Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Švýcaři do měsíce řeknou, zda dají Olomouci 225 milionů na novou trať

O tom, zda přijde na stavbu nové olomoucké tramvajové tratě stěžejních 225 milionů ze švýcarských fondů, by mělo mít tamní ministerstvo hospodářství jasno zhruba do měsíce. Nyní mimo jiné vyhodnocuje stížnost Hnutí Duha, podle nějž město dostatečně nezvážilo všechny možnosti kudy trať vést. Magistrát to odmítá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Travnicek

Zbytecna Duha

Uz kdysi se tusim primator vyjadril jasne v tom smyslu, ze trasa je pevne dana a rozdil bude pouze v tom, zda tech 225 mega zaplati Svycari, nebo mesto Olomouc.

Proc se tedy Duha nebo pan Lezatka porad snazi neco resit mi unika. Trasa zmenena nebude (aspon doufam, jen by se vsechno zase o par let zdrzelo), cili by meli byt radsi duhaci zticha a doufat, ze mesto usetri tech 225 mega.

Neresi se totiz varianta KTERA trasa, ale KDO zaplati tech 225m...

Pochopili jste to konecne?

Takze nezdrzovat, stavet, at se to stihne co nejdriv.

0/0
30.3.2012 13:48

Travnicek

Re: Zbytecna Duha

"Jsem optimistou a věřím, že se nám finance ze švýcarských

fondů podaří získat," míní primátor. "Pokud by se to nepovedlo,

postavili bychom tuto trať tak jak tak. Vzali bychom si další úvěry, peníze by nám ovšem výrazně chyběly jinde," přemítá Novotný.Zdroj: http://olomouc.idnes.cz/kvuli-olomoucke-tramvajove-trati-si-bude-duha-stezovat-svycarske-vlade-1aq-/olomouc-zpravy.aspx?c=A111101_1677765_olomouc-zpravy_stk

0/0
30.3.2012 21:13

L/Z

Naděje stále žije

Dokud se nezačnou pokládat koleje pane Trávníčku, může Olomouc doufat, že trasa na Nové Sady bude přesunuta do provozně levnější a pro cestující výhodnější polohy. Smutné ale je, že jsou to cizinci, kteří by ještě mohli magistrát k té pozitivní změně dotlačit.

0/0
31.3.2012 0:10

Travnicek

Re: Naděje stále žije

A jak by ho dotlacili? Cim? Jedine uplatkama a to nemaji, proc by delali.

Kdyz nezaplati tu dotaci, zaplati se to z mestskych penez. Nejde vubec o uvahu, ze by se trasa zmenila.

Pokud se tedy v prubehu casu nezmenil nazor magistratu. Viz muj link vyse, tam je citace jasna - trasa je dana, resi se jen kdo to zaplati.

Nebo to snad chapu spatne a Novotny to myslel jinak?

0/0
31.3.2012 0:39

Leinad

Re: Naděje stále žije

Jiná formulace je: "Buď Švýcaři zaplatí drahou variantu při existenci levnější, nebo se ten odklon udělá z městských peněz."

Při té druhé variantě budou voliči příště přemýšlet, zda volit někoho, kdo odmítá dotace.

0/0
31.3.2012 12:29

Travnicek

Re: Naděje stále žije

Ano, to mas pravdu. Nicmene dalsi komunalni volby budou az v roce 2014 a do te doby bude mit nynejsi garnitura na magistratu odkloneno uz dost. Takze je vysledky voleb zas az tak moc trapit nebudou, vydelano jest.

Ted nevim, jak je to s casovym omezenim tech dotaci z Evropy? Nevim, zda se to tyka i Svycaru, omezeni na akce stihnute do roku 2013? Mozna si to s necim pletu.

Nicmene jestli tam nejake casove omezeni na cerpani dotaci je, muze to magistrat uhrát prave na to - vymluva - nemuzeme pouzit levnejsi variantu jine trasy, nejsou na to posudky, povoleni, uzemka atd., zmeny by trvaly dlouho a nestihlo by se to.

Navic kazde dalsi zdrzeni te stavby zbytecne nasira nas, voliče, co na tech NSadech bydlime.

0/0
31.3.2012 12:54

L/Z

Re: Naděje stále žije

…. a nejsme schopni pochopit, že pokud se trasa nepřesune do Rooseveltky, bude polovina tramvají pro nás nepoužitelných a tou druhou bude náš přesun trvat déle. Obojí po všechny roky příští.

