Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kraj zachrání za 3,5 milionu vlaky jezdící z Jeseníku přes Polsko

Olomoucký kraj bude Českým drahám přispívat na rychlíky pendlující mezi Jeseníkem a Ostravou přes polské Glucholazy, které stát už nechtěl dál platit. Čtyři páry vlaků denně jej přijdou zhruba na 3,5 milionu korun ročně. Svůj podíl za tyto spoje zaplatí také Moravskoslezský kraj.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nytra

Narovnání trati

Není jasné co bylo míněno narovnáním tratě, úsek s Jindřichova do Glucholaz je prakticky přímý bez úrovňových přejezdů, mohla by tam být klidně rychlost 3x větší než teď(po opravě). Ovšem kratší úsek do Mikulovic narovnat prakticky nelze, ale po opravě by jistě šla rychlost také zvýšit. S Ostravy do Jeseníku by zřejmě byla reálná doba přepravy cca 2 hodiny. :-)

0/0
25.9.2012 11:31

mikezzz

kolik lidí těmi vlaky denně jezdí?

0/0
25.9.2012 10:30

nickless

Re: kolik lidí těmi vlaky denně jezdí?

Dost. A je to spojení jedné z nejodlehlejších oblastí republiky se zbytkem světa. Z Jesenika se dá jet rychlíkem do Šumperka, kde i rychlíky jedou rychlostí 20 km/h (po českém území). Teda v opačném směru, protožejsou tam kopce jako blázen. Toto je druhé spojení na Ostravu. A v zimě je to oboje jediné spojení, protože cesty prostě zůstanou nesjízdné (led, sníh, strašné kopce). Takže jestli míříte směrem ke zrušení, tak jsem proti. Pak řekněte lidem ze 3 okresů, že je v republice nechcete.

+5/0
25.9.2012 10:34

mikezzz

Re: kolik lidí těmi vlaky denně jezdí?

nikam nemířím, chci jen vědět, jak efektivně jsou vynakládány mé peníze odváděné státu, tzn. daně

0/0
25.9.2012 10:49

nytra

Re: kolik lidí těmi vlaky denně jezdí?

I když mám auto tak v zimě jedu raději vlakem z Ostravy do Jesníku, i vlétě to je skoro stejně rychlé pokud se dodržuje rychlost přes tu spoustu vesnic.:-)

+1/0
25.9.2012 11:24

Si0 po 4. zákazu

Re: kolik lidí těmi vlaky denně jezdí?

Je to spíše otázka, jestli to Jesenicko jako část území ČR vůbec chceme. Pokud ano, musíme zajistit jeho dopravní obslužnost, i když to představuje zvýšené náklady, vzhledem k jeho odlehlosti.

+1/0
26.9.2012 17:14

Petr4905

Kraj vyhodil 3,5 milionu, které

z něj vydíráním dostaly ČD

0/0
25.9.2012 10:24

Franta z hor

Re: Kraj vyhodil 3,5 milionu, které

A co měl kraj dělat, ty chytrej ?

+2/0
25.9.2012 10:33

lucky_24

Re: Kraj vyhodil 3,5 milionu, které

Dát to třeba Veolii nebo Arrivě - sehnat vlaky na zajištění 4 párů denně zvládnou za 2 měsíce.

+2/0
25.9.2012 11:21

Leinad

Re: Kraj vyhodil 3,5 milionu, které

Proč zrovna jim? R^

+1/0
25.9.2012 12:11

lover cats47

Re: Kraj vyhodil 3,5 milionu, které

Co jim brání?:-P

+1/0
25.9.2012 12:31

aldik7

Re: Kraj vyhodil 3,5 milionu, které

A neb Jančurovu Regiojetu, žé? Se divím, že ještě neprskal, že ty rychlíky chce a provozoval by je levněji. ;-D

+4/0
25.9.2012 12:31

0608

Re: Kraj vyhodil 3,5 milionu, které

R^;-D

0/0
25.9.2012 20:36

Leinad

Re: Kraj vyhodil 3,5 milionu, které

Já ani ne. ;-D Hromada dotovaných tratí je na tom líp. 

