Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Olomoucké nádraží se má za miliardy změnit, vláda to ale může odložit

Už letos měla začít velká přestavba olomouckého hlavního nádraží v hodnotě několika miliard, která by zahrnovala hlavní podchod, nástupiště včetně výstavby jednoho nového, i koleje. Vše ale mohou zkomplikovat úspory na ministerstvu dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

holes4

Olomouc?

tak to vláda odloží stoprocentně:-P

0/0
8.4.2011 12:35

Tomaseq

Olomouc hl.n.

Jakou délku bude mít druhé nástupiště? O kolik metrů bude prodlouženo? Dá se někde sehnat plánek budoucího kolejiště uzlu Olomouc hln? Ď.

0/0
31.3.2011 20:32

djdave

brno je dulezitejsi

v brne cekame na nove nekolik desetileti a kvuli penezum se odklada. to ze chce olomouc byt zahrnut do superstrategie my pripada jako spatny vtip!

0/0
31.3.2011 20:30

lmk

Re: brno je dulezitejsi

Jestli to nebude tím, že Olomouc je kompletně nachystaná, všichni s tím souhlasí a čeká se jen na řádově několik miliard. Přestavba Brna má ještě hromadu nevyřešených problémů, spousta lidí je proti a především to má stát cca 15-25 miliard (přesně se to v podstatě neví).

0/0
1.4.2011 18:04

Makarov

ma to vubec smysl?

Nejak mi unika smysl zrekonstruovat koleje, aby vlaky mohly jezdit nadrazim 160 km/hod, kdyz tam stejne budou zastavovat. A to vcetne vsech expresu a superexpresu.

0/0
31.3.2011 14:36

SHL

Re: ma to vubec smysl?

Určitě má smysl rekonstruovat nádraží všude v republice. Při dodržení určitých standardů je to velmi pohodlný způsob dopravy. ČD se k tomu musí ještě propracovat...

0/0
31.3.2011 17:15

Poborskiii

Re: ma to vubec smysl?

Veškerý materiál použitý při koridorizaci standardně umožňuje rychlost 160 km/h (trakční vedení, zabezpečovací zařízení, koleje), rychlost je místně omezována vždy pouze kvůli směrovým poměrům (např. oblouky o malém poloměru) a jelikož je Olomouc rovná jak pravítko, tak tam žádná zásadní směrová omezení nejsou a není je pak nutné ani odstraňovat, čímž nevzniknou žádné náklady navíc a cena je stejná jako při nižší rychlosti. A jen pro přesnost, dle projektu bude v prostoru osobního nádraží (čili u nástupišť) rychlost snížena na 140 km/h, ve zbytku bude rychlost bez omezení 160 km/h (modernizovaný úsek má délku celkem 4,5 km).

0/0
7.4.2011 18:41

kytt 1.0

hm

A o možnosti rozšíření nedostačující kapacity a uspořádání nádražní haly opět ani slovo. Další věc - (bez)bariérovost. Nula nula nic. Opravdu bych nechtěla běhat po olomouckém nádraží s kočárkem, kufr na kolečkách mi úplně stačí. No a jak tak koukám na ty fotky a návrhy - nástupiště jsou poměrně úzká a po té úpravě na nich bude místa ještě míň. Všimněte si, že ty tři kusy osob stojí všechny až za bezpečnostní linií nástupiště, pokud nechtějí být nalepené na skle schodů. Pochybuju, že by třeba na rychlík / IC do Prahy čekali tři lidé. No a ohledně modernizace trati - ve stoje v chodbičce opravdu nepoznám, jestli jedu po novém či starém. Leda tak že na mě prší či sněží skrz střechu či nedovírající se okno kratší dobu.

0/0
31.3.2011 14:32

sksiol

Re: hm

takhle vidět všechno černě.....to Vám může jeden závidět teda ;-D

0/0
31.3.2011 23:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.