Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na stotřicítku není R46 stavěná, oponují ministrovi odborníci i policie

Cestu z Olomouce do Vyškova by to urychlilo jen o tři až čtyři minuty. Přesto otázka vrácení stotřicetikilometrové maximální rychlosti na většinu silnice R46 rozděluje jak řidiče, tak především ministra dopravy Zdeňka Žáka a dopravní odborníky s policií. Podle nich na ni silnice není stavěná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

C11t18i70r22a12d 65B97í27l88e37k 1445778

Tak proč se tam musí platit dálniční poplatky?Pokud je to jen obyč silnice.

0/0
21.10.2013 18:46

R94a73d78e53k 34N10o75v45a73k 9194383909860

...a až teprve když jsem začal vyhrožovat, že to někoho bude stát křeslo, tak se najednou rychle řešení našlo...

----------

Opravdu odborník na slovo vzatý!

0/0
21.10.2013 18:00
Foto

P65e11t80r 62P34r15o31c25h13á84z82k78a 3422466932704

Na této silnici se 130 jezdilo až do nešťastné nehody,která se ale stala takřka ve 200km/hod s nezkušenou řidičkou.Na vině jak všichni poukazovali byla svodidla.Ta se vyměnila,zlepšil se povrch a dneska si myslím,že až na vyjímku se tam dá jet opravdu 130 a bezpečně.Ven srovnání s tím je silnice Olomouc-Mohelnice naporostá tragédie a nikomu 130 nevadí.Souhlasím s ministrem.Těm co si to nemyslí snad jen to,že 130 je maximální,ne doporučená rychlost.Tak,že když pojedete jen 100 v pravém nic se neděje.

+2/0
21.10.2013 17:21

Z81d44e60n58ě30k 93Z37a54b52a11v80a 1942474156194

Žák - Mein Kampf - Můj boj: "nutné svést boj s policií i s dopravními odborníky"

inu SPOZ jak vyšítý Rv před volbami pro vás nikdo neudělá, co já vám naslibuju 8-o

0/0
21.10.2013 13:38

K31a15r20e30l 13B73a21r67t21a41k 9916211935466

není to málo?

0/0
21.10.2013 12:37

Z17d40e39n92ě10k 22K59o18u96t59n21ý 4587797807381

Podle mě na R46 snížením rychlosti vznikla schizka. Většina řidičů tam sníženou rychlost nedodržovala. Na druhou stranu, ti co ji dodržovali, ji dodržovali i v levém pruhu (správně). Tím ovšem narůstá nervozita řidičů. Někteří znervózní, protože chtějí v levém pruhu předjíždět a někteří znervózní, protože je za zadkem prudí nějaký nervózní rychlík. A do toho, samozřejmě, předjíždějící se náklaďáky.

Do snížení rychlosti byla pro mě cesta Olomouc - Brno (a naopak) relaxační pohodovka. Při snížené rychlosti docela stresující záležitost. A stres = chyby.

Co tak označit striktně, výrazně kritické úseky (např. Olšany) a hlavně tam stát z radarem a lapat a lapat? Bezpečné úseky, kterých je většina nechat bez omezení. Věřím, že by policii, za trošku nepohodlí, na prémie přibyla do pokladničky velká kupa złotých.

Konkrétně u Olšan jsem policajty neviděl s radarem nikdy, i když tam snížená rychlost byla odjakživa. Pak se nesmí divit, že řidiči, na základě statistické zkušenosti, na tu červenobílou placku s číslem s.rou z vysoka.

0/0
21.10.2013 12:37

M66a26r15e81k 79J72a57n38e71č81k13a 1697136683461

Mě spíše udivuje to, že jak je možné, že na rychlostní komunikaci Olomouc - Brno je jeden úsek s kvalitním povrchem omezený na 100km a druhý v mnohem horším stavu (samej výmol) je povoleno 130km. A co je tady pak bezpečnější?

