Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Olomouckému kraji by pomohl kanál i rychlá cesta do Polska, míní Zeman

Prezident Miloš Zeman připomněl během své návštěvy Olomouckého kraje dvě obří stavby, jež by mohly výrazně ovlivnit život místních. Jím podporovaný kanál Odra - Dunaj - Labe opět označil za přínosný, naopak stavba tunelu pod Červenohorským sedlem má dle něj smysl pouze při následném napojení Polska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P35e58t29r 96V10e39s68e92l68ý 2839288223266

To se mi líbí, ye Svinova by si parníci přidělaly kolečka a plazily se po dně dále do Polska. Do té doby by je nesli na ramenou burlaci.

Podíval se vůbec ten kašpar na roční průtok Odry ve Svinově? 9 m krychlových a v Ostravě je to 11 kubíků (Zdroj Povodí Odry, bilance za rok 2012). V létě tam neteče skoro nic, tak tam asi budou jezdit ty obojživelné parníky.

0/0
6.3.2014 14:50

J72a85n 54S44t62a19r97ý 5279541665549

to je zajímavé, že už 40 km od Ostravy je Odra splavná i přes ty průtoky. A mimochodem, nějaká lodní doprava z Ostravy už byla zkoušena v 70 letech, vázlo to na nepřipravenosti Odry v Polsku, to dnes již není.

0/0
6.3.2014 17:31

M80i45c55h91a60l 92P86a36v20l74á85t 9593933174529

Kanal je v jistem slova smyslu lepsi nez tunel. Obrat "hazet penize do kanalu" by v tomto konkretnim pripade mel sve kouzlo.

+2/0
6.3.2014 14:04

V12i78l12é77m 24N39o66v94o76t42n50ý 7916554336499

Až Zeman se Zemanovi podaří svou sbírkou splatit státní dluh, tak může uspořádat další na ten svůj kanál. ;-D

+3/0
6.3.2014 14:00

M53a80r90e73k 25D64o83s75t42á75l 5969908127503

Zařadit trasu Šumperk-Mikulovice, na které by měl být tunel pod Červenohorským sedlem do "transkontinentálních sítí" znamená stáhnout na Jesenicko tranzitní kamionovou dopravu. Nemyslím, že by to bylo něco, co by mohlo jakkoli obcím na obou stranách Červenohorského sedla a celému Jesenicku prospět. Tranzitní kamionová doprava byl hlavní důvod negativních reakcí na stavbu tunelu už okolo roku 2000.

+1/0
6.3.2014 13:22

A86n35t59o37n19í17n 28V24a76c51u25l24í49k 4772592196103

Stavba kanálu by zaměstnala 60 tisíc lidí. Bohužel z toho počtu by bylo asi 59.950 Ukrajinců;-D!

+2/0
6.3.2014 12:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.