Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Opilý hazardér jel v noci na kole bez světel a brzd. Narazil na policii

Čtyři vypitá piva přiznal ve čtvrtek v noci osmnáctiletý cyklista policistům, kteří ho zastavili v obci na Prostějovsku. Hlídka navíc zjistila, že do tmy vyjel na kole bez světel a pořádných brzd.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F62r77a97n70t37a 32T46i17m26a14n 7910368201690

Jeho blbost, že jel na kole. Já (a spousta dalších kamošů) to řešíme po svém, když jsme nadrátovaní, nebo víme, že budem nasávat, berem inline brusle, protože za opilost na bruslích není možné od policajtů dostat pokutu. Může se s tím na chodník, může se s tím na přechod, může se s tím vlevo na silnici (kde ten chodník není), je to v opilém stavu daleko rychlejší a stabilnější než kolo. Další výhoda je, že pokud by ožralý (nebo i střízlivý) bruslař někoho sejmul, není to dopravní nehoda. A hlavně se u toho shazuje sádlo a je to mezi lidma čím dál populárnější a cenově dostupné.

0/−1
21.3.2014 15:54
Foto

M28i23c44h29a91l 53V16o26j69á23č53e37k 9851862797485

A další výhoda je že, když vás (99,9% bruslařů) předjíždím na silnici v autě, tak musím jezdit v protisměru v příkopě. Další výhodou je že, když někoho srazíte není to dopravní nehoda, ale to vás ještě na pasuje postu krále silnic. Ani vás na bruslích, ani mě v autě, ani vožralýho velocipedistu na koloběžce. ;-) Vždyť většina z nás na silnici minimálně čtvrt ze dne stráví na jákemkoliv dopravním prostředku, tak na sebe buďme ohleduplní. Klučina z článku je vůl. Měl si vzít světla a měl by klid. Když dokáže jet na kole tak má dost smyslů připravených na to aby dojel. Potkal sem na cestách mizivé procento lidí, kteří by na kole opilostí vrávorali. To spíš potkám babičku která jede nakoupit do samoobsluhy dva lahváče, 5 rohlíků, paštiku a do květinářství semínka, neukáže že chce jet na druhů stranu silnice a zavrávorá mi když chce přejet přes silnici do uličky. A ještě jedna technická. to by mě zajímalo kam až jezdíte do hospody, když průměrná rychlost bruslaře je 15 km/h a při aerobní zátěži na tělo se začne tuk pálit až po hodině aktivity. :-);-) čágos

0/0
21.3.2014 16:09

F30r27a69n34t82a 82T54i45m82a92n 7850868221750

Když jsme v hospodě u nás, tak tam jdu pěšky (cca 700m), pokud jdem s klukama do hospody do vedlejší vesnice, je to 4 km tam a 4 km zpátky. Ale spíš mi šlo o to naznačit výhodu bruslí všeobecně. To, že na ně můžu ožralý a bez světel zcela legálně je jenom jedna z celé řady výhod. Jinak na bruslích se dá v pohodě jet po chodníku i 25 km/h (trénovaní jedinci i víc).

0/0
21.3.2014 17:18

M66i16c68h79a10l 29C87h43a14l80u53p45a 6188830279103

Já bych to tak optimisticky neviděl, pokud někoho ve dvaceti km/h srazíš a zraníš (třeba nějakou babku, té se noha zlomí hned), tak z toho nejspíš problém mít budeš. Pokud se budeš pohybovat neosvětlený po silnici a někdo tě srazí, tak jsi minimálně spoluviník nehody a je jedno, jestli jdeš pěšky nebo na bruslích.

0/0
21.3.2014 20:11

F46r58a36n76t82a 73T65i84m85a44n 7680988451970

To si právě myslím že ne, protože dokud zákon chodcům nepřikáže výslovně svítit, tak svítit nemusí, čímž zákon neporuší. A k tomu sražení - jak jsem psal výš - srážka chodcec X bruslař není dopravní nehoda, takže k tomu ani nevyjíždí policajti.

0/0
22.3.2014 8:27
Foto

I66v29o 14C93h56u46d68o16b86a 9600606861234

tak to je omyl podle zákona bruslař není chodec takže nesmí na chodník,není jezdec nesmí na cyklostezku,není vozidlo nesmí na vozovku to podle zákona!!! apokud někoho srazíš tak je to ublížení na zdraví.jezdím autem střízliv,na kole osvětlen i po pár pivech,občas i na bruslích poučen osobně policí za mírnou úplatu 100kč;-D;-D;-D

0/0
22.3.2014 8:41

M88i79c46h73a69l 28C82h55a36l59u44p91a 6918500829923

Chodec na silnici snad může, pokud tam není chodník a není tam zákaz vstupu.

