Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Českým vlakům by pomohla nová zastávka v Polsku. Jednání ale váznou

Je to jako před lety, kdy se v polských Glucholazech nesmělo vystupovat. Teď už se může, ale téměř nikdo to nedělá - nádraží je daleko od centra. České vlaky jezdící mezi Jesenickem a Ostravskem přes Polsko tak vozí hlavně vnitrostátní pasažéry. . Změnit by to mohlo vybudování nové zastávky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P27a73v72o75l 96O93n54d13r26a28š35i48n34a 6924252985

V Glucholazoch su 3 stanice.Spominanan stanica Glucholazy(Ziegenhals).Potom v centre je stanica Glucholazy-miasto(Ziegenhals-Stadt), a "ceske " kolaje su len na vyvysenom nasype nad stanicou, takze by stacilo asi urobit len nadchod. Tato stanica je ale uzatvorena a v budove je handrarsky second hand.

Konecnou na trati je zastavka Glucholazy - Zdroj(Ziegenhals-Bad) , je to v blizkosti nadherneho mestskeho parku. V blizkosti boli kedysi nadherne sanatoria.Stanica mala nadhernu typicku nemecku hrazdenu architekturu.Lenze pustla a potom ju dali zburat.Az potom si na pamiatkovom ustave v Opole uvedomili, ze sa jednalo o architektonicky skvost. Tu sa ukazalo, ze Poliaci nemaju absolutny vztah k uzemiam, ktore im pred vojnou nepatrili, mnoho veci tu funguje zotrvacne este z obdobia , ked to bolo nemecke(ale aspon clovek vidi nemecku preciznost).

Inac Poliaci akosi vobec nemaju zaujem o cezhranicne spojenia.Po velkej euforii a boome zaciatkom rokov 90.,ked sa znovuobnovilo vela prechodov medzi vtedajsou CSFR a PL, dnes skoro vsade ruch upada. U nas konkretne sa obnovilo spojenia Cadca-Zwardon-Bielsko.Fungovalo tam niekolko parov osobakov denne a aj rychliky(Budapest-Warszawa,Katowice-Bratislava) a Spesny Krakow-Zilina-Cadca(ten prekonal vzdialenost Cadca-Krakow az za cca.6 hodin!!!-menej ako 200km).

Ked sa davali pripomienky ku spojom, tak sme dostali odpoved, ze zo strany ceskych a slovenskych zeleznic je stale zaujem o dobre spojenie, ale narazilo to na nezaujem v Polsku).tam je totiz niekolko zel.spolocnosti(statnych)a tie si navzajom skoro nic neuznavaju...maju v tom este vacsi bordel ako u nas na SK(doteraz som si myslel, ze ten najvacsi je na SK):-/

+4/0
6.2.2013 15:34

J82a54n 32K12r94i61e77g71l91e75r 4891647735976

Nevim, jestli to je nejaky polsky narodni sport, ale takhle "vstricni" jsou polaci snad u vsech dopravnich preshranicnich staveb.

+4/−1
6.2.2013 13:28

M98a74r58t66i93n 51M83u86s80i73l 4350441173781

To podepisuji. Známe to samé z oblasti Hrádku nad Nisou. A to ať už šlo o silniční průtah přes Polsko do Německa nebo železnici Lbc-Zittau (opět přes Polsko). Než se začala stavět silnice (snad bude letos) trvalo to skoro 20 let. Polák měl pořád dost času a kýbl výmluv. Kdyby Němec nebouchl do stolu, že tedy Polsko obejde jižní cestou nic by se nedělo. U vlaku je to podobné. Polák slibuje léta rekonstrukci, postavení zastávky u nich, ale pořád nic a vlaky jezdí těch pár km třicítkou. Přitom po zbytku u nás a Němců trati 80-100 km.

+2/0
6.2.2013 13:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.