Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cesta expresem byla rekordně dlouhá, vlak uvěznil cestující na 17 hodin

Jako v neuvěřitelném snu a mimo 21. století si připadla Olomoučanka Pavla Bergmannová, kterou na 14 hodin uvěznila ledová kalamita ve vlaku. Nakonec ji vysvobodil bratr. Nebyla na tom nejhůř. Cestující, pro které nikdo přijet nemohl, se náhradního spoje dočkali ještě o tři hodiny později.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70a75n 69V33a66l58o46u94c54h 6392497498620

Vlak nikoho neuvěznil. Jen ČD se chovaly jako vždy - nedaly žádné informace. Takže vlak sice stál ve stanici, ale buď nebyl nikdo k sehnání nebo se postupovalo metodou "za chvilku jedeme, max. do hodinky už budeme pryč...", takže cestující alternativní dopravu nehledali. Klasická "salámová - tedy kolečko po kolečku - metoda" je užívána každý den. Např. vlak trčí v Ostravě, ale v Olomouci, kam může dorazit nejdříve za 50 minut, na tabuli naskakuje zpoždění po 5 minutách tak, jako by vlak už byl za humny. Čili pokud potřebujete např. do Zábřeha, alternativu (bus, večer nějací známí s autem) neřešíte a opakováním násobilky číslice 5 strávíte dlouhé hodiny...

+1/0
4.12.2014 13:39

M50i83r39o43s70l26a80v 63Č91e69r70n33í82n 2712409401944

to vážně nebyli schopní sebrat se a dojít pěšky, někam odkud jede bus? to jsme vážně tak zdegenerovali?

0/0
3.12.2014 16:51

J63i88ř35í 34E17r15b86e51n 1973754586667

Ona tak nějak nejezdila ani ta autobusová doprava. Kolik busů potkáte na silnici po 19. hodině?

0/0
3.12.2014 21:19

J66a15n 51S29o81u93k26u72p 1354414806825

Večer se z Drahotuší jezdí fakt blbě. Na druhou stranu, co poradit člověku, když nic nejede a on se vrací do Prahy a zatuhne pár kilometrů za Hranicema? To už má jedno, může ještě dojet taxikem do Přerova nebo Hranic, ráno zkusit nějaký bus, nebo si vzít hotel a počkat.

0/0
4.12.2014 11:19

T87o10m14a46s 49K94o27h16o98u90t 7499231247542

To je jako sci-fi.

0/0
3.12.2014 15:48

P45e96t87r 45P94a66c24k96a 4869279505501

Tady se pořád zmiňuje jen ten Landek. Já jsem uvízl v expresu 102 Vídeň - Varšava pár set metrů za zastávkou Záhlinice. Během půl hodiny stál jiný vlak před námi, další za námi a třetí to zkusil po protisměrné koleji, ale zůstal stát jen kousek před námi.

A to jsem se chtěl svézt jen jednu stanici z Otrokovic do Přerova a pak pokračovat na Prahu. Naštěstí vlak nebyl tak plný a já měl navíc 1. třídu. Sice topil jen chvílemi, v polském Taurusu který jej táhnul i přes ČR prý vše shořelo, ale asi to dokázal strojvedoucí nějak zprovoznit aby se aspoň topilo. A tak jsme tam seděli od pěti odpoledne. Naštěstí byl ve vlaku polský jídelní vůz, byla i večeře a nějaký ten Zywiec. Aspoň než i neznalí pochopili, že se dál hned tak nepojede.

Vlaková četa sice moc pomoci nemohla, ale pomocí mobilů hovořili s dispečery, strojvůdcem a byli schopni podat informaci co se děje, samozřejmě ne co bude dál.

Kolem půlnoci dorazil pěšmo po kolejích k vlaku hasič. Spíš tak zjistit o jaké vlaky jde, kolik je v nich lidí, jestli není někdo ohrožen. Když šel zpátky, tak jsem to risknul a šel s ním. Ostatní nechtěli, jeli daleko a nikdo by jim nepomohl. Poláci už rozjeli mejdan s tancem.

Ten hasič mi moc pomohl. Byl pořádně obut a tolik neklouzal. Nesl mi tašku s notebookem a já v polobotkách za ním, potmě. Vždy krátký krok přes jeden pražec, co krok to uklouznutí, ruce stále upažené abych mohl chytat balanc. Šli jsme těch asi 500 metrů snad půl hodiny. Tak jsem se dostal na zastávku v Záhlinicích.

U zastávky stálo hasičské auto, v něm celkem 5 hasičů. Oni už mezitím zařídili hasičský autobus ze Zlína a ten odvezl lidi z osobáku stojícího za naším rychlíkem směrem na Přerov. Mě nabízeli, že domluví aby mě naložil až pojede zpět do Zlína. Já si ale radši zavolal synovce ze Zlína a ten mě za necelou hodinku odvezl. Za dobu co jsem čekal, pak tito hasiči rozřezali spadlý strom hned před Záhlinicemi. A ten rychlík tam pak byl ještě druhý den v 11 hodin.

