Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na stotřicítku není R46 stavěná, oponují ministrovi odborníci i policie

Cestu z Olomouce do Vyškova by to urychlilo jen o tři až čtyři minuty. Přesto otázka vrácení stotřicetikilometrové maximální rychlosti na většinu silnice R46 rozděluje jak řidiče, tak především ministra dopravy Zdeňka Žáka a dopravní odborníky s policií. Podle nich na ni silnice není stavěná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

C95t12i83r19a73d 56B34í26l82e98k 1435828

Tak proč se tam musí platit dálniční poplatky?Pokud je to jen obyč silnice.

0/0
21.10.2013 18:46

R19a56d18e23k 42N55o69v39a47k 9594973939860

...a až teprve když jsem začal vyhrožovat, že to někoho bude stát křeslo, tak se najednou rychle řešení našlo...

----------

Opravdu odborník na slovo vzatý!

0/0
21.10.2013 18:00
Foto

P65e41t60r 96P60r66o10c72h73á33z32k43a 3972376512144

Na této silnici se 130 jezdilo až do nešťastné nehody,která se ale stala takřka ve 200km/hod s nezkušenou řidičkou.Na vině jak všichni poukazovali byla svodidla.Ta se vyměnila,zlepšil se povrch a dneska si myslím,že až na vyjímku se tam dá jet opravdu 130 a bezpečně.Ven srovnání s tím je silnice Olomouc-Mohelnice naporostá tragédie a nikomu 130 nevadí.Souhlasím s ministrem.Těm co si to nemyslí snad jen to,že 130 je maximální,ne doporučená rychlost.Tak,že když pojedete jen 100 v pravém nic se neděje.

+2/0
21.10.2013 17:21

Z50d52e79n55ě61k 84Z17a59b86a66v34a 1412754696464

Žák - Mein Kampf - Můj boj: "nutné svést boj s policií i s dopravními odborníky"

inu SPOZ jak vyšítý Rv před volbami pro vás nikdo neudělá, co já vám naslibuju 8-o

0/0
21.10.2013 13:38
Foto

K13a88r31e17l 25B73a28r31t42a43k 9196451325856

není to málo?

0/0
21.10.2013 12:37

Z78d43e27n27ě35k 96K16o28u48t35n80ý 4347107207921

Podle mě na R46 snížením rychlosti vznikla schizka. Většina řidičů tam sníženou rychlost nedodržovala. Na druhou stranu, ti co ji dodržovali, ji dodržovali i v levém pruhu (správně). Tím ovšem narůstá nervozita řidičů. Někteří znervózní, protože chtějí v levém pruhu předjíždět a někteří znervózní, protože je za zadkem prudí nějaký nervózní rychlík. A do toho, samozřejmě, předjíždějící se náklaďáky.

Do snížení rychlosti byla pro mě cesta Olomouc - Brno (a naopak) relaxační pohodovka. Při snížené rychlosti docela stresující záležitost. A stres = chyby.

Co tak označit striktně, výrazně kritické úseky (např. Olšany) a hlavně tam stát z radarem a lapat a lapat? Bezpečné úseky, kterých je většina nechat bez omezení. Věřím, že by policii, za trošku nepohodlí, na prémie přibyla do pokladničky velká kupa złotých.

Konkrétně u Olšan jsem policajty neviděl s radarem nikdy, i když tam snížená rychlost byla odjakživa. Pak se nesmí divit, že řidiči, na základě statistické zkušenosti, na tu červenobílou placku s číslem s.rou z vysoka.

0/0
21.10.2013 12:37

M41a67r95e14k 86J28a54n76e30č36k39a 1327316463221

Mě spíše udivuje to, že jak je možné, že na rychlostní komunikaci Olomouc - Brno je jeden úsek s kvalitním povrchem omezený na 100km a druhý v mnohem horším stavu (samej výmol) je povoleno 130km. A co je tady pak bezpečnější?