I za ty piva na kole ti mohou dát pokutu. Kdysi o tom někde mluvil nějaký mluvčí dopraváků a body ani řidičák sebrat nemohou, ale ve správním řízení to prý může být až za 50 tisíc.

+1/0
22.3.2014 9:50

J64a60r88o96s15l23a34v 40L24e37b79e40d40a 3716759267950

V omylu jste vy, protože §2 j) chodec je i osoba, která se pohybuje kolečkových bruslích.

0/0
22.3.2014 10:13

M60i76c14h48a69l 97C79h61a52l40u69p69a 6128630959843

Nemusí porušovat zákon, prostě se chovají nezodpovědně a za následky si mohou sami. Zákon ani nenařizuje pojišťovně v plné míře proplácet újmu na zdraví, pokud se někdo chová nezodpovědně. Když si třeba úmyslně zlomíš ruku, tak se ti může stát, že nedostaneš nic.

Srážka chodec vs bruslař nemusí být dopravní nehoda, ale pokud se někdo chová jako hovado, ohrožuje ostatní a ještě někoho poškodí, tak to určitě řeší nějaký paragraf. Třeba ublížení na zdraví z nedbalostí? A pokud chodec táhne vozík širší než 600mm, tak už je to vozidlo, takže by to byla dopravní nehoda :-).

0/0
22.3.2014 9:47

J22a31r98o71s88l18a74v 55L16e59b42e47d52a 3256649827270

Když tam přidáš ještě "Pro lepší svoji viditelnost potmě si nasazujeme reflexní pásky a na přechod vjíždíme přibližně rychlostí běžné chůze", tak Ti dám pochvalu :-)

+1/0
22.3.2014 10:16

J95a40n 72Z77e53l93e62n18k44a 2616816638705

Už mě tahle štvavá kampaň proti cyklistům přestává bavit. To nemají fašistické policejní lehkoživky nic jiného na práci, než buzerovat cyklisty za kraviny a řešit v podstatě nicotné "přestupky"? Srovnávat cyklistu s řidičem motorového vozidla je naprostá kravina - cyklistika je spíš sport a není na ni potřeba řidičák, autoškola atd. A že jel neosvětlený? A co... Může jet odlehlými ulicemi, kde pravděpodobnost střetu je nízká apod.

Když takto pojede např. bruslař na in-linech (taky je neosvětlený, nemá brzdy a dá si někde cestou pivo), taky ho budou benga taky buzerovat?

+3/−7
21.3.2014 11:16

J22a72n 82F54r27o50l75í53k 6166520115574

Je to teoreticky jeho problém, ovšem když ho pana neviditelného někdo srazí autem,  motorkou nebo druhým kolem může být poškozený nevinný člověk. Jen ty brzdy nechápu. Jak asi zastavil těm policajtům?

0/0
21.3.2014 11:22

J42a19n 64Z41e19l36e75n85k51a 2156326338165

To je právě to, že se dnes ze všeho dělá takový problém. Aby se zaměstnalo co nejvíc lidí na úřadech, soudech atd. Přitom řešení je jednoduché. Pokud by byl sražen autem např. neosvětlený cyklista proto, že nebyl vidět, prostě by se konstatovalo, že cyklista nebyl osvětlen, a byla to tedy JEHO chyba a JEHO riziko, řidič auta za to tedy nemůže a je to tedy nešťastná náhoda. Tečka. Jenomže dnes je zvykem všechno příliš řešit a blbnout s právními kličkami.

+3/−1
21.3.2014 11:53

M68i36c46h63a54l 55C91h90a44l47u68p64a 6968960239173

Třeba měl jednu nefunkční (mají být asi dvě funkční a na sobě nezávislé) nebo jim spadnul k nohám :-).

Pokud se někdo na silnici pohybuje neosvětlený, tak by měl dostat pokutu a je jedno jestli jde pěšky nebo na kole. Pokud ho někdo srazí, tak ať si léčení platí ze svého.

0/0
21.3.2014 20:14

J72a89n 87Š70m29í20d83a 1963753355351

Nevím jestli je to i tento případ, ale najděte si pojem FIXED GEAR nebo taky FESTKA, FURTOŠLAP, FIXIE. Brzdit se na tom dá efektivně a bezpečně, akorát zákon požaduje 2 nezávislé brzdy a těchto kol funguje brždění na jiném principu. Možná by se dalo uvažovat nad tím, nepovažovat tato kola za kola :-)

0/0
25.3.2014 8:55

Ř16e77h28o16ř 49V59l48a58s23á39k 2894604961186

Nebo se nesnažit být frikulín a jednu brzdu si tam přidat (brzdění pedály se jako jedna brzda ukecá, takže stačí přidat už jen jednu).