K té rychlosti...někteří i kdyby byla maximálka 180km, jedou stejně 200 a více, prostě furt budou nespokojení, zvláště ti v Audi, BMW, Superbech, prostě ona klasika, pro kterou asi dopravní značení neplatí.

0/−1
21.10.2013 12:35

J35a56n 29S23l22o17v79í82k 3869967220708

Už to lidi pochopte. Po silnici, kde za horizontem stojí odstavený kamion přímo v jízdním pruhu, protože odstavný pruh tam není anebo je úzký, se nemůže jezdit 130. A to ani v Německu na starých úsecích dálnic. Až to do Vás naperou ve 130, budete se soudit se státem, protože kašle na normy ? 130 na mnoha silnicích pro motor.vozidla byl omyl už od začátku.

+1/−1
21.10.2013 11:46

J93i60r50i 31R44u54s50n15o59k 4225482457173

Cestu znam, jel jsem po ni mnohokrat. Pravdu maji obe strany. Da se tam v pohode jet 130 i vic, ale cesta je v nekterych usecich nebezpecna (asi nejnebezpecnejsi je v te rovince, jak je to letiste, protoze jinak si nedokazu predstavit jediny duvod, proc to je takove oblibene misto policistu).

Pravdou je, ze zkuseny ridic pozna, kdy se ma skutecne prispusobit pravidlum a kdy je tam jakysi polstar, ktery umoznuje pravidla mirne porusit. Problem je, ze takovych ridicu je mizive mnozstvi. Nekteri si to o sobe pouze mysli a realita je jina.

Ridici by primarne meli jezdit bezpecne. Predvidat. A teprve pote by meli brat v uvahu pravidla.

0/0
21.10.2013 10:56

R44a57d35e33k 96N52e22u81m49a39n96n 5452712108555

Na okreskách se taky dá jet 90 a víc. Ale je na nich spousta neoznačených (!!!!) úseků, kde to ani 60 nejde

+1/0
21.10.2013 11:04

A78l28e92š 20S84t21u17c16h37l37í61k 9646531564975

Na okreskách (ale i na hlavních silnicích, např. I/23) postavených ještě za Rakouska člověk nevhodné parametry tak nějak očekává. Na relativně nově postavené a teď i zmodernizované rychlostní silnici zase řidiči předpokládají, že tam takové záludnosti nejsou. Sice když tam jezdím, tak mě ta stovka štve, ale bezpečnější (kvůli neznalým) to určitě je.

0/0
21.10.2013 11:38

T89o48m83á65š 85K83r82a40i74n25a 7714400964248

Po této komunikaci jsem najezdil snad desetitisíce kilometrů. A věřte mi, že až na několik málo míst, se opravdu dá projet velmi rychle. Ta povolená 100 km/h rychlost byla neskutečně únavná a zbytečná, protože ji stejně nikdo nerespektoval - většina řidičů byla "rozjetá" z dálnice do Olomouce, nebo do Vyškova a této spojce R46 jela prostě stejně rychle. Nicméně uznávám, že čtyřproudová komunikace bez odstavných pruhů je sama o sobě nebezpečná kombinace, na většině německých silnic podobného ražení bývá rychlost snížena na 120 km/h. Ale ne vždy, jsou i úseky podobně postavených dálnic, kde není rychlost omezena vůbec.

Na R46 odborníci a policisti totiž zaměňují příčiny a následky: zvýšená nehodovost není zaviněna a priori nekvalitou komunikace, ale jednak zvýšeným páteční a pondělním provozem, kdy trasu Vídeň - Polsko využívají polští gastarbeiteři - a seč se považují za "lepší" řidiče, víme všichni, jak řídí, a jak je jim naprosto ukradené nějaké rychlostní omezení. A také rozklíčujeme-li statistiku, pak v roce 2011 je z osmi mrtvých šet z oné zmiňované jediné nehody, která by se stala úplně stejně, byla-li by rychlost omezena na 130, nebo 100, neboť ona řidička jela téměř 200 km/h, předchozí tragickou nehodu měli zase na svědomí celníci, kteří v noci zastaví kamion na nepřehledném místě bez odstavného pruhu, pro jistotu vypnou majáky a do kamiónu to pak napasuje polospící Polák s plným autem...