K té rychlosti...někteří i kdyby byla maximálka 180km, jedou stejně 200 a více, prostě furt budou nespokojení, zvláště ti v Audi, BMW, Superbech, prostě ona klasika, pro kterou asi dopravní značení neplatí.

0/−1
21.10.2013 12:35

J51a49n 83S72l17o33v16í24k 3509717400838

Už to lidi pochopte. Po silnici, kde za horizontem stojí odstavený kamion přímo v jízdním pruhu, protože odstavný pruh tam není anebo je úzký, se nemůže jezdit 130. A to ani v Německu na starých úsecích dálnic. Až to do Vás naperou ve 130, budete se soudit se státem, protože kašle na normy ? 130 na mnoha silnicích pro motor.vozidla byl omyl už od začátku.

+1/−1
21.10.2013 11:46

J50i95r36i 89R72u17s38n10o75k 4235412447663

Cestu znam, jel jsem po ni mnohokrat. Pravdu maji obe strany. Da se tam v pohode jet 130 i vic, ale cesta je v nekterych usecich nebezpecna (asi nejnebezpecnejsi je v te rovince, jak je to letiste, protoze jinak si nedokazu predstavit jediny duvod, proc to je takove oblibene misto policistu).

Pravdou je, ze zkuseny ridic pozna, kdy se ma skutecne prispusobit pravidlum a kdy je tam jakysi polstar, ktery umoznuje pravidla mirne porusit. Problem je, ze takovych ridicu je mizive mnozstvi. Nekteri si to o sobe pouze mysli a realita je jina.

Ridici by primarne meli jezdit bezpecne. Predvidat. A teprve pote by meli brat v uvahu pravidla.

0/0
21.10.2013 10:56

R34a66d96e89k 94N74e83u81m35a83n41n 5492362138695

Na okreskách se taky dá jet 90 a víc. Ale je na nich spousta neoznačených (!!!!) úseků, kde to ani 60 nejde

+1/0
21.10.2013 11:04

A35l52e55š 41S56t44u13c79h93l45í66k 9256921464455

Na okreskách (ale i na hlavních silnicích, např. I/23) postavených ještě za Rakouska člověk nevhodné parametry tak nějak očekává. Na relativně nově postavené a teď i zmodernizované rychlostní silnici zase řidiči předpokládají, že tam takové záludnosti nejsou. Sice když tam jezdím, tak mě ta stovka štve, ale bezpečnější (kvůli neznalým) to určitě je.

0/0
21.10.2013 11:38

T38o17m48á16š 81K66r19a34i54n96a 7554120244228

Po této komunikaci jsem najezdil snad desetitisíce kilometrů. A věřte mi, že až na několik málo míst, se opravdu dá projet velmi rychle. Ta povolená 100 km/h rychlost byla neskutečně únavná a zbytečná, protože ji stejně nikdo nerespektoval - většina řidičů byla "rozjetá" z dálnice do Olomouce, nebo do Vyškova a této spojce R46 jela prostě stejně rychle. Nicméně uznávám, že čtyřproudová komunikace bez odstavných pruhů je sama o sobě nebezpečná kombinace, na většině německých silnic podobného ražení bývá rychlost snížena na 120 km/h. Ale ne vždy, jsou i úseky podobně postavených dálnic, kde není rychlost omezena vůbec.

Na R46 odborníci a policisti totiž zaměňují příčiny a následky: zvýšená nehodovost není zaviněna a priori nekvalitou komunikace, ale jednak zvýšeným páteční a pondělním provozem, kdy trasu Vídeň - Polsko využívají polští gastarbeiteři - a seč se považují za "lepší" řidiče, víme všichni, jak řídí, a jak je jim naprosto ukradené nějaké rychlostní omezení. A také rozklíčujeme-li statistiku, pak v roce 2011 je z osmi mrtvých šet z oné zmiňované jediné nehody, která by se stala úplně stejně, byla-li by rychlost omezena na 130, nebo 100, neboť ona řidička jela téměř 200 km/h, předchozí tragickou nehodu měli zase na svědomí celníci, kteří v noci zastaví kamion na nepřehledném místě bez odstavného pruhu, pro jistotu vypnou majáky a do kamiónu to pak napasuje polospící Polák s plným autem...

