Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na R46 se zřejmě stotřicítka už nevrátí, jinde se rychlostní limit zvýší

Ministerstvo dopravy navrhuje změnit vybrané rychlostní silnice na dálnice. V Olomouckém kraji to bude hned několik úseků. Kromě toho je v plánu i zvýšení maximální rychlosti z 90 na 110 kilometrů v hodině na obchvatu Postřelmova. Naopak na rychlostní silnici R46 se někdejší stotřicítka už zřejmě nevrátí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

veritas70

Ukrajinská fetka jednou přeletí svodidla

a miliony řidičů pak na přehledném čtyřpruhu musí jet 100 jak na okresce. Proč se tam kua teda za x mega cpali ty nová dvoumetrová svodidla?! A benga se ještě můžou pos... a lítají tam s radarem celý den vzhůru dolů, aby si nahonili čárky a ukázali jak jsou užiteční....

0/0
11.9.2012 17:44

Beefeeter

R46

Idiocie, idiocie, idiocie!!!

NEchce se mě věřit, že je to možný! Kolik stály ty nový nájezdy? Kolik ty DVA METRY vysoký svodidla po celé délce? Kvůli tomu, že se u Prostějova vyseká ukrajinka a zabije tři další lidi se na CELEJ úsek Vyškov - Olomouc dá 100km/h omezení!? Sakra jo, byla to dost strašná nehoda, ale toto je zkrátka trapná předp.s._ranost. Nikdo mě nevymluví, že je to kvůli bezpečnosti!

+2/0
26.8.2012 16:14

Travnicek

Re: R46

Navíc ta Ukrajinka byla zfetovaná a měla AIDS. Takže se to nedá považovat za běžnou nehodu.

Stejně tak ta nehoda 5 mrtvých Poláků na nadjezdu v Prostějově - to zase zavinili policajti, protože v nepřehledném místě zastavili kamion a Polák do něj vletěl.

Ani v jenom z těchto medializovaných případů nešlo o nehodu zůsobenou jízdou 130 km/h.

Ano, jsou to pouze výmluvy, někomu sakra jde o to, aby na severní Moravu nevedly slušné cesty. Někomu, kdo má nejspíš na jihu pozemky pro průmyslové zóny a nestojí o to, aby investoři dojeli dál na sever.

Tak zablokuje infrastrukturu. To si ale lidi neuvědomují, jsou blbí a budou věřit, že je to kvůli nějaké imaginární bezpečnosti. Je logické, že na R46 poklesl počet nehod - a poklesl by ještě víc, kdyby se rychlost omezila na 50 km/h.

0/0
26.8.2012 21:32

Dandyxz

Re: R46

Souhlas, dokonce bych řekl, že až na kousek je tato dálnice bezpečnější než D1.

0/0
4.9.2012 15:41

Travnicek

Řešení?

Radsi se v hospode pred ciknama zminit, ze na 30 kilometrech cesty z

Olomouce do Vyskova obousměrně stoji X desitek zbytecnych HLINIKOVYCH

znacek. Takze muzou obrat jeden smer tam a po ceste zpatky druhej. To

by mohla byt funkcni varianta, jak problem resit. Predpokladam, ze ŘSD

nebude bavit tam ty znacky porad doplnovat, pokud budou co par dni mizet. :-)

0/0
17.8.2012 18:23

stebounebobeztebe

Bravo úředníčci

Na D1 nás čeká za pár měsíců totální kolaps, ale my se v našem absurdním státečku bavíme o tom, jak uměle navýšit počet km dálnic na obyvatele. Proč se nebavíme o tom, kdy bude hotová R35 z Mohelnice do Hradce? Jen blb může plánovat opravu hlavní tepny bez adekvátní objízdné trasy. Ale hlavně, že budeme vypadat dobře v rámci EU - hele jak jsme dobří, kolik nám přibylo dálnic...??? Bravo úředníčci! Nechal bych je jezdit každý den po našich otřesných silnicích. Co třeba takhle pro začátek třeba trasa Brno - Svitavy?