0/0
25.3.2014 21:47

J66a97r71o94s76l22a38v 61L77e77b25e44d61a 3856589527480

Když je cyklistika sport, tak zůstaňte na sportovišti.

Po silnicích jezdí taky lidi, kteří se chtějí dostat v pořádku do cíle - a ne, když jim ožralý neosvětlený cyklista vjede pod kola, stráví spoustu času při vyšetřování, případně na soudech. O náhradě škody ani nemluvě. Rv

+3/−2
21.3.2014 11:28

J86a29n 29Z85e23l25e41n28k14a 2576486108775

A jak často se to stane? Byl to 18letý kluk. Za mého dětství v 80. letech jsme na starých kolech, často bez světel a i bez brzd, jezdili celkem běžně. Odmontovávaly se tehdy povinné blatníky, kdo měl kolo bez blatníků, byl větší frajer. Hitem byla také (samozřejmě neosvětlená) terénní kola BMX, RMX atd. Jinak jsme měli často různé esky, staré ukrajiny a já nevím, jaké plečky ještě. Jo, párkrát jsme si pěkně nabili hubu, ale tehdy se to prostě moc neřešilo. Docela dobře se na to vzpomíná, co jsme tenkrát vyváděli...

Mladí tohle prostě dělají, a v 99 % případů se nic nestalo nám ani nikomu dalšímu.

Ale dneska je celý tenhle systém, ve kterém žijeme, natolik formalistický a předposraný, že tady musí být regulována a kontrolována každá blbost, protože nebezpečí se čmuchá na každém kroku.

+2/−4
21.3.2014 12:02

M81i38r89o61s62l22a22v 12B97u22d95a 9542982507892

Nehod cyklistů drasticky přibývá právě kvůli jejich nezodpovědnosti a neznalosti zákona o PNPK. Zavedl bych řidičák na kolo a povinné ručení!!

+1/0
21.3.2014 12:07

M15i96r61o10s70l89a13v 41B76u32d52a 9812392757722

Tady máš hned další příklad

http://jihlava.idnes.cz/v-tresti-zemrela-pri-nehode-dvacetileta-cyklistka-fse-/jihlava-zpravy.aspx?c=A140321_095142_jihlava-zpravy_itu

0/0
21.3.2014 12:11

J63a89n 60Z10e94l86e53n10k32a 2456396468875

Ale to jsou pořád jen ojedinělé jednotlivé případy. Kdybys neměl internet, ani o nich nevíš.

0/−1
21.3.2014 14:59

M16i33r41o23s74l51a23v 16B95u48d39a 9862782957232

Nespíš jsi spadl z Marsu nebo jsi totální blb když to nevidíš.

+3/0
21.3.2014 20:32

J38a19n 39Z82e35l35e57n16k92a 2976546138605

A pro chodce bys taky zavedl řidičák a povinné ručení? ;-) Tam to taky "drasticky přibývá", co...

A pokud jde o "drastické přibývání nehod cyklistů" - není ten "drastický nárůst" způsoben spíše tím, že zatímco ještě před několika lety se nehody cyklistů (pády z kola atd.) vůbec neposuzovaly jako nehody, tak dnes se vše považuje za "nehodu" a díky všetečné policii to prochází statistikou?

Kdybych např. spadl z kola a musel vyhledat lékařské ošetření, tak by mě taky ani nenapadlo to poldům hlásit. Proč taky? Aby mě pak následně vyslýchali a vyšetřovali vopicajti jen proto, že jsem si natloukl na kole, o to fakt nestojím. A to ožralý rozhodně nejezdím.

0/−3
21.3.2014 15:05

M96i38r63o40s53l24a35v 52B90u39d16a 9872622657672

Mimochodem, ne že bys neměl pravdu s tou předposraností, blbnutí s bezpečností a systémem celkově, ale dříve byl mnohem menší provoz, jezdilo také mnohem méně cyklistů a nikdo si z cyklistiky nedělal modlu. Nejhorší je, že cyklisté kteří nemají řidičák vyjíždějí do provozu bez základních znalostí. Cyklistu - řidiče mot. vozidla pozná člověk na první pohled, snaží se co nejméně překážet, ukazuje změnu směru, najíždí si při odbočování vlevo ke středu vozovky atd. Cyklistu bez řidičáku pozná člověk také okamžitě, nedodržuje nic!

