Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Opilý hazardér jel v noci na kole bez světel a brzd. Narazil na policii

Čtyři vypitá piva přiznal ve čtvrtek v noci osmnáctiletý cyklista policistům, kteří ho zastavili v obci na Prostějovsku. Hlídka navíc zjistila, že do tmy vyjel na kole bez světel a pořádných brzd.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F91r52a64n52t68a 37T11i90m89a16n 7510208881220

Jeho blbost, že jel na kole. Já (a spousta dalších kamošů) to řešíme po svém, když jsme nadrátovaní, nebo víme, že budem nasávat, berem inline brusle, protože za opilost na bruslích není možné od policajtů dostat pokutu. Může se s tím na chodník, může se s tím na přechod, může se s tím vlevo na silnici (kde ten chodník není), je to v opilém stavu daleko rychlejší a stabilnější než kolo. Další výhoda je, že pokud by ožralý (nebo i střízlivý) bruslař někoho sejmul, není to dopravní nehoda. A hlavně se u toho shazuje sádlo a je to mezi lidma čím dál populárnější a cenově dostupné.

0/−1
21.3.2014 15:54
Foto

M94i45c13h85a37l 40V24o69j54á13č91e27k 9281202297865

A další výhoda je že, když vás (99,9% bruslařů) předjíždím na silnici v autě, tak musím jezdit v protisměru v příkopě. Další výhodou je že, když někoho srazíte není to dopravní nehoda, ale to vás ještě na pasuje postu krále silnic. Ani vás na bruslích, ani mě v autě, ani vožralýho velocipedistu na koloběžce. ;-) Vždyť většina z nás na silnici minimálně čtvrt ze dne stráví na jákemkoliv dopravním prostředku, tak na sebe buďme ohleduplní. Klučina z článku je vůl. Měl si vzít světla a měl by klid. Když dokáže jet na kole tak má dost smyslů připravených na to aby dojel. Potkal sem na cestách mizivé procento lidí, kteří by na kole opilostí vrávorali. To spíš potkám babičku která jede nakoupit do samoobsluhy dva lahváče, 5 rohlíků, paštiku a do květinářství semínka, neukáže že chce jet na druhů stranu silnice a zavrávorá mi když chce přejet přes silnici do uličky. A ještě jedna technická. to by mě zajímalo kam až jezdíte do hospody, když průměrná rychlost bruslaře je 15 km/h a při aerobní zátěži na tělo se začne tuk pálit až po hodině aktivity. :-);-) čágos

0/0
21.3.2014 16:09

F53r84a49n86t75a 62T93i22m64a77n 7300308271420

Když jsme v hospodě u nás, tak tam jdu pěšky (cca 700m), pokud jdem s klukama do hospody do vedlejší vesnice, je to 4 km tam a 4 km zpátky. Ale spíš mi šlo o to naznačit výhodu bruslí všeobecně. To, že na ně můžu ožralý a bez světel zcela legálně je jenom jedna z celé řady výhod. Jinak na bruslích se dá v pohodě jet po chodníku i 25 km/h (trénovaní jedinci i víc).

0/0
21.3.2014 17:18

M83i10c16h34a10l 66C47h26a74l26u52p10a 6358460419483

Já bych to tak optimisticky neviděl, pokud někoho ve dvaceti km/h srazíš a zraníš (třeba nějakou babku, té se noha zlomí hned), tak z toho nejspíš problém mít budeš. Pokud se budeš pohybovat neosvětlený po silnici a někdo tě srazí, tak jsi minimálně spoluviník nehody a je jedno, jestli jdeš pěšky nebo na bruslích.

0/0
21.3.2014 20:11

F49r57a15n49t29a 74T57i93m98a40n 7670828641190

To si právě myslím že ne, protože dokud zákon chodcům nepřikáže výslovně svítit, tak svítit nemusí, čímž zákon neporuší. A k tomu sražení - jak jsem psal výš - srážka chodcec X bruslař není dopravní nehoda, takže k tomu ani nevyjíždí policajti.

0/0
22.3.2014 8:27
Foto

I96v39o 68C48h78u91d60o79b93a 9540706101844

tak to je omyl podle zákona bruslař není chodec takže nesmí na chodník,není jezdec nesmí na cyklostezku,není vozidlo nesmí na vozovku to podle zákona!!! apokud někoho srazíš tak je to ublížení na zdraví.jezdím autem střízliv,na kole osvětlen i po pár pivech,občas i na bruslích poučen osobně policí za mírnou úplatu 100kč;-D;-D;-D

0/0
22.3.2014 8:41

M24i50c43h23a54l 63C58h37a11l55u69p47a 6848690479513

Chodec na silnici snad může, pokud tam není chodník a není tam zákaz vstupu.

