Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Na stotřicítku není R46 stavěná, oponují ministrovi odborníci i policie

Cestu z Olomouce do Vyškova by to urychlilo jen o tři až čtyři minuty. Přesto otázka vrácení stotřicetikilometrové maximální rychlosti na většinu silnice R46 rozděluje jak řidiče, tak především ministra dopravy Zdeňka Žáka a dopravní odborníky s policií. Podle nich na ni silnice není stavěná.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
CB

Tak proč se tam musí platit dálniční poplatky?Pokud je to jen obyč silnice.

0 0
možnosti
RN

R34a62d15e92k 15N67o21v46a18k

21. 10. 2013 18:00

...a až teprve když jsem začal vyhrožovat, že to někoho bude stát křeslo, tak se najednou rychle řešení našlo...

----------

Opravdu odborník na slovo vzatý!

0 0
možnosti
Foto

Na této silnici se 130 jezdilo až do nešťastné nehody,která se ale stala takřka ve 200km/hod s nezkušenou řidičkou.Na vině jak všichni poukazovali byla svodidla.Ta se vyměnila,zlepšil se povrch a dneska si myslím,že až na vyjímku se tam dá jet opravdu 130 a bezpečně.Ven srovnání s tím je silnice Olomouc-Mohelnice naporostá tragédie a nikomu 130 nevadí.Souhlasím s ministrem.Těm co si to nemyslí snad jen to,že 130 je maximální,ne doporučená rychlost.Tak,že když pojedete jen 100 v pravém nic se neděje.

2 0
možnosti
ZZ

Žák - Mein Kampf - Můj boj: "nutné svést boj s policií i s dopravními odborníky"

inu SPOZ jak vyšítý Rv před volbami pro vás nikdo neudělá, co já vám naslibuju 8-o

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
ZK

Podle mě na R46 snížením rychlosti vznikla schizka. Většina řidičů tam sníženou rychlost nedodržovala. Na druhou stranu, ti co ji dodržovali, ji dodržovali i v levém pruhu (správně). Tím ovšem narůstá nervozita řidičů. Někteří znervózní, protože chtějí v levém pruhu předjíždět a někteří znervózní, protože je za zadkem prudí nějaký nervózní rychlík. A do toho, samozřejmě, předjíždějící se náklaďáky.

Do snížení rychlosti byla pro mě cesta Olomouc - Brno (a naopak) relaxační pohodovka. Při snížené rychlosti docela stresující záležitost. A stres = chyby.

Co tak označit striktně, výrazně kritické úseky (např. Olšany) a hlavně tam stát z radarem a lapat a lapat? Bezpečné úseky, kterých je většina nechat bez omezení. Věřím, že by policii, za trošku nepohodlí, na prémie přibyla do pokladničky velká kupa złotých.

Konkrétně u Olšan jsem policajty neviděl s radarem nikdy, i když tam snížená rychlost byla odjakživa. Pak se nesmí divit, že řidiči, na základě statistické zkušenosti, na tu červenobílou placku s číslem s.rou z vysoka.

0 0
možnosti
MJ

Mě spíše udivuje to, že jak je možné, že na rychlostní komunikaci Olomouc - Brno je jeden úsek s kvalitním povrchem omezený na 100km a druhý v mnohem horším stavu (samej výmol) je povoleno 130km. A co je tady pak bezpečnější?

K té rychlosti...někteří i kdyby byla maximálka 180km, jedou stejně 200 a více, prostě furt budou nespokojení, zvláště ti v Audi, BMW, Superbech, prostě ona klasika, pro kterou asi dopravní značení neplatí.

0 1
možnosti
JS

J59a55n 95S88l93o15v55í92k

21. 10. 2013 11:46

Už to lidi pochopte. Po silnici, kde za horizontem stojí odstavený kamion přímo v jízdním pruhu, protože odstavný pruh tam není anebo je úzký, se nemůže jezdit 130. A to ani v Německu na starých úsecích dálnic. Až to do Vás naperou ve 130, budete se soudit se státem, protože kašle na normy ? 130 na mnoha silnicích pro motor.vozidla byl omyl už od začátku.

1 1
možnosti
JR

J91i89r90i 21R51u86s69n27o25k

21. 10. 2013 10:56

Cestu znam, jel jsem po ni mnohokrat. Pravdu maji obe strany. Da se tam v pohode jet 130 i vic, ale cesta je v nekterych usecich nebezpecna (asi nejnebezpecnejsi je v te rovince, jak je to letiste, protoze jinak si nedokazu predstavit jediny duvod, proc to je takove oblibene misto policistu).