+4/0
21.3.2014 12:36

M50i31r23o26s90l40a70v 22B15u56d20a 9622582277472

Co se tady rozčiluješ ty kašpare, jak by ses na to díval kdyby jel někdo bez světel, bez brzd a nalitej například na Babetě nebo skutru? Takovej cyklista může klidně někoho sejmout na přechodu nebo zavinit dopravní nehodu. Už takhle mají kolohnáti samá privilegia a ještě se nestydí vyřvávat. Hanba vám, militantním cykloušům!! Pro slušné cyklisty toto neplatí.

+1/−1
21.3.2014 12:04

D24a29v47i61d 19G66e84s97c43h64v70a69n47d79t33n94e72r 9699893648704

Zelenko, ty jsi tupej, jak vagon bruslí.

+1/0
23.3.2014 9:02

B84ě38l22a 30H35o25r57á83k42o60v75á 1358522259850

Za světla je to magor, ale bez blatníků se dá dobře brzdit "na pekaře" :-)

0/0
21.3.2014 10:59

L49u10k55a10s 64P33r78i61k29r69y33l 9421815608468

fixed gear power!

+1/0
21.3.2014 10:53
Foto

R92o68m61a75n 38P90o35l41á82č51e36k 1230106130935

Tohle udělat řidič auta, tak má papíry na půl roku v čistírně, body a pokutu jak prase. At žije rovnost...Rv

+4/0
21.3.2014 10:39

L44u93k64á46š 54P72o23p 6881982474157

Tak je to hovado, o tom žádná, ale na druhou stranu, kolik lidí za rok rok zabijí cyklisté a kolik řidiči?

+2/−2
21.3.2014 10:48

J76a91n 59Z12e82l75e33n94k67a 2176726758855

Tohle formalistické srovnávání cyklistů s řidiči motorových vozidel taky nechápu. Prasácky napsaný zákon, který nerozlišuje, a formalistické chování policie, to je celé.

0/−3
21.3.2014 11:19

J94a23r68o71s58l38a19v 78L57e35b35e38d76a 3456159737790

A kolik cyklistů se nechá zmrzačit nebo zabít, protože porušují své povinnosti v provozu?

Cyklisti by chtěli ohleduplnost od řidičů motorových vozidel, ale často své vlastní nemají ani za mák.

+3/0
21.3.2014 11:30

M78i62r38o32s24l43a80v 80B68u60d89a 9142442857702

Kolik jezdí cyklistů a kolik mot. vozidel?  Kolik cyklistů způsobí vzhledem k jejich počtu dopravních nehod...i smrtelných, pro ně? Kolika lidem způsobí hmotnou škodu a soudní popotahování?

0/0
21.3.2014 12:47

L27u78k50á41š 13P50o40p 6701382364287

Já vidím podstatný rozdíl v tom zabít sebe, a zabít někoho jiného. A v tomto bude řízení motorového vozidla podstatně nebezpečnější, než jízda na kole, i po zohlednění počtu účastníků.

+1/0
21.3.2014 13:01

M66i34r72o15s39l27a31v 87B38u20d47a 9622802787862

Jistě, ze zřejmého důvodu, ale já jsem napsal vlastně to samé takže v čem je problém.

0/0
21.3.2014 13:14

M90i88c76h29a73l 23C48h63a20l97u93p73a 6698380479903

Jediný rozdíl je v tom, že kolo tak rychle nejede a je lehčí. Narazit do někoho ve 20km na kole je dost odlišné od naražení autem.

0/0
21.3.2014 20:17

M10i95r94o76s56l17a63v 30B72u82d56a 9572602797252

To snad někdo vyvrací? Na druhou stranu, je to tak nemožné zranit nebo zabít člověka kolem? Jděte do zádele, kolomrdi!!

0/0
21.3.2014 20:35

M69i61c25h59a50l 92C19h61a15l27u69p61a 6168450529603

Není to tak pravděpodobné, proto těch případů není tolik.

0/0
21.3.2014 20:37

F59r89a28n47t66a 84T12i40m82a35n 7560558901650

Už z principu takováto rovnost není možná: kolař totiž žádné papíry nepotřebuje, třeba ani žádné nevlastní, takže je nemožné mu je dát do čistírny nebo přidělit body. Jediné, co jde, je ta pokuta.

0/0
21.3.2014 16:01
Foto

I89v13o 40C82h34u21d53o78b95a 9970906431894

cyklista nemusí mít řidičák tak mu nejdou sebrat ani body;-D;-D;-D

0/0
22.3.2014 8:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.