Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cesta expresem byla rekordně dlouhá, vlak uvěznil cestující na 17 hodin

Jako v neuvěřitelném snu a mimo 21. století si připadla Olomoučanka Pavla Bergmannová, kterou na 14 hodin uvěznila ledová kalamita ve vlaku. Nakonec ji vysvobodil bratr. Nebyla na tom nejhůř. Cestující, pro které nikdo přijet nemohl, se náhradního spoje dočkali ještě o tři hodiny později.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47a98n 52V92a79l21o86u50c50h 6742747938500

Vlak nikoho neuvěznil. Jen ČD se chovaly jako vždy - nedaly žádné informace. Takže vlak sice stál ve stanici, ale buď nebyl nikdo k sehnání nebo se postupovalo metodou "za chvilku jedeme, max. do hodinky už budeme pryč...", takže cestující alternativní dopravu nehledali. Klasická "salámová - tedy kolečko po kolečku - metoda" je užívána každý den. Např. vlak trčí v Ostravě, ale v Olomouci, kam může dorazit nejdříve za 50 minut, na tabuli naskakuje zpoždění po 5 minutách tak, jako by vlak už byl za humny. Čili pokud potřebujete např. do Zábřeha, alternativu (bus, večer nějací známí s autem) neřešíte a opakováním násobilky číslice 5 strávíte dlouhé hodiny...

+1/0
4.12.2014 13:39

M50i80r65o56s64l63a19v 50Č16e49r14n31í58n 2612829821434

to vážně nebyli schopní sebrat se a dojít pěšky, někam odkud jede bus? to jsme vážně tak zdegenerovali?

0/0
3.12.2014 16:51

J83i33ř92í 34E18r80b43e65n 1733444746547

Ona tak nějak nejezdila ani ta autobusová doprava. Kolik busů potkáte na silnici po 19. hodině?

0/0
3.12.2014 21:19

J92a70n 48S26o88u55k17u14p 1114184716295

Večer se z Drahotuší jezdí fakt blbě. Na druhou stranu, co poradit člověku, když nic nejede a on se vrací do Prahy a zatuhne pár kilometrů za Hranicema? To už má jedno, může ještě dojet taxikem do Přerova nebo Hranic, ráno zkusit nějaký bus, nebo si vzít hotel a počkat.

0/0
4.12.2014 11:19

T19o13m42a78s 57K15o65h92o79u12t 7589851487422

To je jako sci-fi.

0/0
3.12.2014 15:48

P45e78t57r 84P44a53c15k17a 4369909985641

Tady se pořád zmiňuje jen ten Landek. Já jsem uvízl v expresu 102 Vídeň - Varšava pár set metrů za zastávkou Záhlinice. Během půl hodiny stál jiný vlak před námi, další za námi a třetí to zkusil po protisměrné koleji, ale zůstal stát jen kousek před námi.

A to jsem se chtěl svézt jen jednu stanici z Otrokovic do Přerova a pak pokračovat na Prahu. Naštěstí vlak nebyl tak plný a já měl navíc 1. třídu. Sice topil jen chvílemi, v polském Taurusu který jej táhnul i přes ČR prý vše shořelo, ale asi to dokázal strojvedoucí nějak zprovoznit aby se aspoň topilo. A tak jsme tam seděli od pěti odpoledne. Naštěstí byl ve vlaku polský jídelní vůz, byla i večeře a nějaký ten Zywiec. Aspoň než i neznalí pochopili, že se dál hned tak nepojede.

Vlaková četa sice moc pomoci nemohla, ale pomocí mobilů hovořili s dispečery, strojvůdcem a byli schopni podat informaci co se děje, samozřejmě ne co bude dál.

Kolem půlnoci dorazil pěšmo po kolejích k vlaku hasič. Spíš tak zjistit o jaké vlaky jde, kolik je v nich lidí, jestli není někdo ohrožen. Když šel zpátky, tak jsem to risknul a šel s ním. Ostatní nechtěli, jeli daleko a nikdo by jim nepomohl. Poláci už rozjeli mejdan s tancem.

Ten hasič mi moc pomohl. Byl pořádně obut a tolik neklouzal. Nesl mi tašku s notebookem a já v polobotkách za ním, potmě. Vždy krátký krok přes jeden pražec, co krok to uklouznutí, ruce stále upažené abych mohl chytat balanc. Šli jsme těch asi 500 metrů snad půl hodiny. Tak jsem se dostal na zastávku v Záhlinicích.

