Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Osivo, müsli, i armatury. Dopady ukrajinské krize cítí stále víc firem

Prodejce osiva šlechtěné zeleniny, výrobce müsli tyčinek i největší tuzemský producent průmyslových armatur. A brzy nejspíš také pěstitelé jablek. Na řadu firem z Olomouckého kraje citelně dopadá konflikt na Ukrajině. Klesají jim tržby a přicházejí o podnikatelské příležitosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M23a42r48t28i12n 26K12u89l38i93š 4396956446226

Jen takova drobnost pro vsechny rusofoby a hrdinne bojovniky proti Putinovi za cenu ztraty vlastni prace.

Pred casem se obratily velke nemecke firmy na Svycary, kteri sankce nezavedli, jestli by bylo mozne exportovat zbozi do Ruska pod svycarskou znackou. Svycari to odmitli. Ne tak ale Belorusove. Takze v soucasny dobe se v ruskych obchodech nezmenilo temer nic. Akorat se vsude prodavaj olivy, mozarella nebo zelenina s nalepkou "Made in Belarus".

Oni si ti velci totiz cestu k preziti vzdycky najdou.

+1/0
30.9.2014 9:16

M93a90r10t12i54n 98K55r57a93u33s 8124120785686

Zemedělské dotace to je téma na věky - jsme v EU, před poláky se tak ochránit nemůžeme a jejich jablka můžou zlikvidovat našeho zemědělce jen proto, že Polsko mu na tu cenovou výhodu přispěje, zatímco ČR zrovna u jablek nikoliv (ta sponzoruje zase něco jiného) - dokonale funkční trh dle všech kapitalistických zásad:-/

+1/0
30.9.2014 8:48

Z74d36e97n24ě14k 44B48ř60í92z79a 8166495399446

Nasilne obsazeni Krymu? Videl nekdo z redakce, jak to tenkrat na Krymu vypadalo nebo jen tipujete? Jezte jsen nevidel nasilne obsazeni, kde by se mistni radovali...

+6/−4
30.9.2014 8:47

T66o67m20á68š 18R40ó18t58h 2594226342179

anexe Rakouska, obsazení Sudet např.

+4/−1
30.9.2014 8:53

L70a19d24i23s72l17a34v 25K39o25l76a57č58k22o75v13s86k42ý 5583731569391

Obsazení Sudet. Obyvatelé Sudet chtěli být v ČSR? Povětšinou Němci v pohraničí ne, stejně jako povětšinou obyvatelé Krymu nechtěli být na UKR. Ale obou se nikdo neptal při rozpadu Rakouska Uherska a SSSR. Nynější situace na Ukr je jen dohra rozpadu SSSR, stejně jako druhá válka byla dohra Versailles.

+1/0
30.9.2014 8:58

T96o65m96á97š 69R27ó89t44h 2534516542619

pán se ptal na násilné obsazení při kterém se obyvatelé radovali...?

+2/0
30.9.2014 9:01

J47a22n 50R67i70c11h45t64e45r 5342622443485

Na druhou stranu z Krymu nebyla polovina obyvatelstva násilně vystěhována s pár povolenými kilogramy majetku na zádech...:-/

+1/0
30.9.2014 9:08

J48i60ř11í 55K34ü90h46r 2410726530276

Jen někteří jsou označení za nežádoucí a ke svému majetku (na Krymu) se vůbec nedostanou.

0/0
30.9.2014 9:29

L24a12d88i43s80l85a73v 31K95o21l10a34č44k25o41v22s18k21ý 5153441319571

Ano, stejně jako někteří z Ruska jsou označeni za nežadoucí.

0/0
30.9.2014 10:06

L59a19d25i43s19l61a14v 22K88o93l94a35č65k81o66v64s77k71ý 5123661329481

jasně, máte pravdu, ale dovolím si poznamenat ještě, že Rakousko se nijak nebránilo, Němce vítali i rakouští vojáci, říkalo se tomu Květinová válka, Sudety - podívejte na fotky z doby obsazení - věty a davy vítajících - Cheb, Žatec, Chomutov atd.

