Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stejný vozík rozvážel chléb i mrtvoly, vzpomínala Němka na český lágr

Do Šternberka na Olomoucku zavítala Ingeborg Cäsarová. Žena, která jako dítě strávila po druhé světové válce dlouhé roky v internačních táborech ve Svatobořicích a Mohelnici, kde skončila kvůli svému německému původu a ven se dostala až jako dospělá. Vyprávěla právě o této části historie, o níž do roku 1989 musela mlčet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A33l98e26x52a94n66d43r 55K43o56s79t98k25a 5949276749136

Tuberu (tuberkulozu) dostanete jedině z kontaktu s bakterií bacilus tuberculosis (přiznávám, nejsem 100% jak se to píše) rozhodně ne z hladu, jak paní tvrdí.

+1/−2
3.6.2013 6:44

D64a32v70i19d 18B34e33n85e28š 9356982142467

Nakazit se bakterií neznamená dostat chorobu. Zdravý člověk vesměs zůstane latentním bacilonosičem, zatímco nemoc samotná spíš vypukne v organismu oslabeném - věkem nebo třeba právě podvýživou.

+2/0
3.6.2013 10:32
Foto

P49e30t83r 75P59r42o75c15h34á80z20k67a 3512306532544

Je špatné oplácet zlo,zlem.Na druhou stranu je třeba se zamyslet nad tím kdo válku začal,jak bylo zacházeno s lidmi s pohraničí při obsazení Sudet a jak se choval po celou dobu války německý národ k čechům a jiným obyvatelům.Paní mi může být líto,ale ve srovnání s tyím kolik našich občanů zaplatilo životem německou rozpínavost je to jen kapka v moři.Navíc v době po válce na tom ani normální občané nebyli s jídlem extra dobře a není tedy divu,že příděli v táborech byli nízké.Svět se vzpamatovával s bválky a vše,co se dostávalo na světlo jitřilo vášně a dopláceli na to nevinní.

+3/−2
3.6.2013 5:57

J42i73ř22í 48P84o12k16o33r85n25ý 6731915658750

Všechno je to o podivném pohledu sudetských Němců na válku, jako takovou. Drtivá většina z nich (90%)nechtěla být s Čechy v jednom státě a proto volali po připojení k říši. Hitler jim tedy vyhověl. Od tohoto okamžiku se podíleli na všech válečných zvěrstvech a nelidskostech této celé války, protože jejich synové i otcové dostali okamžitě kvér a narukovali.  Na okupaci naší země se jednoznačně v uniformách wehrmachtu i SS tedy podíleli (340.000 padlých Čechoslováků). V době, kdy žádali připojení k říši museli nutně všichni vědět, co se v Německu poslední léta děje - útoky na židy, nacismus, likvidace nepohodlných lidí, rabování a zabavování jejich majetků, apod. Byla to tedy i jejich zodpovědnost a je falešné tvrzení, že oni za nic nemohli, že to byla záležitost říšských Němců. Důsledky války nejvíce pocítí vždy malé děti a dnešní pamětníci tehdy malými dětmi byli. Vzpomínky na maminku a tatínka jsou namístě, ale možná by se podivili nad tím, co třeba ten jejich doma hodný tatínek páchal na Ukrajině, či jinde ve světě. Tím se rozhodně doma nechlubil. Svobodova armáda byla sestavena jak z židů, tak i z lidí žijících na Ukrajině. Skoro 500 vesnic zde bylo vypáleno, lidé naházeni do studní, nahnáni do kostelů a zaživa upáleni...  Tyto vojáky hnala touha po pomstě a tak tomu říkali "je třeba vyčistit pohraničí od Němců". A že se našli Češi, kteří rádi přiložili ruku k dílu? Asi tak, jak ordneři chtěli čistit pohraničí od Čechů - taky zde nelze uplatnit kolektivní vinu. Co tito Němci po prohrané válce očekávali? Že sami utečou k Američanům a až se to zklidní, tak půjdou domů zase pokojně hospodařit? Bez souvislostí je tento článek velmi tendenční a pohled zkreslený. Děti, které mají vzpomínky na svoje hodné rodiče a na zlé Čechy by měly svoji kritiku spíše směřovat k Německému státu, který válku rozpoutal a který je viníkem zrovna tak, jako ti, kteří jeho jménem vraždili a zabíjeli po celém světě. Každé utrpení malých dětí samozřejmě odsuzuji.

