Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na stotřicítku není R46 stavěná, oponují ministrovi odborníci i policie

Cestu z Olomouce do Vyškova by to urychlilo jen o tři až čtyři minuty. Přesto otázka vrácení stotřicetikilometrové maximální rychlosti na většinu silnice R46 rozděluje jak řidiče, tak především ministra dopravy Zdeňka Žáka a dopravní odborníky s policií. Podle nich na ni silnice není stavěná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

C68t52i29r51a59d 26B48í26l83e39k 1445408

Tak proč se tam musí platit dálniční poplatky?Pokud je to jen obyč silnice.

0/0
21.10.2013 18:46

R72a28d62e29k 89N10o12v16a10k 9974373629150

...a až teprve když jsem začal vyhrožovat, že to někoho bude stát křeslo, tak se najednou rychle řešení našlo...

----------

Opravdu odborník na slovo vzatý!

0/0
21.10.2013 18:00
Foto

P69e92t84r 92P78r23o98c42h57á87z94k50a 3312766702294

Na této silnici se 130 jezdilo až do nešťastné nehody,která se ale stala takřka ve 200km/hod s nezkušenou řidičkou.Na vině jak všichni poukazovali byla svodidla.Ta se vyměnila,zlepšil se povrch a dneska si myslím,že až na vyjímku se tam dá jet opravdu 130 a bezpečně.Ven srovnání s tím je silnice Olomouc-Mohelnice naporostá tragédie a nikomu 130 nevadí.Souhlasím s ministrem.Těm co si to nemyslí snad jen to,že 130 je maximální,ne doporučená rychlost.Tak,že když pojedete jen 100 v pravém nic se neděje.

+2/0
21.10.2013 17:21

Z23d96e93n26ě56k 41Z61a27b98a32v78a 1972114336704

Žák - Mein Kampf - Můj boj: "nutné svést boj s policií i s dopravními odborníky"

inu SPOZ jak vyšítý Rv před volbami pro vás nikdo neudělá, co já vám naslibuju 8-o

0/0
21.10.2013 13:38
Foto

K24a65r46e89l 32B62a32r15t26a44k 9966251405676

není to málo?

0/0
21.10.2013 12:37

Z77d67e32n40ě85k 86K10o42u45t58n37ý 4417677937551

Podle mě na R46 snížením rychlosti vznikla schizka. Většina řidičů tam sníženou rychlost nedodržovala. Na druhou stranu, ti co ji dodržovali, ji dodržovali i v levém pruhu (správně). Tím ovšem narůstá nervozita řidičů. Někteří znervózní, protože chtějí v levém pruhu předjíždět a někteří znervózní, protože je za zadkem prudí nějaký nervózní rychlík. A do toho, samozřejmě, předjíždějící se náklaďáky.

Do snížení rychlosti byla pro mě cesta Olomouc - Brno (a naopak) relaxační pohodovka. Při snížené rychlosti docela stresující záležitost. A stres = chyby.

Co tak označit striktně, výrazně kritické úseky (např. Olšany) a hlavně tam stát z radarem a lapat a lapat? Bezpečné úseky, kterých je většina nechat bez omezení. Věřím, že by policii, za trošku nepohodlí, na prémie přibyla do pokladničky velká kupa złotých.

Konkrétně u Olšan jsem policajty neviděl s radarem nikdy, i když tam snížená rychlost byla odjakživa. Pak se nesmí divit, že řidiči, na základě statistické zkušenosti, na tu červenobílou placku s číslem s.rou z vysoka.

0/0
21.10.2013 12:37

M43a11r41e34k 27J79a83n84e86č48k66a 1897906773811

Mě spíše udivuje to, že jak je možné, že na rychlostní komunikaci Olomouc - Brno je jeden úsek s kvalitním povrchem omezený na 100km a druhý v mnohem horším stavu (samej výmol) je povoleno 130km. A co je tady pak bezpečnější?

