Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Opilý hazardér jel v noci na kole bez světel a brzd. Narazil na policii

Čtyři vypitá piva přiznal ve čtvrtek v noci osmnáctiletý cyklista policistům, kteří ho zastavili v obci na Prostějovsku. Hlídka navíc zjistila, že do tmy vyjel na kole bez světel a pořádných brzd.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F11r57a21n63t13a 27T81i26m91a49n 7260808171200

Jeho blbost, že jel na kole. Já (a spousta dalších kamošů) to řešíme po svém, když jsme nadrátovaní, nebo víme, že budem nasávat, berem inline brusle, protože za opilost na bruslích není možné od policajtů dostat pokutu. Může se s tím na chodník, může se s tím na přechod, může se s tím vlevo na silnici (kde ten chodník není), je to v opilém stavu daleko rychlejší a stabilnější než kolo. Další výhoda je, že pokud by ožralý (nebo i střízlivý) bruslař někoho sejmul, není to dopravní nehoda. A hlavně se u toho shazuje sádlo a je to mezi lidma čím dál populárnější a cenově dostupné.

0/−1
21.3.2014 15:54
Foto

M71i68c94h66a73l 43V39o92j50á19č57e33k 9171372517165

A další výhoda je že, když vás (99,9% bruslařů) předjíždím na silnici v autě, tak musím jezdit v protisměru v příkopě. Další výhodou je že, když někoho srazíte není to dopravní nehoda, ale to vás ještě na pasuje postu krále silnic. Ani vás na bruslích, ani mě v autě, ani vožralýho velocipedistu na koloběžce. ;-) Vždyť většina z nás na silnici minimálně čtvrt ze dne stráví na jákemkoliv dopravním prostředku, tak na sebe buďme ohleduplní. Klučina z článku je vůl. Měl si vzít světla a měl by klid. Když dokáže jet na kole tak má dost smyslů připravených na to aby dojel. Potkal sem na cestách mizivé procento lidí, kteří by na kole opilostí vrávorali. To spíš potkám babičku která jede nakoupit do samoobsluhy dva lahváče, 5 rohlíků, paštiku a do květinářství semínka, neukáže že chce jet na druhů stranu silnice a zavrávorá mi když chce přejet přes silnici do uličky. A ještě jedna technická. to by mě zajímalo kam až jezdíte do hospody, když průměrná rychlost bruslaře je 15 km/h a při aerobní zátěži na tělo se začne tuk pálit až po hodině aktivity. :-);-) čágos

0/0
21.3.2014 16:09

F60r12a64n29t53a 69T53i39m28a86n 7760688951490

Když jsme v hospodě u nás, tak tam jdu pěšky (cca 700m), pokud jdem s klukama do hospody do vedlejší vesnice, je to 4 km tam a 4 km zpátky. Ale spíš mi šlo o to naznačit výhodu bruslí všeobecně. To, že na ně můžu ožralý a bez světel zcela legálně je jenom jedna z celé řady výhod. Jinak na bruslích se dá v pohodě jet po chodníku i 25 km/h (trénovaní jedinci i víc).

0/0
21.3.2014 17:18

M15i32c50h89a16l 97C50h13a71l52u71p63a 6708540549923

Já bych to tak optimisticky neviděl, pokud někoho ve dvaceti km/h srazíš a zraníš (třeba nějakou babku, té se noha zlomí hned), tak z toho nejspíš problém mít budeš. Pokud se budeš pohybovat neosvětlený po silnici a někdo tě srazí, tak jsi minimálně spoluviník nehody a je jedno, jestli jdeš pěšky nebo na bruslích.

0/0
21.3.2014 20:11

F73r88a50n42t64a 77T52i89m11a11n 7240648481850

To si právě myslím že ne, protože dokud zákon chodcům nepřikáže výslovně svítit, tak svítit nemusí, čímž zákon neporuší. A k tomu sražení - jak jsem psal výš - srážka chodcec X bruslař není dopravní nehoda, takže k tomu ani nevyjíždí policajti.

0/0
22.3.2014 8:27
Foto

I66v69o 95C11h13u34d82o27b30a 9520656571404

tak to je omyl podle zákona bruslař není chodec takže nesmí na chodník,není jezdec nesmí na cyklostezku,není vozidlo nesmí na vozovku to podle zákona!!! apokud někoho srazíš tak je to ublížení na zdraví.jezdím autem střízliv,na kole osvětlen i po pár pivech,občas i na bruslích poučen osobně policí za mírnou úplatu 100kč;-D;-D;-D

0/0
22.3.2014 8:41

M22i57c88h98a98l 83C34h23a87l28u63p83a 6368790599873

Chodec na silnici snad může, pokud tam není chodník a není tam zákaz vstupu.

