Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přeprodávání permanentek už vyhlásily boj i první skiareály z Jeseníků

Do boje proti lyžařům, kteří si vzájemně přeprodávají permanentky nebo jezdí jen na jednu, vstupují také střediska v Jeseníkách. Zatím jen některá, hlídací systém totiž stojí miliony korun. Systémy, které dokáží nepoctivé zákazníky odhalit, si tak nyní pořizují areály v Koutech nad Desnou, Dolní Moravě či na Ramzové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61a29r67m50i51l 38K76l72a52d42í28v13k20o 3171787803367

Jasně...;-) 24 hod. jízdenka na MHD (jak zmiňujete) je zpravidla bežně přenosná!! A vlastně proč se bouřit a zlobit na vysoké poplatky, nekvalitní potraviny či na vysoké ceny, (lze porovnávat s okolním světem) atd., vždyť je to vždy nejspíš napsané ve všeobecných podmínkách, na obalech či jinde?!?! Lze považovat za slušné či etické, když svou hamižnost, či neochotu poskytnout adekvátní službu zmínín, že to kamsi napíšu?!?  Člověče neblázněte!!! Co třeba cena neobvyklá, lichva apod. Avšak jak jsem již zmínil výše, jsem ochoten připustit nepřenositelnost a její kontrolu jako ochranu před kupčením s týdenními či "vyššími" pernamentkami!!!

+1/0
5.12.2012 20:53

J55a72r51m44i53l 71K74l98a95d41í95v86k14o 3361257723227

Sorry, nějak mi uniklo vlákno!:-)

0/0
5.12.2012 20:54

Š78á32r42k94a 22Č26a72p29k18o87v88á 6104912440863

No taky s toho nejsem nadšená, ale třeba pro Krkonoše říkali, že se to bude vztahovat na vícedenní permice. JInak co se týká toho focení a kontroly lyžařů, tak systém prý porovnává hlavně tělesné proporce, pak až obličej. Navíc do ochrany osobních údajů to asi nespadá, protože nesbírají žádná osobní data, která by k fotografii přiřadili. Takže asi si budu muset při koupi permice rozmyslet, jak moc hodlám lyžovat a podle toho se zařídit. Což ovšem nezaručí, že v případě nějaké nehody mi permice nepropadne. :-(

0/0
5.12.2012 12:55

J37a97r42m95i79l 30K18l56a92d50í54v96k79o 3841487153127

Nebylo to v článku sice řečené, ale také předpokládám, že problém je zejména s permanentkami na několikadenní čas. úsek. I když před nějakým tím týdnem jsem na idnesu na toto téma četl i o jednodenních permicích. Zřejmě jde tedy o "vykuky", kteří koupí permici na dlouhý čas. úsek a pak se snaží na ni cíleně vydělat. A pokud se zde mluví o 10 % ztrátách, tak to nejsou ztráty zanedbatelné, zejména v kontextu tvrzení, že zmíněný systém stojí 3 mil. a návratnost je "krátká". Pokud by tomu bylo právě tak, tak musím přehodnotit a zmírnit své předchozí příspěvky do této diskuze!

0/0
5.12.2012 13:38

J39a97r38m55i48l 40K43l56a78d24í44v83k85o 3981137953197

V porovnání se spoustou jiných nemorálních způsobů podnikání je zmíněné prkotinou, přesto i toto ukazuje na stav "českého podnikatelského prostředí", resp. na tak častou absenci etiky v tuzemském podnikání.

0/0
5.12.2012 10:01

P59e15t92r 29N92i90v69n75i48c54k66ý 3282924435697

Co je nemorálního nebo neetického na tom, že pernamentka je nepřenosná a je to stanoveno ve smluvních podmínkách, se kterými se kdokoli může seznámit předem?