0/0
1.4.2012 11:28

L/Z

Re: Naděje stále žije

Za předpokladu, že švýcarské Ministerstvo hospodářství není české Ministerstvo financí, jsou pravděpodobné i níže uvedené „počty“: buď bude magistrát trvat na stávající variantě a získá 51 M od SMC Development nebo trasu na doporučení Švýcarů změní a o tu almužnu 51 M přijde. A výsledek? 174 : 51 ve prospěch Rooseveltky.

Co byste mu doporučil pak, voliči Leinade?

0/0
1.4.2012 11:19

Leinad

Re: Naděje stále žije

Přijde o 51 M, za to dostane 220M. Mimochodem jak je to s náklady na provoz?

0/0
1.4.2012 12:09

L/Z

Re: Naděje stále žije

Dobrá volba v případě, že by se Švýcaři chovali jako správní hospodáři i u nás a trvali na kratší trase. Pak ještě, aby se Vaším doporučením řídil magistrát.

A ty náklady na provoz zahrnují náklady na údržbu tratě a náklady na provoz tramvají.

Ve zjednodušení platí, že náklady na údržbu tratě jsou úměrné její délce, tzn. údržba tratě kolem Šantovky by byla tolikrát dražší, kolikrát je oproti trase Rooseveltkou delší. K tomu si připočítejte náklady na častější výměnu oblouků tramvajové trati, kterých je v magistrátní variantě víc. Trasa přes Šantovku by měla oproti trase Rooseveltkou i o jednu zastávku víc a náklady na její údržbu musíte také připočítat.

0/0
2.4.2012 20:54

L/Z

Re: Naděje stále žije

A s těmi tramvajemi to máte jako s autem. I tam je nutno platit jak náklady paušální, tak provozní, odvislé od ujetých km (těch by bylo v magistrátní variantě víc). A navíc mzdy řidičů tramvají, pro které platí (velmi zjednodušeně) čím delší čas jízdy, tím vyšší výdaje. A magistrátní trasou by tramvaj jela déle z důvodu delší trasy, pomalejší jízdy v ostrých obloucích a z důvodu stání v zastávce navíc oproti trase Rooseveltkou.

V důsledku ušetřených minut při jízdě Rooseveltkou by část kapacity tramvají mohla být nasazena na jiných linkách, což by znamenalo další úsporu v počtu provozovaných tramvají. Například přednádraží je z hlediska provozních nákladů navrženo tak nešťastně, že potřebuje o dvě tramvajové soupravy víc oproti normou doporučenému řešení ( http://lezatka.blog.idnes.cz/c/203317/ ).

0/0
2.4.2012 20:57

L/Z

Re: Naděje stále žije

Čím? Například tím, že by podmínili svůj dar provozně levnější trasou s vyšší užitnou hodnotou pro cestující. Pak by primátor musel volit mezi 225 M od Švýcarů a 51 M od SMC Development.

A v případě, že by mu zaměstnanci jeho magistrátu změnu trasy nepovolili, musel by uvažovat o tom, z čeho vezme na každoroční dotace podobně domyšlenému Aquaparku, jak zdůvodní novým zastupitelům po volbách každoroční zbytečné náklady na provoz trati na Nové Sady a zdali může svému stranickému kolegovi Nečasovi torpédovat jeho nepopulární úsporný program.

Domnívám se, že Novotný není ani Tesařík ani Vlček, a proto si svou zodpovědnost před svými následníky uvědomuje. A nedovedu si představit, že by v době, kdy se kvůli penězům škrtá všude, zadlužil Olomouc budoucími zbytečnými výdaji.

0/0
1.4.2012 11:16

Travnicek

Re: Naděje stále žije

Zeptam se znova - nejsou ty CH dotace nejak casove omezene, ze by se to nestihlo vycerpat pri zmene trasy? Ona takova zmena vseho netrva par mesicu, ale let. Pri te predstave, ze by se to ted zase zacalo vsechno resit od zacatku se mi otvira kudla v kapse a rikam si lepsi vrabec v hrsti, nez holub na strese. Protoze bychom se toho taky nemuseli dockat vubec.

Nicmene muj osobni nazor - tramvaj vedena Rooseveltkou je blbost. Proste by se to tam nevlezlo a ten prazskej model s uzkou ulici se mi vubec nelibi. Totez znam z praxe z Brna (ulice Lisenska a Taborska) a je to HROZNY.

A uplne vylouceni dopravy krom tramvaji se mi taky nelibi. Jezdit do mesta oklikou pres Schweitzerku nebo Santovku mi jako dobry napad vubec nepripada, navic by na obchvate ta dalsi krizovatka (pro odbocku z Velkomoru na Santovku) stejne musela vzniknout.

0/0
1.4.2012 12:03

L/Z

Re: Naděje stále žije

K termínu: když se nerozhodne do 14.6, tak pro letošek nic.

