Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Proměna olomouckého nádraží je o miliardu levnější, teď je na tahu vláda

Proměna olomouckého železničního dopravního uzlu je na spadnutí. Rekonstrukci dosud brzdily vládní úspory, teď ale letí do Olomouce dobrá zpráva. Cena se snížila téměř o miliardu na 3,1 miliardy. Stavět by se díky tomu mohlo začít už letos, stěžejní ovšem bude rozhodnutí vlády, které se dokument na stůl dostane zhruba do Velikonoc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

WoCoGo.v2

te na vrazdu

kazdy 4 roky to tam rozkopat a s kazdou novou upravou to stoji vic a vic za kulovy...staci ony bozi kruhace u posty,svet. krizovatka,na ktere,kdyz se potka vic jak aut,tak uz je plno apod..hlavne ze prednadrazi je zajebany bezdakama,kus betonu bez zelene,fontana,ve ktere se v lete myjou cigosi...co bude dal?

+1/0
22.3.2012 23:16

Travnicek

Re: te na vrazdu

Na fontanu mi nesahej, vis jak dobre se v tom umyva zasvineny kolo? ;-)

Akorat v zime to neni nic moc, jak to je namrzly. Synator si tam nabil usta :-/

0/0
24.3.2012 3:20

lucky_24

Muzejní vlaky

na moderním nádraží. Vzhledem k tomu co tam po těch kolejích jezdí, tak je to nádraží dostatečně dobrý.

0/0
21.3.2012 18:46

sksiol

Re: Muzejní vlaky

;-D;-D by mě zajímalo jestli si to nádraží někdy použil... anebo si jeden z těch co vlakem nejezdí, tak nevidí důvod proč něco opravovat

0/0
22.3.2012 9:27

L/Z

DVA SVĚTY, ODDĚLENÉ NÁDRAŽNÍ BUDOVOU.

Za ní vlaky svištící 160 km a před ní PRODUCÍRUJÍCÍ SE KACHNY.

http://lezatka.blog.idnes.cz/c/203317/

0/0
21.3.2012 8:25

Travnicek

Re: DVA SVĚTY, ODDĚLENÉ NÁDRAŽNÍ BUDOVOU.

Pane Lezatko, vy se opravdu s tema svyma vyblitkama musite zviditelnovat vsude ;-O

Uz tu jen chybi odkaz na dle vas "spravnou" trasu tramvaje na Nove sady...

0/0
22.3.2012 1:07

L/Z

Re: DVA SVĚTY, ODDĚLENÉ NÁDRAŽNÍ BUDOVOU.

Pane Trávníčku,

pochopil jste vůbec, že jsem srovnáním rychlostí chtěl upozornit i Vás na kontrast mezi přístupem státní SŽDC a provinčního MMO k řešení dopravní problematiky? Nenapadlo Vás, co si bude myslet spěchající cestující, který byl ještě před dvěma hodinami v Praze, když tramvaji, do které nasedne, bude trvat minutu a čtvrt, než ho z toho „krásného“ přednádraží vyveze? Zkuste si tipnout, co příště použije, pane Trávníčku. „Páteřní rychlou“ tramvaj nebo taxi?

0/0
22.3.2012 8:08

Travnicek

Re: DVA SVĚTY, ODDĚLENÉ NÁDRAŽNÍ BUDOVOU.

Pouzije co prave uzna za vhodne. Bude-li spechat a nechce-li setrit, da taxi. Kdyz nespecha a setri, pojede kacenou.

0/0
24.3.2012 3:09

L/Z

Re: DVA SVĚTY, ODDĚLENÉ NÁDRAŽNÍ BUDOVOU.

Kontrast mezi světem „před a za“ zjistí každý cestující po prvním použití tramvaje v Olomouci. A Vašimi dobře míněnými radami se může řídit až při svých dalších návštěvách Olomouce. Ale zapomněl jste na radu těm, co spěchají a chtějí šetřit.

Z Vaší poslední věty pak usuzuji, že jste se s kontrastem „před a za“ smířil. Vadilo by Vám, kdyby se přednádraží prohlásilo za památkově chráněný dopravní skanzen a jako celek rozšířilo připravované železniční muzeum v sousedství?

0/0
24.3.2012 13:20

L/Z

Re: DVA SVĚTY, ODDĚLENÉ NÁDRAŽNÍ BUDOVOU.

A z ironické poznámky ohledně tramvají na Nové Sady vyplývá, že výše budoucích provozních nákladů Vás netíží ani u stávajícího přednádraží, ani u budoucí trasy na Nové Sady. Shodneme se aspoň v tom, že počet spojů, které může nová tramvajová trasa občanům nabídnout je jedním z důležitých ukazatelů při posuzování variant? Pochopil jste vůbec, proč varianta přes Rooseveltku nabídne cestujícím mezi Novými Sady a Tržnicí dvakrát tolik použitelných spojů? Pro jistotu uvádím odkaz na článek, který jste v předcházejícím příspěvku postrádal:

http://lezatka.blog.idnes.cz/c/247561/

0/0
22.3.2012 8:08

Travnicek

Re: DVA SVĚTY, ODDĚLENÉ NÁDRAŽNÍ BUDOVOU.