0/−2
5.12.2012 11:08

J81a85r70m93i16l 40K88l66a98d48í11v15k73o 3711167503517

Dobrá, možná v tomto případě použítí spojení "absence etiky" bylo silné, nahraďme ho tedy spojením "absence primární slušnosti"!!! Jezdím dlouhá leta lyžovat do alpských zemí, a to i po narození syna a poté i dcery. Děti jsou stále malé a proto se s manželkou střídáme s lyžováním a hlídáním. Tudíž jeden lyžuje a druhý hlídá....Vždy kupujeme jednu permanentku a navzájem si ji půjčujeme. několikrát jsem se u kassy ptal, zda takovémuto pujčování permanentky nic nebrání. Kupodivu u 6ti denních a nižších s tím nebyl nikdy problém. Osobně hodnotím vynucování nepřenositelnosti jednodenní pernamentky při nejmenším za nevhodné a podnikatelsky krátkozraké. Á propos, je neslušné či již neetické, když vám např. na letišti za pasovou kontrolou prodávají láhev vody s 200 % přirážkou!?? Nezaměňujme, prosím, neslušnost či neetičnost za protiprávnost!

0/0
5.12.2012 12:47

P11e70t35r 42N22i81v46n16i67c79k98ý 3852754375847

Některá lyžařská centra prohlašovala, že když se to řekne u nákupu, tak půjčování mezi rodiči budou tolerovat. Ale to nic nemění na tom, že provozují nějakou službu s nějakými podmínkami, které jsou PÍSEMNÉ a PŘEDEM známé. Komu se podmínky nelíbí (nebo je bude subjektivně považovat za neslušné nebo neetické), tak tam prostě lyžovat nebude a pojede třeba do těch tvý Alp. Nechápu, co je neslušného nebo neetického, trvat na dodržování pravidel, která si poskytovatel služeb stanovil. Nepřenosné lístky jsou LÉTA běžně používaný instrument třeba ve veřejné dopravě.

0/−1
5.12.2012 15:20

B80l74a11ž98e37j 18M88o78t69y48č93k80a 8907847955130

Aby to mohl turniket porovnat tak musí fotit každý vstup? Co když mam kuklu nebo brýle?

0/0
5.12.2012 9:52

P42e13t25r 27T31y18č36k69a 6135342869482

Nepoctivci pojedou jinam a ty peníze stejně mít nebudete.

0/0
5.12.2012 8:45

P21e25t34r 97N69i17v23n42i21c91k64ý 3932274115547

Tím lépe pro ty poctivé.

0/−1
5.12.2012 9:28

T31o71m 75P66á81l59e19k 1631716479418

Navratnost investice 3M? To bude tak minimalne 10 let.

A co na to zakon o ochrane osobnich udaju? 8-o

0/0
4.12.2012 23:51

S94t13a31n50d28a 79C66h69v68o74s60t 1962428

Vlekari si do podminek mohou dat cokoliv. I neprenosnost skipasu. Pokud se mi to nelibi, holt to nemusim kupovat. Kdyby si tam dali, ze na sjezdovku smite jen v cerveny bunde, asi bysme s tim nic nenadelali .-)) Tim teda nechci rict, ze tu magorinu schvaluju, samozrejme jezdim s detma a permice si predavame...

0/−1
4.12.2012 23:38

J35a89n 81C16h39o52b42o51t 5122784658751

Sakra uz zase...jak oskubat co nejvice lidi a za jedny penize jke co nejmene povozit (nekdo zaplatil 5 dni a nekdo si chce take 5 dni odjezdit - SKANDAL - sobota vzdycky propadla a tak to zustane a smytec!) namisto aby se podival na Zapad, zastydeli se a zacali poskytovat - za skoro stejne ceny a na horsich svazich - aspon skoro stejne kvalitni sluzby.

Nu, na druhe strane, kdo si to necha libit, ma presne to, co mu nalezi. :-/

+2/0
4.12.2012 22:17

K83a33t98e72ř11i61n61a 60V38a21š19á21k70o73v83á 5371572419785

A to s detmi musi jen rodice ? Co kdyz si nekdo k detem misto manzela vezme sestru, stryce...to taky umozni ? Jak to budou hlidat ? No, jesteze nelyzuju ;-D

+1/0
4.12.2012 21:34

J69a74n 42C41h90o76b13o33t 5292154888921

Nene, jen tradicni rodina prosim. To by pak mohl prijit kazdy, s babickou, sousedem, se psem...nene, dekujeme, to radsi zustante doma a my pak proste zase budeme brecet, jak se nam investice nevraci a jak musime zdrazit a lidi jeste vice oskubat.