K rychlosti změny trasy: když magistrát před dokončením přednádraží zjistil, že to zkonil i kapacitně, tak během měsíce vyprojektoval a postavil tři nové autobusové zastávky, jeden přístřešek, jeden rondel a samostatnou kolej pro Masarykovu ulici.

K Vašim prioritám: nevadilo by Vám, že ten jistý vrabec by byl ze zlata? Víte, o kolik víc by Vás stál jeho nákup? Uvědomujete si, kolik by Vás stály každodenní náklady na jeho ochranu před zloději? Nebylo by lepší risknout toho holuba?

K úzké Rooseveltce: ta je v nejužším místě o 5 m širší než připouští norma pro stavbu tramvajových tratí. U varianty Duhy nebyl problém s šířkou, ale s hlukem. A ten by se přesunem projíždějících aut před Šantovku zmenšil.

0/0
2.4.2012 21:02

Travnicek

Re: Naděje stále žije

To jsem netusil, ze kdyz se mocipani hecnou, tak umi neco udelat i rychle.

Zlaty vrabec by mi nevadil, pokud bude ve forme salinkoleji, ktere se jen tak ukrast nedaji. Holuba bych neriskoval. Mozna by byl potencialne lepsi, nicmene nebyl by jisty. Nekolik desetileti se tu o te tramvaji jen mluvilo, ted se konecne zacina i konat. To ocenuju a prestoze nasi stavajici tykadlovou garnituru nemuzu vystat, za tohle jsem jim vdecnej.

Proto bych nerad cokoli dal odkladal do dalsiho volebniho obdobi, protoze pak se u korytka vymeni osazenstvo a zase budou jine priority, tak jako tomu bylo i drive. Co se udela ted, bude hotove. A narozdil od zbytecneho akvaparku jsem si jisty, ze tramvaje jezdit prazdne nebudou, at uz v jakekoli z navrzenych tras. Takze se casem zaplati.

Ad Rooseveltka - nazor jsem nezmenil. Tramvaj Santovkou, ulehci se tim i provozu v Rooseveltce.

0/0
3.4.2012 0:27

L/Z

Re: Naděje stále žije

K přesunu projíždějících vozidel k vodě: jízda tramvají oklikou by Vám nevadila, pane Trávníčku, a autem po stejné trase ano? Neměl byste si v tom udělat jasno? A nezasloužili by si obyvatelé Rooseveltky po všech těch letech, kdy jste je svým průjezdem pod okny terorizoval hlukem a smradem, zklidnění své ulice?

A s tou křižovatkou na Velkomoravské si nedělejte starosti. Oproti magistrátní variantě si vystačí se zelenou vlnou, neboť odpadá nevyzpytatelná tramvaj.

0/0
2.4.2012 21:06

Travnicek

Re: Naděje stále žije

Jizda tramvaji oklikou by mi nevadila. Kdyz jedu tramvaji, nespecham, pocitam s tim, ze se muze zdrzet, protoze porad zastavuje. Pokud specham, stejne jedu autem, protoze se k cilovemu bodu dostanu blize a rychleji. 16 bus jede od nas na Namesti hrdinu cca 15 minut, mne to autem trva cca 9. Kdyz je slaby provoz, tak i mene.

Obyvatele Rooseveltky by si zklidneni bezpochyby zaslouzili, predpokladam ze ke zklidneni dojde prave postavenim tramvaje a castecnym presunem lidi z aut a autobusu do ni.

Zelena vlna tu krizovatku pravda resi, nicmene ta krizovatka vzniknout musi tak jako tak, jen by byla jednodussi bez koleji. Na druhou stranu by byl stejne nevyzpytatelny tramvajovy problem pouze presunut na stavajici krizovatku u dopravek. Takze bychom se ho jaksi nezbavili, ze? ;-)

0/0
3.4.2012 0:18

jedlajs

Na co šaline,

kdež u protěžovane vehlidkove trase ózemi nikeho teče "mlénske" !!!!!

Sem pro přivoz,ten nic nestoji a bobre a kolebřike neohrožoje a svezeni navic potěši na doši !!!

0/0
28.3.2012 18:33

proviant

peníze

Jenom ať ty peníze podmíní ohledem na ekologii. !![>-]

0/0
28.3.2012 9:45

L/Z

GALERIE ŠANTOVKA a TRAMVAJ NA NOVÉ SADY jsou dva nezávislé

celky. Jen Magistrát tvrdí opak, protože potřebuje zdůvodnit zastávku Šantovka, kterou za 51 milionů slíbil SMC Developement. A zadělal si tím na problém, jak zdůvodnit pohádkovému oslíčkovi z Bernu zajížďku přes Velkomoravskou, která prodraží jak stavbu, tak budoucí provoz. Argumentuje nesplnitelnými hlukovými limity v Rooseveltce a dopravní obsluhou Šantovky.