K té rychlosti...někteří i kdyby byla maximálka 180km, jedou stejně 200 a více, prostě furt budou nespokojení, zvláště ti v Audi, BMW, Superbech, prostě ona klasika, pro kterou asi dopravní značení neplatí.

0/−1
21.10.2013 12:35

J58a26n 30S59l30o64v56í66k 3249467690808

Už to lidi pochopte. Po silnici, kde za horizontem stojí odstavený kamion přímo v jízdním pruhu, protože odstavný pruh tam není anebo je úzký, se nemůže jezdit 130. A to ani v Německu na starých úsecích dálnic. Až to do Vás naperou ve 130, budete se soudit se státem, protože kašle na normy ? 130 na mnoha silnicích pro motor.vozidla byl omyl už od začátku.

+1/−1
21.10.2013 11:46

J30i86r61i 89R94u38s59n81o42k 4655902237863

Cestu znam, jel jsem po ni mnohokrat. Pravdu maji obe strany. Da se tam v pohode jet 130 i vic, ale cesta je v nekterych usecich nebezpecna (asi nejnebezpecnejsi je v te rovince, jak je to letiste, protoze jinak si nedokazu predstavit jediny duvod, proc to je takove oblibene misto policistu).

Pravdou je, ze zkuseny ridic pozna, kdy se ma skutecne prispusobit pravidlum a kdy je tam jakysi polstar, ktery umoznuje pravidla mirne porusit. Problem je, ze takovych ridicu je mizive mnozstvi. Nekteri si to o sobe pouze mysli a realita je jina.

Ridici by primarne meli jezdit bezpecne. Predvidat. A teprve pote by meli brat v uvahu pravidla.

0/0
21.10.2013 10:56

R93a82d44e91k 29N95e18u64m62a98n21n 5202182728905

Na okreskách se taky dá jet 90 a víc. Ale je na nich spousta neoznačených (!!!!) úseků, kde to ani 60 nejde

+1/0
21.10.2013 11:04

A86l44e26š 86S56t98u62c96h34l57í70k 9616411944485

Na okreskách (ale i na hlavních silnicích, např. I/23) postavených ještě za Rakouska člověk nevhodné parametry tak nějak očekává. Na relativně nově postavené a teď i zmodernizované rychlostní silnici zase řidiči předpokládají, že tam takové záludnosti nejsou. Sice když tam jezdím, tak mě ta stovka štve, ale bezpečnější (kvůli neznalým) to určitě je.

0/0
21.10.2013 11:38

T92o35m17á72š 35K80r21a73i94n49a 7604250664878

Po této komunikaci jsem najezdil snad desetitisíce kilometrů. A věřte mi, že až na několik málo míst, se opravdu dá projet velmi rychle. Ta povolená 100 km/h rychlost byla neskutečně únavná a zbytečná, protože ji stejně nikdo nerespektoval - většina řidičů byla "rozjetá" z dálnice do Olomouce, nebo do Vyškova a této spojce R46 jela prostě stejně rychle. Nicméně uznávám, že čtyřproudová komunikace bez odstavných pruhů je sama o sobě nebezpečná kombinace, na většině německých silnic podobného ražení bývá rychlost snížena na 120 km/h. Ale ne vždy, jsou i úseky podobně postavených dálnic, kde není rychlost omezena vůbec.

Na R46 odborníci a policisti totiž zaměňují příčiny a následky: zvýšená nehodovost není zaviněna a priori nekvalitou komunikace, ale jednak zvýšeným páteční a pondělním provozem, kdy trasu Vídeň - Polsko využívají polští gastarbeiteři - a seč se považují za "lepší" řidiče, víme všichni, jak řídí, a jak je jim naprosto ukradené nějaké rychlostní omezení. A také rozklíčujeme-li statistiku, pak v roce 2011 je z osmi mrtvých šet z oné zmiňované jediné nehody, která by se stala úplně stejně, byla-li by rychlost omezena na 130, nebo 100, neboť ona řidička jela téměř 200 km/h, předchozí tragickou nehodu měli zase na svědomí celníci, kteří v noci zastaví kamion na nepřehledném místě bez odstavného pruhu, pro jistotu vypnou majáky a do kamiónu to pak napasuje polospící Polák s plným autem...