Idnes vam za navstevnost vaseho blogu plati? Jedine tak chapu to, ze vsude cpete ty linky. Ano, cetl jsem vase uvahy o trati NS, bohuzel uz asi u dvaceti ruznych clanku. Nemyslite, ze by se tim nekdo zabyval, kdyby to melo smysl ta vase varianta? Nejsem odbornik na dopravu, pouze obycejny uzivatel olomoucke MHD a obyvatel sidliste NSady, proto vasi variantu nehodnotim. Pouze me stvete tim neustalym sebezviditelnovanim a tapetovanim diskuzi. Zrejme se citite nedoceneny, ze vase nazory nikoho nezajimaji.

0/0
24.3.2012 3:14

L/Z

Re: DVA SVĚTY, ODDĚLENÉ NÁDRAŽNÍ BUDOVOU.

Těmi 20ti zjištěnými články jste mně potěšil, protože pokud si nevymýšlíte, museli Vás na můj článek upozorňovat i někteří ostatní diskutující.

Ještě drobná oprava: nepopisuji svou variantu, ale variantu, která byla v předcházejících územních plánech. Variantu, která stála v cestě SMC Development, a proto musela být zapomenuta. Dlouhá léta nezpochybňovanou variantu jsem pouze rozšířil o způsob, jak Vám, obyvateli Nových Sadů, naservírovat dvojnásobný počet použitelných spojů při stejném množství projíždějících tramvají.

Dovedu ještě pochopit, že patříte mezi ty občany, kterým jsou náklady na „provoz“ Olomouce ukradené. I to že si neuvědomujete souvislost mezi zbytečně vynaloženými náklady Magistrátu a cenou, kterou platíte za popelnice. Ale, proč jste Vy Novosaďák proti zkrácení času, který jste nucen strávit v tramvaji, a proč Vám vadí poloviční intervaly mezi použitelnými tramvajemi, to nechápu.

0/0
24.3.2012 13:25

Travnicek

Re: DVA SVĚTY, ODDĚLENÉ NÁDRAŽNÍ BUDOVOU.

A mate pravdu, vyse provoznich nakladu me nezajima. Zas takova obrovska uspora by tam zrejme nebyla a cokoli se uspori, stejne rozkrade Novotny a spol., pripadne jina politicka garnitura.

0/0
24.3.2012 3:17

L/Z

Re: DVA SVĚTY, ODDĚLENÉ NÁDRAŽNÍ BUDOVOU.

S tím Novotným se mýlíte. Ty provozně nákladné stavby, které Vám nevadí a kvůli kterým já občas napíši článek, nevymýšlejí Vámi volení zástupci ale „nepostradatelní“ zaměstnanci s léta budovanými vazbami na realizační firmy. A ti pravidelně se střídající Novotní, Vlčci a další jsou pro ně pouhým hromosvodem, který je chrání před Vaším spravedlivým hněvem.

0/0
24.3.2012 13:30

ZeeZ

místo nádraží

bych tam udělal tunel, stejne to k tomu smeruje

0/0
20.3.2012 20:09

balalajka01

no supr, s cyklistama se v podjezdech a podchodech

samozřejmě a jako obvykle nepočítá.

Zapomněli dodat. RvRvRv

0/0
20.3.2012 19:17

RonPaul

Ne nádraží, jen koleje

0/0
20.3.2012 17:17

kulda0007

Re: Ne nádraží, jen koleje

a dva mosty, podchod, perony, tražní vedení, apod...

0/0
20.3.2012 18:49

kulda0007

Dobrá zpráva

Rekonstrukci si olomoucké nádraží zaslouží, protože

patří mezi důležité dopravní uzly. Už se moc těším na to, jak to bude vypadat.

Spolu s novým přednádražím tak bude Olomouc zase hezčí a modernější.:-)

0/0
20.3.2012 12:43

DonZewl

Re: Dobrá zpráva

Já vám nevím, za 3 miliardy bych si představoval něco víc než nové betonové peróny a plechové nástupiště. To má být nádraží 21. století? Kouknětě se na nová nádraží v Berlíne, Vídni..pro inspiraci

0/0
20.3.2012 14:30

Tomaseq

Re: Dobrá zpráva

To mají stavět novou střechu nad celým nádražím jak na hlavasu v Praze?

0/0
20.3.2012 14:43

Don_Alex

Re: Dobrá zpráva

hmm a pri te tve inspiraci sis vsiml, ze napr. ono videnske nadrazi stoji zhruba miliardu eur? berlinske stalo jen lehce mene...

0/0
20.3.2012 15:12

kulda0007

Re: Dobrá zpráva

Tak ta cena je úlet, to nepopírám. Jen jsem napsal,

že budu rád za rekonstrukci nádraží, vždyť ten podchod je katastrofální a chybí

eskalátory, apod.

0/0
20.3.2012 16:49

kolyvanov2

Re: Dobrá zpráva

Ano, Berlin a Viden jsou zcela idealni mesta pro srovnani s Olomouci. Mozna jednu kolej bych ubral...

0/0
21.3.2012 11:29

Libra

asi tak

Takhle to funguje všude ve státní správě, miliarda sem, miliarda tam ....Rv:-/

0/0
20.3.2012 12:22

CART09

Re: asi tak

tak nějak, nikdo neřekl, na čem to jako uspořili... To bude o jeden podchod pod nástupišti míň? Nebo horší materiály? Pochybuju, že někdo sáhnul na provize pro úředníky...

+1/0
20.3.2012 12:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.