Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Měla platný lístek na vlak. Na noc ženu ale z čekárny i tak vyhnali

Cestující měla platnou jízdenku na vlak, jenže ten jí vinou zpoždění předchozího spoje v Hranicích ujel. Chtěla tak strávit noc ve zdejší čekárně. Zaměstnanci nádraží ji ale z budovy vykázali, přitom právě jízdenka zaručuje, že člověk má do doby příjezdu vlaku nárok zůstat v čekárně. ČD však pochybení odmítají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B32r14o97n62i31s24l15a12v 54G84a34b76r22y15š 6305904210

Na vině je podle mého názoru RegioJet i ta madam Tvarůžková. Nebyla totiž schopná říct stevardovi toho cirkusu, aby zavolal do Hranic a říct, že vlak do Příbora by mohl čekat, případě zajistit jiný způsob přepravy do cílové stanice.

+4/−1
22.7.2014 22:45

B92o16h66u97s51l76a32v 53K52r44á30l78í93k 2391460469776

Teď ještě jde o to, jestli provozovatel vlaku do Příbora má spíše motivaci jet včas anebo motivaci čekat na každého, kdo se z nějakého důvodu někde opozdí. Vůči svým smluvním partnerům má predevším povinnost jet podle jízdního řádu.

+3/0
23.7.2014 2:29
Foto

M24a60r41t54i24n 19C55u22g61e95r29e82a30n 1529527128211

Tady bych byl opatrnější, mám zkušenost z jedné stanice, měl jsem IDSkový lístek a taky mi ujel poslední spoj, budovu tehdy ani nezamkli a já se díky tomu mohl učit na zkoušku z Mikra... do té stanice jsem dokonce přijel autobusem, takže o nějakých nárocích není řeč, přesto mně tam nechali, proč to nešlo tady? Osobně se domnívám, že odopovědnost za pasažéra má ta společnost, se kterou ten pasažér pokračuje, tudíž ČD, byť by si mohli po RJ později nárokovat případnou kompenzaci za pokutu za nedodržení jízdního řádu, v popředí zájmu společnosti, která chce, aby se k ní zákazník vrátil, je ten zákazník, nikoliv jízdní řád, jistě, budete brblat, když naberete čtvrt hodiny kvůli nějakému jednomu cestujícímu, ale to není důvod pro změnu dopravce, nadruhou stranu to, že Vás i přez zakoupený cestovní doklad nechal na holičkách již důvodem je. Samotnému se mi stalo, že ikdyž jsem požádal průvodčího, aby zavolal do stanice, kde jsem měl přípoj, nepočkali na mně, protože zpoždění mého ECčka bylo prostě příliž velké, respektive jsme ještě přibrali (to je tak, když chcípne Gorila a na vlak se hodí Eso), pokud existuje možnost, že i přez zavolání do následující stanice, Vám vlak odjede, nemůžete tvrdit, že na vině je cestující, nebo vlaková četa zpožděného vlaku, bez ohledu na využití tohoto principu či jeho nevyužití (nemluvě o tom, že se o nějakém volání do stanice v článku nepíše ani čárka).

Problém tudíž není v tom, kdy a s kým pojede, ale v tom, jakým způsobem se ke svému zákazníkovi zachoval poskytovatel služby, tudíž ČD a to i z titulu vlastníka budovy nádraží.

+1/0
23.7.2014 3:28

P60e27t41r 16N55e80c53h20a85n92i35c18k25ý 7473876988960

Řešení je ještě prostší. Vyjednat zastavení regiojetu ve Studénce a tím by ten přípoj na Příbor stihla. Ale zas si každý Pepik z horní dolní nemůže diktovat, kde mu vlak zastaví, takže to je také sporné.

0/0
23.7.2014 8:40

I53v88a46n 95M83a60r53e45k 6554568492

!!Od všech na této události zůčastněných kolejníků včetně Šťáhlavského je to  pokrytectví nejvyššího stupně   ! ! ! Rv Rv Rv !!

+1/−2
22.7.2014 20:57

P32e10t90r 28N67e42c21h15a40n31i43c16k30ý 7683316828460

A kdyby jezdil Ostravan, tak se to nestane Rv Paní by dojela aspoň do Studénky a pak už je to kousek i na taxik. Místo, aby Ostravanovi doobjednali přípoje, tak ho zkrátí. Je vidět kam ta naše česká konkurence došla. Ruší se okrajové spoje, dopravci se mezi sebou ignorují a běda jestli cestujete mimo koridor nebo do menší stanice mimo zájmy konkurence, to pak máte problém vůbec dojet do cíle. Z takového Lipníka nad Bečvou mohou vyprávět, osekávají tam vlaky co to jde, ale můžou se na konkurenci dívat z okna. A nejde jen o nedotované vlaky. Fakt, že si na koridoru něco posílají samy ČD, něco objednává MD a něco objednávají kraje vytváří naprosto neproniknutelný bordel, kde rozumnou změnu udělat skoro nejde. Kromě škrtání, to zvládají hravě všichni.