+13/−4
2.6.2013 18:19
Foto

O96l16d58ř24i48c44h 83V98y97k40y51d59a51l 1659141789404

Děti do koncentráků? To nemyslíte vážně.:-/

+4/−7
2.6.2013 19:05

J85i61ř86í 65P61o47k23o60r89n43ý 6671825488570

Kde to čtete?

+4/−1
2.6.2013 20:04

J50a75n 26G54a24l94t 9401922383378

"oni dělali zvěrstva, tak my můžeme taky". pardon ale s tímhle pohledem nesouhlasím - co je nemorální zůstane nemorální.

+10/−4
2.6.2013 21:00

J49i86ř71í 64P73o44k59o69r23n35ý 6891775568840

Opravdu nikde nepíšu o tom, že bych jakékoliv zvěrstva schvaloval. Článek je ale postaven tak, že to hází na můj národ kolektivní vinu a já se snažím ukázat příčinu tohoto jednání v posloupnosti na události, které tomu předcházely. Tuto historii jsem velmi pečlivě prostudoval a jestliže se za mě, který se narodil v 70. letech, prezident i premier omlouvá, Landsmannschaft si "klade podmínky" a někdo chce, abych se kál za následky války, kterou rozpoutali jednoznačně Němci, tedy za něco, co nepamatuji a málokdo dnes z žijících Čechů, potom ze všech následků i důsledků jednoznačně viním právě Němce po získání všech informací k tomuto tématu. Válka pro Čechy nezačala napadením Polska a zrovna tak neskončila podpisem o kapitulaci. Odsun(proběhl i v jiných státech) byl jejím dokončením jako následek toho, že se podíleli na okupaci naší země a na zabíjení našich občanů, vč. žen a dětí.  Tohle bylo asi podle vás morální?

+6/−3
2.6.2013 22:25

J45a67n 44G63a58l10t 9251252593818

Možná je náš rozdíl v tom že já nevidím nic jako národ - a něčemu jako "národní vina" se z hlasita směji. Nejsem zodpovědný za to co dělá můj soused natož za to co dělala uplně jiná generace. Stejně jako za to nebyly zodpovědné malé děti německého původu.

Tudíž nemám problém odsoudit za to někoho kdo se čirou náhodou narodil mezi stejnými čarami na mapě.

Jistě dělali to jako mstu - ale to nic nemění na tom že se mstili i na nevinných a to jsou zvěrstva.

+6/−5
2.6.2013 23:07

V11á83c34l21a89v 83K10a91r32a58s 1257741756581

Závidím Vám Vaše jednoduché vidění světa ...

+4/−4
3.6.2013 0:41

J86a54n 83G97a68l22t 9661712293408

Myslím že je daleko složitější vidění světa rozlišovat lidi na jednotlivce než na nějaké státy, národy, rasy, třídy a podobně.....

+1/−1
3.6.2013 8:00

J19i55ř59í 75P44o37k21o33r36n88ý 6631885208470

Dobře, tak jste mě za to odsoudil, doufám, že se nyní cítíte lépe. :-)

+1/−1
3.6.2013 7:37

O79t38t34o 97H55a96l68í69ř 9913857768146

Jste zjevně velmi jednoduchý člověk bez vnímání atmosféry doby. Jste schopen si představit, že by vám 6 let hrozila smrt každý den, že byste se bál zazvonění u dveří a zasatavení auta pod oknem. Mého dědu odvedlo gestapo jednou a po zbytek války se celá rodina bála, a to se mu nic moc nestalo. Navíc mu v Reichu na nucených pracích zemřely dvě děti. Umíte si představit míru nenávisti, kterou Němci rozpoutali a potom sklidili? Vaše použití slova "zvěrstva" a "nevinní" mi zní jako naprostá arogance a tupost. A především nebetyčná drzost soudit někoho, k čemuž byste měl právo snad jen v případě, že byste prožil to samé, co lidé za protektorátu. Když už tak odsuzujete pomstu za neodpustitelné činy po šílené válce rozpoutané Němci, tak mi vysvětlete, kde byla práva českých obětí nacismu a jak byste ve své bezbřehé moudrosti chtěl soudit ty, kteří měli krev na rukou a oddělit od nich ty, kteří jen mlčky souhlasili?

