Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Měla platný lístek na vlak. Na noc ženu ale z čekárny i tak vyhnali

Cestující měla platnou jízdenku na vlak, jenže ten jí vinou zpoždění předchozího spoje v Hranicích ujel. Chtěla tak strávit noc ve zdejší čekárně. Zaměstnanci nádraží ji ale z budovy vykázali, přitom právě jízdenka zaručuje, že člověk má do doby příjezdu vlaku nárok zůstat v čekárně. ČD však pochybení odmítají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

B90r69o78n79i21s70l19a85v 39G14a65b78r30y35š 2842369791

Na vině je podle mého názoru RegioJet i ta madam Tvarůžková. Nebyla totiž schopná říct stevardovi toho cirkusu, aby zavolal do Hranic a říct, že vlak do Příbora by mohl čekat, případě zajistit jiný způsob přepravy do cílové stanice.

+4/−1
22.7.2014 22:45

B78o92h83u92s26l40a72v 87K91r14á71l23í97k 2361590519746

Teď ještě jde o to, jestli provozovatel vlaku do Příbora má spíše motivaci jet včas anebo motivaci čekat na každého, kdo se z nějakého důvodu někde opozdí. Vůči svým smluvním partnerům má predevším povinnost jet podle jízdního řádu.

+3/0
23.7.2014 2:29
Foto

M49a14r34t28i79n 73C17u44g82e32r52e67a18n 1589137828441

Tady bych byl opatrnější, mám zkušenost z jedné stanice, měl jsem IDSkový lístek a taky mi ujel poslední spoj, budovu tehdy ani nezamkli a já se díky tomu mohl učit na zkoušku z Mikra... do té stanice jsem dokonce přijel autobusem, takže o nějakých nárocích není řeč, přesto mně tam nechali, proč to nešlo tady? Osobně se domnívám, že odopovědnost za pasažéra má ta společnost, se kterou ten pasažér pokračuje, tudíž ČD, byť by si mohli po RJ později nárokovat případnou kompenzaci za pokutu za nedodržení jízdního řádu, v popředí zájmu společnosti, která chce, aby se k ní zákazník vrátil, je ten zákazník, nikoliv jízdní řád, jistě, budete brblat, když naberete čtvrt hodiny kvůli nějakému jednomu cestujícímu, ale to není důvod pro změnu dopravce, nadruhou stranu to, že Vás i přez zakoupený cestovní doklad nechal na holičkách již důvodem je. Samotnému se mi stalo, že ikdyž jsem požádal průvodčího, aby zavolal do stanice, kde jsem měl přípoj, nepočkali na mně, protože zpoždění mého ECčka bylo prostě příliž velké, respektive jsme ještě přibrali (to je tak, když chcípne Gorila a na vlak se hodí Eso), pokud existuje možnost, že i přez zavolání do následující stanice, Vám vlak odjede, nemůžete tvrdit, že na vině je cestující, nebo vlaková četa zpožděného vlaku, bez ohledu na využití tohoto principu či jeho nevyužití (nemluvě o tom, že se o nějakém volání do stanice v článku nepíše ani čárka).

Problém tudíž není v tom, kdy a s kým pojede, ale v tom, jakým způsobem se ke svému zákazníkovi zachoval poskytovatel služby, tudíž ČD a to i z titulu vlastníka budovy nádraží.

+1/0
23.7.2014 3:28

P91e62t71r 44N74e38c16h91a28n65i46c71k41ý 7773166378550

Řešení je ještě prostší. Vyjednat zastavení regiojetu ve Studénce a tím by ten přípoj na Příbor stihla. Ale zas si každý Pepik z horní dolní nemůže diktovat, kde mu vlak zastaví, takže to je také sporné.

0/0
23.7.2014 8:40

I85v79a11n 60M97a28r76e58k 6424188292

!!Od všech na této události zůčastněných kolejníků včetně Šťáhlavského je to  pokrytectví nejvyššího stupně   ! ! ! Rv Rv Rv !!

+1/−2
22.7.2014 20:57

P30e82t55r 68N40e63c43h95a78n39i73c74k27ý 7363606178690

A kdyby jezdil Ostravan, tak se to nestane Rv Paní by dojela aspoň do Studénky a pak už je to kousek i na taxik. Místo, aby Ostravanovi doobjednali přípoje, tak ho zkrátí. Je vidět kam ta naše česká konkurence došla. Ruší se okrajové spoje, dopravci se mezi sebou ignorují a běda jestli cestujete mimo koridor nebo do menší stanice mimo zájmy konkurence, to pak máte problém vůbec dojet do cíle. Z takového Lipníka nad Bečvou mohou vyprávět, osekávají tam vlaky co to jde, ale můžou se na konkurenci dívat z okna. A nejde jen o nedotované vlaky. Fakt, že si na koridoru něco posílají samy ČD, něco objednává MD a něco objednávají kraje vytváří naprosto neproniknutelný bordel, kde rozumnou změnu udělat skoro nejde. Kromě škrtání, to zvládají hravě všichni.

