Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kraj je ochoten kvůli snížení rychlosti na R46 půjčit státu na opravy

Cesta po dálnici z Brna do Olomouce, kde od Vyškova nyní platí kvůli stavu silnice omezená stokilometrová rychlost, se v budoucnu možná opět zrychlí. Olomoucký kraj totiž oznámil, že je v zájmu co nejdřívějšího obnovení stotřicítky ochoten v krajním případě státu na opravy část peněz půjčit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kolyvanov2

Ridic CErvenka to celkem vystihl

Proti D1 Brno-Vyskov je R46 absolutne luxusni zalezitost a jestli tam ma byt 100, ta na D1 by musela byt tak 70...

0/0
4.9.2011 15:10

809.KocuR

Připojovací pruhy

To že tam chybí připojovací pruhy se ví už 20 let. Za těch 20 let se udělaly akorát u nové benzínky. Jinak exkrement. A nejednou překvapivé zjištění, že tady nejsou připojovací pruhy. No bodejť by tam byly, samy se nepostaví. Na jaro se zazelenají stromy ale připojovací pruh nepřiroste. To by musel někdo vzít lopatu, majznout někoho po tom poklopu na krk a vyjednat nějaký ten milion navíc. Postupně kazdý rok dostavět jeden sjezd. To se mohlo dělat už 10-15 let, prachy by na to byly. Jenže to by na vyhřátých židlích museli sedět lidi ochotní si tu mzdu zasloužit prací a ne prděním do hader.

Proč mám dojem, že silničáři by byli překvapení i tím, že o půlnoci nesvítí slunce?

0/0
3.9.2011 23:37

Milhaus1

Re: Připojovací pruhy

Naprostý souhlas.

Přidávám k tomu to, že nechápu, proč se několik let jen záplatují nejhorší úseky o délce max 200 m a nedělají se pořádné opravy? Navíc opravy nejsou kvalitní. Např. za sjezdem do Vranovic/Kelčic ve směru na Olomouc je relativně nový povrch, ale před mýtnicí se už před dvěma lety objevilo v pravém pruhu několik obrovských děr - nikdo to neopravuje. Podobné to je v opačném směru na Vyškov za odbočkou na Brodek u Pv v prudkém klesání z velkého kopce k Drysicím je v pravém pruhu několik obrovských děr už hodně dlouho (minimálně 5 let i déle), párkrát jsem tam zažil, že kamionista, ktrerý to něčekal vjel náhle do levého pruhu. Silničáři se to ani jednou nepokusili opravit!!! Na to nemám slov!!! Doufám, že to někdo z ŘSD čte.

0/0
4.9.2011 9:40

Buster

Zrušte na daném úseku povinnost platit!

Alespoň dálniční známky pro osobáky.

0/0
2.9.2011 20:38

mojepostovnischranka

Tak to jsem rád, že za to snížení rychlosti nemůže kraj

ta 100 je na 95 % celé trasy naprosto zbytečná, chápu snad jen rozbitý most okolo Prostějova, ale jinak pohodová silnice. To D1 je v mnoha úsecích horší než úsek okolo Prostějova ale dát 100 na D1 si nikdo asi nelajzne.

Takže z toho mi vyplývá, že tu 100 na R46 zavedl nějaký amatér, který tam asi nikdy nejel a nařídil to od stolu.

A co se týká svodidel, tak to řeší jen proto, že nějaká ženská to před časem přehnala v SUVečku v zatáčce u Prostějova, přelítla přes svodidla a sundala v protipruhu filcku (všichni zemřeli). Jak vysoká by musela být ta svodidla, aby zabránila podobné nehodě třeba kamionu? 2 metry? Rád bych osobně poznal toho, kdo o té 100 rozhodl, abych mu mohl sdělit svůj nepublikovatelný názor.

0/0
2.9.2011 16:09

T-72 M4CZ

Re: Tak to jsem rád, že za to snížení rychlosti nemůže kraj

Naprostý souhlas. Vůbec nechápu , proč tomu tankodromu z Práglu do Brna říkají  "dálnice"  a kde berou tu drzost vybírat tady navíc za dálniční známky. R46 je v mnohem lepším stavu .Celé to smrdí dalším tunelem stavebních firem do rozpočtu.

0/0
2.9.2011 18:51

masinfira

Re: Tak to jsem rád, že za to snížení rychlosti nemůže kraj

Jak už jsem tu kdysi psal, tato silnice je rychlostní silnicí, nikoli dálnicí a rychlostní silnice se v minulosti (a mohou i teď) budovaly na návrhovou rychlost V = 90 nebo 100 km/h. Tomu odpovídá i konstrukce svodidel. Jestliže se tam někdo vymele, může svou vinu částečně svést na "nedokonalé zabezpečení" rychlostní komunikace, což se nejspíš stalo. Proto se "vrátila" stovka. A nejde o výšku svodidel, ale o jejich konstrukci.

0/0
2.9.2011 19:46

mojepostovnischranka

Re: Tak to jsem rád, že za to snížení rychlosti nemůže kraj

Hm, děkuji za dovysvětlení. To jsem si sice neuvědomil, ale tím spíše mi ta 100 přijde absurdní, protože ten povrch je opravdu až na pár úseků pohodový, a důvodem tedy asi opravdu byla ta nehoda u Prostějova.

Ale proč by to tedy nešlo zařídit tak, ža se dá stovka na těch špatných úsecích (Těch je pár a jsou krátké), na zbytku se nechá max 130 a rizikových místech, kde by hrozilo přelítnutí svodidel, by se dala jen modrá značka Doporučená rychlost (nebo klidně na celou R46 pro případ, že by se někdo vymlel a pak si stěžoval.

0/0
3.9.2011 7:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.