Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidič olomoucké tramvaje přehlédl výhybku a vykolejil další soupravu

Na rušné křižovatce v centru Olomouce se krátce před polednem srazily dvě tramvaje. Řidič jedné z nich jedoucí po třídě Svobody totiž zapomněl vypnout signál k přehození výhybky z předchozí křižovatky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z97b70y51n84ě41k 79J27e64h47l10i35č76k19a 8724728549711

tramvajová linka č.3 která stála údajně jen 270 mil CZK je úplně k ničemu, Vždyť z Tržnice na její konečnou dojde pěšky normální člověk za cca 5 minut, takže pěkně utracené penízeRv

+1/−2
2.1.2014 15:56

M22i19l20a86n 93M90a16j22e72r35č61í96k 1690800504106

1.) ta konečná je dočasná - počítá se s prodloužením té nové TT (asi na 2x - když se "náhodou" nepodaří zajistit finance naráz) cca na dvojnásobek

2.) kdo je to "normální člověk" ? - vy jste si asi ještě nikdy nezranil nohu a nechodil o berlích a ani se neplánujete dožít "kmetského" věku, jehož průvodním jevem je většinou snížená pohyblivost a zejména rychlost! Jó, a je snad samozřejmostí, že věci/služby tzv. veřejné se dělají podle těch slabších členů společnosti (proto dnes musí "myslet" na vozíčkáře, nevidomé ...)!

PS: Ovšem má ta nová TT v Olomouci vážný problém - na to, že po ní má projet jen pár spojů za hodinu (a nikoliv skoro nepřetržitý konvoj), tak je nesmyslné, že na každé SSZ (světelným signalizačním zařízením) řízené křižovatce čeká hrozně dlouho = nemá preferenci (před IAD)!

0/0
2.1.2014 16:14

T51o19m38á48š 96J50u28r35e89č61k45a 3693302419883

Je dobré si uvědomit, že se finance na dlouho plánovanou trať na nové sady našli jen díky šantovce a jejich loby, kdyby se nestavěla tato ohyzdost, tramvaje na nové sady(povel) asi nikdy nepojedou.

0/0
3.1.2014 6:20

M89i73l82a25n 32M84a11j14e79r45č71í68k 1540650674776

z článku: ".... Nikdo nebyl při nehodě zraněn, předběžný odhad výše škody je zhruba 400 tisíc korun, kdy hlavní část tvoří kolem 250 tisíc na poškozeném pantografu. ........ Nehodou se bude zabývat škodní komise podniku, podle Kopřivové má každý řidič uzavřeno pojištění odpovědnosti z výkonu povolání. Většinu škody tak v podobných případech zaplatí pojišťovna, zbytek pak samotný řidič. ....."

Ať nám paní mluvčí DPMO nevěší bulíky na nos - platí totiž "nějaký" Zákoník práce (262/2006 Sb.), který obsahuje: v § 257, odstavci 2 (  http://portal.gov.cz/app/zakony/zakonPar.jsp?page=2&idBiblio=62694&recShow=271&fulltext=~C5~A1koda~20zp~C5~AFsoben~C3~A1~20zamestnavateli&nr=262~2F2006&part=&name=&rpp=100#parCnt  ) "Výše požadované náhrady škody způsobené z nedbalosti nesmí přesáhnoutu jednotlivého zaměstnance částku rovnající se čtyřapůlnásobku jeho průměrného měsíčníhovýdělku před porušením povinnosti, kterým způsobil škodu. Toto omezení neplatí, byla-liškoda způsobena úmyslně, v opilosti, nebo po zneužití jiných návykových látek." 

= pokud nebyl opilý či zfetovaný (o čemž není v článku ani "čárka"), tak na povinnost splatit škodu v částce 400 000Kč by musel mít řidič TRAM DPMO plat 88 888,8Kč. Jenže ten sotva dosahuje 20 000Kč x 4,5 = 90 000Kč = po řidiči, včetně jeho pojistky (na škodu způsobenou zaměstnavateli) nelze vymáhat ani 1/2 škody na pantografu za 250 000Kč - natož celou škodu za 400 000Kč!

0/0
2.1.2014 15:47

A29l84a75n 67G62a43r15c74i71a 2895841956426

A kde je v článku napsáno, že řidič zaplatí celou škodu? Já to tam nikde nevidím ;-D

0/0
3.1.2014 17:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.