U zastávky stálo hasičské auto, v něm celkem 5 hasičů. Oni už mezitím zařídili hasičský autobus ze Zlína a ten odvezl lidi z osobáku stojícího za naším rychlíkem směrem na Přerov. Mě nabízeli, že domluví aby mě naložil až pojede zpět do Zlína. Já si ale radši zavolal synovce ze Zlína a ten mě za necelou hodinku odvezl. Za dobu co jsem čekal, pak tito hasiči rozřezali spadlý strom hned před Záhlinicemi. A ten rychlík tam pak byl ještě druhý den v 11 hodin.

Ať žijí hasiči z Hulína, byli báječní.

+4/−1
3.12.2014 15:43

J64a81n80a 33P56l45š89k57o54v59á 7952977216

omlouvám se, uklikla jsem se. Mělo to být plus

+2/0
3.12.2014 16:04

T67e37r47e63z93i16č82k43a 18S31v60a68t20á 8607262695230

Inspektor Hlaváček nebyl přítomen?

0/0
3.12.2014 14:54

J15a30n 21P30r66o12c98h72a28z25k77a 1277815769677

Doufám, že cestující pořádně vynadali průvodčím. Ti sice za nic nemohou, ale jsou po ruce a jsou zaměstnanci dráhy. A nervózní český cestující musí na někoho nadávat.

0/0
3.12.2014 14:39

J96o68s74e39f 10H85ř25e70b41í62č65e19k 7616183770282

Krásný příběh pro nekonečný televizní seriál s názvem "17 hodin".

0/0
3.12.2014 14:19

J18a79n 86M62u36c32h80a 8669516322926

za jnak dlouho by to došli pěšky? ;-)

+1/0
3.12.2014 13:26

M61i52r27o34s55l22a81v 49Č12e79r38n17í85n 2812489531784

přesně tohle nechápu, nebylo mínus a ikdyby měli jen pár zavazadel tak 10-20 km pěšky ujde snad každý. ale to oni né, to radši budou brečet, vřískat a nadávat.

0/0
3.12.2014 16:49

M44a19r46t29i10n 90S32m14o98l36k65a 8279394672535

Asi tak za hoďku nebo 2, ale to přeci nejde, rači 17 hodin posedíme :-).

0/0
6.12.2014 13:41

J28a46n 70J90e95m53e28l88k61a 1275550

Zajimavé, že ty slavné čd, které mají přece na rozdíl od soukromníků síť, nenajdou 20 hodin ani diselovou lokomotivu ani náhradní autobus. Leo stihl pro lidi o půlnoci vypravit Bus, který dojel do Prahy i sehnat diselovou lokomotivu na odtah do Ostravy.

+1/−4
3.12.2014 9:51

A24l18a52n 31Ř44e96p64k37a 4475146

Těch mašin není nekonečný počet, ty záložní asi zachraňovali situaci jinde a ty ostatní mají někde naplánované výkony, osobní i nákladní a nemůžou je jen tak vzít a vytvářet zpoždění na dalších tratích :-P 

Prostě to byla mimořádná situace, lépe to vyřešit nešlo. Jasně, že od počítače se Vám to kecá, po bitvě je každý generál :-/

+3/0
3.12.2014 10:05

J60a11n 65J98e98m44e93l94k36a 1355920

To není po bitvě.. Leo to zvládlo.. A po 20 hodinách v tom vlaku byste asi mluvil jinak. Opravdu nechápu, jak tam mohli ty lidi nechat. Třeba v Ostravě mají ČD určitě několik brejlovců.  Ty v noci nejezdí. Přes den jezdí se 3-4 vagonky  - mohli je vyměnit za nějaké nějaké 810ky , 842, atd na původní trase Ostrava Frenštát a jezdit třeba celý den. I kdyby se mělo ve vlaku stát. Co Cargo, nejen čd.. Na Ostravsku mají určitě dost lokomotiv i soukromníci. Co bych bral jako argument, že neměli možná strojvedoucí (licencím nerozumím). Proč tam neposlali autobusy. O půlnoci byly již cesty u v Přerově slušně nasolené.