+5/0
21.10.2013 10:51

J77i30ř88í 74J32u22r48á36š37e37k 8107175290737

Tak ta tabulka je pěkná. S těmi nehodami. Ale nějak nevypovídající o ničem. Co když se všech 8 nehod stalo třeba v zimě na ledovce? Během jednoho dne? když třeba všichni jeli jen 80km/h? :-) Ta tabulka mi nepříjde vůbec o něčem vypovídající. Kdyby se nehody staly za normálních běžných podmínek, tak to potom ano. Ale jedna vlaštovka (rok) jaro nedělá. :-)

0/0
21.10.2013 10:41

L68u52d95ě24k 90K11r55a40t58o87c26h25v14í13l 9305784871954

Těch 8 ks nejsou nehody ale úmrtí;-)

0/0
21.10.2013 10:45

R38a84d48e62k 38N51e14u29m70a61n47n 5762462228255

Z toho se jich 6 nebo kolik stalo najednou.

Po nehodě u Nažidel by bylo vhodné zavřít silnici z Prahy až na rakouské hranice?

+3/0
21.10.2013 10:48

B40l43a59ž33e70j 84M65o64t89y14č73k69a 8287907695470

já osobně a celá moje rodina, tam chce jezdit 130. Začátečníci kteří se na tuto rychlost necítí mužou jet pomaleji a znova navštívit autoškolu.

+1/−3
21.10.2013 10:37

R98a24d67e65k 44N26e48u75m53a39n62n 5772932468725

To je zásadní absurdita - odpůrci 130 si myslí, že 130 tam bude povinná rychlost

+1/0
21.10.2013 10:46

P85e80t53r79a 59N92o32v41á48k80o74v91á 7198606434818

Já bych toho chtěla...

0/0
21.10.2013 11:57

J39a62n 32H18a79r76c97u90b67a 6168921182169

Your check engine light is on :)

0/0
21.10.2013 10:30

M71a27r26t27i91n 25P48a41p75r25o98s 3594438925723

as usual ;-)

0/0
21.10.2013 10:31

M35a65r14t93i23n 75P39a69p24r69o73s 3944238475853

Stejně to maj jen kvůli buzerace řidičů.

Já sám už tam za 125km/h dostal pokutu tak 3x

+1/0
21.10.2013 10:27

P51e85t60r 23N31i63v81n76i70c29k67ý 3652404135887

A stále ses nepoučil? Asi je bodový systém příliš měkký.

+2/−1
21.10.2013 11:05

M24a16r51t42i85n 72P91a27p77r46o56s 3574528315783

další chytrák .... nebo policajt? 

Rv

0/0
21.10.2013 12:34

J76a62n 88K88r64a85u37s 4784217956

http://www.autoweb.cz/beran-dalnice-bez-limitu-v-australii-to-jde-taky

+4/−1
21.10.2013 10:02

J64i45ř46í 37E82u72l49e54r 5178289406186

Pokud nejsem fanatik rychlé jízdy, stodesítka na R46 bohatě stačí. Stejně by tam každý jel těch 120 a to je zcela postačující.

