Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Olomouckému kraji by pomohl kanál i rychlá cesta do Polska, míní Zeman

Prezident Miloš Zeman připomněl během své návštěvy Olomouckého kraje dvě obří stavby, jež by mohly výrazně ovlivnit život místních. Jím podporovaný kanál Odra - Dunaj - Labe opět označil za přínosný, naopak stavba tunelu pod Červenohorským sedlem má dle něj smysl pouze při následném napojení Polska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P97e44t60r 18V30e91s41e89l63ý 2249588253906

To se mi líbí, ye Svinova by si parníci přidělaly kolečka a plazily se po dně dále do Polska. Do té doby by je nesli na ramenou burlaci.

Podíval se vůbec ten kašpar na roční průtok Odry ve Svinově? 9 m krychlových a v Ostravě je to 11 kubíků (Zdroj Povodí Odry, bilance za rok 2012). V létě tam neteče skoro nic, tak tam asi budou jezdit ty obojživelné parníky.

0/0
6.3.2014 14:50

J83a59n 25S43t86a72r77ý 5229971395339

to je zajímavé, že už 40 km od Ostravy je Odra splavná i přes ty průtoky. A mimochodem, nějaká lodní doprava z Ostravy už byla zkoušena v 70 letech, vázlo to na nepřipravenosti Odry v Polsku, to dnes již není.

0/0
6.3.2014 17:31

M13i32c98h15a72l 49P87a50v47l47á42t 9303713124769

Kanal je v jistem slova smyslu lepsi nez tunel. Obrat "hazet penize do kanalu" by v tomto konkretnim pripade mel sve kouzlo.

+2/0
6.3.2014 14:04

V15i71l27é45m 89N49o47v82o33t93n63ý 7706644246379

Až Zeman se Zemanovi podaří svou sbírkou splatit státní dluh, tak může uspořádat další na ten svůj kanál. ;-D

+3/0
6.3.2014 14:00

M21a98r14e37k 15D97o92s36t26á23l 5369188767523

Zařadit trasu Šumperk-Mikulovice, na které by měl být tunel pod Červenohorským sedlem do "transkontinentálních sítí" znamená stáhnout na Jesenicko tranzitní kamionovou dopravu. Nemyslím, že by to bylo něco, co by mohlo jakkoli obcím na obou stranách Červenohorského sedla a celému Jesenicku prospět. Tranzitní kamionová doprava byl hlavní důvod negativních reakcí na stavbu tunelu už okolo roku 2000.

+1/0
6.3.2014 13:22

A51n39t52o41n20í66n 15V94a62c48u82l65í49k 4742202186773

Stavba kanálu by zaměstnala 60 tisíc lidí. Bohužel z toho počtu by bylo asi 59.950 Ukrajinců;-D!

+2/0
6.3.2014 12:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.