+2/−3
3.6.2013 11:54

O26t27t56o 46H25a38l64í92ř 9113437338336

To se to hodnotí 60 let po válce. Ale chtěl bych vás vidět, jakou morálku byste uznával po šesti letech hrůzovlády, kdy byste cítil neskutečnou nenávist k Němcům. Navíc v situaci, kdy většina rodin právě díky Němcům a jejich zvůli naprostému potlačení práv "nižší rasy" přišla o někoho z blízkých. Dnes z té situace nemusíme být nijak nadšeni, ale já na rozdíl od vás nemám tolik drzosti, abych se odvážil hodnotit jednání našich předků v extrémní situaci. Navíc je hezké, že se každou chvíli dočteme o tom, jak to Němci měli u nás po válce těžké a co hrozného museli přečkat,ale myslím, že by tu měly být popsané taky hrůzy, které zažili Češi od Němců v roce 1938 v Sudetech i potom za války.

+2/−2
3.6.2013 11:42

V57i93k47t91o47r 86S93k96á43l45a 3279392872674

Naprostý souhlas a díky za tento komentářR^!

+2/−2
3.6.2013 1:28

D25a31d71a48k 62P73e98t39r 7211920764898

Milá dáma, město Šternberk, to byly Sudety. Po příjezdu do toho krásného města jste měla navštívit kostel stojící pod zámkem a pomodlit se. Pomodlit se za oběti šternberských   občanů, obětí  po Mnichovu. Je mnoho pamětníků v tomto překrásném městě, kteří do dnešního dne se nezbavili strašných vzpominek. Slova, českými hlavami budeme dláždit  náměstí, tak ta je ze Šternberka.

+11/−3
2.6.2013 17:50

K72a34t34e27ř46i45n15a 11K50ä61h59ö76n32e15n 90A78n69d79r10é26e57o56v23á 5423315621793

jiste, male dite muze za vse. i za to, jak se v Cechach zije nyni, co?

+2/−2
3.6.2013 8:40

D59a33d27a81k 53P25e56t23r 7691710264988

Více pokory, by to jen chtělo.

+1/0
3.6.2013 9:46

B80r34o86n27i63s71l93a25v 57N81a29v68r41á92t60i42l 5250217912957

Vítejte doma.

+1/−5
2.6.2013 16:42
Foto

E82d64u54a76r32d 78M15y60s75l90o30v17i53č 6791281909702

Je mi líto všech, všech, včetně těch, co postrádají schopnost střídmého rozumu, člověčenství. Výkřiky davu začátek konce člověčenství. Vždy se najde důvod k zlobě, nenávisti. To lze eliminovat pokud je země, vláda v rukou správných lidí. Neštěstím je pokud dominuje tupost a jak znáte - hulvát nemá zábrany. Stačí trochu pokory a ohleduplnosti. Nedávno jsem četl výroky Sokrata (ne toho fotbalisty z brazilské reprezentace, byl lékař) na téma demokracie. Závěr je, že demokracie umožní účast na vládě i zločincům. Důsledkem toho je totalita gaunerů. Opakuje se to, zvláště dnes. Vás více interesují oběti řádění zločinců , lidí bez viny, jako Vy, jen trochu rozvolněných mravů, co je smutné. Bojujte za svou svobodu bez plivání na nevinné a již nežijící. Desatero přikázaní je o tom býti člověkem. Zde se volá po ukřižování obětí totality. Je však jiná situace a jiné důvody ohrožení, ale téhož původu. Podřízenost finančnímu kapitálu. Anonymní zrůda, které vědomě, či nevědomě napomáhají zdejší vlády (jako korumpovatelní idioti proti národu i příštím).Pozdravuji chytrolíny  (líní uvažovat, v horším neschopnost).

+5/−1
2.6.2013 16:16

K39a58r69e36l 46V32e76č14e57ř49a 9593645241979

Bylo těsně po válce. V celé Evropě a vlastně šude na světě umírali lidé na tyfus, choleru, TBC a x dalších nemocí jako mouchy, všude byl málo jídla.  Paní prožila krušné dětsvtí, ale o nic krušnější než milony jiných dětí. Chodila do školy a byla s matkou.Spousta dětí vůbec nemohla chodit do školy, protože žádnou neměli. Spousta dětí do podobných táborů nikdy nedojela, protože je otrávili cestou. Spousta dalších přišla o rodiče, protože je odebrali rodinám a dali na převýchovu. Co tak hrozného se jí dělo ve srovnání s miliony dalších? Je to jen další dílek do stavebnice, jejímž výsledkem má být revize výsledků války, záměna příčiny a následku a hlavně hra o majetky. A tuhle hru hrají novináři na idnes velmi horlivě!