0/0
3.12.2014 15:22

M36i17r71o88s27l21a15v 73Z83i17k80m29u10n55d 7389193724113

Mateřské ČD aktivovaly s předstihem 10 motorových lokomotiv,tj. v průměru 2 na jedno DKV  (Brno, Česká Třebová, Olomouc, Plzeň, Praha), další z toho mála co mají, byly aktivovány během noci na úterý, vypomohlo i Cargo.

Představte si, že před několika lety došlo v dopravně "téměř dokonalém Švýcarsku" ke zkratu na VN vedení u elektrárny Amsteg, paralelní vedení bylo v plánované údržbě, následkem výpadku jednoho vedení došlo k přetížení ostatních linek VN (švýcarské železnice mají vlastní přenosovou síť 16,7 Hz), nestačila ani výpomoc ze zahraničí - Německo, Rakousko nebo veřejné přenosové sítě - v důsledku toho zaúčinkovaly ochrany přetížených přenosových sítí VN a celý systém se zhroutil ... SBB mají pouze motorové posunovací lokomotivy, které případně obsluhují neelektrifikované vlečky. Takže ve Švýcarsku, o jehož železniční dopravě můžeme jen snít,  se prostě stálo a nejezdilo několik hodin, dokud se podařilo energetické napájení obnovit ... doprava se rozjela až v ranních hodinách následujícího dne ...

+3/0
3.12.2014 13:01

J71a89n 31J95e64m11e35l65k26a 1225450

Ale od půlnoci se dalo celkem slušně jezdit autobusem. Diselové loko taky údajně neměly problém - kromě stromů. To, že tam nechali do rána cestující pendolína a do večera tento vlak mě celkem překvapilo i na měřítka ČD..

0/0
3.12.2014 15:54

J46i68ř60í 71E27r15b45e51n 1583544746677

Ono asi není moc jednoduché odtahat během krátké chvíle desítky vlaků na několika stech kilometrech tratí. Musíte vymyslet, kudy se tam ta náhradní mašina dostane a zda si bude "povídat" s vlakem sama, nebo jestli s ní musíte vyslat četu s vysílačkami a jet potom "naslepo" třicetikilometrovou rychlostí. Propojení, natlakování a odzkoušení brzdových obvodů taky zabere nějakou chvíli.

Když máte k dispozici jen deset-dvacet strojů (protože zbytek vykonává řadové výkony ve zbytku republiky, nemůžete jen tak v Jaroměři utrhnout brejlovce z rychlíku a poslat ho do Olomouce, navíc ani strojvedoucích není nazbyt), tak jste rád, že ty vlaky stihnete postupně rozstrkat do jednotlivých nádraží. On to je logistický oříšek už v Gordikonu, natož v reálném provozu...

+1/0
3.12.2014 21:32

J72a46n 78J94e83m52e63l61k75a 1425320

A personál Lea kromě úvodního lehkého zmatku, kdy nikdo nebyl schopen říct, jaký je vlastně stav a prognóza následně začali fungovat naprosto profesionálně. Bylo vidět, že velmi dobře to společně řešili a koordinovali s jejich centrálou. Vytelefonovali taxíky na Olomouc. Vyřešili  s ČD topení jedné soupravy. Následně soupravy spárovali a odtáhli nejspíš najednou atd atd. Personál řešil problémy a postup vymyšlený s centrálou klapl kupodivu bez zádrhelů. Na ČD centru na nádraží naopak panovala ze strany cestujících značně vyostřená nálada. Jejich nejspíše přetížená pražská centrála odpovídala po  5 hodinách dokola nevíme, nemáme zatím informace atd.

0/0
3.12.2014 16:21

M19a30r57t84i58n 26S23m58o48l68k94a 8879334382655

Ale pokud ta diesel lokoška táhla to Leo, jistě pár hodin, páč se jistě vlekla cca 30kou, tak mohla táhnout vlaky ČD a tudíž nechápu čemu se divíte?

0/0
6.12.2014 14:25
Foto

J48a79n 94V85a63l80a24l15í71k 6786519510866

Tak si predstavte ze ani v USA nezvladli kalamitu a tady chytrolíni zase nadávají a někteří by to dokonce i zvládli vyřešit

+4/0
3.12.2014 9:14

T95o31m34a21s 18K13o22h91o31u28t 7809701437492

Dotaz: viděl jste někdy mapu USA?

