Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Výrobce tvarůžků bojuje o pozemek, po 136 letech zvažuje stěhování

Výroba Olomouckých tvarůžků se možná po 136 letech odstěhuje z Loštic, možná právě do Olomouce. Tradičnímu výrobci, firmě A. W., se totiž nedaří dát dohromady pozemek na stavbu nového závodu. Zatímco několik majitelů své pozemky v průmyslové zóně firmě prodalo, jedna majitelka odmítá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

xkox

.

Zasadne nejim veci co vypadaj nebo smrdej jako uz jednou pouzite.;-D

0/0
8.10.2012 13:54

zruseny4x

Smrdí to

a je to stále dražší. Fuj, já ten hnus nekupuju.

+1/0
8.10.2012 12:01

drsňák

nevím

Nevím o tom, že by v olomouci čekalo nějakých 6 hektarů na výstavbu závodu. Možná v prostějově by to šlo.

0/0
7.10.2012 21:41

lamborgina

Ať se přestěhujou kam chtěj ...

ta druhá výrobaJ.D. nezkrachovala, ale A.W. je zlikvidovala špinavým způsobem... to byly, vážení, syrečky luxusní, tyhle ty se nedají jíst, mají hnusnou chuť, nikdy nedozrají ...

+1/0
7.10.2012 9:47

dogi4

Osobně doporučuji

výrobu zabalit a jít tam, kde pro stavbu nového provozu budou lepší podmínky. Pokud tam místní chtějí výrobu zachovat, tak ať si tu bábu zabijí sami.

0/0
6.10.2012 5:16

Fiv

Hanáce lakomé

Asi mají na tvarůžkárnu pifku. Pro obec to bude rána až odjdou do Olomouce. Loštice budou mrtvé - nebudou mít už nic co nabídnout. Když jsem byl v učení, tak jsem ve staré provozovně dělal elektriku, bylo to příjemné, jako výslužku jsme dostali každý krabičku pravých smradlavých tvarůžků, které se už dnes nedělají (nesmrdí tak jako dřív)

0/0
5.10.2012 22:18

ingchemik

Chápu příspěvky obhajující soukromé vlastnictví

Na druhou stranu reálně hrozí, že kvůli jednomu majiteli z deseti (sta, tisíce - dle velikosti plánované stavby) reálně hrozí, že se u nás nikdy nic nepostaví. Řešení bohužel neznám...

0/0
5.10.2012 20:49

Tomaseq

Re: Chápu příspěvky obhajující soukromé vlastnictví

Řešení je: vyvlastnění ...

0/0
5.10.2012 22:11

everlast1

Re: Chápu příspěvky obhajující soukromé vlastnictví

To nelze použít pro soukromou firmu.

0/0
8.10.2012 9:37

Marťan

Pole neprodávat!

Zanedlouho nebude co do huby, protože na většině polí budou postavené supermarkety a sklady. A na zbytku se bude pěstovat kukuřice a řepka pro Babiše.

Na zelené louce o dostatečné výměře dokáže stavět každý (blb).

Stejně to zanedlouho s tvarůžky dopadne stejně jako s ostatními potravinami: bude se to vozit z Polska a v Lošticích to budou jen u silnice překládat do jiných kamionů. Tak jako to dopadlo s Mochovskou zeleninou z Rakouska, Hermelínem a tavenými sýry z Polska, máslem z Německa či Sunarem z Anglie a všemi cukrovary.

Proto není třeba pole ničit! Nic jim neprodávejte! Držte se jako ta holička z Hranic (co neprodala Philipsu, který to stejně hned zavřel), nebo statkářka u dálnice!

+1/0
5.10.2012 20:18

dogi4

Re: Pole neprodávat!

No, možná jste si toho nevšiml, ale to pole je v průmyslové zóně! A velice pochybuji, že by to bylo obděláváno. A v tomto případě to ta bába nechce prodat jen proto, že to prodat nechce, jiný důvod evidentně nemá. Ale je to její věc.

0/0
6.10.2012 5:15

as400

Re: Pole neprodávat!

