Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vysídlení Němci už do Jeseníků nejezdí, místní proto chtějí lákat mladé

Němci, kteří ještě řadu let po revoluci jezdili do Jeseníků a okolí v hojném počtu, v současnosti hory a jejich okolí téměř vyklidili. Mnozí z nich přitom ještě pamatovali doby, kdy zde vyrůstali. S rostoucím věkem ale jezdit přestali. Podnikatelé v cestovním ruchu i obce proto teď přemýšlí, jak sem německé turisty opět přilákat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A26l87e67š 74K75o29m17á68r25e15k 5562469178177

...podle mě vyhozené peníze, cílová skupina pro Jeseníky jsou Poláci, možná Slováci, ale hlavně Češi...Němci (i východní) skončí v Krkonoších, ale hlavně v Alpách. Jak chcete bojovat proti Alpám? Nějakým balneoparkem, napůl zchátralou kolonádou, nebo čím? Úspěch když sem dostaneme pár německých důchodců, ale mladší generace sem nikdy nepřijede masově...;-D

+1/0
8.10.2013 8:37

L82u89c89i42a38n 64P82a61p54a82z31i79a85n 5854587301545

Němci už nejezdí ani do Krkonoš nebo Jizerských hor a to mají téměř za humny. Má to mnoho příčin, třeba přehnaná angličtizace našeho prostředí, kdy z mladých téměř nikdo neumí pořádně německy ač od hranic s Německem to má kilometr dva. Bez ohledu na logiku se všichni šprtají angličtinu ač v praxi by více užili němčinu či polštinu. Tak jako Češi prakticky nejezdí do německého Baltu či Harzu je třeba pochopit, že ani do Jeseníků nikdo z Němců masově sem jezdit nebude. Nemá proč, v Rakousku se domluví německy jako doma, tady jen přes angličtinu nebo ani to ne. Bylo by vhodnější více zapojit a propagovat a mít vše v polštině, slovenštině, litevštině, ukrajinštině či ruštině. Také by to mohlo zajímat Maďary, takže maďarské prezentace by byly tak velmi vhodné. A což taková slovinština, chorvatština či rumunština? Pro rozmělnění jednostranné orientace určitě krok správným směrem. Jeseníky nejsou pro náročnou klientelu, na ni mohou zapomenout. Kraj je zanedbán, také díky vládě pravice v Praze, která na regiony a pohraničí dlouhodobě kašlala, takže to na mnohých místech vypadá jak po válce. Export chudiny do pohraničí tomu dalo poslední hřebíček do rakve pro seriózní turistiku. Vlaky přes Polsko sotva jezdí, také centrum nebylo schopno vyjednat smlouvu, aby Jeseníky měly funkční spojení se svým okolím. Chybí přímé vlaky do Berlína i  Varšavy, Bratislavy či Chebu. Co zde vlastně funguje? Jako cukrovka krize bují a i Němci nemají na rozhazování.

+4/0
5.10.2013 20:27

J49i31ř72í 90H42o36r12á54k 6957316418350

Tak třeba přímý vlak Jeseník-Berlin, Ostružná-Warszawa nebo Jeseník-Bratislava je celkem utopie, vždyť i osobní vlaky (Ostružná)-Jeseník-Nysa-(Opole) jezdily před pár ley přes hranice prázdné a dráhy čekaly na první možnou chvíli (až vlaky nebudou dotované tuším z EU fondů), aby je mohly zrušit. Odradit mohla i dlouhá jízdní doba - Jeseník-Opole tuším až 3 hodiny, jenže v tom byla skoro půlhodinová zastávka v Nyse a čekání v Głuchołazech (přechodové místo). Škoda nevyužité trati... Jeseníky navíc nikdy nebudou Alpy (proč by měly být) a ani není na místě z nich dělat turistický lunapark s kolotočem atrakcí.

0/0
9.10.2013 22:33

P16a24v55e26l 92M14o48k88r33o95š 6619156641430

pro Němce jsou Jeseníky nezajímavé a vlastně i pro nás, pokud nebydlíme blízko

+4/0
5.10.2013 15:06

R84a52d94i42m 31P19o93l60á17š24e43k 9256493629869

Už dávno měli hledat trh jinde a ne o tom žvanit.

Němci bez osobní vazby na Jeseníky jim tam sotva budou jezdit, když Alpy mají hned za humny.

+9/0
5.10.2013 10:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.