0/0
22.7.2014 18:38
Foto

M71a51r54t46i39n 62C71u33g80e82r92e44a94n 1859417308851

Zajímavé... a několik zpráv z Želpage o sezónním oživení několika drah pak vysvětlíte jak? Proč si obce nepostavily hlavu a nezajistily si samy drážní dopravu, jako Železnice Desná? Taky mi nepříjde, že by do Hranic v Čechách nemohly být protažené rychlíky, není tam žádný osobní provoz, proč Rka z Prahy nesuplují tady aspoň jednou za tři hodiny osobáky? Proč osobní vlaky zajišťující koridory obrací ve významných stanicích a nepokračují po nevyužitých tratích, nebo proč netáhnou alespoň tu usmolenou 810ku jako přímý vůz?

0/0
23.7.2014 4:19

B71o44h20u77s40l77a43v 19K57r25á21l14í83k 2341460209166

Zajímalo by mě, čím by ČD argumentovaly v případě, že by paní měla nějakou síťovou jízdenku platnou u obou dopravců (a přestupovala by třeba ze zpožděného autobusu). Anebo třeba zákonný nárok na bezplatnou přepravu. Dá se pak určit, jestli cestuje na jedinou přepravní smlouvu, anebo jestli na každou jízdu má jinou přepravní smlouvu? Pokud na té čekárně opravdu mají ten nápis, tak si tím nabíhají do celkem neřešitelných problémů.

0/0
22.7.2014 18:13

P85e90t63r 82N89e30c82h44a58n79i49c61k83ý 7533416548400

Síťová jízdenka na RJ a ČD není, ale vím kam míříte. Pokud jedete na jeden doklad a necháte si ve zpožděném vlaku (který má garantovaný přípoj) vydat zpožděnku, tak by nárok byl. Ale kdyby to byla IDS jízdenka (nebo dokonce měsíční), tak tam se obávám, že by to neprošlo...

0/0
22.7.2014 18:42

P64e25t95r 91Č40e72r20v36e81n47ý 3606281962575

Pokud by se jednalo o měsíční traťovou jízdenku ČD, tak by to jistě prošlo.

+1/0
22.7.2014 19:52

P56e33t87r 10N50e65c13h80a24n37i42c81k96ý 7923576738710

Myslel jsem mesicni IDS jizdenku

0/0
22.7.2014 19:55

B78o58h52u68s30l23a24v 54K27r52á55l18í82k 2321250619316

No tak pokud mají dva dopravci smlouvu a uznávají společnou jízdenku, tak by to byl vždycky IDS, i kdyby to byla dohoda mezi ČD a RJ.

0/0
23.7.2014 2:32

B92o38h94u52s90l88a36v 82K11r68á58l58í75k 2261780179756

To je ošemetný případ, jak na sebe navázat dvě služby. Představte si, že by paní místo jízdenky ČD měla lístek do Hranic do kina a vinou zpoždění by nestihla začátek představení. A další promítání by bylo až za týden. Kdo jí má zaplatit týdenní hotel? Provozovatel toho vlaku? Nebo provozovatel kina? Anebo město, ve kterém se to stalo? Anebo si nakonec ta paní za sebe odpovídá přece jen sama?

+6/0
22.7.2014 17:14

J80a69n 54Č87e35k19a72l 7549325224574

Zkrátka a dobře by budovu mělo obstarávat SŽDC...

+8/0
22.7.2014 15:22

B72o41h15u26s30l74a98v 29K77r28á87l69í25k 2851290549656

Kterému by pak nebylo vůbec nic do toho, jestli nějaký vlak měl zpoždění. Takže by každý dopravce musel vymyslet opatření pro své cestující pro případ, že se jeho vlak zpozdí. Mimochodem, jak to chodí na těch autobusových nádražích, která nepatří žádnému dopravci? Tam vás nechají přespat, když vám kvůli zpoždění jednoho autobusu ujede jiný autobus?

+3/0
22.7.2014 15:41

A94l51a35n 76Ř10e16p50k55a 4165426

Autobusová nádraží právě že patří vždycky nějakému dopravci, ne? ;-) Nevím o žádném, které by mělo neutrálního majitele, možná tak Florenc v Praze.