0/0
30.9.2014 9:11

L26a15d97i78s43l73a57v 39K49o13l77a97č19k45o92v40s28k96ý 5783791869601

To už nemluvím o tom, že Rakušané drtivou většinou vítali Němce. Rakousko, Sudety - to nebylo obsazení Běloruska, ale zpřátelených území, kde si to obyvatelé žádali.

0/0
30.9.2014 9:00

T71o35m69á72š 18R66ó92t54h 2124926592169

To že Rakušáci drtivou věčinou vítali němce usuzujete z referenda které Hitler udělal po obsazení? To by vysvětlovalo váš postoj k anexi Krymu...

+2/0
30.9.2014 9:07

L43a25d46i51s49l63a52v 84K31o59l33a59č29k98o42v80s73k53ý 5883311559541

Usuzuju tak z reakcí nacistických pohlavárů: viz třeba Goring - "Zde v Rakousku je mnoho slavení. Ani my sami jsme nedoufali, že sympatie budou tak intenzivní". Hitler - "ale když jsem překročil bývalé hranice [do Rakouska] byl jsem zavalen takovým proudem přízně, že jsem takový do té doby nezažil". To bylo řečeno soukromě, nikoliv někde na náměstí.

0/0
30.9.2014 9:16

T78o38m16á34š 17R64ó84t46h 2204286912759

takže v Rakousku neproběhla žádná násilná likvidace odpůrcú?

0/0
30.9.2014 9:21

L30a55d87i78s42l36a93v 64K10o47l75a50č72k75o84v28s10k23ý 5703131609631

Proběhla samozřejmě, i nátlak na politiky.

0/0
30.9.2014 9:27

T86o39m26á41š 98R66ó47t21h 2414416832989

tak o čem se potom bavíme? to že někdo mává vojákům neznamená že anexe je v pořádku, a´t je to v Rakousku nebo na Ukraině

+1/0
30.9.2014 9:32

L53a53d11i41s27l93a65v 54K17o12l86a43č58k31o45v84s33k49ý 5243411219431

Viz moje reakce dole,v pořádku není, ale nic není neměnné, uvidíme co třeba Katalánsko.

0/0
30.9.2014 9:41

M25a71r46t43i69n 56W53a68l16l91n50e29r 6315820864820

Dělá se mi poměrně nevolno jak si dokážete ospravedlnit obsazení Krymu takovou historickou paralelou. Je ohromná škoda, že nedisponujeme strojem času a otázku na obsazení Sudet jsi nedostal třeba před pěti lety.

+2/0
30.9.2014 9:08

L46a24d36i47s58l12a14v 44K66o86l59a43č29k14o36v80s87k42ý 5813521169291

Já pouze uvádím tu skutečnost, že Krym je pořád už měsíce přirovnáván k Sudetům. Ale uvádí se pouze jedna strana mince - formální obsazení cizího území. Jako by neexistovalo nic předtím. Krym i Sudety byli vyvrcholením dlouhodobého procesu a chyb velmocí, tehdy i dnes, které založily problém na začátku.

0/0
30.9.2014 9:25

M91i49c28h88a35l 81Ž90á71k 8529500619812

stejne patri Krym Rusku

+1/−2
30.9.2014 9:28

J40i71ř13í 78K20ü36h58r 2220226310176

Jak dle koho. Dle Ruska ano. Dle zbytku Evropy ne.

+2/−1
30.9.2014 10:41

P76e38t26r 67V14l40c42e93k 5892615315857

no o těch zelených mužíčcích je to od vás takový svérázný výklad, něco jako o tom hovniválovi.......ona ta jedna firma také musí respektovat nařízení evropských orgánů, které zavedly embargo na některé exportované zboží....

0/−1
30.9.2014 8:46

P29e69t76r 31V52l93c43e19k 5812465735647

to patří panu Wallnerovi....

0/0
30.9.2014 8:46

M76a19r32t54i92n 92W17a62l83l72n89e72r 6665760604390

A to z těch tří mnou uvedených je která?

0/0
30.9.2014 8:49

P58e59t10r 59V53l51c43e11k 5872835645777

já to píšu.....v tom článku se nějak nezdůrazňují ony sankce, které s tímto velmi souvisejí, zelení mužíčci sami o sobě problém českým firmám nezpůsobují...