Rv

+3/0
4.12.2012 22:19
Foto

A33n64t73o43n56í66n 95R67u23s98n46á14k 7232809700440

Zloděj zloděje když honí...

0/−1
4.12.2012 21:19

J65a67n 14C93h69o10b94o11t 5512914188941

Zlodej si hlavne v tomto pripade honi...nu, sve nechapajici ego.

0/0
4.12.2012 22:22
Foto

P96e38t42r 54P48r27o85c55h96á39z37k69a 3602736652704

Nepřenosnost permanentky je s pohledu zákazníka přinejmenším podivná.Budiš,pokud se vlekařům zdá,že na tom prodělávají není nic jednoduššího než ji zrušit a jezdit jen na bodovky.Tam je to jasné.Navíc někde jsou takové fronty,že pří vší snaze se mockrát nesvezete.Nejde jen vydělávat na zákaznících,chce to také trochu rovnosti.Pak je tu druhá možnost a to vykašlat se na ně.Kousek za hranicemi jsou lepší sjezdovky kde si zákazníka váží a kde si víc a leckdy za méně peněz zalyžujete.To nemluvím o ostatních službách.

+10/−1
4.12.2012 18:06

J38a37n 27L20u16k68á67š 5607114948339

Taky nechápu. Na Šumavě nám to snad zatím nezavádějí (ono to jinam není daleko, navíc ceny srovnatelné, většinou to vyjde i levněji).....

0/0
4.12.2012 21:09

K33a68r71e91l 64F58a11j70t 5838652901643

A co je na tom k nepochopení? Provozovatel má jasně nastevené podmínky, které jsou srovnatelné s jakoukoli jinou permanentkou ... prostě nepřenosná je, komu se to nelíbí či nevyplatí může si koupit jízdu jednotlivě nebo bodově. U předplatné jízdenky třeba na MHD vám taky přijde normální si ji půjčovat? Btw. kde by potom byla hranice? Až u toho že by si celá fronta podávala jeden skipas přímo přes turniket zpět?

0/−2
4.12.2012 22:06

J94a94n 24C47h35o40b43o43t 5952434348721

Nu, mozna se budete divit, ale jsou staty a mesta, kde jsou casove jizdenky prenosne... Co reknete ted? Rocni se pak da koupit i vazana a vyhoda je jedina - kdyz jizdenku zapomenete, muzete tu vazanou donest ukazat pozdeji,,,prenosnou pochopitelne ne.

0/0
4.12.2012 22:21

P23e73t96r 88N38i69v80n53i52c93k61ý 3852344475717

Co bych říkal? Je na provozovateli, jestli se rozhodne prodávat přenosné nebo nepřenosné permanentky. A zákazníci rozhodnou, jestli budou kupovat, nebo nebudou.

+1/0
5.12.2012 9:22

J21o59s12e80f 14V46o72m31á25č90k30a 5413294663614

1/ Pokud by v MHD existovala konkurence, vsaďte se, že by existovala i přenosná permanentka.

2/ Pokud se nebavíme o předávání přes turniket (což je v podstatě podvod), potom je nepřenosnost z pohledu zákazníka nepochopitelná a z pohledu provozovatele vyzobávání rozinek (ovšem jen dočasně).

3/ Nikdo to vlekařům nezakazuje, podmínky ať si nastaví, jaké chtějí. Ale ať se pak nediví, že přicházejí o zákazníky.

+6/0
4.12.2012 23:38

P37e88t44r 98N77i89v60n22i41c24k84ý 3472214115427

Ad 4) Přesně tak. Je na zákaznicích, jak se k tomu postaví a je na provozovatelích, aby tento systém po sezóně vyhodnotili.

