Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát povolil britským těžařům hledat plyn mezi Hranicemi a Vsetínem

Úředníci ministerstva životního prostředí povolili britské těžařské firmě Cuadrilla průzkum, zda se v břidlicích pod oblastí mezi Hranicemi, Kopřivnicí a Vsetínem nachází zemní plyn. Česká pobočka firmy slibuje, že pokud u nás zahájí těžbu plynu, oslabí tím vliv Ruska coby největšího dodavatele plynu. Některé obce včetně Hranic ale podaly odvolání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Santa1

Letošní podzim ukázal budoucnost a ta bude hodně suchá.

Zlikvidovat zásoby spodní vody chemikáliemi nutnými pro efektivní těžbu plynu a kvůli čemu??? Kvůli troše plynu, ze kterého budeme mít akorát velké kulové, je hloupost největšího kalibru, skutečně hodná našich politiků!!!

+3/0
15.1.2012 18:36

midou

přejmenovat na plyn Václava Havla

a všichni budou souhlasit......;-D

+1/0
15.1.2012 17:18

sámvelkýmao

no

plynovod vsetín - londýn je na obzoru....

0/0
15.1.2012 16:48

yalma

takže když se najde plyn v ČR, těžit

a prodávat ho bude cizí firma ? Kam pak potečou zisky ?

0/0
15.1.2012 15:16

136N

Re: takže když se najde plyn v ČR, těžit

No přece tam kde má firma domov tj . jako vždy v daňovém ráji .;-)

+5/0
15.1.2012 15:55

Santa1

Re: takže když se najde plyn v ČR, těžit

Není to tak jednoduché, pro těžbu jakýchkoliv surovin potřebujete know-how a velice drahé technologie. Pokud nemáte ani jedno, pak vybudovat rentabilní podnik na těžbu toho plynu, třeba státní, je prakticky nemožné.

Když Chávez znárodnil ropný průmysl, na tento problém narazil. Jeho do značné míry zachránili Rusové, ale ani oni nemají všechno a tak už částečně vystřízlivěli ze znárodňování ála Jukos a na další projekty velice rádi přibírají západní partnery.

Každopádně si myslím, že na těžbu břidlicového plynu v ČR ještě nedozrála doba.

0/0
15.1.2012 18:45

Qesospi Cobigan

Tak předpokládám, že udělají jen průzkum

S případnou těžbou a podnikáním kolem toho už doufám britové nemají vůbec nic společného. Kolik za ten průzkum stát tedy zaplatí?

+1/0
15.1.2012 10:31

Opričnik4

Re: Tak předpokládám, že udělají jen průzkum

Podle mne se to dělá tak, že stát povolí průzkum firmě a ta provádí průzkumné práce na své nemalé nákaldy a pokud něco najde a stát+dal39 instituce rozhodnou, že se těžit smí/bude, tak má daná firma opci na těžbu, ovšem pokud by stát chtěl svěřit těžbu někomu jinému, tak zaplatí náklady na průzkum.

Říct kolik to bude stát dopředu asi jde dost těžko, to není stavba baráku nebo silnice, tady se hledá.

0/0
15.1.2012 12:01

136N

Re: Tak předpokládám, že udělají jen průzkum

No tak stejně jako v jiných případech zaplatíme stejně jako za českou vodu tak v budoucnu za český plyn cizí firmě . Doufám že údržba rozvodu stejně jako u vody a kanalizace ale zůstane Čechům .  Není nad výhodné kšefty .

0/0
15.1.2012 16:04

lapac

Re: Tak předpokládám, že udělají jen průzkum

Presne, dokonce i za Skodovku se musi platit. Kde jsou ty casy, kdy NASE auta byla zadarmo...

0/0
18.1.2012 23:18

Bariq

Tady je zase odborníků ...

Pokud si pořádně přečtete článek, tak se v něm mluví o hledání plynu, čili o průzkumu. Případná těžba ale bude finančně drahá a tak nebude moci konkurovat současným cenám plynu, který se těží z jiných geologických struktur (elevace zvodněných kolektorů). Osobně si myslím, že k těžbě plynu z břidlic u nás v příštích 50-ti letech nedojde.

0/0
15.1.2012 2:17

Opričnik4

Re: Tady je zase odborníků ...

Vzhledem k tomu, že nám Rusové prodávají svůj plyn už dneska zhruba za trojnásobnou cenu, než ho dodávají Číně a blokují roury všem potenciálním levnějším dodavatelům ze střední Asie, tak bych si o poměru ceny plynu těženého zde a importovaného z Putinstánu ani netroufl spekulovat.

0/0
15.1.2012 12:03

yalma

Re: Tady je zase odborníků ...

Ale chybí mi tam jedna informace. Zda se přitom podepsala smlouva o smlouvě budoucí, kdo bude ten plyn těžit.Nikde jsem nečetl,že práva k těžbě zatím nebyla nikomu prodána.