Že prskal proti jihomoravskému kraji, se nedivím.

0/0
30.9.2012 9:04

Si0 po 4. zákazu

Re: Kraj vyhodil 3,5 milionu, které

Netušíš, jak tam v zimě vypadají silnice.

0/0
26.9.2012 17:15

Leinad

Re: Kraj vyhodil 3,5 milionu, které

Oba zmiňovaní provozují i dopravu vlakem.

0/0
30.9.2012 8:58

Leinad

Re: Kraj vyhodil 3,5 milionu, které

Vyhlásit konkurz. Třeba by to někdo jiný uměl levněji.

0/0
25.9.2012 12:09

Franta z hor

Re: Kraj vyhodil 3,5 milionu, které

Hm, a konkurs by se jistě stihl do 10.prosince kdy začíná platnost nového JŘ, že jo. Jestli Vy věříte stále na pohádky, tak já teda ne. :-)

+2/0
25.9.2012 12:17

Leinad

Re: Kraj vyhodil 3,5 milionu, které

Když je baví čekat na poslední chvíli, tak se těžko stíhá no. Kdy MD ČR řeklo, že ty rychlíky bude platit v roce 2013 a kdy to tvrzení odvolalo?

+1/0
25.9.2012 12:21

bartik09

Proc to jeste neni nejak vyreseno?

Pouzivaji polaci vubec tu trat? Nebylo by lepsi, kdyby ji SZDC odkoupila?

0/0
25.9.2012 10:24

nickless

Re: Proc to jeste neni nejak vyreseno?

Jde to? Leží v Polsku.

0/0
25.9.2012 10:31

FandaVV

Re: Proc to jeste neni nejak vyreseno?

a) podívaj se do mapy

b) pro oso dopravu tuším vůbec, jestli tam občas pošlou nějaký náklad, nevím. Na rozdíl od okolí Varnsdorfu, kde s DB máme peáž vzájemnou (my u nich a oni zas jezdí přes nás), to pro PKP není zajímavé. Inu dostali to od Stalina darem, tak se podle toho o to starají...

c) nejsem si jistý, že SZDC může vlastnit zahraniční tratě. Naopak vím, že formálně vlastní úseky tratí u Šluknova a Vojtanova, které vlastně ani nejsou z [>-] přímo dostupné - jsou německé. Předpokládám, že si je DB udržuje samo a odečítá si to z poplatků za peáž. Podobně u trojmezí CZ/D/PL jedeme přes 700m kolejí v Polsku do Žitavy, které do PL nemají žádnou vazbu. Jen je tam tuším polský přejezd se signalizací.

0/0
25.9.2012 10:55

Nečasjennačas

Není lepší postavit novou trať na českém území, která by

by byla jistě kratší a vlak by úsek projel 3krát rychleji? Dyť to courání na polské straně trvá třičtvrtě hodiny!! Ušetřme peníze na poplatcích, a dejme práci českým lidem !!!!

+3/0
25.9.2012 10:01

earvin

Re: Není lepší postavit novou trať na českém území, která by

a postavi to ceska firma se zamestnanci z Ukrajiny;-)

0/0
25.9.2012 10:04

Nečasjennačas

Re: Není lepší postavit novou trať na českém území, která by

I kdyby, tak je to pořad výhodné a zrychlí to dopravu.

0/0
25.9.2012 10:06

earvin

Re: Není lepší postavit novou trať na českém území, která by

otazka je, kolik by pripadna vystavba nove trate stala;-)

+1/0
25.9.2012 10:11

legnaw

Re: Není lepší postavit novou trať na českém území, která by

stala by trvale vyreseni tahanic..a polakum definitivne chcipne dojna krava

0/0
26.9.2012 9:23

Franta z hor

Re: Není lepší postavit novou trať na českém území, která by

O tom se již nejednou mluvilo - protáhnout trať ze Zlatých Hor do JIndřichova ve Slezku. Problém je, že by to znamenalo postavit dlouhý tunel, a navíc ještě je tu rozdílná nadmořská výška Zlatých Hor a Jindřichova (= stoupání/klesání). Jistě, proveditelné to je, ale reálné podle mě nikoli. Tím spíš že ani mnohem potřebnější tunel pod Červenohorským sedlem se nestaví a patrně ani hned tak stavět nebude. Proto je reálnější zmodernizovat stávající trať přes Glucholazy.