To že parta nějak motivovaných radních či jiných úřadníků označí nějakou oblast za průmyslovu zónu ještě neznamená, že si před tím rozhodnutím musí každý vlastník pozemku v téhle ,,zóně" sednou na prdel.

O nemovitosti rozhoduje její majitel a ne potencionální kupec co uraženě vykřikuje do světa, že když mu někdo něco neprodá, že půjde chudáček jinam.

0/0
6.10.2012 16:25

dogi4

Re: Pole neprodávat!

Ale firma uraženě nic nevykřikuje, ta jen konstatuje skutečnost. Firmě přeci může být jedno, zda fabriku postaví tam nebo jinde, že? Pokud jsi dobře četl článek, tak nejvíce vykřikují proti stěhování místní lidé, kteří tam pracují, jakož i vedení obce, protože když firma odejde, zřejmě jim bude hrozit zvýšená nezaměstnanost. A, koneckonců, když se firma odstěhuje, tak si bába může to své pole klidně nabouchat do zadku, že? Buď klidný, až natáhne brka, její dědicové určitě rádi pole prodají. Pokud tedy ještě bude nějaký zájemce.

0/0
7.10.2012 3:53

as400

Re: Pole neprodávat!

souhlasím

0/0
6.10.2012 16:25

as400

.

Typický přístup arogantních buranů. Nemají pozemky, a namísto smlouvy o smlouvě budoucí operují s jakýmsi příslibem. Kdo ví, jestli vůbec nějaký příslib měli. Podle mně.

Od kdy je jakýsi příslib smlouvou? Jenom arogantní buran plánuje investice za miliardy na základě jakýchsi příslibů a potom veřejně pláče a vydírá.

Připomíná mi to přístup Hyundai, která dokonce pozemek ukradla a teprve po postavení továrny na nelegálně zabraném pozemku jednala o narovnání s majitelem.

0/0
5.10.2012 18:07

as400

Re: .

Oprava. Ne Hyundai, ale Philips to byl, co ukradl pozemek tím, že si ho zakomponoval  do jedné své haly a teprve potom řešil, že by ho mohl odkoupit.

0/0
6.10.2012 16:27

sámvelkýmao new1

no

jihočeskej zrající, romadur, nebo pivní. tvarůžky stojej za h ovno.....;-D;-D;-D

0/0
5.10.2012 16:56

drogista

je to jedno

je mi docela jedno, v ktere olomouce vesnici se tvaruzky vyrabi. Ale neni mi jedno, ze se nedaji jist. Od jiste doby se nedaji pozrit, protoze se distribuuji nedozrale, tvarohovate. Nebo se to stava jen me a jsem takovy hnidopich a smolik???

+3/0
5.10.2012 13:27

PlusOne

Re: je to jedno

V podnikovém obchodě, kde je běžně v Lošticích kupuji, mě paní upozorní, že nejsou úplně dozrálé, a že je mám nechat dozrát.

0/0
5.10.2012 13:48

gavrik

Re: je to jedno

pokud se v dnešní praxi cituje, že každý chce jinou vyzrálost tvarůžků, potom by se měly podle toho tvarůžky označovat, jinak jsou pro mne i vzhledem k ceně zklamáním

0/0
5.10.2012 17:45

bezdukátů

Re: je to jedno

ne nejseš smolík, tato "kvalita" už tady byla tak před 30ti lety za komančů, a je tu zpět. Hlavně vydělat a z někoho, kdo se nechce podvolit ( s pozemkem ) udělat blbce

0/0
5.10.2012 14:35

King Dodatek

Re: je to jedno

Záleží to na sérii, ale tipuju že je to jeden z důvodů proč chtějí větší výrobní kapacitu, protože nestíhají je nechat dozrát. Nicméně jsou lidé kteří to oceňují, protože ženy je mají častěji rády v té tvarohové formě, zatímco já jako chlap si je nechám pár dní dozrát až "mají sílu" :-) Takže pokud se vám nelíbí nedozrálé, proč je nenecháte dozrát?