0/0
15.1.2012 15:17

yalma

Re: Tady je zase odborníků ...

Nikde jsem nečetl,že práva k těžbě zatím nebyla nikomu prodána.Buď  neexistuje, nebo se zatajuje...

0/0
15.1.2012 15:18

136N

Re: Tady je zase odborníků ...

Vsadím na B. ;-D

0/0
15.1.2012 15:57

lopenik III - duveryhodny ctenar

NE...

rozhodne NE... a uz vubec ne v beskydech...

+2/0
15.1.2012 2:14

eQuido

Re: NE...

Ano. Taky bych ho těžil na Mělnicku. On tam sice žádný není, to ale nevadí...

0/0
15.1.2012 22:45

klukzbeskyd

Re: NE...

R^

0/0
16.1.2012 0:06

trilobiteček

Jednoduchá

odpověď na to, proč se těžba povolí britské firmě a česká si zase ani neškrtn: ta britská má dost peněz. aby všechno podplatila Rv

0/0
15.1.2012 1:50

Zatím dobrý!

Re: Jednoduchá

A ona existuje nějaká česká firma, která umí břidlicový plyn těžit?

Nebo spíš existuje nějaká potřebná česká firma, která ho sice těžit neumí, ale měla by dostat zakázku aby si strhla příslušnou provizi a následně těžbu přenechala té britské? :-)

+3/0
15.1.2012 2:57

zdrh13

Re: Jednoduchá

V Norsku, když se našla ropa v Severním moři, tak vláda založila firmu StatOil. Měli tehdy Norové technologie na těžbu ropy? Uznávám, že to je možná lehčí než těžba břidlicového plynu. Ale to dost vařím z vody, beru pouze, že břidlicový plyn je poměrně novinka.

0/0
15.1.2012 11:12

panka

VODA,PISEK A CO JESTE?

Chemikalie ktere se pouzivaji k teto tezbe jsou velice jedovate a pronikaji do spodni vody spolecne s plynem, ktery unika horninou. Penize ktere ve forme zebracenek obdrzi nase republika nenahradi negativni dopad na zivotni prostredi. Profit pujde do kapes investorum v zahranici a nasinec si bude moci natocit plyn spolecne s vodou (USA,Kanada) vse je dokumentovane, jen se snazit najit informace, nase politiky to ale nezajima, skoda.

0/0
15.1.2012 0:53

digitaaalek

Humorne

Dovolim si zkopirovat 2 veticky : "Těžba plynu není těžba uhlí"."Voda a jemný písek pod tlakem rozpuká horninu, přes pukliny získáme plyn."

Toz maji moji duveru.;-D

0/0
14.1.2012 23:44

bmira

Na oběd

jsem měl fazolovou polévku, přijeďte, bude co těžit!!!

0/0
14.1.2012 23:28

koprak podruhé

Re: Na oběd

Já čočku navrhuji fůzi.

0/0
15.1.2012 6:28

Klika od blazince

Re: Na oběd

pres puklinu? :-P

0/0
15.1.2012 12:42

bmira

Re: Na oběd

Raději ne.;-D

0/0
15.1.2012 12:45

flames828

...

Ve Valmezu nemusí nic kutat, plyn se dá těžit přímo ze vzduchu ;-D

0/0
14.1.2012 23:03

urceno ke smazani

setrna tezba? nenechte se vysmat..

Vrtná souprava se postaví na ploše 200 krát 200 metrů. "Nic nikde nevytéká, veškeré kapaliny jsou v kontejnerech, vytěžené horniny se řádně vyváží na skládku,"

prelozeno do cestiny - v CHKO beskydy se ztopori zelezne trubkovite monstrum o plose 40 000 metru ctverecnich a nezname vysce ale rozhodne ne male. a vedle toho budou este hromady hlusiny.. dekuji, nechci.

+2/0
14.1.2012 22:44

Richard Hardon

Fracking? Tezba vodou a hlinou...?

Silne pochybuji, ze v CR nasadi jen nevinnou vodu a hlinu (bentonit?) - vsude na svbete se fracking provadi s pouzitim chemikalii, u kterych neni nikdy znamo, kdy a jak se dostanou do podzemni vody. Horici vodovodni kohoutky (plyn v podzemni vode) jsou proti tomu nevinnou kratochvili...

+2/0
14.1.2012 22:03

silný kuřák

Máloco bylo u nás

na tak dobré úrovni, jako geologové....Jezdili po celém světě a vyhledávali ložiska... Kam zmizeli? Je neuvěřitelné, jak lehce o všechno přicházíme. V době, kdy ceny energií raketově stoupají, jsme schopni i takovéhle voloviny... Jsme rozvojovou zemí se vším všudy.....

+1/0
14.1.2012 20:57

Liptacik

Re: Máloco bylo u nás

oni najskor budu v sluzbach tychto zahranicnych firiem.

0/0
14.1.2012 22:34

polpot1

Stát...