+2/0
15.8.2012 20:59

Nikit

Re: Bravo úředníčci

No tak dálnice nám žádná nepřibude. Přibydou pouze rychlostní komunikace a to je dost podstatný rozdíl. Jen v českém měřítko to zatím tak lidé nevnímají. Doporučuji se vrátit do autoškoly a přečíst si zákon o těchto komunikacích.

Jediné k čemu to povede bude více zpoplatněných komunikacích, tím pádem více penízek pro rakušáky. Takže dálniční známku bude potřeba i mezi Horní a Dolní.

0/0
21.8.2012 9:57

Mysel

Cela ta zmena je ryze formalni

Na tech silnicich se nezmeni nic. Neni proto ZADNY RACIONALNI duvod jezdit nekde z niceho nic rychleji nebo pomaleji.

Kdyby radeji misto tehle hlouposti ty postizene silnice opravili..

+1/0
15.8.2012 16:45

dj1

Kur\/y

Ti naši pupíci jsou obyčejné kur\/y. Vyměníme svodidla za x mega, shrábneme provizi a necháme dál stovku. Aspoň mají kde fízli vybírat.

Kopat do hlav. Modré i oranžové.

+5/0
15.8.2012 15:45

Travnicek

Re: Kur\/y

A v predvolebnim boji budou lákat na to, ze opet nechaji zavest 130 km/h.

Nas.at a rozmazat.

Radsi se v hospode pred ciknama zminit, ze na 30 kilometrech cesty z Olomouce do Vyskova obousměrně stoji X desitek zbytecnych HLINIKOVYCH znacek. Takze muzou obrat jeden smer tam a po ceste zpatky druhej.

To by mohla byt funkcni varianta, jak problem resit. Predpokladam, ze ŘSD nebude bavit tam ty znacky porad doplnovat, pokud budou co par dni mizet :-)

0/0
17.8.2012 18:21

mpes4

habaďůra na lidi

utrácí se vesele, ale rychlost se zvýší o nějakých 10 km/h.

Ale status "silnice pro motorová vozidla" tomu zůstane - takže nutnost dálniční známky.

Hezky s náma zase vyj*bali.

Tesaříku, děkujeme! :-/

+3/0
15.8.2012 15:21

mojepostovnischranka

Ana, takže naprosto zbytečná operace se svodidly...

dlouhodobý opruz řidičů v době opravy a vyhozené prachy...

+2/0
15.8.2012 15:07

Sidonie_11

Re: Ana, takže naprosto zbytečná operace se svodidly...

Nemluvě o tom, že zvýšená středová svodidla jsou příčinou smrti mnoha kusů divoké zvěře, která nemá šanci se přes ně dostat... :-/ :-(

0/0
15.8.2012 15:44

Pinda11

tak ať tedy zdegradují dálniční známku a další poplatky

Tak ať tedy zdegradují dálniční známku a další poplatky;-€

Kdyby něco podobného udělali v Praze, tak by do měsíce byly vyměněny svodidla a stovka by zmizela stejně rychle jak se tam objevila. Ale na Moravě, tam nikoho nic nezajímá, hlavně na těch nejvyšších místech.;-O

0/0
15.8.2012 14:54

Ten_z_Bíliny

úřední šiml

- Je bezpečný úsek, kde je povolená rychlost 130km/h

- Vznikne vážná nehoda způsobená mimo jiné výrazným překročením tohoto limitu

- Úředník usoudí, že 130km/h je zde tedy moc

= Banánistán....

+3/0
15.8.2012 13:21

Sidonie_11

Re: úřední šiml

Na R46 mezi OL a VY bylo 130 moc - dokazuje to skutečnost, že jakmile se po oné tragické nehodě snížila rychlost na 100, tak tam poměrně výrazně klesl počet nehod.

0/0
15.8.2012 14:26

síma25

Re: úřední šiml

Ale je k vzteku, když si koupíte na ježdění z Prostějova do Olomouce a zpět za prací dálniční známku a uprostřed roku tak plesknou stovku. Jestli člověk jezdí 40 Km denně stovkou za 1 500 Kč / rok, nebo devadesátkou zadarmo je dost rozdíl.

