Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Měla platný lístek na vlak. Na noc ženu ale z čekárny i tak vyhnali

Cestující měla platnou jízdenku na vlak, jenže ten jí vinou zpoždění předchozího spoje v Hranicích ujel. Chtěla tak strávit noc ve zdejší čekárně. Zaměstnanci nádraží ji ale z budovy vykázali, přitom právě jízdenka zaručuje, že člověk má do doby příjezdu vlaku nárok zůstat v čekárně. ČD však pochybení odmítají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

B80r24o42n79i15s21l63a11v 72G20a73b87r13y26š 2632169181

Na vině je podle mého názoru RegioJet i ta madam Tvarůžková. Nebyla totiž schopná říct stevardovi toho cirkusu, aby zavolal do Hranic a říct, že vlak do Příbora by mohl čekat, případě zajistit jiný způsob přepravy do cílové stanice.

+4/−1
22.7.2014 22:45

B70o10h83u34s27l94a31v 81K89r44á94l35í43k 2941980489856

Teď ještě jde o to, jestli provozovatel vlaku do Příbora má spíše motivaci jet včas anebo motivaci čekat na každého, kdo se z nějakého důvodu někde opozdí. Vůči svým smluvním partnerům má predevším povinnost jet podle jízdního řádu.

+3/0
23.7.2014 2:29
Foto

M56a56r20t67i35n 89C78u59g67e95r11e98a60n 1859207938941

Tady bych byl opatrnější, mám zkušenost z jedné stanice, měl jsem IDSkový lístek a taky mi ujel poslední spoj, budovu tehdy ani nezamkli a já se díky tomu mohl učit na zkoušku z Mikra... do té stanice jsem dokonce přijel autobusem, takže o nějakých nárocích není řeč, přesto mně tam nechali, proč to nešlo tady? Osobně se domnívám, že odopovědnost za pasažéra má ta společnost, se kterou ten pasažér pokračuje, tudíž ČD, byť by si mohli po RJ později nárokovat případnou kompenzaci za pokutu za nedodržení jízdního řádu, v popředí zájmu společnosti, která chce, aby se k ní zákazník vrátil, je ten zákazník, nikoliv jízdní řád, jistě, budete brblat, když naberete čtvrt hodiny kvůli nějakému jednomu cestujícímu, ale to není důvod pro změnu dopravce, nadruhou stranu to, že Vás i přez zakoupený cestovní doklad nechal na holičkách již důvodem je. Samotnému se mi stalo, že ikdyž jsem požádal průvodčího, aby zavolal do stanice, kde jsem měl přípoj, nepočkali na mně, protože zpoždění mého ECčka bylo prostě příliž velké, respektive jsme ještě přibrali (to je tak, když chcípne Gorila a na vlak se hodí Eso), pokud existuje možnost, že i přez zavolání do následující stanice, Vám vlak odjede, nemůžete tvrdit, že na vině je cestující, nebo vlaková četa zpožděného vlaku, bez ohledu na využití tohoto principu či jeho nevyužití (nemluvě o tom, že se o nějakém volání do stanice v článku nepíše ani čárka).

Problém tudíž není v tom, kdy a s kým pojede, ale v tom, jakým způsobem se ke svému zákazníkovi zachoval poskytovatel služby, tudíž ČD a to i z titulu vlastníka budovy nádraží.

+1/0
23.7.2014 3:28

P32e16t91r 86N95e89c25h83a82n38i73c66k76ý 7833396918140

Řešení je ještě prostší. Vyjednat zastavení regiojetu ve Studénce a tím by ten přípoj na Příbor stihla. Ale zas si každý Pepik z horní dolní nemůže diktovat, kde mu vlak zastaví, takže to je také sporné.

0/0
23.7.2014 8:40

I76v77a58n 60M60a42r58e43k 6474458632

!!Od všech na této události zůčastněných kolejníků včetně Šťáhlavského je to  pokrytectví nejvyššího stupně   ! ! ! Rv Rv Rv !!

+1/−2
22.7.2014 20:57

P84e87t44r 44N49e33c11h14a26n79i64c69k23ý 7763196168950

A kdyby jezdil Ostravan, tak se to nestane Rv Paní by dojela aspoň do Studénky a pak už je to kousek i na taxik. Místo, aby Ostravanovi doobjednali přípoje, tak ho zkrátí. Je vidět kam ta naše česká konkurence došla. Ruší se okrajové spoje, dopravci se mezi sebou ignorují a běda jestli cestujete mimo koridor nebo do menší stanice mimo zájmy konkurence, to pak máte problém vůbec dojet do cíle. Z takového Lipníka nad Bečvou mohou vyprávět, osekávají tam vlaky co to jde, ale můžou se na konkurenci dívat z okna. A nejde jen o nedotované vlaky. Fakt, že si na koridoru něco posílají samy ČD, něco objednává MD a něco objednávají kraje vytváří naprosto neproniknutelný bordel, kde rozumnou změnu udělat skoro nejde. Kromě škrtání, to zvládají hravě všichni.