+5/0
21.10.2013 10:51

J93i50ř45í 13J67u74r32á66š98e87k 8327315850137

Tak ta tabulka je pěkná. S těmi nehodami. Ale nějak nevypovídající o ničem. Co když se všech 8 nehod stalo třeba v zimě na ledovce? Během jednoho dne? když třeba všichni jeli jen 80km/h? :-) Ta tabulka mi nepříjde vůbec o něčem vypovídající. Kdyby se nehody staly za normálních běžných podmínek, tak to potom ano. Ale jedna vlaštovka (rok) jaro nedělá. :-)

0/0
21.10.2013 10:41

L53u38d59ě90k 45K88r55a33t10o30c30h13v25í28l 9105434111414

Těch 8 ks nejsou nehody ale úmrtí;-)

0/0
21.10.2013 10:45

R87a67d98e94k 31N21e34u70m23a70n17n 5602822608795

Z toho se jich 6 nebo kolik stalo najednou.

Po nehodě u Nažidel by bylo vhodné zavřít silnici z Prahy až na rakouské hranice?

+3/0
21.10.2013 10:48

B16l79a26ž47e63j 66M34o66t70y49č24k81a 8647587135660

já osobně a celá moje rodina, tam chce jezdit 130. Začátečníci kteří se na tuto rychlost necítí mužou jet pomaleji a znova navštívit autoškolu.

+1/−3
21.10.2013 10:37

R65a86d89e42k 28N13e58u17m47a66n73n 5752832258495

To je zásadní absurdita - odpůrci 130 si myslí, že 130 tam bude povinná rychlost

+1/0
21.10.2013 10:46

P47e69t32r19a 48N83o94v46á74k63o11v38á 7548166384688

Já bych toho chtěla...

0/0
21.10.2013 11:57

J22a19n 14H51a73r91c27u61b12a 6308191982959

Your check engine light is on :)

0/0
21.10.2013 10:30

M92a58r81t54i10n 76P22a42p48r64o81s 3694498255783

as usual ;-)

0/0
21.10.2013 10:31

M26a74r13t10i19n 97P60a65p79r72o75s 3544518705173

Stejně to maj jen kvůli buzerace řidičů.

Já sám už tam za 125km/h dostal pokutu tak 3x

+1/0
21.10.2013 10:27

P27e73t95r 50N81i14v29n82i53c39k26ý 3362724545317

A stále ses nepoučil? Asi je bodový systém příliš měkký.

+2/−1
21.10.2013 11:05

M80a33r76t48i44n 36P26a18p89r97o41s 3914118815343

další chytrák .... nebo policajt? 

Rv

0/0
21.10.2013 12:34

J31a69n 70K40r46a18u73s 4984427736

http://www.autoweb.cz/beran-dalnice-bez-limitu-v-australii-to-jde-taky

+4/−1
21.10.2013 10:02

J96i91ř59í 70E91u70l86e21r 5588909516776

Pokud nejsem fanatik rychlé jízdy, stodesítka na R46 bohatě stačí. Stejně by tam každý jel těch 120 a to je zcela postačující.

