Diskuze
Stát kývl na elektrizaci tratě do Koutů nad Desnou, přijde na 418 milionů
Děkujeme za pochopení.
R61a14d67e56k 44Z13e63l46y66c95z
Nějak mě to hlava nebere, to je soukroma firma vlastněná svazkem obcí? A obce jsou soukroma osoba? Nějak mi připadá, že aj ti tupý novináři už nějak nestíhají rozlišovat soukromoý a erární majetek a tak nějak to postupně míchají dohromady.. Ale vskutku perfektně vynaložené peníze SOUKROMYCH subjektů, o něž je obrala EU a stát:-/
M39a18r32t94i94n 14K14o75u89t54n74i50k
A kdy svazek obcí prolobuje navrhovaný několikamiliardový kombinovaný želizniční a silniční tunel pod sedlem, tak aby jim tam mohli jezdit poláci, kteří tvoří v poslední době největší část příjmů místních skiareálů, podle mě je tohle první krok, pokud budu mít elektrifikované kouty, pak už se snadněji prosadí prodloužení
O25t17t33o 90P95o63s33p25í29š31i90l
To jsem velmi zvědav na realizaci. Na jednu stranu se jedná dle mého názoru o zbytečně vyhozené peníze, které by šlo utratit i jinak (klidně v regionu, klidně prodloužení trati, koupit nové motoráky...) - na druhou stranu bych chtěl věřit tomu, že jde o průlom ve vnímání investic do lokálek.
Mám dotaz na někoho znalého tématu (je-li tu někdo takový):
1. S jakými vozidly se uvažuje provoz? Na trhu u nás je t.č. dostupný jako nejmenší jednotka Panter. (a pak u jen tramvaje). Provoz bude, domnívám se, spíše dražší.
2. Jaká další stavební opatření jsou plánována pro zkrácení jízdních dob? Je potřeba vidět, že traťová rychlost není bůh ví jaká, zastávky rostou jak houby po dešti a v tomto kontextu mi přijde zkrácení JD z 35´ na 19´ jen jako pohádka - možná účelově vyprávěná, aby dotace dotekla...
P95e10t49r 53N29e11c85h84a57n74i64c70k72ý
Podle mě starostové s ČD už něco vyjednali, jinak by nemohli garantovat provoz a nedostali dotaci. Nejsmysluplnější vidím prodloužení osobáků od Olomouce. Silně pochybuji o nějakém objednané rychlíku, při současném postoji MD. Ale i tak se řada věcí dala udělat bez elektriky a soustředit se na prodloužení trati. Nepřípoje jsou podivný problém, když obce si dopravu organizují samy, tak si to snad můžou líp nakreslit. Vozidla budou velký problém, tam se hodí taková RS-1, ta má dobrou akceleraci a dost místa na kola a lyže. A přímé spoje? Řada vlaků ze Zábřehu jsou regionovy a nějaké to Sp z Olomouce přes Uničov by taky šlo protáhnout.
R51a17d12e79k 87J73a13n88a60t33a
Nepřípoje budou asi tím, že osobáků na této trati jezdí méně než na navazujících tratích. Pak je logické, že nemůže navazovat všechno na všechno. Od některého vlaku holt nic návazného do Koutů nepojede.
A52l17a98n 23Ř51e76p18k26a
Snad to nebudou jen vyhozené peníze..
Radši by první řadě mohli zdvojkolejnit stále ještě nedávno elektrifikovanou trať Ova Svinov - Opava východ. Pořád nechápu, proč má jen jednu kolej a v Děhylově se musí zbytečně čekat na křižování.. zdržuje to.
A nebo zrychlit aspon na 160 a zdvojkolejnit po celé trase trať z Ostravy přes Přerov do Brna. Třeba by pak i tam vstoupil komerčně nějaký soukromý dopravce. ČD mám rád, ale někde potřebují konkurenci jako hnací motor. Ty rychlíky co tam teď jezdí teda nic moc... i když jezdit se s nima dá.
R98a13d64k32o 70K53ř87i65v10á49n51e62k
Železnice v Čechách jsou sice zoufale podinvestované, ale tohle s nějakým zlepšením dopravní infrastruktury nemá mnoho společného. Ale pokud Brusel dotuje sjezdovky a penziony v okolí, tak proč ne. Tohle patří do stejné skupiny. Dopravě to nepomůže, místním politikům a příjemcům dotací ano. Říkejme tomu tedy investice do lyžařského areálu.