0/0
22.7.2014 18:38
Foto

M30a92r39t34i25n 30C92u16g26e27r72e54a41n 1549467558761

Zajímavé... a několik zpráv z Želpage o sezónním oživení několika drah pak vysvětlíte jak? Proč si obce nepostavily hlavu a nezajistily si samy drážní dopravu, jako Železnice Desná? Taky mi nepříjde, že by do Hranic v Čechách nemohly být protažené rychlíky, není tam žádný osobní provoz, proč Rka z Prahy nesuplují tady aspoň jednou za tři hodiny osobáky? Proč osobní vlaky zajišťující koridory obrací ve významných stanicích a nepokračují po nevyužitých tratích, nebo proč netáhnou alespoň tu usmolenou 810ku jako přímý vůz?

0/0
23.7.2014 4:19

B47o28h53u85s31l41a43v 16K90r98á60l96í93k 2901460649496

Zajímalo by mě, čím by ČD argumentovaly v případě, že by paní měla nějakou síťovou jízdenku platnou u obou dopravců (a přestupovala by třeba ze zpožděného autobusu). Anebo třeba zákonný nárok na bezplatnou přepravu. Dá se pak určit, jestli cestuje na jedinou přepravní smlouvu, anebo jestli na každou jízdu má jinou přepravní smlouvu? Pokud na té čekárně opravdu mají ten nápis, tak si tím nabíhají do celkem neřešitelných problémů.

0/0
22.7.2014 18:13

P37e51t25r 69N55e62c28h23a56n27i84c86k52ý 7343336248760

Síťová jízdenka na RJ a ČD není, ale vím kam míříte. Pokud jedete na jeden doklad a necháte si ve zpožděném vlaku (který má garantovaný přípoj) vydat zpožděnku, tak by nárok byl. Ale kdyby to byla IDS jízdenka (nebo dokonce měsíční), tak tam se obávám, že by to neprošlo...

0/0
22.7.2014 18:42

P31e42t68r 76Č75e17r17v92e80n24ý 3126161652295

Pokud by se jednalo o měsíční traťovou jízdenku ČD, tak by to jistě prošlo.

+1/0
22.7.2014 19:52

P78e63t93r 89N96e28c35h31a57n97i32c12k28ý 7863886168220

Myslel jsem mesicni IDS jizdenku

0/0
22.7.2014 19:55

B17o72h70u76s68l42a16v 67K73r48á62l47í69k 2471980539206

No tak pokud mají dva dopravci smlouvu a uznávají společnou jízdenku, tak by to byl vždycky IDS, i kdyby to byla dohoda mezi ČD a RJ.

0/0
23.7.2014 2:32

B28o66h73u69s38l34a79v 13K16r46á28l77í84k 2151730929346

To je ošemetný případ, jak na sebe navázat dvě služby. Představte si, že by paní místo jízdenky ČD měla lístek do Hranic do kina a vinou zpoždění by nestihla začátek představení. A další promítání by bylo až za týden. Kdo jí má zaplatit týdenní hotel? Provozovatel toho vlaku? Nebo provozovatel kina? Anebo město, ve kterém se to stalo? Anebo si nakonec ta paní za sebe odpovídá přece jen sama?

+6/0
22.7.2014 17:14

J95a92n 57Č55e17k86a34l 7569895594604

Zkrátka a dobře by budovu mělo obstarávat SŽDC...

+8/0
22.7.2014 15:22

B81o94h59u61s64l28a43v 77K86r55á42l12í42k 2521880399106

Kterému by pak nebylo vůbec nic do toho, jestli nějaký vlak měl zpoždění. Takže by každý dopravce musel vymyslet opatření pro své cestující pro případ, že se jeho vlak zpozdí. Mimochodem, jak to chodí na těch autobusových nádražích, která nepatří žádnému dopravci? Tam vás nechají přespat, když vám kvůli zpoždění jednoho autobusu ujede jiný autobus?

+3/0
22.7.2014 15:41
Foto

A31l55a70n 77Ř42e94p53k73a 4575276

Autobusová nádraží právě že patří vždycky nějakému dopravci, ne? ;-) Nevím o žádném, které by mělo neutrálního majitele, možná tak Florenc v Praze.