I za ty piva na kole ti mohou dát pokutu. Kdysi o tom někde mluvil nějaký mluvčí dopraváků a body ani řidičák sebrat nemohou, ale ve správním řízení to prý může být až za 50 tisíc.

+1/0
22.3.2014 9:50

J15a83r84o63s85l85a11v 67L68e50b30e20d56a 3676969767160

V omylu jste vy, protože §2 j) chodec je i osoba, která se pohybuje kolečkových bruslích.

0/0
22.3.2014 10:13

M47i40c42h21a11l 25C80h24a72l77u50p42a 6268750539323

Nemusí porušovat zákon, prostě se chovají nezodpovědně a za následky si mohou sami. Zákon ani nenařizuje pojišťovně v plné míře proplácet újmu na zdraví, pokud se někdo chová nezodpovědně. Když si třeba úmyslně zlomíš ruku, tak se ti může stát, že nedostaneš nic.

Srážka chodec vs bruslař nemusí být dopravní nehoda, ale pokud se někdo chová jako hovado, ohrožuje ostatní a ještě někoho poškodí, tak to určitě řeší nějaký paragraf. Třeba ublížení na zdraví z nedbalostí? A pokud chodec táhne vozík širší než 600mm, tak už je to vozidlo, takže by to byla dopravní nehoda :-).

0/0
22.3.2014 9:47

J38a25r68o80s92l54a35v 55L31e39b57e62d23a 3656309317850

Když tam přidáš ještě "Pro lepší svoji viditelnost potmě si nasazujeme reflexní pásky a na přechod vjíždíme přibližně rychlostí běžné chůze", tak Ti dám pochvalu :-)

+1/0
22.3.2014 10:16

J76a88n 49Z27e76l13e67n14k49a 2226176608355

Už mě tahle štvavá kampaň proti cyklistům přestává bavit. To nemají fašistické policejní lehkoživky nic jiného na práci, než buzerovat cyklisty za kraviny a řešit v podstatě nicotné "přestupky"? Srovnávat cyklistu s řidičem motorového vozidla je naprostá kravina - cyklistika je spíš sport a není na ni potřeba řidičák, autoškola atd. A že jel neosvětlený? A co... Může jet odlehlými ulicemi, kde pravděpodobnost střetu je nízká apod.

Když takto pojede např. bruslař na in-linech (taky je neosvětlený, nemá brzdy a dá si někde cestou pivo), taky ho budou benga taky buzerovat?

+3/−7
21.3.2014 11:16

J52a74n 75F86r27o52l38í95k 6236920145854

Je to teoreticky jeho problém, ovšem když ho pana neviditelného někdo srazí autem,  motorkou nebo druhým kolem může být poškozený nevinný člověk. Jen ty brzdy nechápu. Jak asi zastavil těm policajtům?

0/0
21.3.2014 11:22

J89a70n 67Z27e10l17e57n29k55a 2486866148155

To je právě to, že se dnes ze všeho dělá takový problém. Aby se zaměstnalo co nejvíc lidí na úřadech, soudech atd. Přitom řešení je jednoduché. Pokud by byl sražen autem např. neosvětlený cyklista proto, že nebyl vidět, prostě by se konstatovalo, že cyklista nebyl osvětlen, a byla to tedy JEHO chyba a JEHO riziko, řidič auta za to tedy nemůže a je to tedy nešťastná náhoda. Tečka. Jenomže dnes je zvykem všechno příliš řešit a blbnout s právními kličkami.

+3/−1
21.3.2014 11:53

M61i21c10h76a52l 41C28h93a95l86u81p86a 6358470769923

Třeba měl jednu nefunkční (mají být asi dvě funkční a na sobě nezávislé) nebo jim spadnul k nohám :-).

Pokud se někdo na silnici pohybuje neosvětlený, tak by měl dostat pokutu a je jedno jestli jde pěšky nebo na kole. Pokud ho někdo srazí, tak ať si léčení platí ze svého.

0/0
21.3.2014 20:14

J89a63n 94Š44m40í85d41a 1103853495141

Nevím jestli je to i tento případ, ale najděte si pojem FIXED GEAR nebo taky FESTKA, FURTOŠLAP, FIXIE. Brzdit se na tom dá efektivně a bezpečně, akorát zákon požaduje 2 nezávislé brzdy a těchto kol funguje brždění na jiném principu. Možná by se dalo uvažovat nad tím, nepovažovat tato kola za kola :-)

0/0
25.3.2014 8:55

Ř59e41h78o14ř 87V71l81a65s41á37k 2294694601856

Nebo se nesnažit být frikulín a jednu brzdu si tam přidat (brzdění pedály se jako jedna brzda ukecá, takže stačí přidat už jen jednu).