0/0
5.12.2012 9:27

J38a22n 86B68á32r83t92a 3620296368

Předplatné jízdenky na MHD jsou přenosné i nepřenosné. Přenosné jsou všechny s dobou platnosti kratší než měsíc. U měsíčních a delších existují obě varianty. Takže ano přijde mi to normální. 

U toho skipasu nikdo nechce aby si ho někdo předávál přes turniket ale třeba to, že dopoledne jezdí manželka a odpoledne já. Pořád jezdí jen jeden člověk na jedno zaplacené jízdné.

0/0
5.12.2012 18:38

M50i52c81h96a17l 37P60a86v90l65á72t 9513353684809

Jestli by nemeli spis zlevnit. Kdyz clovek ty ceny srovna s cenami z mist, kde se skutecne da poradne lyzovat (a o zakaznika se tam staraji), musi se smat..

+3/−1
4.12.2012 17:29
Foto

P59e47t70r 66K29u97č60e29r82a 4620189542601

Kolikrát se stane, že koupíte celodenní permici a po jedné jízdě zjistíte, že sníh nestojí za nic a vykašlete se na to. Nebo se vám rozpadne vázání. Nebo zjistíte, že jsou čekačky na vleky tak dlouhé, že na to nemáte nervy. Nebo si natáhnete koleno, a máte šlus s ježděním.

A ve všech těchhle i jiných případech máte právo ten anonymní lístek komukoliv dát nebo třeba prodat.

+10/−2
4.12.2012 16:55

P43e77t44r 36N24i71v37n47i78c24k34ý 3852334605307

V případě nepřenosné permanentky, takové právo NEMÁŠ.

0/−1
5.12.2012 9:23
Foto

P45e68t85r 86K27u86č71e46r32a 4940109372891

Přidám se k ostatním čtenářům a napíšu, že tenhle systém je šhit!

Když si koupím celodenní lístek na tramvaj, tak ho můžu po půl dni komukoliv dát ať si ho dojezdí. Platí celý den sakra a zaplatil jsem si celý den. A tomu vlekaři může být naprosto jedno, jak to ten zákazník vyjezdí nebo kdo je ten zákazník, má to zaplaceno!

.

Stačí omezit minimální časový interval pro průlez turniketem na čas, který se rovná výjezdu vlekem nahoru + sjezdu šusem dolů. To naprosto stačí. ALE TOHLE JE HNUS.

+9/−1
4.12.2012 16:52

M32a98r43e98k 82D98o52s23t30á46l 5369628417423

a) jak vyřeší, že ráno budu lyžovat v teplé bundě, přes poledne bude teplo, vezmu si po obědě z auta lehčí bundu a budu vypadat jinak. Protože podle ničeho jiného mě nepoznají, když na ranní fotce mi bude obličej zakrývat moira kukla, lyžařské brýle a na hlavě přilba?

b) budou mě fotit, i když budu mít bodovou jízdenku nebo dvouhodinovou? Asi ano, takže když s tím nesouhlasím, tak budu muset jinam?

Takže ode mě peníze letos Ramzová neuvidí, popojedu o pár km vedle, kde si zalyžuji bez "velkého bratra" a strachu, že přijdu o permanentku, když nebudu celý den vypadat stejně.

Kdyby se raději místo ütrácení milionů na focení a následnou buzeraci provozovatelé dohodli na sjednocení odbavovacích systémů a dala se koupit vícedenní nebo třeba celosezónní permanentka na celé Jeseníky.

+2/0
4.12.2012 13:42

J80i32ř45í 80K94ü47h39r 2820236750306

Také mě zajímá co na té fotce uvidí?...Helmu,kuklu a brýle?

0/0
4.12.2012 19:01

K36a73r71e41l 22V40a24c44h47u24t 9783802349123

Bylo by mnohem lepší zavést všude i BODOVÉ jízdné ... protože každý, kdo lyžuje jen část dne (děti, rekreační lyžaři, starší lidé) DOPLÁCEJÍ na ty, kteří přepínají své síly a jezdí do totálního vyčerpání svalstva (tedy od rána do večera)! :-/ 

Ubylo by i úrazů... R^

0/−1
4.12.2012 13:26

K34a18r17e24l 32V59a33c85h53u89t 9233852249153

Taky by šlo nedělat tak malé rozdíly mezi cenou celodenní permice a permice půldenní... To, že jsou obě skoro stejně drahé, pak k přeprodávání přímo svádí! :-/

Mnoho lidí by si rádo zajezdilo třeba 2 hodiny po ránu a dvě hodiny po obědě - jenže buď žádné dvouhodinové jízdné není, anebo vyjde mnohem dráž než 4-hodinové. :-( ... Ach jo!