+1/−5
21.10.2013 9:59

M12a35r80e10k 64H15r51u50b22y 6277102291178

Pokud tam kazdy jezdi 120, tak ma zrejme pravdu ministr, ne? ;-) 130 je NEJVYSSI povolena rychlost - nikoli prikazana :-P

+1/−1
21.10.2013 10:26

P55ř64e41m17e22k 17P34a43v74k46a 8438662478971

Všechno je to jen o touze policajtů a úředníků snažit se někomu lajnovat život a u policajtů je to umocněno ještě touhou po rozdávání pokut na parádním třicetikilometrovém upraveném úseku. Maximální rychlost neznamená, že musím jet touto rychlostí, především se musím řídit dalšími předpisy. Problém není ve zvýšení rychlosti, problém je v tom, že někteří řidiči jezdí jak prasata a těm je snížená rychlost stejně u pr....

+9/0
21.10.2013 9:58

J37i53ř79í 52J89u82r53á66š44e59k 8457525670567

Mně to kdysi přišlo spíš jako kšeft pro firmu, co instalovala ty značky. Přišlo mi jich tam neúměrně mnoho. Ne jen po nájezdech. Už jsem tam ale dlouho nejel.

0/0
21.10.2013 10:44

P91ř60e78m90e39k 62P45a15v54k14a 8458832268431

Je dobře, že rozepsali ty nehody - statistika se dá totiž ohnout, jak je potřeba, a dva roky snížené rychlosti nejsou zrovna moc vypovídající o nějakém trendu, může se jednat vyloženě o nějakou fluktuaci zapříčiněnou například mírnějšími zimami. V roce 2009 bylo dokonce méně nehod než loni a roky předtím bylo i méně mrtvých. Také by bylo jistě zajímavé vyhodnotit, z jakého důvodu nehody nastaly a při jaké rychlosti.

+1/−1
21.10.2013 9:50

R37a87d46e43k 27N17e24u95m41a74n20n 5462632888295

Do tabulky mermomocí zapletli ty dva nejhorší roky

Navíc úmrtí ubývá na všech českých silnicích - primárně jsou auta bezpečnější

0/0
21.10.2013 10:50

J81a70n 69P48r76i51b23y67l 5510365837617

Klasika. Benga chtějí co nejnižší rychlost, aby ji řidiči porušovali a bylo co pokutovat, což je jediný smysl jejich práce.

Dopravní experti jsou zas staříci před důchodem, kteří posuzují situaci podle čtyřicet let starých tabulek, podle kterých má auto z 50km/h brzdnou dráhu 40 metrů atd.

Celkově to vede k situaci, kdy rychlostní limity jsou téměř všude nastaveny na nesmyslné hodnoty a nikdo je nerespektuje. A doplňkové tabulky doporučená rychlost jsou už naprosto k smíchu.

Pak nás tyhle páprdové budou přesvědčovat, že není technicky možné jet 130 někudy, kde se 130 roky jezdilo (jen tak mimochodem technicky možné je to projet klidně i 200).

+12/−4
21.10.2013 9:47

M31a97r75e16k 15K65a19l38i55n23a 3129344605428

Přesně tak. vřelý souhlas, přesně takhle to totiž reálně je... Dopravní i jiné předpisy jsou pak k smíchu, protože řidiči vědí, že vůbec neodpovídají možné realitě... To samé na některých rovných úsecích silnic 1. třídy by klidně mohlo být povoleno 120 km/h, stejně se tak reálně jezdí a bez nějakých problémů...

+5/0
21.10.2013 9:50

K94a28r14o79l92i98n56a 84M72a42r75i44e 48H91l24a30v93s16o43v54á 6914979655673

tak až vás nebo někoho z vašich blízkých na takové silnici fatálně sestřelí, tak přijďte diskutovat

+4/−7
21.10.2013 9:55

Z15d79e53n59ě73k 68W67e44r86n43h55a93r62t 6707435832158

Ale on ho přece může sestřelit dvoustovkou i ve městě na padessátce. Ta cedule u pangejtu přece auto neřídí, řídí ho řidič a je jen na něm, jak pojede a nakolik se bude řídit značkami, situací na silnici a podobně. Většina nehod není způsobena rychlostí samou o sobě, ale chybou řidiče, co nedal přednost, předjížděl, aniž by viděl a podobně. Tomu ale žádný zákaz nebo příkaz nemůže zabránit.