0/0
25.3.2014 21:47

J90a93r83o84s40l73a68v 79L35e65b84e91d68a 3746749787980

Když je cyklistika sport, tak zůstaňte na sportovišti.

Po silnicích jezdí taky lidi, kteří se chtějí dostat v pořádku do cíle - a ne, když jim ožralý neosvětlený cyklista vjede pod kola, stráví spoustu času při vyšetřování, případně na soudech. O náhradě škody ani nemluvě. Rv

+3/−2
21.3.2014 11:28

J89a13n 36Z67e62l27e82n93k24a 2536816458645

A jak často se to stane? Byl to 18letý kluk. Za mého dětství v 80. letech jsme na starých kolech, často bez světel a i bez brzd, jezdili celkem běžně. Odmontovávaly se tehdy povinné blatníky, kdo měl kolo bez blatníků, byl větší frajer. Hitem byla také (samozřejmě neosvětlená) terénní kola BMX, RMX atd. Jinak jsme měli často různé esky, staré ukrajiny a já nevím, jaké plečky ještě. Jo, párkrát jsme si pěkně nabili hubu, ale tehdy se to prostě moc neřešilo. Docela dobře se na to vzpomíná, co jsme tenkrát vyváděli...

Mladí tohle prostě dělají, a v 99 % případů se nic nestalo nám ani nikomu dalšímu.

Ale dneska je celý tenhle systém, ve kterém žijeme, natolik formalistický a předposraný, že tady musí být regulována a kontrolována každá blbost, protože nebezpečí se čmuchá na každém kroku.

+2/−4
21.3.2014 12:02

M69i92r43o58s48l91a57v 25B55u74d45a 9782152227292

Nehod cyklistů drasticky přibývá právě kvůli jejich nezodpovědnosti a neznalosti zákona o PNPK. Zavedl bych řidičák na kolo a povinné ručení!!

+1/0
21.3.2014 12:07

M94i13r16o89s61l37a38v 66B33u27d38a 9762112897252

Tady máš hned další příklad

http://jihlava.idnes.cz/v-tresti-zemrela-pri-nehode-dvacetileta-cyklistka-fse-/jihlava-zpravy.aspx?c=A140321_095142_jihlava-zpravy_itu

0/0
21.3.2014 12:11

J30a86n 44Z70e94l90e57n19k35a 2826316838445

Ale to jsou pořád jen ojedinělé jednotlivé případy. Kdybys neměl internet, ani o nich nevíš.

0/−1
21.3.2014 14:59

M38i90r88o57s14l63a97v 21B46u91d83a 9372412367192

Nespíš jsi spadl z Marsu nebo jsi totální blb když to nevidíš.

+3/0
21.3.2014 20:32

J41a20n 25Z55e34l39e54n57k44a 2446266378475

A pro chodce bys taky zavedl řidičák a povinné ručení? ;-) Tam to taky "drasticky přibývá", co...

A pokud jde o "drastické přibývání nehod cyklistů" - není ten "drastický nárůst" způsoben spíše tím, že zatímco ještě před několika lety se nehody cyklistů (pády z kola atd.) vůbec neposuzovaly jako nehody, tak dnes se vše považuje za "nehodu" a díky všetečné policii to prochází statistikou?

Kdybych např. spadl z kola a musel vyhledat lékařské ošetření, tak by mě taky ani nenapadlo to poldům hlásit. Proč taky? Aby mě pak následně vyslýchali a vyšetřovali vopicajti jen proto, že jsem si natloukl na kole, o to fakt nestojím. A to ožralý rozhodně nejezdím.

0/−3
21.3.2014 15:05

M92i80r16o39s53l93a37v 42B38u79d71a 9472912147822

Mimochodem, ne že bys neměl pravdu s tou předposraností, blbnutí s bezpečností a systémem celkově, ale dříve byl mnohem menší provoz, jezdilo také mnohem méně cyklistů a nikdo si z cyklistiky nedělal modlu. Nejhorší je, že cyklisté kteří nemají řidičák vyjíždějí do provozu bez základních znalostí. Cyklistu - řidiče mot. vozidla pozná člověk na první pohled, snaží se co nejméně překážet, ukazuje změnu směru, najíždí si při odbočování vlevo ke středu vozovky atd. Cyklistu bez řidičáku pozná člověk také okamžitě, nedodržuje nic!