0/0
30.9.2014 8:52

M12a49r70t13i73n 48W58a81l85l48n10e82r 6975470234390

Tak třeba té armaturce ano, protože díky tomu, že se bojuje tam, kde investují,nemohou investovat.

+1/0
30.9.2014 9:01

M96a19r54t91i64n 84W59a80l85l29n22e43r 6175440694380

Takže jedna firma má problémy kvůli tomu, že Rusko ukradlo Krym. Druhá kvůli tomu, že Rusko poslalo zelené mužíčky na Ukrajinu. A třetí kvůli tomu, že padl rubl...

+3/0
30.9.2014 8:42

Ř25e15h23o23ř 68V26l33a18s94á73k 2894584751126

Proč by měl stát kompenzovat běžné podnikatelské riziko? 

Pokud někdo uzavřel smlouvu v rublech a nepočítal s tím, že rubl půjde dolů, tak to je jeho problém. Kdyby šel nahoru, tak naopak vydělá...

Pokud někdo nepočítal s tím, že se Rusko pokusí rubl zachránit zákazem dovozu potravin, tak je to smutné, ale náš stát za to nemůže a proč by to tedy měl kompenzovat?

Pokud někdo nepočítal s tím, že se Rusko pustí do krádeže Krymu, tak ho sice chápu, protože to mne také ani ve snu nenapadlo, ale opět nevidím důvod pro nějakou záchranu ze strany státu.

+4/−1
30.9.2014 8:37

P22e39t22r 46V91l42c91e98k 5912515685837

no vidím, že se podnikání a vůbec exportu vůbec nezabýváte a pouze umíte mudrovat na netu.....:-P

+1/−3
30.9.2014 8:40

Ř82e60h14o50ř 47V25l20a83s77á84k 2344534231726

Ne, běžně se tím nezbývám. Ale je to obchod jako každý jiný.

+3/0
30.9.2014 8:43

P11e59t27r 73V36l82c77e73k 5882105965257

no ale pokud vám stát něco nařídí, měl by se hlásit i k důsledkům, které tímto nařízením vznikají...pak to není o svobodném podnikání...samozřejmě mám na mysli škody vlivem sankcí, nikoliv obsazením cizího území jiným státem...

+2/0
30.9.2014 8:49

Ř11e77h38o32ř 62V53l38a84s64á28k 2674564581796

Ovšem o žádných škodách plynoucích z nařízení českého státu v článku nic není...

+4/0
30.9.2014 8:58

J73i97ř27í 86K84l98e72č89k82a 8749355653680

Jestliže Sobotka dělá na Rusa ramena, že mu něco nedá a ten řekne, nechte si i můsli tyčinky, tak to není běžné podnikatelské riziko výrobce tyčinek, ale nezodpovědná politika vlády, která něco takového musela očekávat.

+2/−1
30.9.2014 8:58

Ř89e19h93o60ř 17V34l45a47s80á61k 2244404941676

Rusko to ovšem přece dělá z "hygienických důvodů". Nebo změnili zdůvodnění? Zase tak to nesleduji.

0/0
30.9.2014 9:00

M57a54r43t12i67n 92W62a83l60l86n13e10r 6345350274130

Prý to nemá žádnou souvislost

0/0
30.9.2014 9:09

L13a65d92i63s28l90a13v 21K42o20l21a98č21k82o86v90s26k50ý 5283561809161

Běžným podnikatelským rizikem bych to nenazval. Jde o mezistátní sankce, ty nařídily příslušné orgány EU. Pokud argumentujete volným trhem, tak by se neměly sankce zavádět žádné, ať si firmy poradí a dodávájí komu chtějí. Z jedné strany navrhujete omezovat trh sankcemi a přikazováním firmám,kam mají dodávat a kam ne, z druhé, pak v případě kompenzací opět navrhujete volný trh. Bud oddělíme svět podnikání a politiky, což se nestalo, anebo musíme přijmout myšlenku omezení podnikání politikou se všemi důsledky. Nemůže být kočkopes - tvrdě státně reguluju trh (což se děje sankcemi), ale podnikatelům za to nic nedávám, že se omezí z vůle státu.

