- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Byl sem se tam podívat minulé léto a paráda. Vskutku úžasná stavba.
Byl jsem se tam podívat a rozhodně jsem nelitoval - je to skutečně velmi zajímavé dílo.
Nadherne dilo, skvela prace, dalsi takove baterky by mely vyrust rychle a bez debat, je fakt, ze to chce silneho investora, ale silni hraci na trhu jsou, jenom hledaji zlaty dul jinde
Není tolik míst, kde by to šlo realizovat. Investor netřeba. CEZ by to zvládnul sám. Jak řikám, míst kde to jde realizovat je pomálu a zařídit všechna povolení atd. nadlouho. Někde sem četl, že mají další přečerpávačku udělat.
Stavba nevznikla jen tak sama od sebe.Generálním projektantem stavby byl Hydroprojekt Brno,generálním dodavatelem Ingstav Brno.Když se stavěla horní nádrž,tak se říkalo,že je na vrcholu Mravenečníku. a ne na vrcholu Dlouhých Strání.
cesty na Mravenečník dělaly Dopravní stavby Olomouc ( byl jsem tam v roce 1981 na povinné brigádě ze školy ).
Něco takového ekologického a ekonomického se mohlo začít stavět jedině za komunistů. Tehdy strana a vláda rozhodla a začalo se stavět.
Přílišná svoboda a demokracie takovým stavbám nepřeje. Dneska by do toho kdekdo kecal, namítal a soudil se - od BFU po nejrůznější zelené pissy a hnuté děti. Stavba by se rozkrádala a předražovala (třeba jako současné dálnice) a po uvedení do provozu by se (jako dálnice) rozpadla.
Jenom různí dalíci, řebíčci, janoušci, rathové a jiní ješte nezavření poslanci by si namazali kapsy a stranické pokladny by se z toho naplnily...
Jenže ono se to nepostavilo za komunistů, stavět se sice začalo, jenže komunisté pak projekt zastavili jako neperspektivní. Nejdůležitější části byly vybudovány a instalovány až po revoluci a přesto (nebo právě proto) byla elektrárna o desítky procent levnější, než se čekalo, a zaplatila se take mnohem dřive, než se plánovalo (ale na tom má podíl hlavně tehdejší transformace trhu a nárůst ceny elektřiny). Takže elektrárna je naopak příkladem toho, že úspěšný projekt může vyrůst i v současné době, jen se musí chtít.
No, ještě že není v čechách přehrada,která by zasahovala do pěti krajů. to by článek bylů asi v každém kraji.... :D Nebo,že by nebylo co psát,tak se jak do Olomouce,tak do Ostravy dá stejnej článek?? :-)