+5/0
21.10.2013 10:51

J50i78ř86í 64J68u94r97á48š13e65k 8867405840207

Tak ta tabulka je pěkná. S těmi nehodami. Ale nějak nevypovídající o ničem. Co když se všech 8 nehod stalo třeba v zimě na ledovce? Během jednoho dne? když třeba všichni jeli jen 80km/h? :-) Ta tabulka mi nepříjde vůbec o něčem vypovídající. Kdyby se nehody staly za normálních běžných podmínek, tak to potom ano. Ale jedna vlaštovka (rok) jaro nedělá. :-)

0/0
21.10.2013 10:41

L43u57d43ě76k 68K24r16a84t13o44c47h19v74í69l 9315474941824

Těch 8 ks nejsou nehody ale úmrtí;-)

0/0
21.10.2013 10:45

R94a19d83e77k 83N95e71u10m50a54n32n 5502842938955

Z toho se jich 6 nebo kolik stalo najednou.

Po nehodě u Nažidel by bylo vhodné zavřít silnici z Prahy až na rakouské hranice?

+3/0
21.10.2013 10:48

B11l40a46ž15e83j 56M52o80t64y75č51k27a 8587297385260

já osobně a celá moje rodina, tam chce jezdit 130. Začátečníci kteří se na tuto rychlost necítí mužou jet pomaleji a znova navštívit autoškolu.

+1/−3
21.10.2013 10:37

R64a70d13e45k 74N36e64u72m47a14n68n 5732612628615

To je zásadní absurdita - odpůrci 130 si myslí, že 130 tam bude povinná rychlost

+1/0
21.10.2013 10:46

P58e52t22r73a 39N83o41v21á36k52o37v28á 7128426774238

Já bych toho chtěla...

0/0
21.10.2013 11:57

J79a21n 37H66a79r81c58u30b74a 6748731672789

Your check engine light is on :)

0/0
21.10.2013 10:30

M12a24r91t74i46n 55P97a42p33r58o76s 3924478175623

as usual ;-)

0/0
21.10.2013 10:31

M68a90r88t61i34n 95P81a76p92r90o98s 3644208735423

Stejně to maj jen kvůli buzerace řidičů.

Já sám už tam za 125km/h dostal pokutu tak 3x

+1/0
21.10.2013 10:27

P26e87t50r 13N75i33v23n93i42c31k15ý 3652824665217

A stále ses nepoučil? Asi je bodový systém příliš měkký.

+2/−1
21.10.2013 11:05

M43a98r86t97i27n 94P16a41p24r81o54s 3564438325593

další chytrák .... nebo policajt? 

Rv

0/0
21.10.2013 12:34

J25a37n 29K38r90a74u89s 4644257646

http://www.autoweb.cz/beran-dalnice-bez-limitu-v-australii-to-jde-taky

+4/−1
21.10.2013 10:02

J47i39ř62í 59E71u36l17e41r 5528759746546

Pokud nejsem fanatik rychlé jízdy, stodesítka na R46 bohatě stačí. Stejně by tam každý jel těch 120 a to je zcela postačující.

