Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vyrovnání dluhů z padesátých let se lidem prodražilo, platí vyšší nájmy

Hrozba, že zaplatí za to, co sami postavili či opravili. Takovou paradoxní vidinu teď před sebou mají lidé ve Vidnavě na Jesenicku. Roky jim život komplikovaly pozemky, které kvůli dění v roce 1958 úředně neměly majitele. To už se změnilo, přicházejí ovšem další problémy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J24a95r30o50s55l32a42v 96K48o13č60í 8768297498424

Pane Hányši, opět máte v textu věcnou chybu. V roce 1958 žádná Československá socialistická republika neexistovala. Pokud máte mezery v historii, tak vězte, že ČSSR vznikla až 11.7. 1960. Proto doporučuji - více času věnovat vlastnímu vzdělávání.

0/0
11.8.2013 9:55

M54a79r40e80k 53Z39e12l82e70n85y 1856276908723

tak vzhledem k tomu, ze se to zrejme tahne od roku 1958 tak to je dost dlouha doba na to, abyste jako clovek, ktery nezije neomezeny zivot se rozhodl jit nejakou cestou. myslim, ze stat je tu od toho aby zarucoval nejakou ferovou hru. jestlize neco resi takhle dlouho a pak chce uctovat i za to co si tam lide sami postavili neni rozhodne blizko k nejake ferovosti

0/0
10.8.2013 22:08

M37a46r69e39k 13Z35e40l33e87n35y 1136126898393

zase se to nezaradilo kam melo... me by zajimalo jestli na tom redakce vubec pracuje aby to fungovalo ;-€

0/0
10.8.2013 22:10

J70a30n 71Z92a11p68l29e94t79a64l 3758129215236

Ta jabloň je detail. Kdyby to stálo za to, anebo jestli někomu jse o princip, tak by tu jabloň platit ani nemusel.

Mohl by argumentovat tím, že tu jabloň zasadil a vypěstoval, jabloň tedy nemění majitele, tak není předmětem koupě pozemku.

Je tu jedna podmínka. Muselo by se jednat o pozemek v pronájmu, který kupuji. Nešlo by to uplatnit, pokud jsem na pozemku hospodařil takříkaje "na divoko", protože to by vám asi soud neuznal, ale pokud bych tam legálně hospodařil jako nájemník pozemku, tak bych to měl vyhrát, jabloň moje, protože jsem ji na pozemku legálně vypěstoval.

Totéž garáž nebo kůlna. Pokud jsem postavil legálně a na základě souhlasu pronajímatele, tak by ta garáž nebo kůlna byla moje, kupuji tedy jen pozemek a nikoli garáž nebo kůlnu.

Tady je ovšem ten problém, že garáž nebo kůlna byla pravděpodobně postavena "na divoko". Souhlas původního vlastníka chybí, povolení taky chybí, je to tedy spíše černá stavba. V tom případě to musím odkoupit znovu a mohu být rád, když nedostanu nařízení nelegální stavbu zbourat.

+1/−1
10.8.2013 17:53

J59a64n 68Z14a51p34l20e65t89a46l 3258239115306

Špatně se mi to umístilo.

Reagoval jsem na toto:"pokud někdo ten pozemek zhodnotil (něco tam vysázel, postavil), tak mi připadá dost tvrdé, aby to musel zaplatit v podstatě podruhé, ve vyšší ceně při případné koupi... Jasně, když člověk buduje na cizím, musí s tím počítat, ale tvrdé to je..."

Další diskutér připjil komentář"S tím zhodnocením by to bylo asi dost sporné. Neumím si představit, že by mně někdo argumentoval třeba navýšení prodejní ceny tím, že tam má jabloň."

0/0
10.8.2013 17:56

J91a14n 77Z50a48p72l21e49t23a92l 3258319525426

Doufám že je všem jasné, že poslanec za ČSSD Jiří Krátký korumpuje voliče za peníze všech občanů?

Pozemky mají určitou hodnotu, a pokud poslanec za ČSSD vyčachruje někde snížení cen, tak stát bude mít nižší příjem z nájmu nebo prodeje, ale lidi se budou cítit zavázani socdemákovi, je to politicky nečestné jednání, v důsledku podplácení voličů za peníze, které ani nejsou jeho bude mít víc preferencí a takhle to ČSSD dělá ve všem.Rv

+1/−2
10.8.2013 17:40

K65a15r63e10l 23Ž27a73l33o65u97d60e65k 1284154392350

Stavím tam, kde je "moje". Nikoli někoho, aniž by to bylo právně ošetřeno. Toto překvapení je sice asi reálné, nicméně nehodné medializace. Tady neplatí "kdo oře mé pole, šetří můj pluh". Kolik let měli ti dotyční užitek z pozemků za symbolickou cenu....? Tak se to nyní vyrovná. Stát to též něco stálo a měl by to rozdat zadarmo?

