Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Místo jízdenek postačí lidem ve třech moravských krajích jediná karta

Lidé cestující veřejnou dopravou po většině Moravy a Slezska se v budoucnu nebudou muset starat o jízdenky na jednotlivých linkách. Vystačí si s jedinou čipovou kartou. Krajské úřady Olomouckého, Moravskoslezského a Jihomoravského kraje připravují projekt jednotné karty pro všechny trasy a dopravce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

atul

Morava - kdo ví, kde začíná a končí?

Pan redaktor píše "na území celé Moravy a Slezska"??? To už naše vzdělání tak pokleslo, když si uměle vytvořené kraje spojujeme s historickou zemí Moravou? Tři kraje, o kterých se mluví, představují pouze větší část území Moravy. Kde je moravská část Vysočiny, Pardubického a Jihočeského kraje? Jak vidno, začíná krajské dělení stírat v našichh myslích pojem, co je Morava. Takže Moravská Třebová, Moravské Budějovice jsou od teďka v "Čechách" a basta! Smutný obrázek o mentálním vývoji v našem státě...:-(

0/0
31.5.2012 8:03

el_peregrino

Prej jedna karta...

...zatím to máme: platební karta, IN karta ČD a teď k tomu nová šalinkarta...jo, takhle kdyby to fungovalo jako městská karta v Blavě nebo ve Varšavě (kreditka a šalinkarta v jednom), to bych bral. Takhle zůstanu u své návštěvy bankomatu jednou za měsíc. Cash je cash...

0/0
14.4.2012 19:00

Jan Valouch

Jen aby

byl výsledek stejně dobrý jako nápad. Když nebude čtení při výstupu (což zase ale může v MHD dost zdržovat), co řidiči nahlásím při nástupu? Stanici cílovou či přestupní? Pozná při přestupu systém, že onu přestupní zónu už mám (pokud se vejdu do času) zaplacenou nebo mi ji naúčtuje znova? Příklad: Z Kostelce n H. do Olomouce musím přes PV, tedy zóny 44 a 41. Pak z PV do OL znovu 41, 44, pak 78 a 71.

Snad se tedy všechny otázky vyřeší ke spokojenosti zákazníka dříve než za pochodu.

0/0
9.4.2012 16:12

Kefalín4

Nééé, už zase?!

;-D;-D;-D

To bude zase tunel! Celý Brno stálo brázdu, aby byly vytaženy citlivá osobní data, vč. digi fotografie. Kde ty údaje dnes jsou, kdo je šikovně zpeněžil? A že se stejnou skrčkou přichází zase DPMB?! No to bude pro lidi "výhodný"...

0/0
8.4.2012 17:02

Trupman

Tahá nás za nos

"Cestující se tak mohou těšit na to, že po celé Moravě od severu až k jihu budou moci jezdit s jednou jedinou kartou ve všech integrovaných systémech."

Takže chápu to tak, že karta bude fungovat v kraji Moravskoslezském, Olomouckém, Zlínském, Jihomoravském, Pardubickém, Jihočeském a v Kraji Vysočina? :-P

0/0
6.4.2012 16:28

vladislavjan

Re: Tahá nás za nos

Chápete to naprosto špatně, doporučoval bych vám přečíst si napřed nadpis článku. Teprve po odtržení Moravy po referendu budou ostatní kraje na vlastní žádost přibrány ke spolupráci. S výjimkou Středočeského kraje. :-P

0/0
7.4.2012 1:40

Trupman

Re: Tahá nás za nos

Nadpis je jedna věc a výpověď p. Tomíka věc druhá. Jedno je jisté - buď jedno, nebo druhé, lže.

0/0
7.4.2012 17:38

Tomaseq

Karta

Takže to bude něco podobného jako na MHD Pardubice?

0/0
6.4.2012 14:26

Rawas

Ja bych rad...

anonymni cipovou kartu do ktere si mohu dobijet kredit jako na mobilu, ALE ktera by fungovala po cele CR. K cemu mi takova karta bude, kdyz si s ni cestou do Prahy jizdenku koupim, ale cestou zpatky uz ne. ;-€

0/0
6.4.2012 11:28

Agent-přisluhovač

Re: Ja bych rad...