0/0
22.7.2014 18:38
Foto

M96a23r17t30i85n 76C62u16g15e37r98e72a94n 1609987418311

Zajímavé... a několik zpráv z Želpage o sezónním oživení několika drah pak vysvětlíte jak? Proč si obce nepostavily hlavu a nezajistily si samy drážní dopravu, jako Železnice Desná? Taky mi nepříjde, že by do Hranic v Čechách nemohly být protažené rychlíky, není tam žádný osobní provoz, proč Rka z Prahy nesuplují tady aspoň jednou za tři hodiny osobáky? Proč osobní vlaky zajišťující koridory obrací ve významných stanicích a nepokračují po nevyužitých tratích, nebo proč netáhnou alespoň tu usmolenou 810ku jako přímý vůz?

0/0
23.7.2014 4:19

B20o93h73u66s74l13a42v 57K76r63á46l68í77k 2741100239566

Zajímalo by mě, čím by ČD argumentovaly v případě, že by paní měla nějakou síťovou jízdenku platnou u obou dopravců (a přestupovala by třeba ze zpožděného autobusu). Anebo třeba zákonný nárok na bezplatnou přepravu. Dá se pak určit, jestli cestuje na jedinou přepravní smlouvu, anebo jestli na každou jízdu má jinou přepravní smlouvu? Pokud na té čekárně opravdu mají ten nápis, tak si tím nabíhají do celkem neřešitelných problémů.

0/0
22.7.2014 18:13

P32e47t36r 62N55e46c84h22a40n43i48c20k79ý 7323116848200

Síťová jízdenka na RJ a ČD není, ale vím kam míříte. Pokud jedete na jeden doklad a necháte si ve zpožděném vlaku (který má garantovaný přípoj) vydat zpožděnku, tak by nárok byl. Ale kdyby to byla IDS jízdenka (nebo dokonce měsíční), tak tam se obávám, že by to neprošlo...

0/0
22.7.2014 18:42

P73e56t26r 71Č92e80r59v52e31n39ý 3936381402365

Pokud by se jednalo o měsíční traťovou jízdenku ČD, tak by to jistě prošlo.

+1/0
22.7.2014 19:52

P85e25t71r 22N71e77c75h73a19n61i36c41k64ý 7313766548610

Myslel jsem mesicni IDS jizdenku

0/0
22.7.2014 19:55

B61o57h13u27s82l51a62v 51K86r82á40l26í51k 2551810139576

No tak pokud mají dva dopravci smlouvu a uznávají společnou jízdenku, tak by to byl vždycky IDS, i kdyby to byla dohoda mezi ČD a RJ.

0/0
23.7.2014 2:32

B32o47h66u59s32l19a46v 63K94r88á40l38í58k 2821970699766

To je ošemetný případ, jak na sebe navázat dvě služby. Představte si, že by paní místo jízdenky ČD měla lístek do Hranic do kina a vinou zpoždění by nestihla začátek představení. A další promítání by bylo až za týden. Kdo jí má zaplatit týdenní hotel? Provozovatel toho vlaku? Nebo provozovatel kina? Anebo město, ve kterém se to stalo? Anebo si nakonec ta paní za sebe odpovídá přece jen sama?

+6/0
22.7.2014 17:14

J45a34n 23Č52e44k61a30l 7359885474584

Zkrátka a dobře by budovu mělo obstarávat SŽDC...

+8/0
22.7.2014 15:22

B31o62h79u32s82l41a83v 20K93r38á52l21í49k 2311930209346

Kterému by pak nebylo vůbec nic do toho, jestli nějaký vlak měl zpoždění. Takže by každý dopravce musel vymyslet opatření pro své cestující pro případ, že se jeho vlak zpozdí. Mimochodem, jak to chodí na těch autobusových nádražích, která nepatří žádnému dopravci? Tam vás nechají přespat, když vám kvůli zpoždění jednoho autobusu ujede jiný autobus?

+3/0
22.7.2014 15:41
Foto

A91l14a84n 70Ř48e16p31k67a 4595236

Autobusová nádraží právě že patří vždycky nějakému dopravci, ne? ;-) Nevím o žádném, které by mělo neutrálního majitele, možná tak Florenc v Praze.