+2/−2
10.8.2013 16:31

J76a86n 67Z97a12p74l86e35t63a48l 3118199505746

To je důsledek dlouholeté situace v pohraničí. Lidem, kteří se tam měli zájem usadit, bylo dovoleno téměř všechno, včetně toho, že se odvážel stavební materiál od zaměstnavatele a ve stavebninách se kupovalo jenom něco.

Ve snaze udržet v pohraničí lidi byly poskytovány nevratné půjčky až 200 tisíc korun, za to tenkrát skoro bylo možno postavit barák, zbytek se získal ve formě části stavebního materiálu od zaměstnavatele, tak tam lidi postavili barák skoro zadarmo anebo doslova za hubičku. Jediná podmínka byla se tam usadit. V tom byl problém, ani za takových podmínek tam téměř nikdo stavět nechtěl, protože takové pohraničí, to byl doslova vyhnalov. Navíc doslova za plotem státní hranice, nebylo kam zajet, nebylo kam zajít, jedna zaplivaná hospda plná místních ochlastů, v sobotu kino s nezajímavými filmy. Všude daleko, ponurá příroda a vztahy lidí mezi sebou taky nic moc.

Takže těžko soudit, není to nijak černobílé. V pohraničí vždycky byly specifické podmínky. Většinou tam byli lidi, kteří se jinde měli problém uchytit, často alkoholici a bulači, mnoho chlapů tam chlastat začlo, protože jiné společenské vyžití tam nebylo, než kulečník v hospodě. Stěhovali se tam taky lidi, kteří přišli narochat prachy, protože v pohraničí se vydělat dalo tomu, kdo tam makal, ale stavět tam už nezačali. Jak zarobili a našetřili, vrátili se do míst svého původu a barák si postavili doma, navzdory možnosti nenávratné půjčky ve výši až 200 tisíc, což bylo prakticky tak 90% stavebních nákladů v té době. Málokterý člověk, který pocházel z "vnitrozemí" si tam na ty specifické podmínky pohraničí zvykl.

Co se týče těch prodejů pzemků o kterých je tu řeč, měla by to řešit obec nějakou finanční kompenzací pro lidi, kteří jsou tam odedávna a prožili těžké podmínky situace v bolševickém pohraničí.

0/0
10.8.2013 18:22

F88r29a80n77t98i84š82e24k 10E83l56i67á48š 6787893825546

Článek nechápu. Když něco kupuju, musím za to zaplatit. Když mám něco v nájmu, platím nájem. Uvedený nájem se mi nezdá přemrštěný

+1/−2
10.8.2013 15:12

Z16d20e87n26ě37k 63G54l39a90s 7278388468745

Vcelku to sedí, jen ty pozemky zpustnou.

+1/0
10.8.2013 15:36

R25i64c81a89r19d40o 83M50i15k54u52l61e86n82k51o 8446364171456

Kryptobolševici ze státní správy opět ukazují jak na prostý lid - prostě tvrdě a bez okolků, sebrat jim co jde.

+3/−1
10.8.2013 14:33

J79o92s94e97f 62P58o60r65t36i47k 8187669544

Je třeba vybrat na odškodné a odstupné pro politiky a úředníky. Sakra kde jinde na to má stát brát?

+3/−1
10.8.2013 14:43
Foto

J76i34ř67í 91N84ě57m69e58c 3975140106659

Co to je? Tak oni doposud platili symbolický nájem, a najednou - když mají platit jako každý jiný, se jim to nelíbí?!

Jsem snad jen já pitomý, že to nechápu? 8-o

+9/−4
10.8.2013 14:13

M44a63r50t79i13n 94P63e20t92r 6663802308659

V tomto souhlasím... Ovšem pokud někdo ten pozemek zhodnotil (něco tam vysázel, postavil), tak mi připadá dost tvrdé, aby to musel zaplatit v podstatě podruhé, ve vyšší ceně při případné koupi... Jasně, když člověk buduje na cizím, musí s tím počítat, ale tvrdé to je...

+4/0
10.8.2013 14:32

B29e41n 57P73a57v12k95a 1867973847621

S tím zhodnocením by to bylo asi dost sporné. Neumím si představit, že by mně někdo argumentoval třeba navýšení prodejní ceny tím, že tam má jabloň.

0/0
10.8.2013 15:00

V24á59c58l78a46v 85K81o88v93á42ř 3278948204851

Tak to ale skutečně je. Když se dělá odhad ceny pozemku, tak se započítávají stromy na pozemku vysazené. Jsou na to tabulky - druh stromu, věk, stav, atd.

+1/0
10.8.2013 15:26

B32e52n 54P56a61v20k52a 1477353657261

Hmmm... Tak doufám, že to nikdo nebude nikdy zkoušet na mě.