+1/−5
21.10.2013 9:59

M49a55r68e72k 48H13r64u78b41y 6127982171398

Pokud tam kazdy jezdi 120, tak ma zrejme pravdu ministr, ne? ;-) 130 je NEJVYSSI povolena rychlost - nikoli prikazana :-P

+1/−1
21.10.2013 10:26

P77ř11e54m74e20k 12P19a86v96k49a 8458182538381

Všechno je to jen o touze policajtů a úředníků snažit se někomu lajnovat život a u policajtů je to umocněno ještě touhou po rozdávání pokut na parádním třicetikilometrovém upraveném úseku. Maximální rychlost neznamená, že musím jet touto rychlostí, především se musím řídit dalšími předpisy. Problém není ve zvýšení rychlosti, problém je v tom, že někteří řidiči jezdí jak prasata a těm je snížená rychlost stejně u pr....

+9/0
21.10.2013 9:58

J91i49ř39í 21J23u39r31á93š26e50k 8607305580467

Mně to kdysi přišlo spíš jako kšeft pro firmu, co instalovala ty značky. Přišlo mi jich tam neúměrně mnoho. Ne jen po nájezdech. Už jsem tam ale dlouho nejel.

0/0
21.10.2013 10:44

P18ř96e56m16e68k 36P38a97v39k51a 8968412438681

Je dobře, že rozepsali ty nehody - statistika se dá totiž ohnout, jak je potřeba, a dva roky snížené rychlosti nejsou zrovna moc vypovídající o nějakém trendu, může se jednat vyloženě o nějakou fluktuaci zapříčiněnou například mírnějšími zimami. V roce 2009 bylo dokonce méně nehod než loni a roky předtím bylo i méně mrtvých. Také by bylo jistě zajímavé vyhodnotit, z jakého důvodu nehody nastaly a při jaké rychlosti.

+1/−1
21.10.2013 9:50

R14a46d24e43k 56N63e35u66m28a72n77n 5232222378495

Do tabulky mermomocí zapletli ty dva nejhorší roky

Navíc úmrtí ubývá na všech českých silnicích - primárně jsou auta bezpečnější

0/0
21.10.2013 10:50

J33a25n 72P92r22i39b89y79l 5190795557987

Klasika. Benga chtějí co nejnižší rychlost, aby ji řidiči porušovali a bylo co pokutovat, což je jediný smysl jejich práce.

Dopravní experti jsou zas staříci před důchodem, kteří posuzují situaci podle čtyřicet let starých tabulek, podle kterých má auto z 50km/h brzdnou dráhu 40 metrů atd.

Celkově to vede k situaci, kdy rychlostní limity jsou téměř všude nastaveny na nesmyslné hodnoty a nikdo je nerespektuje. A doplňkové tabulky doporučená rychlost jsou už naprosto k smíchu.

Pak nás tyhle páprdové budou přesvědčovat, že není technicky možné jet 130 někudy, kde se 130 roky jezdilo (jen tak mimochodem technicky možné je to projet klidně i 200).

+12/−4
21.10.2013 9:47

M49a51r96e77k 54K35a83l78i81n92a 3969934915288

Přesně tak. vřelý souhlas, přesně takhle to totiž reálně je... Dopravní i jiné předpisy jsou pak k smíchu, protože řidiči vědí, že vůbec neodpovídají možné realitě... To samé na některých rovných úsecích silnic 1. třídy by klidně mohlo být povoleno 120 km/h, stejně se tak reálně jezdí a bez nějakých problémů...

+5/0
21.10.2013 9:50

K45a28r42o92l41i85n14a 81M65a57r84i11e 52H87l93a66v67s44o17v21á 6374889725473

tak až vás nebo někoho z vašich blízkých na takové silnici fatálně sestřelí, tak přijďte diskutovat

+4/−7
21.10.2013 9:55

Z92d43e40n43ě51k 38W33e53r57n92h95a96r48t 6327755732438

Ale on ho přece může sestřelit dvoustovkou i ve městě na padessátce. Ta cedule u pangejtu přece auto neřídí, řídí ho řidič a je jen na něm, jak pojede a nakolik se bude řídit značkami, situací na silnici a podobně. Většina nehod není způsobena rychlostí samou o sobě, ale chybou řidiče, co nedal přednost, předjížděl, aniž by viděl a podobně. Tomu ale žádný zákaz nebo příkaz nemůže zabránit.

