- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V Glucholazoch su 3 stanice.Spominanan stanica Glucholazy(Ziegenhals).Potom v centre je stanica Glucholazy-miasto(Ziegenhals-Stadt), a "ceske " kolaje su len na vyvysenom nasype nad stanicou, takze by stacilo asi urobit len nadchod. Tato stanica je ale uzatvorena a v budove je handrarsky second hand.
Konecnou na trati je zastavka Glucholazy - Zdroj(Ziegenhals-Bad) , je to v blizkosti nadherneho mestskeho parku. V blizkosti boli kedysi nadherne sanatoria.Stanica mala nadhernu typicku nemecku hrazdenu architekturu.Lenze pustla a potom ju dali zburat.Az potom si na pamiatkovom ustave v Opole uvedomili, ze sa jednalo o architektonicky skvost. Tu sa ukazalo, ze Poliaci nemaju absolutny vztah k uzemiam, ktore im pred vojnou nepatrili, mnoho veci tu funguje zotrvacne este z obdobia , ked to bolo nemecke(ale aspon clovek vidi nemecku preciznost).
Inac Poliaci akosi vobec nemaju zaujem o cezhranicne spojenia.Po velkej euforii a boome zaciatkom rokov 90.,ked sa znovuobnovilo vela prechodov medzi vtedajsou CSFR a PL, dnes skoro vsade ruch upada. U nas konkretne sa obnovilo spojenia Cadca-Zwardon-Bielsko.Fungovalo tam niekolko parov osobakov denne a aj rychliky(Budapest-Warszawa,Katowice-Bratislava) a Spesny Krakow-Zilina-Cadca(ten prekonal vzdialenost Cadca-Krakow az za cca.6 hodin!!!-menej ako 200km).
Ked sa davali pripomienky ku spojom, tak sme dostali odpoved, ze zo strany ceskych a slovenskych zeleznic je stale zaujem o dobre spojenie, ale narazilo to na nezaujem v Polsku).tam je totiz niekolko zel.spolocnosti(statnych)a tie si navzajom skoro nic neuznavaju...maju v tom este vacsi bordel ako u nas na SK(doteraz som si myslel, ze ten najvacsi je na SK)
Nevim, jestli to je nejaky polsky narodni sport, ale takhle "vstricni" jsou polaci snad u vsech dopravnich preshranicnich staveb.
To podepisuji. Známe to samé z oblasti Hrádku nad Nisou. A to ať už šlo o silniční průtah přes Polsko do Německa nebo železnici Lbc-Zittau (opět přes Polsko). Než se začala stavět silnice (snad bude letos) trvalo to skoro 20 let. Polák měl pořád dost času a kýbl výmluv. Kdyby Němec nebouchl do stolu, že tedy Polsko obejde jižní cestou nic by se nedělo. U vlaku je to podobné. Polák slibuje léta rekonstrukci, postavení zastávky u nich, ale pořád nic a vlaky jezdí těch pár km třicítkou. Přitom po zbytku u nás a Němců trati 80-100 km.