0/0
22.7.2014 15:43

B67o28h32u97s68l75a78v 19K69r62á41l38í10k 2271580389576

Třeba v Liberci když místní okresní dopravce zneužíval vlastnictví autobusového nádraží ke konkurenčnímu boji, tak to - snad i na základě nějakého rozhodnutí antimonopolního úřadu - vyústilo k vyčlenění AN do samostatného subjektu. Našla by se myslím i města, která si autobusová nádraží vlastní sama, nanejvýš je dominantnímu dopravci pronajímají. Okrajové terminály v Praze ostatně spravuje Technická správa komunikací. Novější terminály budované leckde v posledních desetiletích asi budou taky spíš obecní.

+3/0
22.7.2014 15:50

V91l10a38d12i15m63í17r 58P80e85š80í72k 1347634707237

Právě naopak. A autobus není vlak, tak nemíchat.

0/0
22.7.2014 16:27

B41o41h10u55s29l29a92v 45K75r58á90l33í66k 2501180279706

Autobus není vlak, stejně jako jeden vlak není jiný vlak. Z legislativního ani dopravního hlediska není důvod, proč by přestup mezi vlaky (nota bene různých dopravců) měl být zajištěn více než přestup mezi vlakem a autobusem, mezi dvěma autobusy nebo mezi vaším bicyklem a záoceánskou lodí. Přestup je zajištěn jen tehdy, když se dopravci, objednatelé či regulátor rozhodnou jej nějak zajistit. A přestup z komerčního vlaku na místní vlak veřejné obslužnosti se prostě v tomto případě nikdo nerozhodl zajistit. Hádejte proč.

+3/0
22.7.2014 16:40

M58a55r77e40k 62Š63i25m48o87n 2884977468458

V tom případě by měla SŽDC povinost nechat cestujícího v čekárně a náklady fakturovat tomu, kdo zpoždění způsobil (což bývá často zase SŽDC).

+2/0
22.7.2014 18:18

K97r69y25š68t84o58f 82L37a72n16í91k 1359550715825

docela se divim, ze pri tak malem zpozdeni nezkusili z toho RJ dany pripoj pozdrzet. predpokladam, ze je o to pani nepozadala. mozna by to kvuli konkurenci mezi dopravci nevyslo, ale zkusit se to mohlo. u CD o to obcas pruvodci pozadam a pokud jde o 10 minut tak to funguje i kdyz navazny pripoj neni posledni.

+3/0
22.7.2014 14:42

M91i39c76h62a11l 74N15o25v44o11t78n45ý 2403800401

Vzhledem k tomu, že mezi vlaky ČD a Regiojet není přípoj, tak by skoro jistě nečekaly. Obzvlášť za situace, kdy za zpoždění vlaků dostávají ČD od krajů pokuty.

+6/−1
22.7.2014 14:45

V13l47a39d23i92m62í50r 81P32e68š87í31k 1847484847147

Kontrolní otázka : Jak pozná cestující, že není mezi vlaky přípoj. Opět se rád nechám poučit.

+1/−4
22.7.2014 16:28

B16o90h41u55s57l22a44v 44K69r92á54l79í66k 2161220529556

Pokud v jízdním řádu ani přepravních podmínkách nikdo přípoj negarantuje, tak přípoj není garantován. To není nijak složité.

+4/−1
22.7.2014 16:45
Foto

M41a12r54t94i41n 78C29u50g56e53r93e23a52n 1309757598951

A to si kvůli tomu má cestující kupovat knihák? Protože ze zkušenosti to jinde (ani od personálu) dostatečně rychle nezjistí

+2/0
23.7.2014 3:41

V71l54a97d34i81m90í12r 94P53e98š17í70k 1247254557457

Dobře.upřesním: Jak zjistím v Jízdním řádu či jinde, jestli je přípoj garantován.

+1/0
23.7.2014 7:18

B74o52h45u40s18l73a21v 22K14r11á67l50í31k 2261720789296

V souvislosti s prošetřováním výběrového řízení na krnovskou trať se nějaký úřad nechal slyšet, že je třeba definovat, co je to síťový charakter dopravní služby. Od té doby o žádných úřednících ani o žádných výběrových řízeních nebylo slyšet, respektive harmonogram výběrových řízení na dalších 15 let byl zrušen bez náhrady.

0/0
22.7.2014 15:45

A70l44e67x53a31n58d21r 51K10o87s79t21k79a 5429376479776

Prostě ČD.