0/0
22.7.2014 15:43

B70o21h66u82s13l76a88v 53K55r63á33l27í32k 2491550599566

Třeba v Liberci když místní okresní dopravce zneužíval vlastnictví autobusového nádraží ke konkurenčnímu boji, tak to - snad i na základě nějakého rozhodnutí antimonopolního úřadu - vyústilo k vyčlenění AN do samostatného subjektu. Našla by se myslím i města, která si autobusová nádraží vlastní sama, nanejvýš je dominantnímu dopravci pronajímají. Okrajové terminály v Praze ostatně spravuje Technická správa komunikací. Novější terminály budované leckde v posledních desetiletích asi budou taky spíš obecní.

+3/0
22.7.2014 15:50

V19l47a25d52i74m44í45r 27P89e38š15í21k 1277274657207

Právě naopak. A autobus není vlak, tak nemíchat.

0/0
22.7.2014 16:27

B54o84h59u25s43l75a29v 38K74r98á85l53í66k 2311520549916

Autobus není vlak, stejně jako jeden vlak není jiný vlak. Z legislativního ani dopravního hlediska není důvod, proč by přestup mezi vlaky (nota bene různých dopravců) měl být zajištěn více než přestup mezi vlakem a autobusem, mezi dvěma autobusy nebo mezi vaším bicyklem a záoceánskou lodí. Přestup je zajištěn jen tehdy, když se dopravci, objednatelé či regulátor rozhodnou jej nějak zajistit. A přestup z komerčního vlaku na místní vlak veřejné obslužnosti se prostě v tomto případě nikdo nerozhodl zajistit. Hádejte proč.

+3/0
22.7.2014 16:40

M49a92r26e47k 79Š55i67m90o48n 2674587988248

V tom případě by měla SŽDC povinost nechat cestujícího v čekárně a náklady fakturovat tomu, kdo zpoždění způsobil (což bývá často zase SŽDC).

+2/0
22.7.2014 18:18

K50r52y16š98t66o38f 10L73a95n92í13k 1489330455685

docela se divim, ze pri tak malem zpozdeni nezkusili z toho RJ dany pripoj pozdrzet. predpokladam, ze je o to pani nepozadala. mozna by to kvuli konkurenci mezi dopravci nevyslo, ale zkusit se to mohlo. u CD o to obcas pruvodci pozadam a pokud jde o 10 minut tak to funguje i kdyz navazny pripoj neni posledni.

+3/0
22.7.2014 14:42

M45i41c45h71a82l 67N71o35v25o27t37n46ý 2793690741

Vzhledem k tomu, že mezi vlaky ČD a Regiojet není přípoj, tak by skoro jistě nečekaly. Obzvlášť za situace, kdy za zpoždění vlaků dostávají ČD od krajů pokuty.

+6/−1
22.7.2014 14:45

V83l79a70d25i10m70í13r 23P25e52š87í62k 1497284307547

Kontrolní otázka : Jak pozná cestující, že není mezi vlaky přípoj. Opět se rád nechám poučit.

+1/−4
22.7.2014 16:28

B76o16h44u54s79l31a27v 63K52r66á84l43í73k 2501210719366

Pokud v jízdním řádu ani přepravních podmínkách nikdo přípoj negarantuje, tak přípoj není garantován. To není nijak složité.

+4/−1
22.7.2014 16:45
Foto

M26a33r37t63i52n 74C52u45g69e42r57e67a24n 1839717758971

A to si kvůli tomu má cestující kupovat knihák? Protože ze zkušenosti to jinde (ani od personálu) dostatečně rychle nezjistí

+2/0
23.7.2014 3:41

V17l91a13d62i40m39í10r 48P97e45š27í45k 1387804787467

Dobře.upřesním: Jak zjistím v Jízdním řádu či jinde, jestli je přípoj garantován.

+1/0
23.7.2014 7:18

B51o76h91u13s31l48a51v 91K78r36á85l56í31k 2941980699596

V souvislosti s prošetřováním výběrového řízení na krnovskou trať se nějaký úřad nechal slyšet, že je třeba definovat, co je to síťový charakter dopravní služby. Od té doby o žádných úřednících ani o žádných výběrových řízeních nebylo slyšet, respektive harmonogram výběrových řízení na dalších 15 let byl zrušen bez náhrady.

0/0
22.7.2014 15:45

A12l73e23x64a44n23d69r 96K34o52s36t53k98a 5529956299856

Prostě ČD.

