Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tunel pod Jeseníky by spasil řidiče hlavně v zimě. Plán připomněl i Zeman

Přejezd přes Červenohorské sedlo je komplikovaný a zvlášť v zimě představuje nejen pro šoféry kamionů těžko zdolatelnou překážku. Motoristé proto desítky let sní o tunelu, díky kterému by se vyhnuli pětisetmetrovému převýšení horskými serpentinami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z40d76e36n67ě71k 17M92i43k15u59l23a 9540115566663

Odpor proti tunelu je ukázkou tmářství některých místních pilitiků, kteří by chtěli ekonomické oživení regionu a současně brání tomu nejvíce podmiňujícímu,tj. moderní infrastruktuře vč. dopravní dostupnosti. Exhalace po horské silnici jsou daleko vyšší, náklady na údržbu taktéž a  s dalšími vlivy,vč. bezpečnosti v dlouhodobém horizontu vyrovnají náklady na výstavbu..

+4/0
28.3.2014 13:15

J32a30n 68Š26k37r54a14b82á46n75e35k 7895630788222

Tunel není řešení, přes sedlo se dostanete za pár minut, ale po vesnicích které jsou z obou stran sedla se táhnete padesátkou.. A ještě do toho narvěte tranzitní kamionovou dopravu. Absurdní...

+1/−2
28.3.2014 8:44

J38i78ř50í 56Č17e14r69n41ý 6938533790218

Tranzitní kamionová doprava by nebyla, protože poláci nemají od hranic na to silnice. Akorát by to pomohlo Jesenicku s lepší dopravní obslužností hlavně v zimě.:-P

+1/0
28.3.2014 13:07

M61a12r19e39k 91D50o97s48t28á41l 5189758207853

Však Zeman říkal "kdyby se povedlo dohodnout s Polskem pokračování této trasy...". Je jasné, že bez napojení na silniční síť Polska a bez  tranzitní kamionové dopravy tunel nebude. Otázka je, zda tranzitní doprava skrz Jeseníky není za tunel příliš "velká cena".

+1/0
28.3.2014 13:42

Z72d53e31n95ě80k 12M78i36k47u84l75a 9590985596283

Asi jste tam v zimě nikdy nejel. Jistě s výstavbou tunelu by bylo nutno vést silnici obchvatem. Je však třeba si vybrat. Buď území, kde lišky dávají dobrou noc s perspektivou zarůstání kopřivami a nebo učinit území přitažlivé pro občany, průmysl, obchod a turistický ruch.

+1/0
28.3.2014 13:21

J60a36n 32Š82k73r92a31b44á66n95e96k 7225800728192

Já v tom území kde lišky dávají dobrou noc žiji.. a přes sedlo docela často jezdím. A právě proto nechápu, až bude opravena i strana na Šumperk bude to senza.

Co se týče obchvatů obcí, až budou stát bavme se o tunelu, do té doby je to nesmyslné..

0/−1
28.3.2014 14:22

M46a41r80e95k 27D96o87s72t57á98l 5189818757703

Zařadit trasu Šumperk-Mikulovice, na které by měl být tunel pod Červenohorským sedlem do "transkontinentálních sítí", jak řekl Zeman, znamená stáhnout na Jesenicko tranzitní kamionovou dopravu. Nemyslím, že by to bylo něco, co by mohlo jakkoli obcím na obou stranách Červenohorského sedla a celému Jesenicku prospět. Tranzitní kamionová doprava byl hlavní důvod negativních reakcí na stavbu tunelu už okolo roku 2000.

+1/−3
28.3.2014 6:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.