0/0
22.7.2014 15:43

B69o27h40u70s84l59a24v 11K25r66á56l96í74k 2711140409346

Třeba v Liberci když místní okresní dopravce zneužíval vlastnictví autobusového nádraží ke konkurenčnímu boji, tak to - snad i na základě nějakého rozhodnutí antimonopolního úřadu - vyústilo k vyčlenění AN do samostatného subjektu. Našla by se myslím i města, která si autobusová nádraží vlastní sama, nanejvýš je dominantnímu dopravci pronajímají. Okrajové terminály v Praze ostatně spravuje Technická správa komunikací. Novější terminály budované leckde v posledních desetiletích asi budou taky spíš obecní.

+3/0
22.7.2014 15:50

V34l84a90d58i33m37í37r 31P13e75š20í25k 1417214727697

Právě naopak. A autobus není vlak, tak nemíchat.

0/0
22.7.2014 16:27

B70o65h78u32s52l91a95v 47K16r36á63l36í27k 2411800399246

Autobus není vlak, stejně jako jeden vlak není jiný vlak. Z legislativního ani dopravního hlediska není důvod, proč by přestup mezi vlaky (nota bene různých dopravců) měl být zajištěn více než přestup mezi vlakem a autobusem, mezi dvěma autobusy nebo mezi vaším bicyklem a záoceánskou lodí. Přestup je zajištěn jen tehdy, když se dopravci, objednatelé či regulátor rozhodnou jej nějak zajistit. A přestup z komerčního vlaku na místní vlak veřejné obslužnosti se prostě v tomto případě nikdo nerozhodl zajistit. Hádejte proč.

+3/0
22.7.2014 16:40

M81a45r76e10k 88Š41i89m18o66n 2194497988698

V tom případě by měla SŽDC povinost nechat cestujícího v čekárně a náklady fakturovat tomu, kdo zpoždění způsobil (což bývá často zase SŽDC).

+2/0
22.7.2014 18:18

K14r92y86š35t18o91f 80L86a41n37í46k 1839310695105

docela se divim, ze pri tak malem zpozdeni nezkusili z toho RJ dany pripoj pozdrzet. predpokladam, ze je o to pani nepozadala. mozna by to kvuli konkurenci mezi dopravci nevyslo, ale zkusit se to mohlo. u CD o to obcas pruvodci pozadam a pokud jde o 10 minut tak to funguje i kdyz navazny pripoj neni posledni.

+3/0
22.7.2014 14:42

M19i89c32h46a94l 42N94o43v71o79t38n75ý 2693640431

Vzhledem k tomu, že mezi vlaky ČD a Regiojet není přípoj, tak by skoro jistě nečekaly. Obzvlášť za situace, kdy za zpoždění vlaků dostávají ČD od krajů pokuty.

+6/−1
22.7.2014 14:45

V51l95a77d12i43m75í11r 18P48e98š51í81k 1537984927777

Kontrolní otázka : Jak pozná cestující, že není mezi vlaky přípoj. Opět se rád nechám poučit.

+1/−4
22.7.2014 16:28

B29o40h79u28s44l72a53v 65K74r69á30l16í95k 2421310259536

Pokud v jízdním řádu ani přepravních podmínkách nikdo přípoj negarantuje, tak přípoj není garantován. To není nijak složité.

+4/−1
22.7.2014 16:45
Foto

M89a40r68t81i87n 92C98u10g51e32r93e23a88n 1949507938591

A to si kvůli tomu má cestující kupovat knihák? Protože ze zkušenosti to jinde (ani od personálu) dostatečně rychle nezjistí

+2/0
23.7.2014 3:41

V96l94a51d30i70m96í39r 13P41e22š69í14k 1757264837977

Dobře.upřesním: Jak zjistím v Jízdním řádu či jinde, jestli je přípoj garantován.

+1/0
23.7.2014 7:18

B91o23h39u20s88l36a41v 78K76r22á78l40í76k 2781290369556

V souvislosti s prošetřováním výběrového řízení na krnovskou trať se nějaký úřad nechal slyšet, že je třeba definovat, co je to síťový charakter dopravní služby. Od té doby o žádných úřednících ani o žádných výběrových řízeních nebylo slyšet, respektive harmonogram výběrových řízení na dalších 15 let byl zrušen bez náhrady.

0/0
22.7.2014 15:45

A98l47e79x94a81n91d10r 64K49o75s32t94k34a 5349486949316

Prostě ČD.