Poznámka 1: Elektrická trakce může mít nižší náklady na energii a na provoz vhodných (!!!) vozidel, ale vyšší náklady údržbu (a odpisy) dopravní cesty, takže vyplatí jen na vytížených tratích. Kdo bude vyšší náklady dotovat?
Poznámka 2: Trať nepatří SŽDC a neprovozují ji ČD. Pokud by z ní svazek obcí udělal jakousi rychlou a a alespoň trochu pohodlnou tramvaj, pak to snad (?) může mít smysl. Tvrzení o "dálkových rychlících" je komedie. Obce nakoupí soupravy a vyrazí jako čtvrtí do konkurence směr Praha? ČD, RJ nebo LEO se zblázní pojedou místo do Ostravy do Koutů nad Desnou? Ale vůbec bych se nedivil, kdyby do nějaké šílené studie návratnosti byly započítány tržby za použití dopravní cesty od externích dopravců. Se sazbou podstatně vyšší, než na tratích SŽDC, protože je tam krásná krajina.
O27t53t56o 30P44o40s56p87í30š14i71l
To, že trať nepatří SŽDC, neznamená, že na ní nemůže objednat MD rychlík s dopravcem dle svho uvážení - vše je o dohodě.
A pokud si obce dokázaly prosadit takovou blbost, jako je elektrifikace lokálky, pak bych nepodceňoval jejich vyjednávací sílu...
P56e42t54r 16P59r19o76c40h62á35z70k68a
Jeden s mnoha příkladů jak zbytečně utrácet peníze EU a státu.Elektrifikace této trati je stejně zbytečná jako trať sama.Je hodně nepravděpodobné,že po elektrifikaci budou dálkové vlaky jezdit až do Koutů.Nebudou.Ta trať není pod správou SZDC a stejně jako tam nejezdí teď nebudou ani v budoucnu.Navíc elektrifikace není jen o stavbě trolejí.Je to o výměně kabelů,úpravě zabezpečovacího zařízení a podobně.Provoz na trati je tak malý,že se to nikdy nemůže vrátit.Prodloužení trati až do lyžařského areálu by si vyžádalo další peníze,které by se nikdy nevrátili.Dost často se tam pohybuji a vytíženost vlaků je sotva 10-20%.Spousta lidí využívá raději autobusy.I když se trať elektrifikuje tak se moc nezrychlí.Je tam k vůli vytíženosti spousta zastávek a mají přibývat další.Koncová stanice Kouty není rozhodně uzpůsobená pro manipulaci s vlaky.Ta lokálka co tam jezdí je maximum.Pamatuji po povodních kdy došlo k obnově honosné uniformi tamních železničářů a znám také jejich vzlyky dnes kdy nemají skoro žádné zázemí a i s údržbou je to tam dost zlé.Velké oči a velká huba ještě neznamenají velké zisky.
A36d10a18m 13V49r18a70b35l62i51c
Vy jste asi dotacni guru. Zatim co ctu vas prispevek, tak usuzuji, ze danemu oboru evedentne moc nerozumite. Elektrifikaci se samozrejme rychlost zkrati a to o dost diky akceleraci a deceleraci elektrickych vozidel. Je to dano jejich vyssi taznou silou i vahou. Dalsim aspektem je nizsi hlucnost elektrickych vozidel a to at uz jednotek ci samotnych lokomotiv. Kazdy nymand vi, co vlastne lidi tahne do vlaku. Bezpeci, pohodli a cetnost spoju. Coz bude mozne navysit zkracenim jizdnich dob a doplnenim o vlaky dalkove dopravy, coz nebude problem s CD domluvit, kdyz nebudou muset preprahat HV. Prikladu jako je tato trat znam vic a vsude to pomohlo, takze budme trochu optimisticti. Preci jen, kvuli tomu, ze SZDC neni schopna pripravit nejake projekty, ci je dotahnout do konce, nebudeme shazovat vse ze stolu. Rozhodne ma toto vetsi budoucnost nez elektrifikovana dvoukolejna rychlodraha ze Studenky do Mosnova.