Ale Magistrát pomlčel o možnosti, že Rooseveltkou by mohla jezdit jen tramvaj a auta místních, což by hladinu hluku snížilo. A auta by mohla jezdit v trase Magistrátem prosazované tramvaje, kde by nikomu nevadila.

A druhý argument Magistrátu? Do Galerie Šantovka to bude dvě minuty pěšky od tramvají na Tržnici po lávce nad ulicí 17. listopadu. Tak proč druhou zastávku? 

Oproti magistrátní variantě by tramvaj Rooseveltkou znamenala i levnější budoucí provoz, kratší přepravní časy a dvojnásobný počet použitelných spojů pro obyvatele Nových Sadů. Více zde:

 http://lezatka.blog.idnes.cz/c/247561/

+4/0
27.3.2012 20:19

ZeeZ

kdybychom je nedostali

Musela by se sejít rada, řekl Novotný ;-D;-D

+1/0
27.3.2012 20:16

frbulek

jupííí

copak duhové hnutí jen a jen pomáhá kudy chodí ... ;-O;-O;-O

0/0
27.3.2012 14:54

Leinad

Re: jupííí

Záleží na rozhodnutí Švýcarů.

Nebo ty si myslíš, že Švýcaři musí dát peníze na odklon tobě do kapsy?

+1/0
27.3.2012 21:26

Sanjuro

Re: jupííí

a duha bere kolik podle současného ceníku? za nedělání problémů? taky podražila? nebo už se snad nechová jako vyděrač?

+1/0
28.3.2012 6:13

Leinad

Re: jupííí

Duha není soudce ani sponzor.

Pokud neděláš nic nekalého, tak si těch udavačů nevšímej. Pokud děláš něco neférového, zkus radši přestat utrácet cizí peníze, než začít podplácet udavače.

+2/0
28.3.2012 12:07

Ramses II.

Re: jupííí

Duha jenom skodi, nic jineho. Jedine, co muzou zpusobit je odklad stavby trati v pripade odmitnuti ze Svycarska a to neprospeje nikomu;-O

0/0
28.3.2012 15:24

Leinad

Re: jupííí

Odmítnutí ze strany Švýcarska by prospělo Švýcarům - zabránění podvodu.

0/0
28.3.2012 22:03

Ramses II.

Re: jupííí

To je urcite ten duvod, proc to Duha udelala ;-D;-D

0/0
29.3.2012 9:33

Leinad

Re: jupííí

Jasně že ne ;-D;-D

Ale fakticky: Buď Duha naštve Švýcary zbytečným zkoumáním nebo zabrání podvodu. Kdyby byla daleko větší pravděpodobnost toho prvního, myslíš si, že by je to bavilo? Myslíš si, že by někdo čistý podplácel někoho zvědavého, aby neudával?

0/0
29.3.2012 9:48

Travnicek

Re: jupííí

Ne, ale podplacel by ho proto, aby zbytecne nezdrzoval. A Duha zbytecne zdrzuje. Mam takovy pocit, ze Kutal prisel na radnici za Novotnym a rekl mu: "Hele, dejte nam deset mega a prestanem vam to zdrzovat".

Radnice zatim nedala, proto do toho Duha furt vrta, prestoze trasa uz je jasne dana a menit se nebude.

Myslite, ze je to nerealne?

0/0
30.3.2012 21:19

Leinad

Re: jupííí

Jak by věta "Hele, dejte nam deset mega a prestanem vam to zdrzovat" fungovala v čistém prostředí bez korupce?

Tipuji: Několikrát by DUHA dostala přes ústa(zaplatila by zbytečné posudky ze kterých by vyplývalo totéž co říká magistrát,...) nikdo by jim těch 10 mega nedal a dlouhodobě vy to výnosné nebylo.

0/0
31.3.2012 12:36

Travnicek

Re: jupííí

Jiste, ale to by nebylo v nasem korupcnim prostredi. Duha by dostala pres usta pouze jednou, max dvakrat. Pak by pochopila, ze ji temi pokutami zbytecne ubyvaji penize a priste by vykazovala cinnost radsi jinak. Bohuzel platit to nemusi, takze bude nesmyslne vrtat i nadale.

Verim, ze ani ted to vypalny nedostanou. Uz z principu. Kdyz uvidi, ze jim nikdo vypalny nikdy nedava, nechaj toho pro neuspesnost sami.

0/0
31.3.2012 19:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.