I za ty piva na kole ti mohou dát pokutu. Kdysi o tom někde mluvil nějaký mluvčí dopraváků a body ani řidičák sebrat nemohou, ale ve správním řízení to prý může být až za 50 tisíc.

+1/0
22.3.2014 9:50

J44a56r50o85s15l76a73v 17L73e65b47e93d77a 3576299347770

V omylu jste vy, protože §2 j) chodec je i osoba, která se pohybuje kolečkových bruslích.

0/0
22.3.2014 10:13

M40i44c49h45a80l 39C80h19a49l58u54p98a 6108360569143

Nemusí porušovat zákon, prostě se chovají nezodpovědně a za následky si mohou sami. Zákon ani nenařizuje pojišťovně v plné míře proplácet újmu na zdraví, pokud se někdo chová nezodpovědně. Když si třeba úmyslně zlomíš ruku, tak se ti může stát, že nedostaneš nic.

Srážka chodec vs bruslař nemusí být dopravní nehoda, ale pokud se někdo chová jako hovado, ohrožuje ostatní a ještě někoho poškodí, tak to určitě řeší nějaký paragraf. Třeba ublížení na zdraví z nedbalostí? A pokud chodec táhne vozík širší než 600mm, tak už je to vozidlo, takže by to byla dopravní nehoda :-).

0/0
22.3.2014 9:47

J39a17r48o92s35l77a50v 84L95e28b75e16d38a 3126329257340

Když tam přidáš ještě "Pro lepší svoji viditelnost potmě si nasazujeme reflexní pásky a na přechod vjíždíme přibližně rychlostí běžné chůze", tak Ti dám pochvalu :-)

+1/0
22.3.2014 10:16

J97a48n 87Z18e69l35e16n90k41a 2166766468595

Už mě tahle štvavá kampaň proti cyklistům přestává bavit. To nemají fašistické policejní lehkoživky nic jiného na práci, než buzerovat cyklisty za kraviny a řešit v podstatě nicotné "přestupky"? Srovnávat cyklistu s řidičem motorového vozidla je naprostá kravina - cyklistika je spíš sport a není na ni potřeba řidičák, autoškola atd. A že jel neosvětlený? A co... Může jet odlehlými ulicemi, kde pravděpodobnost střetu je nízká apod.

Když takto pojede např. bruslař na in-linech (taky je neosvětlený, nemá brzdy a dá si někde cestou pivo), taky ho budou benga taky buzerovat?

+3/−7
21.3.2014 11:16

J69a35n 40F55r83o31l51í83k 6926430265724

Je to teoreticky jeho problém, ovšem když ho pana neviditelného někdo srazí autem,  motorkou nebo druhým kolem může být poškozený nevinný člověk. Jen ty brzdy nechápu. Jak asi zastavil těm policajtům?

0/0
21.3.2014 11:22

J39a52n 36Z58e93l24e60n15k20a 2916666318965

To je právě to, že se dnes ze všeho dělá takový problém. Aby se zaměstnalo co nejvíc lidí na úřadech, soudech atd. Přitom řešení je jednoduché. Pokud by byl sražen autem např. neosvětlený cyklista proto, že nebyl vidět, prostě by se konstatovalo, že cyklista nebyl osvětlen, a byla to tedy JEHO chyba a JEHO riziko, řidič auta za to tedy nemůže a je to tedy nešťastná náhoda. Tečka. Jenomže dnes je zvykem všechno příliš řešit a blbnout s právními kličkami.

+3/−1
21.3.2014 11:53

M48i74c42h26a87l 27C80h58a65l72u90p83a 6858280389803

Třeba měl jednu nefunkční (mají být asi dvě funkční a na sobě nezávislé) nebo jim spadnul k nohám :-).

Pokud se někdo na silnici pohybuje neosvětlený, tak by měl dostat pokutu a je jedno jestli jde pěšky nebo na kole. Pokud ho někdo srazí, tak ať si léčení platí ze svého.

0/0
21.3.2014 20:14

J18a34n 19Š45m81í20d40a 1913393355941

Nevím jestli je to i tento případ, ale najděte si pojem FIXED GEAR nebo taky FESTKA, FURTOŠLAP, FIXIE. Brzdit se na tom dá efektivně a bezpečně, akorát zákon požaduje 2 nezávislé brzdy a těchto kol funguje brždění na jiném principu. Možná by se dalo uvažovat nad tím, nepovažovat tato kola za kola :-)

0/0
25.3.2014 8:55

Ř84e79h38o71ř 85V64l23a67s43á34k 2134444771526

Nebo se nesnažit být frikulín a jednu brzdu si tam přidat (brzdění pedály se jako jedna brzda ukecá, takže stačí přidat už jen jednu).

