Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tunel pod Jeseníky by spasil řidiče hlavně v zimě. Plán připomněl i Zeman

Přejezd přes Červenohorské sedlo je komplikovaný a zvlášť v zimě představuje nejen pro šoféry kamionů těžko zdolatelnou překážku. Motoristé proto desítky let sní o tunelu, díky kterému by se vyhnuli pětisetmetrovému převýšení horskými serpentinami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z76d91e80n86ě17k 72M75i73k68u39l59a 9540135966213

Odpor proti tunelu je ukázkou tmářství některých místních pilitiků, kteří by chtěli ekonomické oživení regionu a současně brání tomu nejvíce podmiňujícímu,tj. moderní infrastruktuře vč. dopravní dostupnosti. Exhalace po horské silnici jsou daleko vyšší, náklady na údržbu taktéž a  s dalšími vlivy,vč. bezpečnosti v dlouhodobém horizontu vyrovnají náklady na výstavbu..

+4/0
28.3.2014 13:15

J54a66n 14Š33k21r29a57b11á98n61e43k 7485310868292

Tunel není řešení, přes sedlo se dostanete za pár minut, ale po vesnicích které jsou z obou stran sedla se táhnete padesátkou.. A ještě do toho narvěte tranzitní kamionovou dopravu. Absurdní...

+1/−2
28.3.2014 8:44

J56i98ř40í 66Č52e24r96n61ý 6918483490828

Tranzitní kamionová doprava by nebyla, protože poláci nemají od hranic na to silnice. Akorát by to pomohlo Jesenicku s lepší dopravní obslužností hlavně v zimě.:-P

+1/0
28.3.2014 13:07

M40a17r13e13k 98D72o17s40t61á85l 5159638767293

Však Zeman říkal "kdyby se povedlo dohodnout s Polskem pokračování této trasy...". Je jasné, že bez napojení na silniční síť Polska a bez  tranzitní kamionové dopravy tunel nebude. Otázka je, zda tranzitní doprava skrz Jeseníky není za tunel příliš "velká cena".

+1/0
28.3.2014 13:42

Z89d81e35n72ě34k 54M86i48k82u59l23a 9450535966563

Asi jste tam v zimě nikdy nejel. Jistě s výstavbou tunelu by bylo nutno vést silnici obchvatem. Je však třeba si vybrat. Buď území, kde lišky dávají dobrou noc s perspektivou zarůstání kopřivami a nebo učinit území přitažlivé pro občany, průmysl, obchod a turistický ruch.

+1/0
28.3.2014 13:21

J15a22n 84Š71k46r26a93b94á58n44e74k 7245560668692

Já v tom území kde lišky dávají dobrou noc žiji.. a přes sedlo docela často jezdím. A právě proto nechápu, až bude opravena i strana na Šumperk bude to senza.

Co se týče obchvatů obcí, až budou stát bavme se o tunelu, do té doby je to nesmyslné..

0/−1
28.3.2014 14:22

M93a76r89e32k 34D25o36s28t24á94l 5959908337523

Zařadit trasu Šumperk-Mikulovice, na které by měl být tunel pod Červenohorským sedlem do "transkontinentálních sítí", jak řekl Zeman, znamená stáhnout na Jesenicko tranzitní kamionovou dopravu. Nemyslím, že by to bylo něco, co by mohlo jakkoli obcím na obou stranách Červenohorského sedla a celému Jesenicku prospět. Tranzitní kamionová doprava byl hlavní důvod negativních reakcí na stavbu tunelu už okolo roku 2000.

+1/−3
28.3.2014 6:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.