Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vysídlení Němci už do Jeseníků nejezdí, místní proto chtějí lákat mladé

Němci, kteří ještě řadu let po revoluci jezdili do Jeseníků a okolí v hojném počtu, v současnosti hory a jejich okolí téměř vyklidili. Mnozí z nich přitom ještě pamatovali doby, kdy zde vyrůstali. S rostoucím věkem ale jezdit přestali. Podnikatelé v cestovním ruchu i obce proto teď přemýšlí, jak sem německé turisty opět přilákat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A11l98e45š 21K17o57m53á42r82e93k 5662329468187

...podle mě vyhozené peníze, cílová skupina pro Jeseníky jsou Poláci, možná Slováci, ale hlavně Češi...Němci (i východní) skončí v Krkonoších, ale hlavně v Alpách. Jak chcete bojovat proti Alpám? Nějakým balneoparkem, napůl zchátralou kolonádou, nebo čím? Úspěch když sem dostaneme pár německých důchodců, ale mladší generace sem nikdy nepřijede masově...;-D

+1/0
8.10.2013 8:37

L45u28c61i87a43n 29P41a21p39a38z83i84a93n 5124257291205

Němci už nejezdí ani do Krkonoš nebo Jizerských hor a to mají téměř za humny. Má to mnoho příčin, třeba přehnaná angličtizace našeho prostředí, kdy z mladých téměř nikdo neumí pořádně německy ač od hranic s Německem to má kilometr dva. Bez ohledu na logiku se všichni šprtají angličtinu ač v praxi by více užili němčinu či polštinu. Tak jako Češi prakticky nejezdí do německého Baltu či Harzu je třeba pochopit, že ani do Jeseníků nikdo z Němců masově sem jezdit nebude. Nemá proč, v Rakousku se domluví německy jako doma, tady jen přes angličtinu nebo ani to ne. Bylo by vhodnější více zapojit a propagovat a mít vše v polštině, slovenštině, litevštině, ukrajinštině či ruštině. Také by to mohlo zajímat Maďary, takže maďarské prezentace by byly tak velmi vhodné. A což taková slovinština, chorvatština či rumunština? Pro rozmělnění jednostranné orientace určitě krok správným směrem. Jeseníky nejsou pro náročnou klientelu, na ni mohou zapomenout. Kraj je zanedbán, také díky vládě pravice v Praze, která na regiony a pohraničí dlouhodobě kašlala, takže to na mnohých místech vypadá jak po válce. Export chudiny do pohraničí tomu dalo poslední hřebíček do rakve pro seriózní turistiku. Vlaky přes Polsko sotva jezdí, také centrum nebylo schopno vyjednat smlouvu, aby Jeseníky měly funkční spojení se svým okolím. Chybí přímé vlaky do Berlína i  Varšavy, Bratislavy či Chebu. Co zde vlastně funguje? Jako cukrovka krize bují a i Němci nemají na rozhazování.

+4/0
5.10.2013 20:27

J14i61ř64í 31H25o50r56á24k 6427756828920

Tak třeba přímý vlak Jeseník-Berlin, Ostružná-Warszawa nebo Jeseník-Bratislava je celkem utopie, vždyť i osobní vlaky (Ostružná)-Jeseník-Nysa-(Opole) jezdily před pár ley přes hranice prázdné a dráhy čekaly na první možnou chvíli (až vlaky nebudou dotované tuším z EU fondů), aby je mohly zrušit. Odradit mohla i dlouhá jízdní doba - Jeseník-Opole tuším až 3 hodiny, jenže v tom byla skoro půlhodinová zastávka v Nyse a čekání v Głuchołazech (přechodové místo). Škoda nevyužité trati... Jeseníky navíc nikdy nebudou Alpy (proč by měly být) a ani není na místě z nich dělat turistický lunapark s kolotočem atrakcí.

0/0
9.10.2013 22:33

P65a73v96e80l 25M74o46k25r72o56š 6749626891680

pro Němce jsou Jeseníky nezajímavé a vlastně i pro nás, pokud nebydlíme blízko

+4/0
5.10.2013 15:06

R16a36d31i62m 51P26o63l82á62š69e81k 9866293779149

Už dávno měli hledat trh jinde a ne o tom žvanit.

Němci bez osobní vazby na Jeseníky jim tam sotva budou jezdit, když Alpy mají hned za humny.

+9/0
5.10.2013 10:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.