+2/−11
22.7.2014 14:26

B74o64h39u14s33l65a25v 74K18r91á66l62í34k 2221840239156

Nutno podotknout, že žádný jiný dopravce tu paní do své čekárny taky nepustil.

+7/0
22.7.2014 15:53
Foto

H37a46n88a 25M10a22l74i70c23h13o45v53a 9510737823193

Všechno zlo i dobro je jen v lidech :-/

+2/0
22.7.2014 18:26

V11á23c88l32a31v 42K31o15v86á89ř 3348478404371

Ono je tam těch čekáren víc?

+2/0
22.7.2014 18:47

B89o19h89u95s87l58a78v 31K61r89á67l89í30k 2291700329446

V noci žádná. Proč se ptáte?

0/0
23.7.2014 2:34

Z19d57e60n20ě32k 61N91u71t16z 3404128356746

Tak jsme to dopracovali. Máme sice soukromé vlaky, ale ty si vybírají lukrativní trasy, stavějí si kde chtějí a "bojují" nízkým jízdným. Dokonce tvrdí, že prodělávají. jenže nikdo už neřekne, proč nejezdí taky na lokálkách a nebojují o cestující tam. A hlavně, ceny sice snižují, jenže v konečném souhrnu tu slevu zaplatí daňový poplatník bez toho, že by za celý rok jel vlakem. Na dotacích těm ztrátovým takyvlakům. které kdyby nejeli pod cenou, tak by nemuseli vyjíždět vůbec.[>-]

+3/−7
22.7.2014 14:18

J74a43n 43Č32e93k55a57l 7639245134864

to je pořád dokola - chápete pojem "objednávka kraje"???

+5/0
22.7.2014 15:18

V49l32a31d42i11m22í59r 82P52e80š76í85k 1297144377267

Opět jako dříve. Nehulit. Naše slavná ČSSD si uzavřela, kromě Libereckého kraje smlouvy na 10 let bez soutěže. Pak ať se nikdo nediví. Tak si nestěžujte, kam to soudruzi dopracovali.

+4/−1
22.7.2014 15:39
Foto

A27l89a56n 56Ř53e55p86k56a 4345666

No a Jančura zase z minimálně jedné soutěže zdrhnul, protože mě "zaručené" zprávy, že dráhy nabídnou podnákladovou cenu a tímpádem by to nevyhrál :-)

+3/0
22.7.2014 15:45

V36l73a23d67i29m15í69r 21P87e11š29í89k 1587564577587

S tou podnákladovou cenou to je jako objev Ameriky. Přece všichni zasvěcení ví, že při soutěži o rychlíky na traťi Plzeň - Most, České dráhy vyhrály, protože nabídly MD za km rychlíku 16Kč. To samé na trati liberec - Pardubice za cca 58Kč. Normální dotovaná cena rychlíků je přes 100Kč.

A že Jančura zdrhnul ? Já se mu nedivím. Já bych na ČD, jejichž lobby parlamentem počínaje, také neměl nervy. Až zde bude regulerní soutěž, uvidíme.

+6/−2
22.7.2014 15:56

B53o97h87u23s38l93a76v 37K66r17á66l58í41k 2621740959746

Zatímco České dráhy, které to vyhrály s tou těžce podnákladovou cenou, si teď nechaly smlouvu bez soutěže o dva roky prodloužit, ale tentokrát už za poněkud vyšší cenu. A jestlipak víte, kde ČD berou peníze na ten dumping? Ano, správně, z předražených zakázek, které dostaly bez soutěže.

+4/−1
22.7.2014 15:59
Foto

A74l48a45n 24Ř32e74p16k74a 4415136

A odkud bral Jančura prachy na vytlačení konkurence na některých svých autobusových linkách? Ano, správně, z jiných činností svého podnikání. Jen na železnici se mu nedaří naštěstí dráhy vytlačit ;-D

+1/−1
22.7.2014 19:46

B18o35h67u43s97l96a98v 57K97r42á94l71í58k 2451560609626

Naše slavná ČSSD byla pod taktovkou ministra dopravy Slamečky, kterého do úřednické vlády nominovala ODS a který stejnou smlouvu uzavřel za ministerstvo. A ODS se od jeho postupu nijak moc nedistancovala.

+3/0
22.7.2014 16:55

V55l38a58d22i14m53í25r 20P20e43š36í78k 1907234817357

Ještě bych chtěl doplnit jistými kruhy nazvané nelukrativní tratě. Ty nejezdí ani ČD. Ty už jsou totiž dávno zrušeny. Nelukrativní tratě prostě neexistují. Tratě na kterých se jezdí doplácí do lukrativnosti krajské úřady (Osobní, spěšné vlaky) nebo ministerstvo dopravy (rychlíky). Nevím, jakým způsobem by mohl někdo nařídit ČD či jinému dopravci, aby jezdil zadarmo, příp. za almužnu. Rád se nechám poučit.

