Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tunel pod Jeseníky by spasil řidiče hlavně v zimě. Plán připomněl i Zeman

Přejezd přes Červenohorské sedlo je komplikovaný a zvlášť v zimě představuje nejen pro šoféry kamionů těžko zdolatelnou překážku. Motoristé proto desítky let sní o tunelu, díky kterému by se vyhnuli pětisetmetrovému převýšení horskými serpentinami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z90d95e66n29ě52k 18M18i40k69u20l25a 9520845866803

Odpor proti tunelu je ukázkou tmářství některých místních pilitiků, kteří by chtěli ekonomické oživení regionu a současně brání tomu nejvíce podmiňujícímu,tj. moderní infrastruktuře vč. dopravní dostupnosti. Exhalace po horské silnici jsou daleko vyšší, náklady na údržbu taktéž a  s dalšími vlivy,vč. bezpečnosti v dlouhodobém horizontu vyrovnají náklady na výstavbu..

+4/0
28.3.2014 13:15

J64a86n 89Š92k67r62a54b49á84n60e55k 7195190848212

Tunel není řešení, přes sedlo se dostanete za pár minut, ale po vesnicích které jsou z obou stran sedla se táhnete padesátkou.. A ještě do toho narvěte tranzitní kamionovou dopravu. Absurdní...

+1/−2
28.3.2014 8:44

J77i16ř69í 97Č10e72r80n36ý 6928823950408

Tranzitní kamionová doprava by nebyla, protože poláci nemají od hranic na to silnice. Akorát by to pomohlo Jesenicku s lepší dopravní obslužností hlavně v zimě.:-P

+1/0
28.3.2014 13:07

M17a41r67e28k 36D20o66s13t18á44l 5549488907373

Však Zeman říkal "kdyby se povedlo dohodnout s Polskem pokračování této trasy...". Je jasné, že bez napojení na silniční síť Polska a bez  tranzitní kamionové dopravy tunel nebude. Otázka je, zda tranzitní doprava skrz Jeseníky není za tunel příliš "velká cena".

+1/0
28.3.2014 13:42

Z50d27e44n90ě62k 98M30i83k98u46l45a 9240885806913

Asi jste tam v zimě nikdy nejel. Jistě s výstavbou tunelu by bylo nutno vést silnici obchvatem. Je však třeba si vybrat. Buď území, kde lišky dávají dobrou noc s perspektivou zarůstání kopřivami a nebo učinit území přitažlivé pro občany, průmysl, obchod a turistický ruch.

+1/0
28.3.2014 13:21

J16a62n 98Š83k66r24a42b52á92n36e81k 7985280178692

Já v tom území kde lišky dávají dobrou noc žiji.. a přes sedlo docela často jezdím. A právě proto nechápu, až bude opravena i strana na Šumperk bude to senza.

Co se týče obchvatů obcí, až budou stát bavme se o tunelu, do té doby je to nesmyslné..

0/−1
28.3.2014 14:22

M71a24r58e19k 45D39o19s58t91á43l 5419858577683

Zařadit trasu Šumperk-Mikulovice, na které by měl být tunel pod Červenohorským sedlem do "transkontinentálních sítí", jak řekl Zeman, znamená stáhnout na Jesenicko tranzitní kamionovou dopravu. Nemyslím, že by to bylo něco, co by mohlo jakkoli obcím na obou stranách Červenohorského sedla a celému Jesenicku prospět. Tranzitní kamionová doprava byl hlavní důvod negativních reakcí na stavbu tunelu už okolo roku 2000.

+1/−3
28.3.2014 6:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.