0/0
4.12.2012 13:33

K88a59r48e85l 66V77a56c35h79u80t 9183162229273

Na menších sjezdovkách bodové jízdné mají ... a nemají s tím nejmenší problém... To jen ta velká střediska raději vymýšlí HONY na lyžaře !!! ;-€

+1/0
4.12.2012 13:34

R92o28b12e50r20t 77K70o39l32e68n90a26t96ý 3490306811277

Jasně, lyžování celý den by se mělo zakázat, nejlíp zákonem. To přece nemůže nikdo vydržet - poslanci taky nepracují celý den.

+1/0
4.12.2012 13:35

R18o54b86e74r92t 24K56o55l97e37n35a16t26ý 3460156911357

Tož to těk kontrolorům přeju hodně štěstí. Určitě jim stoupnou tržby, když si budou každýho fotit.

A nakonec se nějakej pomatenec obrátí na ÚPOOÚ a mají po ptákách.

+2/0
4.12.2012 13:03

J72a74n 45S43l59o37v79í93k 7497802175151

Také si myslím, že si nemůžete jen tak někoho fotit kvůli identifikaci, jak se vám zachce. A i když to budou mít někde vyvěšené, člověk jim to musí vždy nějakým způsobem odsouhlasit. Koupení lístku určitě nestačí, to není souhlas. A nikoho nikdo kromě policie snad ani nemůže nutit, aby si sundal třeba brýle a přilbu, kvůli fotce. Už vidím ty hádky lyžařů s ochrankou na vleku, nezávidím jim to. To jako každému budou dokazovat jestli je na té fotce on a vyhledávat v nějaké databázi :-)

0/0
5.12.2012 12:00

E97r63i81c89h 13N71e16j52e18z36c63h32l71e11b95a 4624736789908

Nějak mi uniká podstata,když si koupim celodenní pernamentku a v půli dne už nebudu chtít jezdit,tak mám přece právo postoupit ji někomu jinému,který to dojezdi za mne,zaplacené to je.

To je stejné jako bych si koupil plnou nádrž do auta a byl trestaný za to že jsem kamarádovi odlil pět litrů....

8-o

+12/0
4.12.2012 11:50

P78e74t94r 59K94o97s73i75k 7486925393717

argumentuji tim, ze pry ten co si koupi celodenni tolik nejezdi jako ten s puldenni...posezeni na obed, prestavky....tudiz je celodenni "levnejsi" nez puldenni

Dle meho nazoru na tom hlidani prodelaji... misto aby sjednotili ceny a celodenni zvyhodnili nejak jinak...napr. parkovani zadarmo, kdyz je placene parkoviste atd.

+4/0
4.12.2012 11:56

J71a33n 38B48á45r57t69a 3210246178

Přesně. 

Koupíte si celodenní lístek na mhd a odpoledne zjistíte, že jste zařídíl, co jste potřeboval a už ho nepotřebujete. Tak ho za polovic někomu střelíte. Je to podvod? 

Máte vysoký paušál na telefon (tedy levnější hovorné) a necháte z něj volat i známé a rodinu. Je to podvod? 

V obchodě koupíte balení 3+1 zdarma a před obchodem si to celé rozdělíte v partě. Je to podvod? 

Tak proč sakra se mele o podvodu v případě vleků? Co je na tom odlišného?

+7/0
4.12.2012 20:36

P49e65t13r 46N28i77v77n13i85c87k82ý 3342624125247

Odlišné jsou smluvní podmínky, na které přistupuješ, když koupíš.

0/−1
5.12.2012 9:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.