+1/−5
21.10.2013 9:59

M50a54r22e20k 55H35r31u31b76y 6797712821158

Pokud tam kazdy jezdi 120, tak ma zrejme pravdu ministr, ne? ;-) 130 je NEJVYSSI povolena rychlost - nikoli prikazana :-P

+1/−1
21.10.2013 10:26

P76ř46e53m75e46k 53P43a71v42k78a 8648522818521

Všechno je to jen o touze policajtů a úředníků snažit se někomu lajnovat život a u policajtů je to umocněno ještě touhou po rozdávání pokut na parádním třicetikilometrovém upraveném úseku. Maximální rychlost neznamená, že musím jet touto rychlostí, především se musím řídit dalšími předpisy. Problém není ve zvýšení rychlosti, problém je v tom, že někteří řidiči jezdí jak prasata a těm je snížená rychlost stejně u pr....

+9/0
21.10.2013 9:58

J54i46ř24í 89J55u84r70á85š73e26k 8807295630437

Mně to kdysi přišlo spíš jako kšeft pro firmu, co instalovala ty značky. Přišlo mi jich tam neúměrně mnoho. Ne jen po nájezdech. Už jsem tam ale dlouho nejel.

0/0
21.10.2013 10:44

P92ř87e67m67e78k 54P93a89v62k65a 8168322408821

Je dobře, že rozepsali ty nehody - statistika se dá totiž ohnout, jak je potřeba, a dva roky snížené rychlosti nejsou zrovna moc vypovídající o nějakém trendu, může se jednat vyloženě o nějakou fluktuaci zapříčiněnou například mírnějšími zimami. V roce 2009 bylo dokonce méně nehod než loni a roky předtím bylo i méně mrtvých. Také by bylo jistě zajímavé vyhodnotit, z jakého důvodu nehody nastaly a při jaké rychlosti.

+1/−1
21.10.2013 9:50

R18a74d56e66k 73N82e75u83m62a88n25n 5972442908715

Do tabulky mermomocí zapletli ty dva nejhorší roky

Navíc úmrtí ubývá na všech českých silnicích - primárně jsou auta bezpečnější

0/0
21.10.2013 10:50

J37a93n 26P88r98i77b53y21l 5960725367577

Klasika. Benga chtějí co nejnižší rychlost, aby ji řidiči porušovali a bylo co pokutovat, což je jediný smysl jejich práce.

Dopravní experti jsou zas staříci před důchodem, kteří posuzují situaci podle čtyřicet let starých tabulek, podle kterých má auto z 50km/h brzdnou dráhu 40 metrů atd.

Celkově to vede k situaci, kdy rychlostní limity jsou téměř všude nastaveny na nesmyslné hodnoty a nikdo je nerespektuje. A doplňkové tabulky doporučená rychlost jsou už naprosto k smíchu.

Pak nás tyhle páprdové budou přesvědčovat, že není technicky možné jet 130 někudy, kde se 130 roky jezdilo (jen tak mimochodem technicky možné je to projet klidně i 200).

+12/−4
21.10.2013 9:47

M64a82r57e82k 32K53a86l76i98n68a 3249554805678

Přesně tak. vřelý souhlas, přesně takhle to totiž reálně je... Dopravní i jiné předpisy jsou pak k smíchu, protože řidiči vědí, že vůbec neodpovídají možné realitě... To samé na některých rovných úsecích silnic 1. třídy by klidně mohlo být povoleno 120 km/h, stejně se tak reálně jezdí a bez nějakých problémů...

+5/0
21.10.2013 9:50

K19a35r77o51l80i20n12a 28M35a70r88i43e 41H14l64a63v59s92o46v34á 6214109145153

tak až vás nebo někoho z vašich blízkých na takové silnici fatálně sestřelí, tak přijďte diskutovat

+4/−7
21.10.2013 9:55

Z92d53e56n24ě72k 68W79e70r17n40h68a28r42t 6557915262548

Ale on ho přece může sestřelit dvoustovkou i ve městě na padessátce. Ta cedule u pangejtu přece auto neřídí, řídí ho řidič a je jen na něm, jak pojede a nakolik se bude řídit značkami, situací na silnici a podobně. Většina nehod není způsobena rychlostí samou o sobě, ale chybou řidiče, co nedal přednost, předjížděl, aniž by viděl a podobně. Tomu ale žádný zákaz nebo příkaz nemůže zabránit.