+5/−1
21.10.2013 9:58

J90a66n 95P34r66i40b26y21l 5470855847667

Takže co zavést na dálnicích maximálku 30km/h a ještě vrátit povinnost, aby před automobilem běžel běžec a mával červeným praporkem? A kdo by náhodou nesouhlasil, že je to blbost, tak ho uzemníme hláškou, že až tam strazí jeho dítě šílenec co se řítí po dálnici 60km/h, tak určitě názor přehodnotí.

Holt je teď IN zpomalovat, zklidňovat, zakazovat, regulovat, pokutovat. A kdo je proti, tak je vrah dětí!

Přehnaná regulace na silnicích má mnohem horší následky, než rychlost, která sama o sobě nevadí.

Jednak velké množství značek odvádí pozornost i zkušených řidičů a druhak u méně zkušených řidičů potlačuje jejich samostatné rozhodování.

Řidič není veden k tomu, aby se snažil jet podle svého nejlepšího úsudku s ohledem na jeho schopnosti a zkušenosti, ale je po něm požadováno, aby jel podle značek a hlavně nepřemýšlel, zda to značení dává nějaký smysl.

Jenže značení je mnohdy špatně provedené a není možno značkou vyřešit jakoukoliv situaci, která může nastat.

0/0
21.10.2013 12:21

R13a55d96e34k 97H62o96d43a74ň 9576217981903

Obávám se že budete mít celkem vysokou spotřebu běžců. On i ten Usain Bolt běhá 100ku jen průměrnou rychlostí 38 km/h

0/0
21.10.2013 13:49

R14a55d49e70k 90H93o11d25a54ň 9416637161173

Páni "odborníci" nechť si laskavě na značce "maximální povolená rychlost" všimnou toho "maximální". Na okreskách je také 90, a často ty zatáčky nejdou projet ani 30kou. Znamená to že by celá okreska měla mít omezení 30 km/h?

Nájezdy jsou pravda jiná věc, ale na D1 strašila u Rohlenky zhruba 2 roky stopka, vidět tam nebylo přes most, a kupodivu to nikomu nevadilo tak, aby to vyřešil.

+12/0
21.10.2013 9:44

M75a32r92e57k 65K71a30l97i60n68a 3979444505878

Asi tak,,,

0/0
21.10.2013 9:46

H10o26n31z91a 75F90á77t27o68r 2359265454700

Pravda, pravda. Úplně by stačily značky s maximální doporučenou rychlostí. Těch se kupodivu bojím víc, nežli zákazových, protože ty mě varují "pojedeš-li rychle, něco se ti může (a nemusí stát)". Zákazovky jsou obvykle kvůli nějakým normám, které už jsou opravdu dávno překonané.

+1/0
21.10.2013 9:59

R40a34d48e49k 89H57o74d69a49ň 9776127361233

Nedávno jsme ze srandy s kolegy řešili "doporučenou rychlost". Ukázalo se, že valná většina řidičů měla za to, že je to značka v modrém kruhu. Pak jsme začali uvažovat kde jsme doporučenou rychlost naposledy viděli, a tím se vše vysvětlilo. V autoškole... před 15ti lety.

0/0
21.10.2013 10:12

J48a32r16o21s97l81a89v 77L78e32b78e50d84a 3876479507150

Stále jsou místa, kde se tato značka dá vidět i reálu :-) Je fakt, že velice sporadicky... Většinou se ten úsek dá na suchu a za světla projet v pohodě tak o 20km/h rychleji.

Jinak moje teze je, že (možná jen mimo obec?) by se všechna rychlostní omezení měla změnit na doporučenou rychlost. Se všemi horšími následky při překročení a havárii - jak u soudu, tak třeba u pojišťovny.

