Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na silnici R46 z Prostějova do Olomouce už se smí jezdit jen stovkou

Cesta z Prostějova do Olomouce dříve trvala patnáct minut, od nynějška ale musí řidiči dodržující při jízdě předpisy počítat s delším časem. Ředitelství silnic a dálnic totiž na frekventované trase, která v podstatě sloužila jako dálnice, snížilo ve směru od Brna kvůli bezpečnosti maximální povolenou rychlost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mija72

Nesmysné omezení na silnici pro mot. vozidla Vyškov-Olomouc

Nejen z Prostějova do Olomouce, omezení na 100 je už za Vyškovem, takže po celé délce Vyškov - Olomouc, někde jen 80... Nechápu. To si nemusíme snad ani kupovat dálniční známku a zrovna jet po staré!!!;-€ Za chvilku tam bude moct jezdit snad i traktor!

0/0
4.8.2011 21:30

prasák

Re: Nesmysné omezení na silnici pro mot. vozidla Vyškov-Olomouc

To oemzení je v pořádku, ta silnice nemá odstavné pruhy ani ve stoupání, nemá nájezdy a vede pod okny domů. Zasloužila by zbořit.

0/0
4.8.2011 22:07

Paa1

Návrh

Navrhuji s okamžitou platností zakázat vjezd na kteroukoli komunikaci, na které se stala nehoda! Zachráníme životy kaskadérů a miliardy ze státního rozpočtu na opravy silnic a dálnic.

0/0
3.8.2011 8:03

klkl

omezení

TO by mě zajímalo, který horlivý úředník to tam dal už od Vyškova až p Olomouc a pro jistotu v obou směrech, když se od počátku mluvilo jen o úseku okolo Prostějova.  To by tam tedy mělo být povinných dálničních nálepek...

Všude se hovoří, jak už je Ostrava napojena na dálniční síť....tímto opatřením se tomu nasadilo korunu....

0/0
31.7.2011 17:05

kolyvanov2

To je otresnej clanek...

Omezeni na 100 neni PV->OL ve smeru od Brna, ale v OBOU smerech a uz od Vyskova. Komplet cely usek Vyskov-Olomouc je ted 100. Primo v PV byla 100 uz o par dni driv, kvuli hluku. Dale: najezd se v soucasne dobe nedela u Brodku, ale u Vranovic a omezeni tam bylo pochopitelne uz mnohem driv (klasicka 80, protoze je tam jen jeden pruh).

S tim vsim je spojena jedna zajimavost - ve smeru na Brno byla mezi Prostejovem a Vranovicemi uz docela hodne dlouho 90 - kvuli vyjetym kolejim. Asi to nebylo nebezpecne ci co. S kolejemi se nestalo vubec nic, ale 90 je pryc a stejne jako jinde je tam 100. Asi uz ty koleje nejsou nebezpecne tak moc:-)

No a za omezenim u tech Vranovic je znacka konec vsech zakazu, takze na tomhle miste je kilometr a neco 130...

+1/0
28.7.2011 22:54

AES/EBU

Jako vždy

byrokratické řešení. Za 3 roky už druhá bouračka - omezíme rychlost. Má to jednu nevýhodu: dá se to dělat jen do nuly Km/h. Níž to nejde. A co Pak? ;-)

0/0
28.7.2011 16:18

kolyvanov2

Re: Jako vždy

POlaci trefili stojici kamion nebo co ve 170, Ukrajinka v BMW bez jakekoliv brzdne drahy asi taky vzduchem neplachtila v 130. Snad tam nebude (v rychlosti 160+) smrtak ted, kdyz je tam 100. By tam dali 80 a tak postupne dolu a porad se budou divit, ze ackoliv tam jsou znacky, tak porad se zahadne boura...

0/0
28.7.2011 22:57

Neipori2

A co sleva?

100 km/hod? Aha, to aby se mohlo i nadále vybírat mýtné i dálniční poplatky;-O! Když něco nevyhovuje na 130 km/hod, tak podle čeho to vyhovuje na 100 km/hod?

Ať jdou do Prčic!;-€

0/0
28.7.2011 12:00

Milhaus1

Stovka je v obo směrech

jak od vyškova, tak i od Olomouce. To je zase (Ý)děs.

0/0
27.7.2011 13:49

p_n_2

Re: Stovka je v obo směrech

I před vyškovem u letiště? Jestli to, to zase budou mít pomáhači a chrániči hody.

R46 je ve špatném stavu, ale úplně by stačilo dát 100vku do prudších zatáček nebo k nájezdům, po celé trase je to zbytečné.

0/0
27.7.2011 22:24

Chlorofil

Re: Stovka je v obo směrech

Jj, stovka komplet v obou směrech od OL až po napojení na D1 u Vyškova, zkrátka celá R46.

0/0
28.7.2011 8:05

ZeeZ

mrtví

Většina těch mrtvých, minimálně u zmíněných poláků jsem si toho jist, zaplatila za to, že jeli mnohem více než 130. Snížením na 100, toho moc nenadělají, protože pořád budou tací, co to rozpálí na 170. A 100 by se mohlo jet i z brna do Prahy na 80% dělky trasy, i jkdyž to "splnuje parametry dalnice". Je to hnus, ale budem za nej platit vic a vic.

0/0
27.7.2011 12:30

Neumětel

Hanácký tobogán

Stovka je tam celkem rozumný kompromis.

0/0
27.7.2011 12:27

abrakus

Jen tak ...