0/0
3.12.2014 15:52

P12a87v30e93l 91Š97e61d28ý 2528536712305

HHlavně si myslí, že jak to tady už někdo napsal - ČD měli požádat o pomoc armádu. NEchat lidi 17 hodin čekat to je myslím dost tvrdé. Je vidět kde jim leží cestující. Nemyslím tím že to měli zařizovat řadoví zaměstnanci drah ale "velké prachy beroucí management" v tom mohl něco konat!

+7/−3
3.12.2014 8:12

M40i86r11o75s24l25a76v 20Z70i27k73m13u88n70d 7199223934173

A armáda má nějaké lokomotivy ? Posádky v Olomouci, Přerově byly dávno zrušeny. Posádka byla snad i v nedalekých Hranicích ... A co by jako ti vojáci dělali ? Souprava topila, svítila ... Když by se na vlak připojila lokomotiva bez topného zdroje, tak by vlak sice pomalu jel, ale netopil a časem by se vybily baterie a souprava by zhasla ... takže "z bláta do louže" ...

+3/0
3.12.2014 13:07

T73o54m75a78s 48K89o56h12o41u80t 7689321287442

Co si představujete pod termínem "česká armáda"?

0/0
3.12.2014 15:54

J49i97ř89í 27E84r56b73e14n 1903934586557

Jako že by před vlak zapřáhli dva tanky a odtáhli ho s nimi do jiné stanice? ;-D

0/0
3.12.2014 21:23

R85i88c22h32a75r43d 83V12a55c81e12k 5551398372708

Ještě štěstí, že ČD mají i pár neelektrických lokomotiv. Jinak tam ti lidé umřeli hlady.

+1/0
3.12.2014 5:56

J32i30ř27í 63H83r37a60d79e23c 2374352201486

Jistě budu zkritizován, že tomu nerozumím, ale proč nepožádali armádu. Doslova pár minut od nádraží je posádka v Hranicích. Nebyl by pro ně žádný problém nechat ty lidi přespat na lehátku, dát jim jídlo apod. Já vím, že kalamitu je těžké předvídat, ale 17 hodin ve vlaku? Uprostřed civilizace a přitom bez pomoci?

+18/−1
3.12.2014 2:31

M34i70c98h46a51l 76M66i36l83l76e95r 9416702479302

CD zapomnely.

+5/−1
3.12.2014 6:07

M21i71r79o78s59l84a73v 67Z48i27k90m29u11n22d 7259903144943

Ale v okamžiku, kdy ten vlak v Drahotuších zastavil nikdo nemohl vědět, jak tam bude dlouho stát ... Drahotuše jsou bezobslužná stanice řízená dálkově z CDP Přerov ...

+1/0
3.12.2014 13:19

T62o89m82a12s 33K94o54h62o13u82t 7139361447822

No, po třeba 2 hodinách bych tušil, že tam asi zůstanou na dlouho. Jeden nikdy neví.

0/0
3.12.2014 15:55

M24a44r88t18i42n 72P29ě64n32i47č13k90a 8886736825327

Zlaté parní lokomotivy a diesely vlaky...

+4/−4
3.12.2014 0:02

J57i41ř23í 26E35r58b22e78n 1983604246367

Ano, zlaté parní lokomotivy s účinností 10 %, patnáctihodinovou přípravou před vyjetím, nulovou automatizací provozu, nulovou ekologičností, mizerným výhledem vpřed a nutností mazat mechanismy na každém větším nádraží ;-D

+1/0
3.12.2014 21:26

L46i70b75o59r 53B17e95n53á80t12s73k78ý 3462508217831

Nevím, nechápu. Jistě tam bylo i manažerské pochybení a doufám, ze se ČD poučili ?!. Ale byla to kalamita, to si musí všichni uvědomit. Mimochodem, byl jsem úplně překvapen zjizdnosti D1. Dnes rano jsem jel přednášet do Prahy a zpět a musím říci, že dálnice byla perfektní. Klobouk dolů.

+3/−1
2.12.2014 23:17

T50o18m68a17s 91N36o33v58o28t48n38y 3431426248399

Jednoznačně neschopnost ČD - ne těch konkrétních průvodčích nebo lidí "v první linii" ale systému jako celku.

Zajímavé je, že o autobusech a nesjízdných silnicích je slyšet pouze ze strany ČD...