Pravdou je, ze zkuseny ridic pozna, kdy se ma skutecne prispusobit pravidlum a kdy je tam jakysi polstar, ktery umoznuje pravidla mirne porusit. Problem je, ze takovych ridicu je mizive mnozstvi. Nekteri si to o sobe pouze mysli a realita je jina.

Ridici by primarne meli jezdit bezpecne. Predvidat. A teprve pote by meli brat v uvahu pravidla.

0 0
možnosti
RN

Na okreskách se taky dá jet 90 a víc. Ale je na nich spousta neoznačených (!!!!) úseků, kde to ani 60 nejde

1 0
možnosti
TK

Po této komunikaci jsem najezdil snad desetitisíce kilometrů. A věřte mi, že až na několik málo míst, se opravdu dá projet velmi rychle. Ta povolená 100 km/h rychlost byla neskutečně únavná a zbytečná, protože ji stejně nikdo nerespektoval - většina řidičů byla "rozjetá" z dálnice do Olomouce, nebo do Vyškova a této spojce R46 jela prostě stejně rychle. Nicméně uznávám, že čtyřproudová komunikace bez odstavných pruhů je sama o sobě nebezpečná kombinace, na většině německých silnic podobného ražení bývá rychlost snížena na 120 km/h. Ale ne vždy, jsou i úseky podobně postavených dálnic, kde není rychlost omezena vůbec.

Na R46 odborníci a policisti totiž zaměňují příčiny a následky: zvýšená nehodovost není zaviněna a priori nekvalitou komunikace, ale jednak zvýšeným páteční a pondělním provozem, kdy trasu Vídeň - Polsko využívají polští gastarbeiteři - a seč se považují za "lepší" řidiče, víme všichni, jak řídí, a jak je jim naprosto ukradené nějaké rychlostní omezení. A také rozklíčujeme-li statistiku, pak v roce 2011 je z osmi mrtvých šet z oné zmiňované jediné nehody, která by se stala úplně stejně, byla-li by rychlost omezena na 130, nebo 100, neboť ona řidička jela téměř 200 km/h, předchozí tragickou nehodu měli zase na svědomí celníci, kteří v noci zastaví kamion na nepřehledném místě bez odstavného pruhu, pro jistotu vypnou majáky a do kamiónu to pak napasuje polospící Polák s plným autem...

5 0
možnosti
  • Nejčtenější

Unikátní přírodní úkaz na Litovelsku: povodně protrhly meandr řeky Moravy

19. dubna 2024  13:10

Odborníci z Agentury ochrany přírody a krajiny (AOPK) a vědci z katedry geoinformatiky Univerzity...

Strážníky zaujala řidička s bizarní SPZ. „Doklady“ měla s nekonečnou platností

18. dubna 2024  12:56

Když koncem minulého týdne projížděli městem strážníci z Prostějova, jen těžko mohli věřit svým...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje

21. dubna 2024  14:11,  aktualizováno  17:13

Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...

Lidé nám lesy drancují, přemýšlejme o houbařských lístcích, vyzývá podnikatel

20. dubna 2024

Premium Na Slovensku je největším soukromým vlastníkem lesů, v Česku se Richard Benýšek soustředí hlavně na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Na střelnici se smrtelně zranil muž. Policie to vyšetřuje jako sebevraždu

20. dubna 2024  12:36

V pátek odpoledne se na střelnici v Olomouci zastřelil muž ve středních letech. I přes okamžitě...

Elektrokola lákají i na rychlost, lidé ale jízdu nezvládají a nehod přibývá

24. dubna 2024  4:53

Přecení síly, nedávají při jízdě pozor nebo nedokážou ve vyšší rychlosti své elektrokolo či...

Ostrava sestřelila mistra v prodloužení a má mečbol. Nymburk slaví postup

23. dubna 2024  20:58,  aktualizováno  21:18

Nymburští basketbalisté suverénně zvítězili na palubovce Olomoucka 107:72 a čtvrtfinálovou sérii...

Vznik Velké Olomouce zažehl před 105 lety rozkvět, pomohl hlavně průmyslu

23. dubna 2024  16:46

Dlouhá staletí stagnovala, 23. dubna 1919 ale dostala Olomouc pořádnou rozvojovou injekci. Bylo k...

Konec uhlí do roku 2030 nestíháme, stát transformaci brzdí, míní Topolánek

23. dubna 2024  15:20

Pro transformaci a dekarbonizaci energetiky nebude tolik peněz, kolik se očekávalo, a změny...