+4/0
25.9.2012 10:12

astrablaster

Re: Není lepší postavit novou trať na českém území, která by

Nejlepší by bylo vyměnit s Polskem Jesenicko za Klodzko.

0/0
25.9.2012 10:23

nickless

Re: Není lepší postavit novou trať na českém území, která by

Já bych zkusil vyměnit  tebe. Nevím ale, jestli by za takového vola šlo něco dostat, tak bych tě dal i zadarmo.

+3/0
25.9.2012 10:36

Franta z hor

Re: Není lepší postavit novou trať na českém území, která by

Ty seš ale vykleštěný samec tura domácího ...

+1/0
25.9.2012 10:49

Nečasjennačas

Re: Není lepší postavit novou trať na českém území, která by

Není nutné stavět rovnou trať s drahými tunely trať může vést i oklikou kolem hor, nebo na jejím upatí.

0/0
25.9.2012 10:55

Franta z hor

Re: Není lepší postavit novou trať na českém území, která by

Mrkněte se na mapu. Bez tunelu pod Biskupskou kupou trať ze Zlatých Hor do JIndřichova ve Slezsku nepostavíte. Jó, jestli máte na mysli zubačku se stoupáním 50 promile tak to jó, ale obýávám se že ta by jaksi rychlostí nevynikala. :-)

+2/0
25.9.2012 12:19

JBetak

Re: Není lepší postavit novou trať na českém území, která by

Ano, o té je právě tenhle článek. Vede přes Polsko, jinudy to nejde.

+1/0
25.9.2012 19:21

0608

Re: Není lepší postavit novou trať na českém území, která by

Vy jste asi v okolí Zlatých hor nikdy nebyl, že?

+1/0
25.9.2012 20:33

danny47

Takový dotaz...

Proč po takovéhle trati mají jezdit rychlíky? ?

0/0
25.9.2012 9:19

earvin

Re: Takový dotaz...

proc by ten vlak jezdici mezi Jesenikem a Ostravou mel zastavovat v kazde zastavce?

+4/0
25.9.2012 9:27

kladnyhrdina

Re: Takový dotaz...

A on zastavuje v každé zastávce?

0/0
25.9.2012 9:29

earvin

Re: Takový dotaz...

proc BY ten vlak MEL;-)

+1/0
25.9.2012 9:30

nickless

Re: Takový dotaz...

NE, KDYŽ JE TO RYCHLÍK!!!

0/0
25.9.2012 10:31

kladnyhrdina

Re: Takový dotaz...

Protože je to nejkratší spojení Jesenicka s Ostravskem. Jinak buď oklikou přes Olomouc, nebo busem po horských silnicích přes Jeseníky.

+2/0
25.9.2012 9:28

Franta z hor

Re: Takový dotaz...

Přesně tak. A ač se to nezdá, tak ten vlak je v relaci Jeseník-Ostrava rychlejší než autobus - horské silnice jsou ještě pomalejší než trať. Viz zde:

http://jizdnirady.idnes.cz/vlakyautobusy/spojeni/#nextanchor

+2/0
25.9.2012 9:31

Franta z hor

Palec nahoru.

Velké plus a palec nahoru za tento krok. R^

+3/0
25.9.2012 8:58

kladnyhrdina

Re: Palec nahoru.

Ještě donutit polské soudruhy, aby si plnili své povinnosti, když chtějí vybírat peníze.

+2/0
25.9.2012 9:31

FandaVV

Re: Palec nahoru.

náhodou, za EU prachy i máknou - trať Harrachov - Poreba

+1/0
25.9.2012 10:57

LazyFatMan

Re: Palec nahoru.

Hm, ale jak dlouho to trvalo, měli tisíce podmínek a jízdné musíš ve vlaku platit zlotuvkami :-/ Ale aspoň, že tak.

0/0
25.9.2012 12:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.