+2/−11
22.7.2014 14:26

B45o46h30u98s16l13a70v 63K21r48á59l72í61k 2501240329456

Nutno podotknout, že žádný jiný dopravce tu paní do své čekárny taky nepustil.

+7/0
22.7.2014 15:53
Foto

H67a30n75a 71M37a21l56i89c61h50o27v48a 9520817853143

Všechno zlo i dobro je jen v lidech :-/

+2/0
22.7.2014 18:26

V34á74c22l34a23v 81K74o17v61á73ř 3588578584741

Ono je tam těch čekáren víc?

+2/0
22.7.2014 18:47

B78o73h13u83s29l59a61v 64K69r73á91l86í58k 2231190229936

V noci žádná. Proč se ptáte?

0/0
23.7.2014 2:34

Z98d16e89n74ě45k 89N56u32t42z 3174928966296

Tak jsme to dopracovali. Máme sice soukromé vlaky, ale ty si vybírají lukrativní trasy, stavějí si kde chtějí a "bojují" nízkým jízdným. Dokonce tvrdí, že prodělávají. jenže nikdo už neřekne, proč nejezdí taky na lokálkách a nebojují o cestující tam. A hlavně, ceny sice snižují, jenže v konečném souhrnu tu slevu zaplatí daňový poplatník bez toho, že by za celý rok jel vlakem. Na dotacích těm ztrátovým takyvlakům. které kdyby nejeli pod cenou, tak by nemuseli vyjíždět vůbec.[>-]

+3/−7
22.7.2014 14:18

J59a82n 40Č13e91k52a69l 7789785114844

to je pořád dokola - chápete pojem "objednávka kraje"???

+5/0
22.7.2014 15:18

V73l23a57d64i48m89í87r 58P47e63š46í63k 1587674887977

Opět jako dříve. Nehulit. Naše slavná ČSSD si uzavřela, kromě Libereckého kraje smlouvy na 10 let bez soutěže. Pak ať se nikdo nediví. Tak si nestěžujte, kam to soudruzi dopracovali.

+4/−1
22.7.2014 15:39
Foto

A66l93a71n 36Ř28e56p75k76a 4715376

No a Jančura zase z minimálně jedné soutěže zdrhnul, protože mě "zaručené" zprávy, že dráhy nabídnou podnákladovou cenu a tímpádem by to nevyhrál :-)

+3/0
22.7.2014 15:45

V75l82a15d30i51m39í37r 20P72e60š25í43k 1747774687137

S tou podnákladovou cenou to je jako objev Ameriky. Přece všichni zasvěcení ví, že při soutěži o rychlíky na traťi Plzeň - Most, České dráhy vyhrály, protože nabídly MD za km rychlíku 16Kč. To samé na trati liberec - Pardubice za cca 58Kč. Normální dotovaná cena rychlíků je přes 100Kč.

A že Jančura zdrhnul ? Já se mu nedivím. Já bych na ČD, jejichž lobby parlamentem počínaje, také neměl nervy. Až zde bude regulerní soutěž, uvidíme.

+6/−2
22.7.2014 15:56

B18o70h21u28s93l48a42v 83K80r79á22l17í22k 2461930109876

Zatímco České dráhy, které to vyhrály s tou těžce podnákladovou cenou, si teď nechaly smlouvu bez soutěže o dva roky prodloužit, ale tentokrát už za poněkud vyšší cenu. A jestlipak víte, kde ČD berou peníze na ten dumping? Ano, správně, z předražených zakázek, které dostaly bez soutěže.

+4/−1
22.7.2014 15:59
Foto

A70l27a60n 82Ř64e58p25k22a 4295406

A odkud bral Jančura prachy na vytlačení konkurence na některých svých autobusových linkách? Ano, správně, z jiných činností svého podnikání. Jen na železnici se mu nedaří naštěstí dráhy vytlačit ;-D

+1/−1
22.7.2014 19:46

B77o34h15u78s38l61a50v 87K72r67á11l25í56k 2871660869666

Naše slavná ČSSD byla pod taktovkou ministra dopravy Slamečky, kterého do úřednické vlády nominovala ODS a který stejnou smlouvu uzavřel za ministerstvo. A ODS se od jeho postupu nijak moc nedistancovala.

+3/0
22.7.2014 16:55

V57l56a97d65i47m77í48r 74P88e96š85í57k 1877564697777

Ještě bych chtěl doplnit jistými kruhy nazvané nelukrativní tratě. Ty nejezdí ani ČD. Ty už jsou totiž dávno zrušeny. Nelukrativní tratě prostě neexistují. Tratě na kterých se jezdí doplácí do lukrativnosti krajské úřady (Osobní, spěšné vlaky) nebo ministerstvo dopravy (rychlíky). Nevím, jakým způsobem by mohl někdo nařídit ČD či jinému dopravci, aby jezdil zadarmo, příp. za almužnu. Rád se nechám poučit.