Budou pracovní místa hlupáci,ale pro koho?tak jedině jako svačinář-ky;-D už národ nekrmte hloupostmi a jistě bude kvalitně uzavřena smlouva toku peněz do kapsy,které to si chytý domyslí;-)

0/0
14.1.2012 19:03

uss___topeka

konecne by snad Morava mohla

byt uzitecna :-)...

+1/0
14.1.2012 18:30

@bezdomovec@

Re: konecne by snad Morava mohla

Prazak ???? :-/

0/0
15.1.2012 1:02

lopenik III - duveryhodny ctenar

Re: konecne by snad Morava mohla

morava ano, cechy bohuzel nikoli...

0/0
15.1.2012 2:12

Opričnik4

Re: konecne by snad Morava mohla

Pochopitelně - české uhlí ze severu už prosvítil soudruh Mamula, uran z Příbrami, Stráže a Jáchymova se pod vedením soudruhů Biľaka a Husáka zadarmo vyvezl do Sajůzu něrušímovo, tak už jenom zbývá, aby chachaři z Ostravy a nezaměstnaní náckové z Jeseníku ze svých podpor financovali český blahobyt.:-)

0/0
15.1.2012 11:59

Dalca-zbrna

Plyn

Ten plyn tam je, to je známá věc. Jen je mi líto, že jej vláda zase "prostřeila" cizí společnosti. Takže v Čechách budou Čeští zákazníci kupovat Český plyn a zisk skončí v jiným státě. To jsem tak ubohá, zostalá zem, že nedokážeme těžit vlastní suroviny?

+2/0
14.1.2012 18:26

doktor_bota

Re: Plyn

V ČR není firma, která by ten plyn dokázala těžit, není co řešit.

+2/0
14.1.2012 18:28

zdrh13

Re: Plyn

V Norsku, když se našla ropa v Severním moři, tak vláda založila firmu StatOil. Měli tehdy Norové technologie na těžbu ropy? Uznávám, že to je možná lehčí než těžba břidlicového plynu. Ale to dost vařím z vody, beru pouze, že břidlicový plyn je poměrně novinka.

0/0
15.1.2012 10:55

chruyeager

Re: Plyn

Na hloubkové prúskumy, z kterých většina se ukáže jako nerentabilní, je třeba firmu s dostatečným kapitálem a ochotou pravidelně riskovat, že minou miliardy na nic. To bohužel český stát v současnosti není. Už bych viděl ty reakce (kdyby se nic rentabilní nenašlo), že jak sme zadluženi a tady zbytečně vyhazujem tady miliony....

+1/0
14.1.2012 20:56

Skeptik Pavel

Re: Plyn

omyl, moravský plyn.

0/0
14.1.2012 21:38

lopenik III - duveryhodny ctenar

Re: Plyn

nevim jak v cechach, ale tohle se planuje na morave...

0/0
15.1.2012 2:13

Martin z HK

Kua, my někde máme potenciální ložisko plynu

a necháme ho britům? To snad ani není pravda, proč si to nevytěžíme samy?

+3/0
14.1.2012 17:47

Spalovač_šancí

Re: Kua, my někde máme potenciální ložisko plynu

Protože průzkum je poměrně drahá záležitost s velmi nejistým výsledkem. To nevíte?

+1/0
14.1.2012 18:58

odkud_a_kam_jdeme?

Re: Kua, my někde máme potenciální ložisko plynu

protoze nemate know how?

0/0
14.1.2012 20:40

RaPel

Re: Kua, my někde máme potenciální ložisko plynu

Kua holky, běžte do toho! Je to vrt, tak si od manžela pučte vrtačku, kupte si nejaké slušivé lacláče a jděte na to. Nezapomeňte si z akce udělat pár hezkých fotek!

+1/0
15.1.2012 10:00

bojimbojim

!

Jsem taky proti![>-] to mozna neco malinko kapne,ale jinak vse pujde za hranice statu,muj nazor.

+6/0
14.1.2012 15:37

bourakznemanic

Re: !

tak to je průšvih, firma do toho průzkumu vrazí ňáký prachy načež bude chtít těžit oficiálně a prodávat nám náš plyn za světové ceny, v případě netěžení bude hrozit arbitrážemi v řádu miliard a potřebujeme vlastně ten plyn teď těžit nebude se později našim dětem hodit?

+3/0
14.1.2012 17:29

jural

Re: !

takze si to shrnme, plyn tezit nechceme, uhli take ne, jadro nekteri (uplne prasteni jedinci) take ne, cili budeme kupovat vsechny suroviny, na kterych budeme akutne zavisli v Rusku (na jadernem palivu neni nikdo akutne zavisli, to vydrzi spousty let a dodvatele je mozne sandno zmenit). Krasny vztah dealer-narkoman. Co budeme v takove pozici moci delat?

Spasat travu na louce a zivit se korinky.

+2/0
14.1.2012 21:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.