+5/0
22.7.2014 15:47

Z50d68e33n18ě68k 58J82o63n42á11š 9121259126880

Ji měli zaplatit hotel a ne vyhodit z čekárny... její chyba to nebyla...

+2/−2
22.7.2014 14:11

P63e69t28r 77F26o28l98t63y20s 7575321640708

Drah taky ne...

+1/−1
22.7.2014 17:13

Z30d66e83n60ě69k 85J18o75n32á51š 9921969556930

Nj.. ale to jaksi dopsali do článku až později... že jela Regiojetem.

0/0
23.7.2014 12:00

V79í13t 50J10ů18z30a 8792666591228

" "...Navíc České dráhy svým cestujícím garantují zajištění posledního přípoje až do cílové stanice na území ČR,“ vysvětluje Šťáhlavský." ... To by mě tedy zajímal, spíš mám ten doje, že pan Šťáhlavský kecá, co mám zkušenosti, tak v dobrém případě nechají přípoj čekat do půl hodiny, což někdy nestačí, a pak nabídnou, že pokud má člověk náhodou u sebe tisícovku v hotovosti a podaří se mu za tu tisícovku na zbylých třeba 100 a více kilometrů objednat taxi, že mu ho proplatí, což také přibližně během měsíce proplatí - v mém případě tak tak stačila na potřebných 30km, musel jsem sám vymyslet, jak situaci řešit, a několik hodin s ČD vyjednávat prostřednictvím 3 průvodčích.

Jinak mám dojem, že tu může být nedorozumění ohledně data - minulý čtvrtek - 11 minut opravdu není velké zpoždění z důvodů mimořádností.

A jinak na železnici a ve veřejné dopravě vůbec vstřícnost dost omezená, snad aby silnice nezkrachovaly, kdyby se lidé mohli s důvěrou spolehnout na veřejnou dopravu?

+3/0
22.7.2014 14:08

M96i62c36h32a40l 21N10o53v97o38t25n79ý 2803410261

No, já si spíš myslím, že tu "velikost" zpoždění paní/novinář trochu zveličily. Těch 11 minut spolehlivě stačilo na ujetí toho posledního přípoje.

A co se týče taxi - tak Regiojet ani LEO vůbec takovouhle alternativu ve svých přepravních podmínkách nenabízí. Naopak Regiojet i LEO Express už předvedli, že dokáží zrušit spoj bez náhrady a na cestující se vykašlat způsobem, že jim vrátí zaplacené jízdné a dál se starej sám. Náhradní přeprava by je přišla výrazně dráž a tak na ni kašlou.

+4/−1
22.7.2014 14:21

V17l35a66d21i75m31í32r 32P48e94š22í19k 1487114837137

To by České dráhy fakt neudělaly. Ty jedou i přes mrtvoly. (Sebevrahy, auta, padlé stromy atd.)

0/0
23.7.2014 7:23

K70r53y86š96t42o63f 76L63a31n96í93k 1679390235975

zazil jsem vloni pripad kdy nektere posledni pripoje cekaly na expres z prahy ve svinove pres hodinu. coz samozrejme trochu rozlitilo cestujici, kteri s tim nemeli nic spolecneho i ty, kteri prijeli predchozim pendolinem.

+6/0
22.7.2014 14:37

B70o34h92u81s63l67a89v 37K89r73á24l40í19k 2301720989686

To je prostě vytloukání klínu klínem. Hromadě lidí z toho navazujícího vlaku pak ujedou autobusy nebo nestihnou něco doma, ale to už je Českým drahám jedno. Regulérní postup by byl, aby vlak odjel včas a opozdilé cestující pak svezl nějaký motorák či drezína přidané navíc.

0/0
22.7.2014 17:58

M93a66r70e91k 83Š97i62m39o70n 2444237808628

Z pohledu ČD paní jejich zákazníkem nebyla - přijela vlakem RegioJet. Podle předpisů ČD ji tedy pustí do čekárny 30 minut před odjezdem jejího vlaku ČD. To že je na nádraží o 6 hodin dřív a ve městě je cizí, je z pohledu předpisů irelevantní.

Přesně takováhle situace je důvodem proto, aby provoz nádražních budov provozoval nedopravce.

0/0
22.7.2014 18:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.