+5/−1
21.10.2013 9:58

J45a34n 43P40r69i26b27y24l 5340285957907

Takže co zavést na dálnicích maximálku 30km/h a ještě vrátit povinnost, aby před automobilem běžel běžec a mával červeným praporkem? A kdo by náhodou nesouhlasil, že je to blbost, tak ho uzemníme hláškou, že až tam strazí jeho dítě šílenec co se řítí po dálnici 60km/h, tak určitě názor přehodnotí.

Holt je teď IN zpomalovat, zklidňovat, zakazovat, regulovat, pokutovat. A kdo je proti, tak je vrah dětí!

Přehnaná regulace na silnicích má mnohem horší následky, než rychlost, která sama o sobě nevadí.

Jednak velké množství značek odvádí pozornost i zkušených řidičů a druhak u méně zkušených řidičů potlačuje jejich samostatné rozhodování.

Řidič není veden k tomu, aby se snažil jet podle svého nejlepšího úsudku s ohledem na jeho schopnosti a zkušenosti, ale je po něm požadováno, aby jel podle značek a hlavně nepřemýšlel, zda to značení dává nějaký smysl.

Jenže značení je mnohdy špatně provedené a není možno značkou vyřešit jakoukoliv situaci, která může nastat.

0/0
21.10.2013 12:21

R16a50d96e62k 45H74o23d54a95ň 9216147731403

Obávám se že budete mít celkem vysokou spotřebu běžců. On i ten Usain Bolt běhá 100ku jen průměrnou rychlostí 38 km/h

0/0
21.10.2013 13:49

R57a15d45e29k 67H33o72d58a49ň 9566727311373

Páni "odborníci" nechť si laskavě na značce "maximální povolená rychlost" všimnou toho "maximální". Na okreskách je také 90, a často ty zatáčky nejdou projet ani 30kou. Znamená to že by celá okreska měla mít omezení 30 km/h?

Nájezdy jsou pravda jiná věc, ale na D1 strašila u Rohlenky zhruba 2 roky stopka, vidět tam nebylo přes most, a kupodivu to nikomu nevadilo tak, aby to vyřešil.

+12/0
21.10.2013 9:44

M44a62r36e44k 48K49a71l53i80n92a 3589404265958

Asi tak,,,

0/0
21.10.2013 9:46

H29o39n18z33a 30F68á10t22o21r 2819945664940

Pravda, pravda. Úplně by stačily značky s maximální doporučenou rychlostí. Těch se kupodivu bojím víc, nežli zákazových, protože ty mě varují "pojedeš-li rychle, něco se ti může (a nemusí stát)". Zákazovky jsou obvykle kvůli nějakým normám, které už jsou opravdu dávno překonané.

+1/0
21.10.2013 9:59

R33a41d65e92k 34H40o18d39a59ň 9286617721633

Nedávno jsme ze srandy s kolegy řešili "doporučenou rychlost". Ukázalo se, že valná většina řidičů měla za to, že je to značka v modrém kruhu. Pak jsme začali uvažovat kde jsme doporučenou rychlost naposledy viděli, a tím se vše vysvětlilo. V autoškole... před 15ti lety.

0/0
21.10.2013 10:12

J12a86r75o21s86l87a50v 36L52e29b40e32d51a 3626379327510

Stále jsou místa, kde se tato značka dá vidět i reálu :-) Je fakt, že velice sporadicky... Většinou se ten úsek dá na suchu a za světla projet v pohodě tak o 20km/h rychleji.

Jinak moje teze je, že (možná jen mimo obec?) by se všechna rychlostní omezení měla změnit na doporučenou rychlost. Se všemi horšími následky při překročení a havárii - jak u soudu, tak třeba u pojišťovny.