Když pojedeš se stejnou dopravní firmou, tak koupíš i při cestě zpět (předpokládám přímo v autobuse)

0/0
6.4.2012 13:08

syky01

Univerzální karta

Úplně ideální by bylo, kdyby takto mohla sloužit in-karta českých drah (Klidně jenom jako nosič informace o uživateli, s tím, že logicky to budou dva oddělené systémy). A jako bonus by na ní mohly být i údaje o předplatných jízdenkách. Člověk by pak měl jednu kartu na Vlak, IDS jednotlivých krajů a pokud by jel jinam tak by pomocí ní i zaplatil

+3/0
6.4.2012 11:24

czoko

Re: Univerzální karta

Je to sice dobrý nápad, ale v článku je uvedeno, že by karta měla stát pár desetikorun. Aktuálně inKarta stojí 600,- (aspoň stála, když jsem ji kupovala já) a to bohužel není málo. Mám i kartu z Ostravy od Dopravního podniku za 105,- a využívám ji maximálně. Konečně nemusím pořád sledovat do kdy mám platný kupon, protože mi příjde mail, že mi končí za 5 dní a můžu doma přes internet zaplatit další. Tohle si myslím, že je dobře připravený a hlavně opravdu funkční systém za dobrou cenu.

0/0
7.4.2012 9:54

4sAd

Re: Univerzální karta

Nyní jde zakoupit startovací Inkarta 25 na 3 měsíce za 150 Kč s tím, že karta jako taková platí celé 3 roky.

0/0
7.4.2012 12:45

sartoricz

bude ta karta anonymni?

To je ta hlavni a nejdulezitejsi otazka...

0/0
6.4.2012 11:19

Lord Helma

Re: bude ta karta anonymni?

To jde dost těžko, jak byste ověřil platnost kupónu, je na ní fotka a jméno. Ale v systému je zaregistrováno jen číslo karty, se kterým se páruje kupoón, či nabité peníze, není vůbec veden uživatel. A ani číslo karty si není třeba pamatovat, člověk si spravuje učet sám přes net.

0/0
6.4.2012 12:18

moravak7

?

Nápad se mi líbí...jen jsem nepochopil, když při vstupu do autobusu bude stačit jen přejet čipem přes čtečku, jak systém pozná, že chci jet třeba jen jednu zónu? Pokud bych totiž musel znovu při výstupu použít kartu, bylo by to nešťastný...možná jsem to ale jen špatně pochopil. Máte s tím někdo zkušenosti?

0/0
6.4.2012 10:47

Lord Helma

Re: ?

měla by být volba počtů zón, na linkách, které neopouštějí město se volí časová jízdenka. Nějak tak to vypadalo před rokem, jaký je stav dnes už bohužel nevím.

0/0
6.4.2012 12:15

czoko

Re: ?

Mno já si myslím, že u dálkových linek to bude pořád stejné - nastoupí se do autobusu, řidiči se sdělí místo, kde chci vystoupit, on to jedním cvaknutím zadá ami to odečte peníze z karty, případně jen potvrdí, že mám časou jízdenku na jeho displeji. Přímo ve městech budou asi platné jenom časové jízdenky dle zvolených zón, kde chci jezdit (pokud je na ně město rozděleno).

0/0
7.4.2012 9:59

kremsa

Jezdím s jedinou peněženkou po celé Moravě

a žádné problémy mi to nezpůsobuje. Pokud se kromě té peněženky budu muset starat ještě o jakousi pitomou kartu a její nabíjení, budou to pro mne zbytečné komplikace navíc. Skoro bych měl podezření, že jde především o těch pár desítek miliónů korun, které se skrze tento tunel přelijí do spřátelených firem, které to budou realizovat. A ty peníze půjdou samozřejmě z kapes cestujících anebo všech daňových poplatníků.

0/0
6.4.2012 10:23

Hooky

Re: Jezdím s jedinou peněženkou po celé Moravě

Pro méně adaptabilní jedince budou stále papírové jízdenky, takže klííííííííííííííd. ;)

+2/0
6.4.2012 10:56

Lord Helma

Re: Jezdím s jedinou peněženkou po celé Moravě

Pane, jste (stodukát), nevyzkoušel jste to, ale už víte, že je to na (stodukátů). Tuhle jízdenku v Ostravě mám už rok a nemám pocit, že bych musel tahat něco navíc. Je to rozhodně pohodlnější, než tahat papírovou legitku (měsíčník, šalinkartu). Navíc si to koupím v klidu z domu a když platím kreditkou, tak mi to platí okamžitě. Ztratím kartu, nic se neděje, jen si za 100 vzřídím novou, kupón mám dál platný a nemusím nic vyřizovat.

A pro šťóraly - náklady DPO byly cca 7 miliónů.

0/0
6.4.2012 12:13

czoko

Re: Jezdím s jedinou peněženkou po celé Moravě

Maximální souhlas...taky jsem spokojený uživatel e-karty a ušetřilo mi to podstatně více starostí než s papírovým měsíčníkem.R^

0/0
7.4.2012 10:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.