0/0
5.10.2012 15:39

Koudelka-STS-Brod

Re: je to jedno

...tak to se ale musí výrobce rozhodnout jestli chce prodávat tradiční kvalitu, nebo kvantum nějakého polotovaru bez upozornění na obalu. Moje zkušenost-v běžných domácích podmínkách to stejně nikdy pořádně nedozrálo, takže jsem je s lítostí vyřadil z jídelníčku. Prachy za to chtějí slušné, tak ať to odpovídá.

Navíc, nerad bych si jednou kupoval mošt místo vína - vždyť to také můžu nechat "dokvasit"........Rv

+1/0
5.10.2012 18:44

moralista

a proc ne do Zabrehu?

A proc se tvaruzkarna neprestehuje treba do 16 km vzdaleneho Zabrehu, kde maji prazdnou prumyslovou zonu o mnohem vetsi rozloze nez potrebuji? Vyroba by zustala v regionu a Losticcti mohou dojizdet. Autobusove spojeni maji prime.

+1/0
5.10.2012 12:23

Helmuth007

Re: a proc ne do Zabrehu?

Protože od Mohelnice směrem po 1/44 už nikdo nechce investovat.Ještě jste to nepochopili? 8-o

0/0
5.10.2012 14:20

nahoda

@

Možná si řekla když mohla drdolatá tak já taky ;-D!!Budou za černé ovce ? Pokud ten pozemek vlastní po generace tak se těžko loučí ale tvrdohlavost nikam nevede.

0/0
5.10.2012 11:47

dino_na_idnes

Re: @

A proč by se s tím pozemkem měla loučit? Proč by měla tvrdohlavost někam vést? Prostě vlastní onen konkrétní pozemek a nehodlá na tomto faktu nic měnit, nemá povinnost ten pozemek prodat ani komukoliv vysvětlovat, proč nechce, aby na něm stála fabrika.

+1/0
5.10.2012 11:53

Neumětel

Re: @

Souhlas. Když nechce prodat, je to její věc a nikomu to nemusí vysvětlovat.

0/0
5.10.2012 12:47

PlusOne

Re: @

Pokud prodat nechce, má to říct rovnou, a s nikým se nebavit.

Ne přislíbit prodej, a cuknout se, až se mi to bude hodit.

+1/0
5.10.2012 13:21

Dieen

Re: @

víte, když nemáte v ruce smlouvu, nemáte nic a ani se smlouvou to nemáte jisté..to že si možná někdo neco mezi řečí řekl je milé, ale tím to tak končí. A jestli citace starostových výroků jsou autentické..nu je vidět, že mu jdou problémy přes hlavu...

0/0
5.10.2012 14:50

PlusOne

Stěhování

Pokud se továrna bude stěhovat jinam, stávající zaměstnanci jistě "paní Neústupné" přijdou poděkovat.

Stejně to vidím jako z její strany pokus o navýšení ceny za odprodej pozemku...kdo chce víc, nemá nic, a ještě nas_ere všechny okolo...

+1/0
5.10.2012 10:58

FerdaMravenecaBroukPytlik

Re: Stěhování

Proč paní Neústupné? Spíš se zamyslete nad tím, jak někdo může udělat průmyslovou zónu tam, kde nemá ani metr pozemku?

+4/0
5.10.2012 11:19

-Chilli-

Re: Stěhování

přesně tak, na každej obchod musí bejt dva. Tohle je prostě nátlak

0/0
5.10.2012 11:23

von-bis

Re: Stěhování

Hlavně dělat průmyslovou zónu na úrodné půdě. To může jen dobytek. Současné tvarůžky jsou nic moc a masověji vyráběné budou ještě horší. Tak jak je to u piva, pečiva atd.

+2/0
5.10.2012 11:32

PlusOne

Re: Stěhování

Lepší je pěstovat tam řepku, že ano?

0/0
5.10.2012 13:15

holes5

Re: Stěhování

to udělal asi schválený územní plán...