+4/0
21.3.2014 12:36

M94i59r42o63s63l48a77v 25B67u74d59a 9142832427532

Co se tady rozčiluješ ty kašpare, jak by ses na to díval kdyby jel někdo bez světel, bez brzd a nalitej například na Babetě nebo skutru? Takovej cyklista může klidně někoho sejmout na přechodu nebo zavinit dopravní nehodu. Už takhle mají kolohnáti samá privilegia a ještě se nestydí vyřvávat. Hanba vám, militantním cykloušům!! Pro slušné cyklisty toto neplatí.

+1/−1
21.3.2014 12:04

D23a87v35i60d 28G65e84s53c83h46v97a76n12d39t52n18e42r 9359703628834

Zelenko, ty jsi tupej, jak vagon bruslí.

+1/0
23.3.2014 9:02

B11ě61l72a 97H24o64r48á63k92o88v53á 1988832669830

Za světla je to magor, ale bez blatníků se dá dobře brzdit "na pekaře" :-)

0/0
21.3.2014 10:59

L21u40k85a27s 19P16r58i27k65r71y75l 9841245668268

fixed gear power!

+1/0
21.3.2014 10:53
Foto

R78o22m79a69n 21P35o61l61á13č10e46k 1880896560545

Tohle udělat řidič auta, tak má papíry na půl roku v čistírně, body a pokutu jak prase. At žije rovnost...Rv

+4/0
21.3.2014 10:39

L76u28k71á68š 95P11o48p 6531532774517

Tak je to hovado, o tom žádná, ale na druhou stranu, kolik lidí za rok rok zabijí cyklisté a kolik řidiči?

+2/−2
21.3.2014 10:48

J44a17n 36Z48e78l33e96n76k19a 2406296248545

Tohle formalistické srovnávání cyklistů s řidiči motorových vozidel taky nechápu. Prasácky napsaný zákon, který nerozlišuje, a formalistické chování policie, to je celé.

0/−3
21.3.2014 11:19

J57a58r77o81s26l72a26v 68L69e20b93e57d23a 3556699247390

A kolik cyklistů se nechá zmrzačit nebo zabít, protože porušují své povinnosti v provozu?

Cyklisti by chtěli ohleduplnost od řidičů motorových vozidel, ale často své vlastní nemají ani za mák.

+3/0
21.3.2014 11:30

M68i35r91o69s89l54a35v 64B30u23d91a 9222462237572

Kolik jezdí cyklistů a kolik mot. vozidel?  Kolik cyklistů způsobí vzhledem k jejich počtu dopravních nehod...i smrtelných, pro ně? Kolika lidem způsobí hmotnou škodu a soudní popotahování?

0/0
21.3.2014 12:47

L13u27k20á47š 32P66o36p 6791602814747

Já vidím podstatný rozdíl v tom zabít sebe, a zabít někoho jiného. A v tomto bude řízení motorového vozidla podstatně nebezpečnější, než jízda na kole, i po zohlednění počtu účastníků.

+1/0
21.3.2014 13:01

M95i42r90o65s76l37a61v 79B70u92d32a 9842672147522

Jistě, ze zřejmého důvodu, ale já jsem napsal vlastně to samé takže v čem je problém.

0/0
21.3.2014 13:14

M26i95c59h34a55l 32C96h45a53l94u44p32a 6908710429553

Jediný rozdíl je v tom, že kolo tak rychle nejede a je lehčí. Narazit do někoho ve 20km na kole je dost odlišné od naražení autem.

0/0
21.3.2014 20:17

M40i86r25o57s92l73a63v 45B64u60d66a 9522642807422

To snad někdo vyvrací? Na druhou stranu, je to tak nemožné zranit nebo zabít člověka kolem? Jděte do zádele, kolomrdi!!

0/0
21.3.2014 20:35

M52i42c79h50a40l 30C36h35a52l98u95p46a 6698420149693

Není to tak pravděpodobné, proto těch případů není tolik.

0/0
21.3.2014 20:37

F17r38a47n90t96a 52T55i59m51a41n 7240688941640

Už z principu takováto rovnost není možná: kolař totiž žádné papíry nepotřebuje, třeba ani žádné nevlastní, takže je nemožné mu je dát do čistírny nebo přidělit body. Jediné, co jde, je ta pokuta.

0/0
21.3.2014 16:01
Foto

I53v80o 71C62h90u88d21o31b12a 9340146611714

cyklista nemusí mít řidičák tak mu nejdou sebrat ani body;-D;-D;-D

0/0
22.3.2014 8:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.