+5/0
22.7.2014 15:47

Z35d22e53n12ě55k 16J38o83n84á53š 9221259136250

Ji měli zaplatit hotel a ne vyhodit z čekárny... její chyba to nebyla...

+2/−2
22.7.2014 14:11

P44e35t75r 90F38o55l70t82y78s 7675661100888

Drah taky ne...

+1/−1
22.7.2014 17:13

Z86d60e89n86ě19k 23J67o86n20á41š 9731229546110

Nj.. ale to jaksi dopsali do článku až později... že jela Regiojetem.

0/0
23.7.2014 12:00

V91í37t 63J91ů93z61a 8732936691228

" "...Navíc České dráhy svým cestujícím garantují zajištění posledního přípoje až do cílové stanice na území ČR,“ vysvětluje Šťáhlavský." ... To by mě tedy zajímal, spíš mám ten doje, že pan Šťáhlavský kecá, co mám zkušenosti, tak v dobrém případě nechají přípoj čekat do půl hodiny, což někdy nestačí, a pak nabídnou, že pokud má člověk náhodou u sebe tisícovku v hotovosti a podaří se mu za tu tisícovku na zbylých třeba 100 a více kilometrů objednat taxi, že mu ho proplatí, což také přibližně během měsíce proplatí - v mém případě tak tak stačila na potřebných 30km, musel jsem sám vymyslet, jak situaci řešit, a několik hodin s ČD vyjednávat prostřednictvím 3 průvodčích.

Jinak mám dojem, že tu může být nedorozumění ohledně data - minulý čtvrtek - 11 minut opravdu není velké zpoždění z důvodů mimořádností.

A jinak na železnici a ve veřejné dopravě vůbec vstřícnost dost omezená, snad aby silnice nezkrachovaly, kdyby se lidé mohli s důvěrou spolehnout na veřejnou dopravu?

+3/0
22.7.2014 14:08

M61i79c78h49a78l 50N70o33v86o48t37n94ý 2973920321

No, já si spíš myslím, že tu "velikost" zpoždění paní/novinář trochu zveličily. Těch 11 minut spolehlivě stačilo na ujetí toho posledního přípoje.

A co se týče taxi - tak Regiojet ani LEO vůbec takovouhle alternativu ve svých přepravních podmínkách nenabízí. Naopak Regiojet i LEO Express už předvedli, že dokáží zrušit spoj bez náhrady a na cestující se vykašlat způsobem, že jim vrátí zaplacené jízdné a dál se starej sám. Náhradní přeprava by je přišla výrazně dráž a tak na ni kašlou.

+4/−1
22.7.2014 14:21

V38l92a12d76i48m65í58r 63P42e26š81í86k 1407134187937

To by České dráhy fakt neudělaly. Ty jedou i přes mrtvoly. (Sebevrahy, auta, padlé stromy atd.)

0/0
23.7.2014 7:23

K34r86y94š27t95o60f 86L18a70n61í32k 1519310235525

zazil jsem vloni pripad kdy nektere posledni pripoje cekaly na expres z prahy ve svinove pres hodinu. coz samozrejme trochu rozlitilo cestujici, kteri s tim nemeli nic spolecneho i ty, kteri prijeli predchozim pendolinem.

+6/0
22.7.2014 14:37

B10o67h92u11s39l45a11v 66K45r23á24l29í84k 2461340879456

To je prostě vytloukání klínu klínem. Hromadě lidí z toho navazujícího vlaku pak ujedou autobusy nebo nestihnou něco doma, ale to už je Českým drahám jedno. Regulérní postup by byl, aby vlak odjel včas a opozdilé cestující pak svezl nějaký motorák či drezína přidané navíc.

0/0
22.7.2014 17:58

M56a45r29e10k 73Š16i37m20o95n 2514887408938

Z pohledu ČD paní jejich zákazníkem nebyla - přijela vlakem RegioJet. Podle předpisů ČD ji tedy pustí do čekárny 30 minut před odjezdem jejího vlaku ČD. To že je na nádraží o 6 hodin dřív a ve městě je cizí, je z pohledu předpisů irelevantní.

Přesně takováhle situace je důvodem proto, aby provoz nádražních budov provozoval nedopravce.

0/0
22.7.2014 18:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.