Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Olomouckému kraji by pomohl kanál i rychlá cesta do Polska, míní Zeman

Prezident Miloš Zeman připomněl během své návštěvy Olomouckého kraje dvě obří stavby, jež by mohly výrazně ovlivnit život místních. Jím podporovaný kanál Odra - Dunaj - Labe opět označil za přínosný, naopak stavba tunelu pod Červenohorským sedlem má dle něj smysl pouze při následném napojení Polska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P13e77t46r 51V12e18s58e47l61ý 2419568743986

To se mi líbí, ye Svinova by si parníci přidělaly kolečka a plazily se po dně dále do Polska. Do té doby by je nesli na ramenou burlaci.

Podíval se vůbec ten kašpar na roční průtok Odry ve Svinově? 9 m krychlových a v Ostravě je to 11 kubíků (Zdroj Povodí Odry, bilance za rok 2012). V létě tam neteče skoro nic, tak tam asi budou jezdit ty obojživelné parníky.

0/0
6.3.2014 14:50

J23a88n 65S49t80a39r56ý 5589151605959

to je zajímavé, že už 40 km od Ostravy je Odra splavná i přes ty průtoky. A mimochodem, nějaká lodní doprava z Ostravy už byla zkoušena v 70 letech, vázlo to na nepřipravenosti Odry v Polsku, to dnes již není.

0/0
6.3.2014 17:31

M82i96c53h98a38l 96P42a65v55l53á60t 9283703364119

Kanal je v jistem slova smyslu lepsi nez tunel. Obrat "hazet penize do kanalu" by v tomto konkretnim pripade mel sve kouzlo.

+2/0
6.3.2014 14:04

V56i67l95é84m 55N57o81v47o88t39n50ý 7906604446359

Až Zeman se Zemanovi podaří svou sbírkou splatit státní dluh, tak může uspořádat další na ten svůj kanál. ;-D

+3/0
6.3.2014 14:00

M38a24r22e96k 70D71o60s10t42á10l 5459728777553

Zařadit trasu Šumperk-Mikulovice, na které by měl být tunel pod Červenohorským sedlem do "transkontinentálních sítí" znamená stáhnout na Jesenicko tranzitní kamionovou dopravu. Nemyslím, že by to bylo něco, co by mohlo jakkoli obcím na obou stranách Červenohorského sedla a celému Jesenicku prospět. Tranzitní kamionová doprava byl hlavní důvod negativních reakcí na stavbu tunelu už okolo roku 2000.

+1/0
6.3.2014 13:22

A23n59t67o16n24í83n 13V96a86c89u68l81í49k 4852132536513

Stavba kanálu by zaměstnala 60 tisíc lidí. Bohužel z toho počtu by bylo asi 59.950 Ukrajinců;-D!

+2/0
6.3.2014 12:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.