+14/−2
2.6.2013 16:09

R58i78j30a26n26a 79E19g93e84r65e43r49o66v60á 4226250614743

I já jsem přesvědčená, že těsně po válce bylo v celé Evropě málo jídla. Paní ovšem říká, že v okolí tábora bylo jídla dost - "tak jsem sbírala jídlo, které děti vyhodily do koše, a nosila je do tábora". Někdo nám neříká pravdu.....

+2/−2
2.6.2013 17:20

J68o70s85e61f 32D68o45č42k76a72l 4741386554944

Rijana Egererová

Paní si může říkat co chce,je to její právo.Otázka ale zní,je to vše co říká pravda?

0/−1
3.6.2013 22:12

R61o92m71a37n 33H63r11o21n60z44a 5736131916968

Paní je mi líto. Ale jako Čech za to, co se jí stalo, žádnou vinu necítím.[>-]V

+13/−7
2.6.2013 15:59

J64a26n 90G42a87l83t 9941522223958

Asi stejně jako ona nemohla cítit vinu za to že byla Němka.

....

kolektivní vina je zkrátka hnus.

+12/−6
2.6.2013 16:13

R56o60m79a82n 12H46r29o55n20z47a 5866731886838

Máte pravdu. Stejně jako nikdo nemůže za to že je Žid, Slovan, Balkánec a ..,. koneckonců například Němec ;-)

+8/0
2.6.2013 17:07

K90a97t72e57ř19i50n87a 28K76ä47h76ö60n80e42n 50A71n10d18r79é74e80o72v82á 5283195241253

je mi vas moc lito.

0/−2
3.6.2013 8:40

R28o92m54a20n 90H37r17o51n88z20a 5476431706188

Vy chcete, abych cítil vinu za něco, co jsem nespáchal?

+2/0
3.6.2013 9:30

M38i83r42o15s50l65a86v 14B48e47n78e92š 1237134273250

Opět se nezapře, že má Mladá fronta dnes německého vlastníka. Uznávám, že byli mezi Němci i nevinní, a těm patří veškerá má úcta, ale nesmíme zapomínat na to, že více než 2/3 nadšeně a aktivně kolaborovali a chtěli nás - slovanské svině - nahnat všechny do plynu nebo v lepším případě převychovat podle svého gusta. Toto vytrhování jednotlivých okamžiků z kontextů dějin se mi proto nelíbí.

+12/−7
2.6.2013 15:56

V54e48n94d35e68l34i31n37a 85K33e73l90l61e60r 9615736198666

ono se ale taky vi, ze kdyby tolik Cechu nekolaborovalo s Gestapem, meli by to daleko tezsi, vite (to neni z me hlavy, to je z knihy Zaluji, 2. dil).

+8/−4
2.6.2013 16:01

M51a88r50t22i67n 57K38r24a54u16s 8404970235136

Srovnejte si počtřy udavačů s jinými zeměmi, ani více ani méně.

+6/−2
2.6.2013 16:22

R33o73m65a97n 48H45r48o13n61z14a 5296271916958

Nejsem si jistý zda Gestapo při udávání (podnětech) rozlišovalo mezi Ríšskými (sudetskými) Němci a Čechy. Možná ano - ordnung musí bejt vy Češi pitomí. Pro propagandu také ?

+3/−1
2.6.2013 17:16

V51i86k84t14o82r 56S60k38á73l41a 3809462952544

Hodně rozšířený a bohužel stále přetrvávající mýtus Čechů jako "národa kolaborantů a zbabělců". Je to lež! Kolaborantů v Čechách nebylo více než jinde! Tuto fámu šířili a přiživovali za války Němci a pak komunisté, neboť národu "koleborantů a zbabělců" se přece tak dobře vládne. Naopak Češi byli za protektorátu velmi stateční. To se projevilo zejména za tzv. heydrichiády, kdy při pomoci parašutistům riskovali život nejen svůj, ale i celé své rodiny. Němci totiž bez milosti vraždili i malé děti. Proto si stále musíme připomínat tyto hrdiny heydrichiády, kteří dokázali, že Češi jsou statečný národ, který pro svobodu své vlasti obětuje vše! Musíme si připomínat jména jako např. Marii Moravcovou, u které parašutisté bydleli, Jana Zelenku Hajského, Jindřišku Novákovou, Fafkovi, Piskáčkovi, Hladěnovi, biskupa pravoslavné církve Gorazda, kněze Petřeka...Čest památce českých hrdinů[>-]!