... na ně, prostějovské ... sníží rychlost a auta se tam automaticky zdrží delší dobu ... copak neznají Zákon o zachování hluku? ;-)

0/0
27.7.2011 10:50

ZeeZ

Re: Jen tak ...

to by bylo horší v případě semaforů apod., kdby doprava stála, pokud se sníží průjezdová rychlost (rychlost za kterou auto projede kolem domu) sníží se i hluk. Mezi hranicí 130 a 100 uz to jde poznat dost.

0/0
27.7.2011 12:32

psycholog.idnes

Fakt je, že to tam jako dálnice nikdy nevypadalo

, ale aspoň 110 nechat mohli.

+1/0
27.7.2011 10:05

karelh123

..

Tak at zakazi kazdou silnici, kde kdy nekdo boural!! jednou za 3roky se  tam nekdo naboura a hned je to nebezpecny? Urcite stejne jeli nad povolenou rychlost a nejaky omezeni na 100 temto lidem stejne nebude vadit a pojedou i tak rychle. Takhle to buzeruje jen slusny lidi.

A kdyz uz je to tak pomala silnice, tak at zrusi tu povinost mit tam dalnicni znamku. Nevidim duvod ji platit, kdyz tam jedu stejne rychle jak na normalni silnici.

Nebo duvod je jen tema lidma co si tam za levno nakoupili pozemky koleme dalnice a ted chcou klid? stim snad museli pocitat ze to tam nebude tichy a meli by mit smulu!

+1/0
27.7.2011 10:03

Live_in_the_death

Re: ..

Jenže tato cesta nikdy nebyla dálnice a nikdy nebude dálnice. Konstrukčně tomu vůbec neodpovídá, proto také to omezení.

0/0
27.7.2011 10:23

Jika123

Re: ..

ovšem tato silnice je vedná jako rychlostní komunikace a dle platných norem a předpisů by tato silnice měla splňovat parametry na rychlost 130 km/h. Pokud tyto parametry nesplňuje, pak by tato silnice měla být vedena jako silnice I třídy a neměly by na ní vybírat mýto (resp. polatky ve formě dálničních kuponu). Takhle z toho udělají guláš jen proto, aby mohli prostě vybírat prachy nejen za dálniční známky, ale ještě za pokuty (a fakt bych chtěl vidět že za každým nájezdem bude stát cedule omezující rychlost na 100 km/h, protože kolikrát jsem zažil opravy silnic, kdy cedule omezující rychlost byla 10 km před opravou, mezi tím 2 nájezdy a žádné nové cedule omezující rychlost). Prostě bordel na kolečkách.

0/0
27.7.2011 10:41

Live_in_the_death

Re: ..

o víkendu jsem po této silnici jel a opravdu na každé nájezdu jsou omezení a dokonce někdy i mezi. Jenže při cestě do olomouce jsem žádné omezení neviděl, ale na cestě zpět jich bylo fakt kvantům. Takže to asi dosadili během dvou dnů i na druhou stranu.

0/0
27.7.2011 10:53

V.Poustka

Re: ..

od Brna 100, od Olomouce 130, tak je to aspoň v článku

0/0
27.7.2011 11:03

dpd

Re: ..

V sobotu bylo omezení ve směru od Olomouce - začínalo pod "babou". Z opačné strany, tedy od Brna,jak píšou v článku žádné omezení, dokonce zmizela 100 i u Olšan. Ještě jsme si říkali, že si dělaj asi srandu, když cesta od estakády až před Olšany je v daleko horším stavu, než opačně a že se asi spletli. Jak je to dnes, nevím, pojedu až o víkendu :)

0/0
27.7.2011 11:24

cbdave

Re: ..

Bohužel, jezdím tudy každý den. Je to bohužel už v obou směrech od Olomouce až po Vyškov. Ne jen po Prostějov. a Opačně :-(

Udržet 100 při sjezdu z Baby je nemožné. Se ptám, jestli nebylo levnější opravit silnici z PV do OL tu část 3 roky zfrézovanou, než dát prachy za tolik značek. 8-o

0/0
27.7.2011 13:15

Danča1

Re: ..

Taky si myslím, protože od Olomouce po Držovice to ještě celkem ujde, ale z druhé strany se dá jet v pravém pruhu velmi ztěžka a to ještě za sucha Za mokra je to tam o hubu :-(

0/0
27.7.2011 19:28

masinfira

Re: ..

Obecně jakákoli rychlostní komunikace je dle zákona o pozemních komunikacích silnicí I. třídy s tím rozdílem, že je určena pouze pro motorová vozidla, většinou kapacitnější a směrově rozdělená. To, že se po ní obecně může jezdit V = 130 km/h je zase dovoleno z hlediska zákona o provozu na pozemních komunikacích. Postavená je však v kategorii R22/100, tedy v šířce 22m a pro návrhovou rychlost 100 km/h ! (zdroj zde: http://www.ceskedalnice.cz/rychlostni-silnice/r46) - čemuž odpovídají i výše zmíněná svodidla, menší poloměry oblouků atd. V dnešní době se však všechny rychlostní komunikace stavějí již na rychlost V = 120 km/h.

A nebojte se, zpozplatnění všech silnic I. třídy pro všechna motorová vozidla chystá i nový ministr dopravy. Kupón má stát myslím 600 Kč/rok (zdroj: http://www.lidovky.cz/stat-chce-zpoplatnit-i-silnice-prvni-tridy-pro-osobni-auta-pat-/ln_domov.asp?c=A110720_072054_ln_domov_bet)

0/0
27.7.2011 21:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.