Není to můj případ, ale pár takových lidí znám.

+2/0
15.8.2012 15:30

Sidonie_11

Re: úřední šiml

A to je cena dálniční známky odvozená jenom od toho, jakou rychlostí můžete jet? Nebo je odvozená od toho, že R ušetří v porovnání se starou silnicí několik kilometrů, tím pádem i paliva (pokud není nehoda, můžete jet rovnoměrně, nemusíte brzdit kvůli obcím apod.) a navazuje na hlavní tahy v OL i v PV? A že je v zimě přednostně udržovaná (= odhrnovaná, solená)?

Btw - 1500 za rok za známku je v porovnání s roční částkou na provoz auta docela zanedbatelných... Nemluvě o tom, že jestli je mu jedno, že by někdo jezdil "zadarmo" po silnicích 90, nebo 100 po R za známku, tak už není tak velký rozdíl, jestli bude jezdit 110 nebo 130, ne?

0/0
15.8.2012 15:43

síma25

Re: úřední šiml

Sidonie, ale tady se nebavíme o rozdílu zda 110, nebo 130, ale o rozdílu zda 90, nebo 100. A po dálnici opravdu většina z nás jezdí hlavně kvůli vyšší rychlosti. Konkrétně mezi Olomoucí a Prostějovem vede dálnice a "stará" vedle sebe a i výjezdy a vjezdy do měst jsou nastejno.

Já osobně používám auto a tudíž i známku po celé republice, takže fakt nebrečím, ale opravdu znám dost lidí, kteří mají jako druhé auto v rodině jedno menší na ježdění do práce a když do něj koupíte známku proto, abyste mohla jezdit 130 a najednou jezdíte 100, je to otrava. Pro mě je význam dálnice hlavně v rychlosti. To ostatní považuji za nepodstatné.

+1/0
15.8.2012 15:57

Sidonie_11

Re: úřední šiml

Já vím, kudy vede stará silnice z PV do OL - jednak jsem z PV a taky jsem se dívala na mapu...

Vidíte - já zase považuji za nepodstatné, že by se mělo jezdit o 30 km/h pomaleji v porovnání s tím, že se na R snížil počet nehod a tím pádem i zraněných. Těch 30 km/h je na trase PV - OL jenom pár minutek a skutečně nechápu ty šílené nářky, jak strašně moc to snížení rychlosti všechny zdrží! Rv

0/0
15.8.2012 16:11

syn.temp

Re: úřední šiml

Ale to přece je demagogie, OPRAVDU se snížením max. rychlosti snižuje riziko závažných nehod (i když o kolik to je otázka metodiky, a tu používá každý podle toho co chce dokázat - takže bacha na čísla) nicméně přesto není důvod snižovat plošně maximální povolenou rychlost, i když by to leckde mírně pomohlo ne? Vždyť přeci po každé zatracené rozbit okresce (skoro teda, tak kde nikdo nevrznul znaku "omezená rychlost") můžete jet 90 a najednou na čtyřpruhové silnici s nikterak ostrými zatáčkami, mimoúrovňovým křížením a středním dělícím pruhem je bezpečné jet jen stovkou?? To je hrubě nepřiměřené...

Ta silnice pravda není v ideálním stavu, to ovšem taková D1 tuplem není. Svodidla pokud vím opravili, rychlost ale nezvíšili?? Jel jsem tama před čtvrt rokem služebně, a nejmíň polovina té "stovky" tam byla daná zbytečně, vysloveně alibisticky, podle zásady "raději víc omezení než míň, když se stane další nehoda ať jsme krytý že jsme udělali maximum"

0/0
21.8.2012 16:39

Sidonie_11

Re: úřední šiml

A není lepší snížit rychlost plošně s tím, že je provoz plynulý, než někde nechat 130 a někde 100 nebo 110 s tím, že se právě před zpomalením můžou tvořit zácpy, s čímž souvisí zvýšené riziko nehody? ;-)