0/0
25.3.2014 21:47

J81a54r65o18s29l23a15v 36L94e74b19e55d89a 3156199497460

Když je cyklistika sport, tak zůstaňte na sportovišti.

Po silnicích jezdí taky lidi, kteří se chtějí dostat v pořádku do cíle - a ne, když jim ožralý neosvětlený cyklista vjede pod kola, stráví spoustu času při vyšetřování, případně na soudech. O náhradě škody ani nemluvě. Rv

+3/−2
21.3.2014 11:28

J41a18n 88Z18e71l11e59n33k49a 2616246938125

A jak často se to stane? Byl to 18letý kluk. Za mého dětství v 80. letech jsme na starých kolech, často bez světel a i bez brzd, jezdili celkem běžně. Odmontovávaly se tehdy povinné blatníky, kdo měl kolo bez blatníků, byl větší frajer. Hitem byla také (samozřejmě neosvětlená) terénní kola BMX, RMX atd. Jinak jsme měli často různé esky, staré ukrajiny a já nevím, jaké plečky ještě. Jo, párkrát jsme si pěkně nabili hubu, ale tehdy se to prostě moc neřešilo. Docela dobře se na to vzpomíná, co jsme tenkrát vyváděli...

Mladí tohle prostě dělají, a v 99 % případů se nic nestalo nám ani nikomu dalšímu.

Ale dneska je celý tenhle systém, ve kterém žijeme, natolik formalistický a předposraný, že tady musí být regulována a kontrolována každá blbost, protože nebezpečí se čmuchá na každém kroku.

+2/−4
21.3.2014 12:02

M65i51r64o78s72l90a27v 85B12u40d30a 9742332477662

Nehod cyklistů drasticky přibývá právě kvůli jejich nezodpovědnosti a neznalosti zákona o PNPK. Zavedl bych řidičák na kolo a povinné ručení!!

+1/0
21.3.2014 12:07

M76i25r76o36s34l44a94v 71B76u92d57a 9142142927342

Tady máš hned další příklad

http://jihlava.idnes.cz/v-tresti-zemrela-pri-nehode-dvacetileta-cyklistka-fse-/jihlava-zpravy.aspx?c=A140321_095142_jihlava-zpravy_itu

0/0
21.3.2014 12:11

J20a49n 83Z40e94l45e64n72k29a 2166196258655

Ale to jsou pořád jen ojedinělé jednotlivé případy. Kdybys neměl internet, ani o nich nevíš.

0/−1
21.3.2014 14:59

M84i51r50o94s84l82a96v 25B26u29d32a 9352712937592

Nespíš jsi spadl z Marsu nebo jsi totální blb když to nevidíš.

+3/0
21.3.2014 20:32

J73a79n 65Z17e45l27e98n34k38a 2686736478695

A pro chodce bys taky zavedl řidičák a povinné ručení? ;-) Tam to taky "drasticky přibývá", co...

A pokud jde o "drastické přibývání nehod cyklistů" - není ten "drastický nárůst" způsoben spíše tím, že zatímco ještě před několika lety se nehody cyklistů (pády z kola atd.) vůbec neposuzovaly jako nehody, tak dnes se vše považuje za "nehodu" a díky všetečné policii to prochází statistikou?

Kdybych např. spadl z kola a musel vyhledat lékařské ošetření, tak by mě taky ani nenapadlo to poldům hlásit. Proč taky? Aby mě pak následně vyslýchali a vyšetřovali vopicajti jen proto, že jsem si natloukl na kole, o to fakt nestojím. A to ožralý rozhodně nejezdím.

0/−3
21.3.2014 15:05

M16i60r69o49s92l53a75v 90B20u60d88a 9872722127842

Mimochodem, ne že bys neměl pravdu s tou předposraností, blbnutí s bezpečností a systémem celkově, ale dříve byl mnohem menší provoz, jezdilo také mnohem méně cyklistů a nikdo si z cyklistiky nedělal modlu. Nejhorší je, že cyklisté kteří nemají řidičák vyjíždějí do provozu bez základních znalostí. Cyklistu - řidiče mot. vozidla pozná člověk na první pohled, snaží se co nejméně překážet, ukazuje změnu směru, najíždí si při odbočování vlevo ke středu vozovky atd. Cyklistu bez řidičáku pozná člověk také okamžitě, nedodržuje nic!