+2/−11
22.7.2014 14:26

B77o76h39u29s86l97a42v 85K30r80á33l61í72k 2361360389506

Nutno podotknout, že žádný jiný dopravce tu paní do své čekárny taky nepustil.

+7/0
22.7.2014 15:53
Foto

H53a80n87a 90M53a92l34i87c17h84o41v10a 9340687393123

Všechno zlo i dobro je jen v lidech :-/

+2/0
22.7.2014 18:26

V52á48c94l49a10v 82K45o35v66á10ř 3778868894361

Ono je tam těch čekáren víc?

+2/0
22.7.2014 18:47

B61o53h82u38s87l56a59v 85K33r83á14l41í78k 2221110859946

V noci žádná. Proč se ptáte?

0/0
23.7.2014 2:34

Z22d93e58n30ě86k 40N87u50t69z 3444628336526

Tak jsme to dopracovali. Máme sice soukromé vlaky, ale ty si vybírají lukrativní trasy, stavějí si kde chtějí a "bojují" nízkým jízdným. Dokonce tvrdí, že prodělávají. jenže nikdo už neřekne, proč nejezdí taky na lokálkách a nebojují o cestující tam. A hlavně, ceny sice snižují, jenže v konečném souhrnu tu slevu zaplatí daňový poplatník bez toho, že by za celý rok jel vlakem. Na dotacích těm ztrátovým takyvlakům. které kdyby nejeli pod cenou, tak by nemuseli vyjíždět vůbec.[>-]

+3/−7
22.7.2014 14:18

J25a46n 96Č79e32k87a27l 7949795814524

to je pořád dokola - chápete pojem "objednávka kraje"???

+5/0
22.7.2014 15:18

V65l25a21d45i68m14í33r 33P80e15š64í92k 1417164747227

Opět jako dříve. Nehulit. Naše slavná ČSSD si uzavřela, kromě Libereckého kraje smlouvy na 10 let bez soutěže. Pak ať se nikdo nediví. Tak si nestěžujte, kam to soudruzi dopracovali.

+4/−1
22.7.2014 15:39

A93l87a28n 21Ř96e62p79k67a 4665436

No a Jančura zase z minimálně jedné soutěže zdrhnul, protože mě "zaručené" zprávy, že dráhy nabídnou podnákladovou cenu a tímpádem by to nevyhrál :-)

+3/0
22.7.2014 15:45

V97l89a22d68i10m42í21r 16P63e70š29í52k 1817654217387

S tou podnákladovou cenou to je jako objev Ameriky. Přece všichni zasvěcení ví, že při soutěži o rychlíky na traťi Plzeň - Most, České dráhy vyhrály, protože nabídly MD za km rychlíku 16Kč. To samé na trati liberec - Pardubice za cca 58Kč. Normální dotovaná cena rychlíků je přes 100Kč.

A že Jančura zdrhnul ? Já se mu nedivím. Já bych na ČD, jejichž lobby parlamentem počínaje, také neměl nervy. Až zde bude regulerní soutěž, uvidíme.

+6/−2
22.7.2014 15:56

B52o47h60u53s65l73a56v 75K32r16á60l70í55k 2131440529776

Zatímco České dráhy, které to vyhrály s tou těžce podnákladovou cenou, si teď nechaly smlouvu bez soutěže o dva roky prodloužit, ale tentokrát už za poněkud vyšší cenu. A jestlipak víte, kde ČD berou peníze na ten dumping? Ano, správně, z předražených zakázek, které dostaly bez soutěže.

+4/−1
22.7.2014 15:59

A34l15a42n 21Ř22e14p31k81a 4355526

A odkud bral Jančura prachy na vytlačení konkurence na některých svých autobusových linkách? Ano, správně, z jiných činností svého podnikání. Jen na železnici se mu nedaří naštěstí dráhy vytlačit ;-D

+1/−1
22.7.2014 19:46

B14o91h50u16s61l98a67v 19K41r17á23l77í34k 2421460459926

Naše slavná ČSSD byla pod taktovkou ministra dopravy Slamečky, kterého do úřednické vlády nominovala ODS a který stejnou smlouvu uzavřel za ministerstvo. A ODS se od jeho postupu nijak moc nedistancovala.

+3/0
22.7.2014 16:55

V80l49a59d59i35m76í74r 56P59e77š26í39k 1437384707407

Ještě bych chtěl doplnit jistými kruhy nazvané nelukrativní tratě. Ty nejezdí ani ČD. Ty už jsou totiž dávno zrušeny. Nelukrativní tratě prostě neexistují. Tratě na kterých se jezdí doplácí do lukrativnosti krajské úřady (Osobní, spěšné vlaky) nebo ministerstvo dopravy (rychlíky). Nevím, jakým způsobem by mohl někdo nařídit ČD či jinému dopravci, aby jezdil zadarmo, příp. za almužnu. Rád se nechám poučit.