+1/0
10.8.2013 16:04

R21i83c49a11r13d77o 46M77i86k64u53l45e84n72k16o 8836904351326

ano, jsi

+1/−2
10.8.2013 14:32

J11o45s47e87f 34P59o51r40t45i73k 8197769334

600m2 za 3,5 tisíce ročně to přeci není moc. Taky nechápu co se komu nezdá

+1/−2
10.8.2013 14:45

D92a62v34i11d 41K87a89p64r 4794269328310

Ale přece tady nejde jenom o nájem...

0/0
10.8.2013 15:14

B78e16n 68P82a54v36k60a 1227133647791

To si ti lidé dělají srandu, že jo?8-o

+1/−1
10.8.2013 14:08

M73a95r25e50k 61K47o10s14t76e87l29e52c31k47ý 6153526138

No někde ten stát musí nahrabat, aby měl na placení milionů úřednickým konkubínám, na milionové úplatky různým rathům, na miliardově předražené dálnice, na volby, na desetitisícové platy tisíců zbytečných Úředníků, na jůnyji, na cikány!

A kde na to má chudák stát furt brát?

Tak je třeba oškubat ten prostý lid, který se neumí a nemůže nijak bránit. Proto je nutné osekat almužny invalidům, doopravdickým nezaměstnaným, zvýšit kdejaké daně a poplatky...

Co to potom je šestinásobné zvýšení nájmu, když i pak to je "jenom" 6 korun! To přece nemůže státu stačit!

A myslíte si, že ten státní Úředníček, který o tom kdesi v p rozhoduje, vůbec ví, že a kde je nějaká Vidnava?

+8/−3
10.8.2013 9:20

J44a67r30o28s24l66a54v 53P82e56c90i47n58a 2637307376814

Obávám se, že žádný státní úředníček o tom nerozhoduje. Úředník jen musí postupovat podle zákona, který schválili politici, a ten zákon mu neumožňuje zohlednit morální aspekt a snížit cenu pozemku o majetek (stavby, stromy atd.), který majitel prokazatelně sám pořídil.

+2/0
10.8.2013 15:04

V60l14a25d46i38m27í79r 22Z55a42u59š62k46a 5451492827573

Otázka je, zda by nešlo prodat ten majetek za ekvivalent ceny, kterou měl v tom 1958. Jak to vlastně těch 55 let bylo, Kdo je za současný stav odpovědný a kdo měl právo s nimi disponovat- pronajmout je těm lidem? Stát v tom udělal bordel a teď se tváří, že o ničem neví, udělá se tlustá čásra za minulostí a lidi to zaplatí.

+4/0
10.8.2013 15:10

E76d44u43a60r58d 39B69l96a77z89e19k 1663280335985

Pane redaktore Hányši, neprodraží se to lidem, ale jen některým(!!!) lidem! A to jen těm, co zneužívali cizí pozemky!!!... A nepodraží jim nájem ani ceny při koupi, ale pouze se ceny narovnají! To jen doposud platila často symbolická cena, neb nebyl jasný vlastník a ta, mnohdy až neobvykle, nízká cena vyjadřovala právě toto riziko užívání takové "horké půdy pod noihama" (jako když vám prodám kradené auto za zlomek ceny a pak se přihlásí vlastník a navrhne vám, že si jej už můžete nechat, ale že chce alespon doplatit reálnou cenu:-P), nic víc. Tady to přitom vyznělo, jako že "chudinky" tamní někteří(!!!) na tom budou cenově hůře než ti ve vnitrozemí... Nebudou, naopak! Stále budou míti nájmy v pohraničí mnohem menší než ve městech ;-) Také to pak vyznělo, že restituce byla špatně;-€ ...

+15/−6
10.8.2013 9:01

D24a49v86i10d 36K65a15p50r 4504169688330

Pane Eduarde mněli byste si znovu přečíst ten článek, to z pozemkamisouhlasím ale proč by lidé mněli platit za chatku kterou si sami postavilianebo proč by mněli platit za strom který sami zasadili. To je problém. Tady nevidímžádné narovnaní ale poctivé České úřednické loupení.

+6/−3
10.8.2013 15:11

V94l89a45d21i51m63í11r 86Z84a93u31š11k74a 5551482597363

právěže z článku se moc objektivních informací nedočteme a tak není jasné za jakých okolností se nájemci k těm pozemkům dostali, kdo jim je pronajal a za jakých podmínek. To je dost zásadní vědět, než začnete kritizovat.

+3/0
10.8.2013 15:12

M69a54r36t19i60n 47K96a58v48k56a 4906701932922

Kam čert nemůže, tam strčí státní byrokracii.

+7/−1
10.8.2013 8:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.