0/0
21.8.2012 17:06

Milhaus1

R46 je zanedbaná už řadu let

Nikdo z odpovědných to neřešil, přitom je jasné, že to po celou dobu jejího provozu náhrada za standardní dálnici na Ostravu. Nechápu myšlení odpovědných lidí. Konečně po tragické nehodě si toho někdo všiml, ale to muselo dojít vše až tak daleko, aby se konečně našly penáze na opravy. Nechápu zde ani 100 ani 110, tato silnice je zcela bez problémů průjezdná 130 km rychlostí. Bohužel díky cizince v BMW technicky ne příliš dobrém stavu a díky jejímu těžkému překročení povolené rychlosti se tu musíme ploužit stovkou... . Na druhou stranu díka této nehodě se konečně něco děje... . Policajty tam nevidno, jen občas nepochopitelně na přehledném úseku u letiště ve Vyškově prudí s měřením rychlosti... .Kdyby tam nějaké auto neustále pendlovalo, tak by se snad naučili především poláci dodržovat rychlost... .

+1/0
15.8.2012 13:02

dr. John Zoiberg

Re: R46 je zanedbaná už řadu let

To "ploužení" není tak hrozné, ne? Z Olomouce na D1 to teď trvá cca o pět a půl minuty déle, než když tam byla 130. Chápu ten psychologický moment, člověku to připadá, že jede pomalu, ale ve skutečnosti o nic nejde. Rozhodně to není "nejhorší zpráva pro Olomoucký kraj", jak tvrdil pan hejtman/senátor/stavitel. Je to naprosto podružný detail ekvivalentní tomu, když mi na semaforech při výjezdu z Olomouce vyjde červená.

+1/0
15.8.2012 13:34

Sidonie_11

Re: R46 je zanedbaná už řadu let

R46 mezi OL a VY ve 130 Km/h příliš bezproblémová a bezpečná nebyla především proto, že byla stavěná na nižší rychlost, čemuž odpovídají oblouky a podobně. Že tam někdo od stolu povolil 130 je jiná věc, ale jakmile se tam po oné tragické nehodě snížila rychlost na 100, tak objektivně dost výrazně klesl počet nehod.

A taky nechápu, kam všeci pořád tak strašně spěcháte, že vám vadí na cca 35 kilometrovém úseku snížení rychlosti o "celých hrozných" 30 km/h...?

0/0
15.8.2012 14:24

Mysel

Re: R46 je zanedbaná už řadu let

Tak to je zazrak. Vsichni tam dal jezdi 130km/hod, ale znacky samy o sobe snizily pocet nehod! :o)))))

0/0
15.8.2012 16:48

Sidonie_11

Re: R46 je zanedbaná už řadu let

http://prostejovsky.denik.cz/zpravy_region/na-r-plati-mesic-stovka-bouracek-je-ctyrikrat-mene.html

Jde o to, že předtím se tam často jezdilo přes 130...

0/0
15.8.2012 17:01

becvanka

Re: R46 je zanedbaná už řadu let

Byli i borci, kteří tam valili 170 km/hod!!

0/0
15.8.2012 18:14

kofis

Re: R46 je zanedbaná už řadu let

Jo jo, poláci tam jezdí dost rychle a většinou autem vrakovitého charakteru

0/0
15.8.2012 16:01

ZeeZ

tragické nehody

se stávají denně, jen velmi málo je to zapříčiněno dodržováním silničních předpisů! Na vině je nedodržování maximální rychlosti, jet 190 v dešti běžný obrázek na našich dálnicích. Předjíždění přes dvojtou čáru (i kdyby bylo čar sedm, tak to nepomůže, ale zas by to dohodilo spoustu zakázek to přemalovat), předjíždění před vrcholem stoupání, v zatáčce, nebo s autem v protisměru, opět běžný obrázek. Stejně jako buzér řidičů, kteří do Brna z Olomouce pojedou 120. Nebo měření rychlosti v obci, kde je všehovšudy 300 obyvatel, většinou zalezlých ve svých příbitcích s vodkou v ruce,na přehledném úseku s chodníky po obou stranách, běda tomu, kdo pojede 60.

0/0
15.8.2012 12:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.