+5/0
22.7.2014 15:47

Z30d52e82n80ě10k 97J70o86n92á13š 9441649566790

Ji měli zaplatit hotel a ne vyhodit z čekárny... její chyba to nebyla...

+2/−2
22.7.2014 14:11

P10e73t75r 20F49o41l74t92y77s 7245751580128

Drah taky ne...

+1/−1
22.7.2014 17:13

Z30d50e79n97ě78k 51J46o13n88á62š 9631929826780

Nj.. ale to jaksi dopsali do článku až později... že jela Regiojetem.

0/0
23.7.2014 12:00

V72í65t 32J42ů19z10a 8792776521638

" "...Navíc České dráhy svým cestujícím garantují zajištění posledního přípoje až do cílové stanice na území ČR,“ vysvětluje Šťáhlavský." ... To by mě tedy zajímal, spíš mám ten doje, že pan Šťáhlavský kecá, co mám zkušenosti, tak v dobrém případě nechají přípoj čekat do půl hodiny, což někdy nestačí, a pak nabídnou, že pokud má člověk náhodou u sebe tisícovku v hotovosti a podaří se mu za tu tisícovku na zbylých třeba 100 a více kilometrů objednat taxi, že mu ho proplatí, což také přibližně během měsíce proplatí - v mém případě tak tak stačila na potřebných 30km, musel jsem sám vymyslet, jak situaci řešit, a několik hodin s ČD vyjednávat prostřednictvím 3 průvodčích.

Jinak mám dojem, že tu může být nedorozumění ohledně data - minulý čtvrtek - 11 minut opravdu není velké zpoždění z důvodů mimořádností.

A jinak na železnici a ve veřejné dopravě vůbec vstřícnost dost omezená, snad aby silnice nezkrachovaly, kdyby se lidé mohli s důvěrou spolehnout na veřejnou dopravu?

+3/0
22.7.2014 14:08

M32i87c39h64a37l 73N68o14v50o95t49n45ý 2233140651

No, já si spíš myslím, že tu "velikost" zpoždění paní/novinář trochu zveličily. Těch 11 minut spolehlivě stačilo na ujetí toho posledního přípoje.

A co se týče taxi - tak Regiojet ani LEO vůbec takovouhle alternativu ve svých přepravních podmínkách nenabízí. Naopak Regiojet i LEO Express už předvedli, že dokáží zrušit spoj bez náhrady a na cestující se vykašlat způsobem, že jim vrátí zaplacené jízdné a dál se starej sám. Náhradní přeprava by je přišla výrazně dráž a tak na ni kašlou.

+4/−1
22.7.2014 14:21

V23l19a75d20i21m21í27r 66P62e11š36í55k 1817654587317

To by České dráhy fakt neudělaly. Ty jedou i přes mrtvoly. (Sebevrahy, auta, padlé stromy atd.)

0/0
23.7.2014 7:23

K52r97y25š74t89o21f 80L75a25n93í59k 1519850385375

zazil jsem vloni pripad kdy nektere posledni pripoje cekaly na expres z prahy ve svinove pres hodinu. coz samozrejme trochu rozlitilo cestujici, kteri s tim nemeli nic spolecneho i ty, kteri prijeli predchozim pendolinem.

+6/0
22.7.2014 14:37

B52o27h76u95s89l13a67v 40K51r15á31l76í63k 2111280859476

To je prostě vytloukání klínu klínem. Hromadě lidí z toho navazujícího vlaku pak ujedou autobusy nebo nestihnou něco doma, ale to už je Českým drahám jedno. Regulérní postup by byl, aby vlak odjel včas a opozdilé cestující pak svezl nějaký motorák či drezína přidané navíc.

0/0
22.7.2014 17:58

M91a73r96e46k 96Š38i74m11o37n 2104947278618

Z pohledu ČD paní jejich zákazníkem nebyla - přijela vlakem RegioJet. Podle předpisů ČD ji tedy pustí do čekárny 30 minut před odjezdem jejího vlaku ČD. To že je na nádraží o 6 hodin dřív a ve městě je cizí, je z pohledu předpisů irelevantní.

Přesně takováhle situace je důvodem proto, aby provoz nádražních budov provozoval nedopravce.

0/0
22.7.2014 18:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.