P16e46t60r 37P91e34t36r
Bydlím v údolí Desné a musím uznat, že se konečně hnuly ledy. Možná je to zbytečné ale v zimním období jsou tu vlaky přecpané kvůli lyžařům. Pokud se trať protáhne, lyžaři ve vlacích přibudou. Nehledě na fakt, že hlavním důvodem, proč lidé radši jedou autem je právě dlouhá jízdní doba a nutnost přestupovat (trať není pod správou SŽDC a vlaky na sebe nenavazují takže není problém přijet z Olomouce do Šumperka a zjistit, že osobák do kout má pravidelný odjezd 5 minut před příjezdem rychlíku takže je to občas ke vzteku) - čímž se do vlaků naláká více cestujících. Dále předpokládám provoz jiných jednotek, ono jezdit denně rozkodrcanou 810 (i když momentálně to stačí a není důvod to měnit) není žádná sláva. Každopádně tímhle se odstraní ten hlavní důvod, proč lidé z tratě přesedlali na auta a předpokládám, že provoz se zvýší a cestující přibydou.
R32a76d64e92k 78J88a68n86a25t90a
Všechny problémy, které jmenujete (dlouhá jízdní doba, přestup, starší vozidla, občas malá kapacita vozidel, nenávaznost jízdního řádu) nesouvisí s elektrizací.
Snadno a levněji je vyřešíte nasazením modernejších vozidel (existují i hybridní jednotky!) a mírnou modernizací tratě bez elektrizace. Jenže se to platí z jiné kapsy.
Elektrizovaná trať ma vyšší náklady na stavbu i údržbu a tak se vyplatí jen tam, kde jezdí vlaky často a jsou dlouhé (tj. těžké). Případně tam, kde jsou velká převýšení a dlouhodobý dostatek elektřiny (Švýcarsko).
P65e71t89r 17N39e48c84h79a94n11i31c78k12ý
Doufám, že to bude motivace a tlak na SŽDC realizovat další modernizace, když to jde na tak zbytečném apendixu.
P24e52t72r 25P13r69o11c44h21á63z17k75a
Modernizaci nerealizuje SŽDC,ale svazek obcí.Je to o lobování,ne o logice a nutnosti modernizovat.Zbytečný apendix je velmi výstižné označení.
J43o30s29e43f 62H92o79n75e95š
Vždyť tam jezdí motoráčky o jenom vagonu-to tam bude jezdit elektrická lokomotiva s půlvagonem?Elektrická trakce se vyplatí tam kde je provoz a převýšení.Pro srovnání trat Rybník-Lipno také má 22 km a vlak tahne 2 vagony,což je také prodělečné.Infrastruktura tam byla vybuvána v roce 1955 když se stavělo Lipno.Pokud by se měl úsek elektrifikovat jako nový,tak je to neudržitelné
Strážníky zaujala řidička s bizarní SPZ. „Doklady“ měla s nekonečnou platností
Když koncem minulého týdne projížděli městem strážníci z Prostějova, jen těžko mohli věřit svým...
Policie dopadla cizince, který před Andrův stadion nastražil prasečí hlavy
Vandala, který v sobotu 13. dubna ráno polepil Andrův stadion v Olomouci plakáty proti vedení a...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
„Ten váš krokodýl je jako živý.“ Dundee se stal celebritou, krmí ho celá vesnice
Nový seriál iDNES Můj mazel představuje netradiční chovatele a jejich miláčky v Olomouckém kraji....
V Olomouci uvedli do funkce nového arcibiskupa. Obřadu přihlížely tisíce lidí
V pořadí 15. arcibiskup olomoucký a metropolita moravský Jozef Nuzík se ujal úřadu. Na bohoslužbu v...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Lidé dojíždějící do Olomouce ušetří, už si nemusí automaticky platit MHD
Do systému integrované dopravy Olomouckého kraje přibyla nedávno technická zóna s číslem 710....
Nymburk se s Olomouckem natrápil. Opavští obhájci udolali Ostravu
Obhájci titulu basketbalisté Opavy vstoupili do čtvrtfinále ligového play off s Ostravou vítězstvím...
Byznys a nostalgie spolu mohou fungovat, říká šéf Kofoly ke koupi pivovarů
Společnost Kofola ČeskoSlovensko se nedávno stala většinovým majitelem tradičních pivovarských...
Strážníky zaujala řidička s bizarní SPZ. „Doklady“ měla s nekonečnou platností
Když koncem minulého týdne projížděli městem strážníci z Prostějova, jen těžko mohli věřit svým...
Policisté dostali nové váhy kamionů. Do akce je jako první vezmou na Jesenicko
Krajští policisté mají nové vybavení. Dostali nové nízkorychlostní váhy, které vyzkoušejí poprvé na...
OBRÁBĚČ KOVŮ NA 2 SMĚNY (30-37.000 Kč)
Advantage Consulting, s.r.o.
Olomoucký kraj
nabízený plat:
30 000 - 37 000 Kč