0/0
21.10.2013 10:45

J54i49r80i 54R47u21s24n10o33k 4985182657693

Tak to toho moc nenajezdite. Tech znacek je spousta, Musite jen obcas sledovat i okoli cesty. Pokud je nevidate, tak to spis vypada, ze krecovite zirate pred sebe, a snazite se nenabourat. Jenze jako ridic musite sledovat i dopravni znaceni.

Musim rict, ze souhlasim s predrecnikem. Doporucenou rychlost respektuju vyrazne vice nez nez klasickou maximalni.

0/0
21.10.2013 10:46

H20o56n60z65a 66F23á45t10o94r 2169265674800

Tak se lépe dívejte okolo sebe (před sebe). Často tato značka bývá u symbolu dvojité zatáčky, případně s dodatkem za mokra. Nebo se vyskytuje před nebezpečnými přechody u značky pozor chodci.

0/0
21.10.2013 11:28

V22l35a69d81i77s79l17a18v 73N21o90h19e63j74l 7618217628871

To ze je na okreskach povoleno 90, neznamena, ze tam nejsou zatacky, ktere jsou bezpecne v 70ti, nebo v mokru v 50ti a presto neni cela okreska omezena na 50. A pro Trabanty na 40. Dalnice ma byt neomezena, prip. u mest a horsich useku klidne 110-120. Kazdy pak musi jet podle situace, v mlze taky nejedu po dalnici 130 ale min.

+10/0
21.10.2013 9:40

M70a81r18e83k 71K85a95l24i85n51a 3599424645868

Přesně tak , vřele souhlasím. A víc učit v autoškole koukat do zrdcátek...

+2/0
21.10.2013 9:47

T66o97m88á39š 51T31r38u57s60i46n44a 6689563126472

Já myslím, že kdyby to hodilo procento u voleb, tak tam klidně povolí 160, to je celá podstata problému. Na řidiče nebo plynulost dopravy tenhle panák zvysoka...

+5/−4
21.10.2013 9:34

M83a87r41e27k 83K95a97l13i50n96a 3959814655308

Já myslím, že ta 130 je služnou řidičům, a to přesto, že p. žáka jinak fakt nemám rád a je mi protivný a měl by z politiky zmizet...

+1/−1
21.10.2013 9:38

T66o24m77á36š 32T96r76u71s80i21n66a 6139233306712

Prostějov - Olomouc určitě, tam je i dobře a celkem daleko vidět, Vyškov - Prostějov, tam bych se přimlouval za 100 nebo 110, odstavné pruhy žádné, blbé nájezdy, za horizonty není vidět. Většina havárek tam byla z těchto důvodů (najíždění, odstavené auto nevleze mimo pruhy apod.).

+3/0
21.10.2013 9:46

K48a13r38e93l 75M12l62y27n25á80ř 1899671934477

Jezdím pravidelně na úseku Vyškov - Olomouc a zvýšení na 130 je dobrá myšlenka. On tam stejně skoro nikdo po snížení na 100 takto pomalu nejezdil, každý min. 120 - 130. Zkuste bezpečně předjet kamiony nebo autobusy, které jedou přes 100. Nová svodidla jsou tak robustní, že se na ně vymlouvat nejde. Na některých problémových úsecích byla 90 i před rekonstrukcí a docela to fungovalo.

+8/−1
21.10.2013 9:26

M41a54r49e71k 36K93a32l65i42n34a 3159704215178

To jsou kecy. ;-O;-O;-O Totéž, jako že naše dálnice nejsou údajně stavěné na 160 km/h, přitom lze na většině z nich tou rychlostí jet bet sebemenšího pocitu nebezpečí. Určité malé % rizika je a bude na silnicích vždy, ale takováto úzkoprsost není namístě. To pak omezme rychlost na 50 km/h, to bude jistě ještě méně nehod...

+5/−6
21.10.2013 9:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.