento stav vozovýho parku " tak akurát " ;-D

0/0
9.3.2011 16:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.