- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Který motorkář si myslí, že má přednost, tak to je sebevrah. Kolik takových na to již doplatilo, a říkat "měl jsem přednost" je mu platné, jako mrtvému zimák. To je stejné, jak chodec na přechodu. Také neví, kdo za volantem sedí a jestli ho vidí, nebo zda není pod vlivem. Pak je pozdě říkat, měl jsem přednost, až ležím v nemocnici.
Nebudu dělat soudce, ale v tom současném prudkém sluníčku (na jaře a na podzim zas nízkém) jsou situace, kdy za určitých podmínek na chvilku není z auta prakticky vidět.
Ale jinak s dáváním přednosti je to u nás tak nějak podivné. A to nejen motorkám. Já občas to zkouším i na kamión - když se schová za přední sloupek, jde to celkem dobře přehlédnout a nedat mu přednost.
Kamion za A sloupek? no potěš. Jinak k té viditelnosti: čisté sklo zvenku i zevnitř a polarizační tmavé brýle to velice zlepší.
Protože jezdím na motocyklu už hezkých pár roků, tak vím, že "nikdy nemám přednost". Někteří řidiči aut jsou k motorkářům arogantní a cítí se v "oplechování" bezpeční. Do hlavy jim nevidím, ale určitě nepatří na silnici. To že jich při projížďce vždy několik potkáme je běžné. Pokud bychom jim měli stejně oplácet, tak by měli policajti hodně práce. Někdy se stane, že některý je "pokárán", oni si myslí, že nemáme svědky, ale zapomínají na kamery, které se stále více používají. Pak mají na vybranou, kup si nová světla, nebo předáváme nahrávku včetně svědectví policii.
Jste vejlupek - proč ničíte druhým auta.
Já bych šel do sporu s kamerou, a vsadím se, že za agresivitu dostanete víc a ještě mi světla zaplatíte.
Jel kašpárek na motorce víc než 50? OK, vyřešeno, smést ze stolu, nechat kašpárka zaplatit veškeré náklady. Tečka.
Co to meleš? Na tak rovné štráse by ho musel vidět i slepej i kdyby jel 300
Me nedá přednost několik aut denně a je jedno jestli jedu v limitu nebo ne. Spíš už s tím počítá m.
Je to tak, člověk na motce musí předem předpokládat, že mu auto odbočující vlevo nedá přednost. Je to opruz, pořád brzdit ve městě na 30 km/h, ale občas se mi to vyplatilo.
S Hondou CBR125 se jinak než rozumně snad ani jet nedá.
Ale jsme u jádra pudla. Řidiči motorky zachránilo život, že jel rozumně.
Co by si pak vzal na řidiči auta?
To jste vyzjistil jak s tou rozumnou jízdou?