Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Olomouckém kraji chtějí nasadit na dráhu hybridní vlaky s bateriemi

Na některé tratě v Olomouckém kraji by v blízké budoucnosti mohly vyjet hybridní elektrovlaky. Tedy soupravy, které mohou jet na elektřinu i po neelektrifikované trati, neboť je pohánějí akumulátory, jež se dají dobíjet. Jejich nasazení kraj zvažuje na Železnici Desná na Šumpersku a zavedení na vybrané regionální tratě nevylučuje ani společnost RegioJet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

RumBum

tak dlouho se bude opakovat ne nesmysl,

ze hybridy (jedno jestli auta, nebo vlaky) jsou ekologicke.... az tomu nakonec vsichni uveri.

+2/0
2.7.2012 15:06

kozelina

Mezi Olomoucí a Uničovem?

To asi elektriku budou dobíjet ve Šternberku ze zásuvek.

0/0
1.7.2012 16:03

kozelina

Re: Mezi Olomoucí a Uničovem?

Ještě doplním.Na této cca 30 km trati je pod elektřinou úsek asi 750 metrů.Od Olo.Hl.nádraží po třetí výhybku.

0/0
1.7.2012 16:21

1216226

A začne jezdit společně s vlaky kategorie Hightjet?

Nebo to je zastavený projekt, o kterém se nesmí mluvit? Já už se v těch Jančurových výrocích přestávám orientovat...

+1/0
1.7.2012 13:59

jozko skocdopole

...elektrifikaci úseku trati..jenže ty by stály stamiliony..

A jak to delali komunisti, ze zelektrifikovali tolik trati ? Nejenom ze  uz nevidim to komunisticke hospodareni tak spatne, ale to jak se hospodari dnes a na co "nejsou penize" prestoze se bere OBROVSLY dluh, tak ve srovnani to komunisticke hospodareni s dneskem by muselo exelovat !

0/0
1.7.2012 13:29

JPNB

Re: ...elektrifikaci úseku trati..jenže ty by stály stamiliony..

Snadno tratě které se vyplatí elektrifikovat už elektrifikované jsou,navíc v poslední době se povedlo natáhnout dráty i tam kde je smysl silně pochybný.

+1/0
1.7.2012 15:14

JPNB

Po spočítání nákladů

na hybrid a nebo dvouzdrojový motorák se zjistí že přestup bude nejlevnější. Dvouzdrovový motorák bude levnější než hybrid,ale pořád o více než 1/3 dražší než normální. A poplatky za použití dopravní cesty budou vyšší protože bude cca 1/3 těžší.

+1/0
1.7.2012 12:00

1216226

Re: Po spočítání nákladů

Je to celé nesmysl, proč by měla zajíždět čtyřvozová jednotka o hmotnosti nějakých 150 tun někam, kde je frekvence maximálně pro 810+010/814...

+2/0
1.7.2012 14:15

Tomaseq

Re: Po spočítání nákladů

A ta jim zlikviduje svršek, a hned se bude uvažovat o zrušení tratě.

+1/0
1.7.2012 17:18

Milhaus1

Re: Po spočítání nákladů

já bych to neviděl jako nesmysl - jak je uvedeno v článku, ten vlak by mohl vyjet např. z Olomouce a přes Zábřeh a Šumperk dojet až do Koutů téměř pod sjezdovku  -myslím, že to je velmi dobrý nápad. Jen mám obavy, že na jeho realizaci nedojde... .

0/0
1.7.2012 21:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.