+6/−4
2.12.2014 23:08

J95a31n 18D79a80l38i44b83a 9968463597733

V pondeli jsem jel autem v cca sedm trasu Praha - Tynec nad Sazavou a pak kolem pulnoci Tynec - Msteti (kus za Pocernicema, smer HK) a zpet, kdyz jsem zachranoval pritelkyni z uvizleho vlaku. A nechapu novaky a CD vyvolanou paniku o nesjizdnosti silnic. Mozna v horach, ale ne v Praze ci strednich cechach. Silnice byly v pohode, sipacu spousta :-)

Jasne, klouzalo to - ale kdo by cekal v prosinci neco jineho? Stacilo jet "rozumne". Byt normalni zima a ne prvni chladny den, nikdo si toho ani nevsimne (na silnicich) :-/

+5/0
3.12.2014 8:26

Z38d92e83n82e92k 43Š81i82t76i52n43a 2543178350915

Je to anomálie, je to nepříjemné a je třeba se z toho poučit.

+2/0
2.12.2014 22:56

V62l16a56d32i25m86í27r 90Š85n12e67k 9374178976731

Jen nechápu, proč teda vlaky netáhnout Dieslové lokomotivy hned, když předpověď byla i na idnesu ??? A jak to dělají v zemích jako je Rusko, nebo severské státy...??? Tam to také pořád stojí ???:-P

+3/−4
2.12.2014 22:17
Foto

I23v98a65n 44K69o52p70t26a 5237552241337

Ledovka tam také nebyva kazdy den.

+3/0
2.12.2014 22:45

M52a92r63e79k 71S82u63c31h84á40n12e89k 2301666768709

Prostě nemají k dispozici tolik dieslů.

+2/0
2.12.2014 22:52

V36l77a19s38t89i22m71i71l 71K53r14e16j31č14i66ř11í57k 7206568637183

Člověče ty jsi b.b... Nejhorší je, že i takoví mají volební právo.

+2/0
3.12.2014 11:20

J91i39ř46í 93E36r12b50e55n 1603374476477

I v Kanadě, USA, Rusku, FInsku nebo Německu mívají dopravní kalamity. Žádný systém nemá a nemůže mít 100% spolehlivost, jakkoliv si to lidé odkojení MacGyverem, Kobrou 11 a Ordinací v růžové zahradě myslí...

0/0
3.12.2014 21:35

M14a24r64t45i67n 68S44m11o34l42k76a 8559614802385

Prostě milimetrová námráza, co se běžně vytvoří obsolutně nevadí, se seškrábe, roztopí, maximálně to krapek zajiskří, ale když ti namrzne centimetr na drátu a centimetr na pantografu, pak už jsi v pr... a stojíš... A protože stojíš a ono dále sere a nic ty dráty nedře, tak se led zvětšuje a zvětšuje... A kdo tohle má čekat či předvídat? O tom, že bi stovky vlaků preventivně táhli deiseli, když jich je k dispozici desítka si možeš nechat leda zdát...

0/0
6.12.2014 14:43

L79u73d51ě82k 61F61u15x90a 9196500924887

17 hodin? Tak to už by mohlo mít vliv na demografickou křivku...........

+5/0
2.12.2014 21:15

M87a38r93t26i90n 33P77u51c40h24e28r94n57a 9517720979517

Mozna v tom studenym...

0/0
2.12.2014 22:37

F45i57l16i97p 18N34e63s37p59o94r 6177897958692

Vsude se pise o Ceskych Drahach, ale co ostatni dopravci Jancura a spol?

+3/0
2.12.2014 20:55

O86n26d95r46e58j 88F84l70i57d52r 3555740518247

Leo zrusil jeden spoj a nekolik jich melo velky zpozdeni, Regio taky zpozdeni. Ono kdyz maj 10 spoju za den, tak je mensi sance, ze nejakej uvizne, nez CD s nekolika set spoji denne.

+4/0
2.12.2014 23:52
Foto

I56v74a71n 65K45o14p92t53a 5567392981537

Co myslíte? Stoi taky když. Není volna kolej.

0/0
3.12.2014 7:12

M32a67r48t76i12n 98V26a67l52o32s91e16k 7683144967872

Řekl bych, že tahle kalamita je odplata za slavnou kampaň ČD - Auta stojí, vlaky jedou.

+19/−6
2.12.2014 19:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.