0/0
21.10.2013 10:45

J56i85r35i 47R81u58s70n20o32k 4745102207963

Tak to toho moc nenajezdite. Tech znacek je spousta, Musite jen obcas sledovat i okoli cesty. Pokud je nevidate, tak to spis vypada, ze krecovite zirate pred sebe, a snazite se nenabourat. Jenze jako ridic musite sledovat i dopravni znaceni.

Musim rict, ze souhlasim s predrecnikem. Doporucenou rychlost respektuju vyrazne vice nez nez klasickou maximalni.

0/0
21.10.2013 10:46

H88o18n52z52a 83F66á28t85o44r 2489655474600

Tak se lépe dívejte okolo sebe (před sebe). Často tato značka bývá u symbolu dvojité zatáčky, případně s dodatkem za mokra. Nebo se vyskytuje před nebezpečnými přechody u značky pozor chodci.

0/0
21.10.2013 11:28

V82l62a60d51i17s68l22a62v 51N64o54h64e76j21l 7838457968711

To ze je na okreskach povoleno 90, neznamena, ze tam nejsou zatacky, ktere jsou bezpecne v 70ti, nebo v mokru v 50ti a presto neni cela okreska omezena na 50. A pro Trabanty na 40. Dalnice ma byt neomezena, prip. u mest a horsich useku klidne 110-120. Kazdy pak musi jet podle situace, v mlze taky nejedu po dalnici 130 ale min.

+10/0
21.10.2013 9:40

M92a87r70e79k 35K65a28l69i60n15a 3669894485738

Přesně tak , vřele souhlasím. A víc učit v autoškole koukat do zrdcátek...

+2/0
21.10.2013 9:47

T63o28m96á29š 12T62r61u47s68i42n43a 6539743406102

Já myslím, že kdyby to hodilo procento u voleb, tak tam klidně povolí 160, to je celá podstata problému. Na řidiče nebo plynulost dopravy tenhle panák zvysoka...

+5/−4
21.10.2013 9:34

M30a30r24e51k 60K94a67l34i27n44a 3909894125128

Já myslím, že ta 130 je služnou řidičům, a to přesto, že p. žáka jinak fakt nemám rád a je mi protivný a měl by z politiky zmizet...

+1/−1
21.10.2013 9:38

T32o23m76á10š 36T66r57u19s31i83n59a 6129593546272

Prostějov - Olomouc určitě, tam je i dobře a celkem daleko vidět, Vyškov - Prostějov, tam bych se přimlouval za 100 nebo 110, odstavné pruhy žádné, blbé nájezdy, za horizonty není vidět. Většina havárek tam byla z těchto důvodů (najíždění, odstavené auto nevleze mimo pruhy apod.).

+3/0
21.10.2013 9:46

K14a93r64e96l 48M45l62y15n93á80ř 1499461824167

Jezdím pravidelně na úseku Vyškov - Olomouc a zvýšení na 130 je dobrá myšlenka. On tam stejně skoro nikdo po snížení na 100 takto pomalu nejezdil, každý min. 120 - 130. Zkuste bezpečně předjet kamiony nebo autobusy, které jedou přes 100. Nová svodidla jsou tak robustní, že se na ně vymlouvat nejde. Na některých problémových úsecích byla 90 i před rekonstrukcí a docela to fungovalo.

+8/−1
21.10.2013 9:26

M38a10r59e38k 33K90a41l17i85n27a 3319784465708

To jsou kecy. ;-O;-O;-O Totéž, jako že naše dálnice nejsou údajně stavěné na 160 km/h, přitom lze na většině z nich tou rychlostí jet bet sebemenšího pocitu nebezpečí. Určité malé % rizika je a bude na silnicích vždy, ale takováto úzkoprsost není namístě. To pak omezme rychlost na 50 km/h, to bude jistě ještě méně nehod...

+5/−6
21.10.2013 9:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.