+10/−4
2.6.2013 16:36

R79o25m95a87n 19H69r66o86n93z62a 5356731276488

Dost přehlížený je fakt, že Němci ještě 3 týdny po atentátu neměli žádnou stopu. To tedy moc nesedí s pohledem na Čechy jako udavače. Nebýt nešťastníka Karla Čurdy tak bylo Gestapo v ....

+5/−1
2.6.2013 17:14

V37i45k92t50o65r 42S71k66á30l35a 3249662522944

Nesouhlasím. Atentátem na Heydricha se dlouhodobě zabývám a není to tak úplně pravda. Noviny chrlily seznamy popravených Čechů, rozhlas a tlampače každý den uváděli jejich jména...Byly tu Lidice, stovky a tisíce zavražděných Čechů...Čurda se vypravil na gestapo ne z touhy po odměně, nebo aby s gestapem spolupracoval, ale protože (bláhově) doufal, že označením pravých viníků to vraždění nevinných Čechů zastaví. Také parašutisté, kteří seděli v kostele C+M a slyšeli ta jména zavražděných, věděli o Lidicích, chtěli to vraždění zastavit...Plánovali, že na ceduli napíšou přiznání. Ceduli si dají na krk, vyjdou na ulici a zastřelí se...Pak od toho upustili. Nebylo to zdaleka tak jednoduché a už vůbec ne tak černobílé, jak si myslíte!

+7/−1
2.6.2013 18:48

R98o33m27a11n 48H93r32o45n17z40a 5176321386648

A čem se naše stanoviska rozcházejí pane? Popravení neměli přímou vazbu na stopu po našich vojácích (komandos). Lidice jsou toho snad nejlepším příkladem - falešná stopa. A Čurdu jsem označil za nešťastníka, že?

+2/−1
2.6.2013 18:55

V91i31k77t19o39r 22S11k37á47l40a 3799632822234

Souhlas, a to naprostý!

+2/0
2.6.2013 16:28

A93l70e73n51a 26J71a87n70d44o34v34á 7329258901385

CHucpe!

Kdo četl dopisy dětí z Lidic, tomu krvácí srdce...

Z Lodže píšou, že jsou v Polsku a ptají se,co je s tatínkem či maminkou a co je s Lidicemi, prosí o něco k jídlu – třeba jen kůrky, co dáváte králíkům...

Dopisy ale mají jen vyvolat v protektorátu dojem, že děti někde žijí.

Následující den lodžská přesídlovací centrála předala 81 lidických dětí tamnějšímu gestapu, dvě nákladní auta zakrytá plachtami je ihned odvezou asi do neobydleného zámečku u okraje vesnice Chelmn.

Děti procházejí zámečkem, dozvídají se, že za chvíli pojedou dál za prací, svléknou se, zůstávají jen ve spodním prádle, konečně dostávají mýdlo a ručník, aby se před další cestou mohly vykoupat.. za zahradou čeká automobil, ale speciálně upravený, s uzavřeným nákladním prostorem a neprodyšně utěsněným, do něhož katané umně zavedli výfukové plyny.... http://www.atllanka.net/index.php?text=23-lidice-a-lezaky

+10/−2
2.6.2013 15:46

V61i42k43t13o17r 73S97k56á14l37a 3409922702854

Děkuji, také jsem na to myslel. Na děti z Lidic, na Lidické oběti a další oběti heydrichiády bychom my Češi neměli NIKDY zapomenout [>-]!

+8/−2
2.6.2013 15:51

V86l30a83d20i19m51í46r 66Š64e15r65ý 4758312854

Opravdu tady některé lidi nechápu !!! Ta paní byla malá holka a jen vypráví co zažila . Nikoho nesoudí !!!!! Jen popisuje co prožívala jako dítě / německé/ , které ale válku nerozpoutalo. Připadá mi někdy , že válka skončila předevčírem dle reakcí některých tady. Nechápu . Už by se na to měli všichni vykašlat a koukat na problémy , které jsou dnes daleko aktuálnější .