+5/−1
21.10.2013 9:58

J45a57n 85P92r88i21b81y22l 5440185307187

Takže co zavést na dálnicích maximálku 30km/h a ještě vrátit povinnost, aby před automobilem běžel běžec a mával červeným praporkem? A kdo by náhodou nesouhlasil, že je to blbost, tak ho uzemníme hláškou, že až tam strazí jeho dítě šílenec co se řítí po dálnici 60km/h, tak určitě názor přehodnotí.

Holt je teď IN zpomalovat, zklidňovat, zakazovat, regulovat, pokutovat. A kdo je proti, tak je vrah dětí!

Přehnaná regulace na silnicích má mnohem horší následky, než rychlost, která sama o sobě nevadí.

Jednak velké množství značek odvádí pozornost i zkušených řidičů a druhak u méně zkušených řidičů potlačuje jejich samostatné rozhodování.

Řidič není veden k tomu, aby se snažil jet podle svého nejlepšího úsudku s ohledem na jeho schopnosti a zkušenosti, ale je po něm požadováno, aby jel podle značek a hlavně nepřemýšlel, zda to značení dává nějaký smysl.

Jenže značení je mnohdy špatně provedené a není možno značkou vyřešit jakoukoliv situaci, která může nastat.

0/0
21.10.2013 12:21

R56a56d18e30k 71H57o37d62a87ň 9556657901283

Obávám se že budete mít celkem vysokou spotřebu běžců. On i ten Usain Bolt běhá 100ku jen průměrnou rychlostí 38 km/h

0/0
21.10.2013 13:49

R35a11d45e45k 31H14o11d30a78ň 9746527271223

Páni "odborníci" nechť si laskavě na značce "maximální povolená rychlost" všimnou toho "maximální". Na okreskách je také 90, a často ty zatáčky nejdou projet ani 30kou. Znamená to že by celá okreska měla mít omezení 30 km/h?

Nájezdy jsou pravda jiná věc, ale na D1 strašila u Rohlenky zhruba 2 roky stopka, vidět tam nebylo přes most, a kupodivu to nikomu nevadilo tak, aby to vyřešil.

+12/0
21.10.2013 9:44

M14a41r73e12k 37K59a58l61i60n83a 3599964695968

Asi tak,,,

0/0
21.10.2013 9:46

H64o62n66z89a 91F94á74t62o20r 2469755234140

Pravda, pravda. Úplně by stačily značky s maximální doporučenou rychlostí. Těch se kupodivu bojím víc, nežli zákazových, protože ty mě varují "pojedeš-li rychle, něco se ti může (a nemusí stát)". Zákazovky jsou obvykle kvůli nějakým normám, které už jsou opravdu dávno překonané.

+1/0
21.10.2013 9:59

R29a87d76e81k 65H12o59d53a94ň 9886847271153

Nedávno jsme ze srandy s kolegy řešili "doporučenou rychlost". Ukázalo se, že valná většina řidičů měla za to, že je to značka v modrém kruhu. Pak jsme začali uvažovat kde jsme doporučenou rychlost naposledy viděli, a tím se vše vysvětlilo. V autoškole... před 15ti lety.

0/0
21.10.2013 10:12

J41a65r74o26s84l47a60v 16L46e67b21e83d60a 3316469507310

Stále jsou místa, kde se tato značka dá vidět i reálu :-) Je fakt, že velice sporadicky... Většinou se ten úsek dá na suchu a za světla projet v pohodě tak o 20km/h rychleji.

Jinak moje teze je, že (možná jen mimo obec?) by se všechna rychlostní omezení měla změnit na doporučenou rychlost. Se všemi horšími následky při překročení a havárii - jak u soudu, tak třeba u pojišťovny.