+2/0
30.9.2014 8:48

Ř41e13h83o39ř 32V89l59a82s98á28k 2434774941316

Jaké sankce nařízené příslušnými orgány EU máte na mysli? V článku se o ničem takovém nepíše.

0/0
30.9.2014 9:03

L75a76d76i53s42l10a90v 56K93o50l11a72č94k85o59v15s77k46ý 5953701629191

Propad rublu je zejména důsledek sankcí, ty způsobily i problém ovoce v Polsku - dominový dopad. Nemožnost dodávky na východ Ukr a ona registrace máte pravdu.

0/0
30.9.2014 10:05

P33e95t11r 53V37l43c91e76k 5302265615207

Sankce mají trestat viníky, nikoliv nevinné...........Putinovi jsou embarga šuma fuk, za to armáda zaměstnaných lidí i v ČR přichází o peníze.....

+1/−4
30.9.2014 8:31

J24i49ř95í 84K55ü88h58r 2460626820656

A co navrhujete dělat vy? Nic? Preventivní jaderný útok?

0/0
30.9.2014 8:36
Foto

D36a13v10i76d 30M80a46t16ě41j21ů 2525792747108

Ja bych navrhoval prestat s antiruskou propagandou majiritne zalozenou na lzich a domnenkach, zastavit sankce, a sednout si k vyjednavacimu stolu. Ale to se bohuzel EU a US zrovna moc nehodi :-(

+5/−3
30.9.2014 8:39

V15á66c97l79a72v 33P48o62u80s46t62k30a 3320571472

R^

+1/−2
30.9.2014 8:40
Foto

J33a10n 36V66a68l97č52í59k 7225218395240

Na sednutí ke stolu musí být aspoň dva, jinak je to zbytečný monolog. Jenže to se zřejmě Rusku moc nehodí, protože jinak by Lavrov mluvil úplně jinak...

+2/−1
30.9.2014 8:44

Z83d49e67n43ě74k 95B79ř87í89z77a 8736385439136

Rusove jsou ochotni jednat i nad ramec povinnosti, coz dokazal Putin v Minsku. Naopak Kyjev ma problem s nekym jednat, protoze to tam ridi nackove. Nejaka ochota u Porosenka zacala byt, az kdyz se karta v Donbasu obratila

+2/0
30.9.2014 8:54

J55i66ř47í 56K96ü33h98r 2810416840846

Jednat to by dokázali. Ale pochybuji, že by díky jednání, přestali okupovat Krym.

0/0
30.9.2014 11:07

Z21d76e56n54ě53k 86B50ř58í49z98a 8936465709656

nasledky valky teprv pocitime. Ukrajina byla zemedelska velmoc, a nejsem si jisty, jestli vubec nekdo sklizi obili, kukurici atd. Vychod byl dominantni v tezbe uhli, takze jeho cena asi taky pujde nahoru.

0/0
30.9.2014 8:58

Ř68e59h70o92ř 63V23l40a15s12á24k 2864394411526

Myslíte třeba tu propagandu, že prý Rusové si nárokují Krym a dokonce ho už obsadili svou armádou?

Rád uslyším, že to není pravda.

0/−1
30.9.2014 8:44
Foto

D64a82v32i96d 48M34a43t13ě37j25ů 2885442197188

Ano, Rusko si narokuje Krym, neb tam ma strategicky pristav, vojenske zakladny, a vetsinove ruske obyvatelstvo, ktere si v referendu tyto cestu samo zvolilo. A nejaky ozbrojeny "muzik" nemel na vlastni hlasovani moc vliv. Nebo si myslite, ze volici se zalekli a do obalky dali jiny listek, nez puvodne chteli? To snad ne, jste prece inteligentni bytost...

+2/−1
30.9.2014 8:50

T80o17m63á66š 39R32ó69t91h 2314976452519

to stím referendem nemůžete myslet vážně ani vy:-/

+1/−2
30.9.2014 8:56
Foto

D51a38v98i20d 26M95a44t21ě24j72ů 2275252987628

Mnoho lidi bohuzel nechape i jednodussi veci, nic si z toho nedelejte...

0/0
30.9.2014 9:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.