0/0
5.10.2012 11:48

Salada

Re: Stěhování

No kdyby ten pozemek vlastnil někdo kdo bydlí úplně jinde tak bych to možná pochopil (nemusí se vůbec stýkat s místními lidmi). Ale pokud bydlí v dané obci, asi bych se takto nechoval (pokud tam chci normálně dál žít). Přece pokud jsem z malé vesnice tak se budu podle toho nějak chovat. A zde by na tom ta paní určitě škodná nebyla takže finanční důvod to asi nebude. Neprodat to samozřejmě právo má ale pochybuji, že je to rozumné. Zvlášť když ani neudává důvod. Mít vážný důvod, třeba by to ostatní pochopili a chovali by se k ní jinak.

0/0
5.10.2012 12:00

PlusOne

Re: Stěhování

Jakto, že nemá? citace: "Firma přitom potřebuje pro výstavbu nové provozovny souvislou plochu o výměře pět až šest hektarů. Teď má však dva pásy rozdělené právě pozemkem neústupné majitelky."

Navíc, v článku se píše, prodej byl přislíben.

Četl sis ten článek vůbec?

0/0
5.10.2012 13:13

bezdukátů

Re: Stěhování

co to prodej byl přislíben? Já vám to prodám, kolik dáte? Jinak s částí vedení tvarůžkárny jsem měl kdysi tu čest jednat, no koment. jedno zpychlý h....o vedle druhého

0/0
5.10.2012 14:40

Toranoko

Byla jsem tam na dovce

a tvaruzky jsou asi fakt to, co tam lidi tahne....

Treba ma pani na pozemku mrtvolu a boji se, ze by se nasla ;-D

0/0
5.10.2012 10:53

sent

Jsou hloupí-

-pokud bych nebyl v důchodě,tak prodám za cenou obvyklou s tim,že mne zaměstnaji.Pokud bych v důchodě byl,tak to same v prvnim bodě a misto zaměstnáni třeba tydně dvě porce syrečků zdarma.

+1/0
5.10.2012 10:46

dino_na_idnes

Re: Jsou hloupí-

Třeba mají lepší práci, než jakou by jim v syrečkárně mohli nabídnout, a syrečky neradi... Hloupý byste byl zřejmě Vy na jejich místě při jejich chování, jejich motivace ale může být jiná než Vaše a pokud si to neuvědomujete, jste hloupý už teď.

0/0
5.10.2012 11:56

sent

Re: Jsou hloupí-

-jestli nejste vševědoucí z Práglu,a byl jste někdy v těch končinách a ne jen na Bouzově nebo Usově,tak vite,jaká je tam nouze o práci i špatně placenou.Přemistěnim syrečkárny z Loštic by byla citelná rána tamni zaměstnanosti a ekonomice vůbec.Pokud by se nechovali jak hlupáci,neschovavali by se a nemleli jednou tak,podruhé tak.P.S.rozumíte psanému textu?

0/0
5.10.2012 14:10

pan Klamperna z kavárny Lucerna

Re: Jsou hloupí-

No,nouze o práci asi ne,ve 3km vzdálené Mohelnici dělá v Siemensu 2000 a v Helle 1500 lidí a ne zrovna špatně placených-takže tak.

+1/0
5.10.2012 18:32

holes5

...

zdá se, že i v Lošticích V ( minulej týden jsem tam nakoupil tvargle za pětikilo) bydlí dementi Rv.......co takhle babu přemluvit silou?;-)

0/0
5.10.2012 10:43

-Chilli-

Re: ...

sílou přemlouvá jen dement

+1/0
5.10.2012 11:53

orinka3

tvarůžky jinde

Původně se dělaly i v Hněvotíně u Olomouce, třeba navážou na dávnou tradici.

0/0
5.10.2012 10:43

místo mozku z piva Kocku

Re: tvarůžky jinde

no, jo, Hovnotín, tvargle pryč, ale smrad tam zůstal pořád :/

0/0
5.10.2012 10:58

PlusOne

Re: tvarůžky jinde

Ty tam bydlíš???

+1/0
5.10.2012 10:59

jarry07

Re: tvarůžky jinde

a pozor, ozval se inteligent..:-)

0/0
5.10.2012 12:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.