0/0
21.10.2013 10:45

J37i35r24i 54R39u73s82n11o93k 4935192527683

Tak to toho moc nenajezdite. Tech znacek je spousta, Musite jen obcas sledovat i okoli cesty. Pokud je nevidate, tak to spis vypada, ze krecovite zirate pred sebe, a snazite se nenabourat. Jenze jako ridic musite sledovat i dopravni znaceni.

Musim rict, ze souhlasim s predrecnikem. Doporucenou rychlost respektuju vyrazne vice nez nez klasickou maximalni.

0/0
21.10.2013 10:46

H72o80n71z85a 63F19á87t92o60r 2379615974820

Tak se lépe dívejte okolo sebe (před sebe). Často tato značka bývá u symbolu dvojité zatáčky, případně s dodatkem za mokra. Nebo se vyskytuje před nebezpečnými přechody u značky pozor chodci.

0/0
21.10.2013 11:28

V30l65a96d14i79s23l12a73v 61N58o13h59e11j90l 7908247908521

To ze je na okreskach povoleno 90, neznamena, ze tam nejsou zatacky, ktere jsou bezpecne v 70ti, nebo v mokru v 50ti a presto neni cela okreska omezena na 50. A pro Trabanty na 40. Dalnice ma byt neomezena, prip. u mest a horsich useku klidne 110-120. Kazdy pak musi jet podle situace, v mlze taky nejedu po dalnici 130 ale min.

+10/0
21.10.2013 9:40

M51a62r76e93k 39K22a73l67i36n62a 3379754975618

Přesně tak , vřele souhlasím. A víc učit v autoškole koukat do zrdcátek...

+2/0
21.10.2013 9:47

T56o55m53á27š 14T88r24u94s50i94n21a 6319683356612

Já myslím, že kdyby to hodilo procento u voleb, tak tam klidně povolí 160, to je celá podstata problému. Na řidiče nebo plynulost dopravy tenhle panák zvysoka...

+5/−4
21.10.2013 9:34

M27a95r77e69k 83K20a44l16i36n35a 3849404225858

Já myslím, že ta 130 je služnou řidičům, a to přesto, že p. žáka jinak fakt nemám rád a je mi protivný a měl by z politiky zmizet...

+1/−1
21.10.2013 9:38

T49o45m84á60š 50T13r55u47s73i20n11a 6389553226802

Prostějov - Olomouc určitě, tam je i dobře a celkem daleko vidět, Vyškov - Prostějov, tam bych se přimlouval za 100 nebo 110, odstavné pruhy žádné, blbé nájezdy, za horizonty není vidět. Většina havárek tam byla z těchto důvodů (najíždění, odstavené auto nevleze mimo pruhy apod.).

+3/0
21.10.2013 9:46

K81a18r53e48l 15M19l65y58n16á23ř 1509211484267

Jezdím pravidelně na úseku Vyškov - Olomouc a zvýšení na 130 je dobrá myšlenka. On tam stejně skoro nikdo po snížení na 100 takto pomalu nejezdil, každý min. 120 - 130. Zkuste bezpečně předjet kamiony nebo autobusy, které jedou přes 100. Nová svodidla jsou tak robustní, že se na ně vymlouvat nejde. Na některých problémových úsecích byla 90 i před rekonstrukcí a docela to fungovalo.

+8/−1
21.10.2013 9:26

M90a29r58e11k 19K10a58l36i70n27a 3329164795328

To jsou kecy. ;-O;-O;-O Totéž, jako že naše dálnice nejsou údajně stavěné na 160 km/h, přitom lze na většině z nich tou rychlostí jet bet sebemenšího pocitu nebezpečí. Určité malé % rizika je a bude na silnicích vždy, ale takováto úzkoprsost není namístě. To pak omezme rychlost na 50 km/h, to bude jistě ještě méně nehod...

+5/−6
21.10.2013 9:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.