+4/0
21.3.2014 12:36

M77i89r80o31s65l97a65v 82B87u19d89a 9372262767132

Co se tady rozčiluješ ty kašpare, jak by ses na to díval kdyby jel někdo bez světel, bez brzd a nalitej například na Babetě nebo skutru? Takovej cyklista může klidně někoho sejmout na přechodu nebo zavinit dopravní nehodu. Už takhle mají kolohnáti samá privilegia a ještě se nestydí vyřvávat. Hanba vám, militantním cykloušům!! Pro slušné cyklisty toto neplatí.

+1/−1
21.3.2014 12:04

D35a78v31i36d 74G32e75s56c43h60v42a69n85d17t63n31e66r 9379273138724

Zelenko, ty jsi tupej, jak vagon bruslí.

+1/0
23.3.2014 9:02

B69ě18l63a 80H95o69r42á33k26o49v50á 1218882339240

Za světla je to magor, ale bez blatníků se dá dobře brzdit "na pekaře" :-)

0/0
21.3.2014 10:59

L64u96k54a50s 26P57r21i44k58r44y43l 9261605908868

fixed gear power!

+1/0
21.3.2014 10:53

R63o55m67a48n 53P82o60l93á51č16e35k 1160316710185

Tohle udělat řidič auta, tak má papíry na půl roku v čistírně, body a pokutu jak prase. At žije rovnost...Rv

+4/0
21.3.2014 10:39

L55u31k19á18š 79P49o79p 6161682244347

Tak je to hovado, o tom žádná, ale na druhou stranu, kolik lidí za rok rok zabijí cyklisté a kolik řidiči?

+2/−2
21.3.2014 10:48

J74a47n 30Z14e82l77e76n57k11a 2966386378395

Tohle formalistické srovnávání cyklistů s řidiči motorových vozidel taky nechápu. Prasácky napsaný zákon, který nerozlišuje, a formalistické chování policie, to je celé.

0/−3
21.3.2014 11:19

J71a58r70o48s29l54a48v 64L23e48b35e63d75a 3806849287490

A kolik cyklistů se nechá zmrzačit nebo zabít, protože porušují své povinnosti v provozu?

Cyklisti by chtěli ohleduplnost od řidičů motorových vozidel, ale často své vlastní nemají ani za mák.

+3/0
21.3.2014 11:30

M31i92r11o32s78l76a26v 73B57u34d18a 9922432787822

Kolik jezdí cyklistů a kolik mot. vozidel?  Kolik cyklistů způsobí vzhledem k jejich počtu dopravních nehod...i smrtelných, pro ně? Kolika lidem způsobí hmotnou škodu a soudní popotahování?

0/0
21.3.2014 12:47

L71u47k69á60š 94P40o50p 6541742984207

Já vidím podstatný rozdíl v tom zabít sebe, a zabít někoho jiného. A v tomto bude řízení motorového vozidla podstatně nebezpečnější, než jízda na kole, i po zohlednění počtu účastníků.

+1/0
21.3.2014 13:01

M71i48r29o64s37l55a64v 98B73u59d60a 9222962117462

Jistě, ze zřejmého důvodu, ale já jsem napsal vlastně to samé takže v čem je problém.

0/0
21.3.2014 13:14

M39i35c20h69a81l 50C10h65a12l79u49p43a 6728740319813

Jediný rozdíl je v tom, že kolo tak rychle nejede a je lehčí. Narazit do někoho ve 20km na kole je dost odlišné od naražení autem.

0/0
21.3.2014 20:17

M39i83r58o22s88l28a92v 34B44u43d82a 9652842707112

To snad někdo vyvrací? Na druhou stranu, je to tak nemožné zranit nebo zabít člověka kolem? Jděte do zádele, kolomrdi!!

0/0
21.3.2014 20:35

M39i34c84h70a68l 13C74h42a18l90u98p84a 6918620339813

Není to tak pravděpodobné, proto těch případů není tolik.

0/0
21.3.2014 20:37

F69r89a10n47t33a 78T17i21m94a91n 7360138951790

Už z principu takováto rovnost není možná: kolař totiž žádné papíry nepotřebuje, třeba ani žádné nevlastní, takže je nemožné mu je dát do čistírny nebo přidělit body. Jediné, co jde, je ta pokuta.

0/0
21.3.2014 16:01
Foto

I97v35o 77C94h78u73d68o10b87a 9730486831734

cyklista nemusí mít řidičák tak mu nejdou sebrat ani body;-D;-D;-D

0/0
22.3.2014 8:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.