+13/−7
2.6.2013 15:45

P53e84t16r 95G20ö98n84d96ö46r 3594750481946

Vyhnani Nemcu je primy dusledek 2 svetove.Kazdopadne i kdyz jeste mnoho lidi co si to pamatuji , zije, je treba se z minulosti poucit aby se neopakovala.Do nastupu Hitlera zili Nemci, Cesi a Zidi vic jak 500 let spolecne.Proto je treba navazat na spolupraci a toleranci.Ano byla to hnusna doba pro vsechny.Ale je to pryc a co se stalo nikdo nezmeni.Jen me mrzi, ze i presto se najdou chudaci, kteri to vytahuji a porad o to melou dokola a neustale...Dejte stim uz pokoj a neodvadejte pozornost od aktualnich problemu ve kterych se Evropa nachazi....

+16/−1
2.6.2013 15:45

J26i84ř57í 13P50o22k16o48r90n94ý 6761385468400

Jednoznačně souhlasím.

+2/0
3.6.2013 7:48
Foto

D51a22n13a 29H30a44n82g71e10b88r83a33u43k 7691559332969

Souhlas pane Göndör.

+1/0
3.6.2013 12:56

M50i28c87h59a46l 38T49r43i93s88k70a 2170897302177

Mate stesti, ze jsme vas nepovesili.

+2/−13
2.6.2013 15:42

O22n45d95ř82e19j 49P92a51v93e53l 3830670296260

Pane Tříska, to je trochu moc, ne? 8-o

Řekl byste jim to do očí?

+10/−2
2.6.2013 15:44

W77a45l91t67e96r 36N20ü58r79n14b82e62r84g36e54r 8223642191687

Raději bych byl pověšen na správně dlouhém provazu, než umírat na tuberu.

+2/−2
2.6.2013 15:45

P75a20u97l 72G72l23a57b56a75s92n16i61a 5701303278

Jak vás nazvat? Zakomplexovaný chudák by bylo ještě pochvalou.

+4/−1
2.6.2013 16:18
Foto

E25d53u77a48r92d 92M96y63s65l91o10v56i63č 6651961819882

Pane Tříska, to je Vám úplně fuk co píšete? Je mi líto, všech, co jsou nuceni  projít kolem Vás. Vím, Vaše mentální danosti splňují rovnou izolaci. Snad se Vám dostane poučení. Pokud jste jen hlupák a nezletilý, prosím Vaše rodiče, ať Vám neumožňují přístup na Internet.

+3/−1
2.6.2013 16:30

V74i97k53t15o78r 71S29k54á48l78a 3439652722524

Já nechápu, proč zde pořád, bez historické souvislosti, vycházejí takovéto články! Uvědomme si souvislosti. Němci, včetně sudetských, rozpoutali nejstrašnější válku v dějinách lidstva. Vraždili židy, Slovany a všechny své odpůrce. Vraždili ženy a děti. V likvidačních koncentračních táborech (v pravých likvidačních táborech, neplést si je s tímto českým internačním!!) jako byl Osvětim, Majdanek, Dachau, Mauthausen Němci vyvraždili miliony nevinných lidí! Na území protektorátu se do vraždění Čechů velice aktivně zapojili sudetští Němci (a to zdaleka nejen za heydrichiády!). Masově vstupovali do SS a gestapa. Účastnili se bestiálních výslechů českých odbojářů, jsou důkazy, že byli i u vyvraždění Lidic...Po válce byli, po právu, z rozhodnutí vítězných mocností odsunuti domů do Říše, což sami vždy chtěli (viz jejich hysterické pokřiky ještě před válkou). Za jejich zločiny ještě velice mírný trest. Měli by tedy nyní mlčet a ne ještě své zločiny tímto nepřímo připomínat!

+9/−5
2.6.2013 15:40

P66a21v11e43l 25K25r74a77m56e41r 9803727669925

cítí příležitost. ČSR už je totiž jen ČR a navíc politicky velice slabá. Před každým, kdo si dupne smekneme.Rv

+7/−6
2.6.2013 15:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.