Ať žijí hasiči z Hulína, byli báječní.

+4/−1
3.12.2014 15:43

J88a54n67a 15P62l82š16k47o34v12á 7682477556

omlouvám se, uklikla jsem se. Mělo to být plus

+2/0
3.12.2014 16:04

T79e69r58e75z26i90č37k73a 46S96v38a37t39á 8747662855110

Inspektor Hlaváček nebyl přítomen?

0/0
3.12.2014 14:54

J81a63n 94P60r50o59c10h46a17z43k75a 1897525759597

Doufám, že cestující pořádně vynadali průvodčím. Ti sice za nic nemohou, ale jsou po ruce a jsou zaměstnanci dráhy. A nervózní český cestující musí na někoho nadávat.

0/0
3.12.2014 14:39

J41o65s35e17f 47H79ř94e89b75í14č91e26k 7406743870252

Krásný příběh pro nekonečný televizní seriál s názvem "17 hodin".

0/0
3.12.2014 14:19

J30a46n 51M48u72c86h15a 8299686222676

za jnak dlouho by to došli pěšky? ;-)

+1/0
3.12.2014 13:26

M82i24r46o31s69l47a95v 71Č14e66r28n15í15n 2902869891674

přesně tohle nechápu, nebylo mínus a ikdyby měli jen pár zavazadel tak 10-20 km pěšky ujde snad každý. ale to oni né, to radši budou brečet, vřískat a nadávat.

0/0
3.12.2014 16:49

M34a28r35t57i91n 22S39m47o14l13k71a 8369454652935

Asi tak za hoďku nebo 2, ale to přeci nejde, rači 17 hodin posedíme :-).

0/0
6.12.2014 13:41

J78a95n 80J52e54m43e54l29k68a 1705310

Zajimavé, že ty slavné čd, které mají přece na rozdíl od soukromníků síť, nenajdou 20 hodin ani diselovou lokomotivu ani náhradní autobus. Leo stihl pro lidi o půlnoci vypravit Bus, který dojel do Prahy i sehnat diselovou lokomotivu na odtah do Ostravy.

+1/−4
3.12.2014 9:51
Foto

A95l24a41n 60Ř60e82p28k80a 4115436

Těch mašin není nekonečný počet, ty záložní asi zachraňovali situaci jinde a ty ostatní mají někde naplánované výkony, osobní i nákladní a nemůžou je jen tak vzít a vytvářet zpoždění na dalších tratích :-P 

Prostě to byla mimořádná situace, lépe to vyřešit nešlo. Jasně, že od počítače se Vám to kecá, po bitvě je každý generál :-/

+3/0
3.12.2014 10:05

J64a75n 70J84e98m27e66l74k69a 1365470

To není po bitvě.. Leo to zvládlo.. A po 20 hodinách v tom vlaku byste asi mluvil jinak. Opravdu nechápu, jak tam mohli ty lidi nechat. Třeba v Ostravě mají ČD určitě několik brejlovců.  Ty v noci nejezdí. Přes den jezdí se 3-4 vagonky  - mohli je vyměnit za nějaké nějaké 810ky , 842, atd na původní trase Ostrava Frenštát a jezdit třeba celý den. I kdyby se mělo ve vlaku stát. Co Cargo, nejen čd.. Na Ostravsku mají určitě dost lokomotiv i soukromníci. Co bych bral jako argument, že neměli možná strojvedoucí (licencím nerozumím). Proč tam neposlali autobusy. O půlnoci byly již cesty u v Přerově slušně nasolené.

0/0
3.12.2014 15:22

M71i49r19o33s47l42a56v 23Z14i59k63m36u94n97d 7969853524293

Mateřské ČD aktivovaly s předstihem 10 motorových lokomotiv,tj. v průměru 2 na jedno DKV  (Brno, Česká Třebová, Olomouc, Plzeň, Praha), další z toho mála co mají, byly aktivovány během noci na úterý, vypomohlo i Cargo.

Představte si, že před několika lety došlo v dopravně "téměř dokonalém Švýcarsku" ke zkratu na VN vedení u elektrárny Amsteg, paralelní vedení bylo v plánované údržbě, následkem výpadku jednoho vedení došlo k přetížení ostatních linek VN (švýcarské železnice mají vlastní přenosovou síť 16,7 Hz), nestačila ani výpomoc ze zahraničí - Německo, Rakousko nebo veřejné přenosové sítě - v důsledku toho zaúčinkovaly ochrany přetížených přenosových sítí VN a celý systém se zhroutil ... SBB mají pouze motorové posunovací lokomotivy, které případně obsluhují neelektrifikované vlečky. Takže ve Švýcarsku, o jehož železniční dopravě můžeme jen snít,  se prostě stálo a nejezdilo několik hodin, dokud se podařilo energetické napájení obnovit ... doprava se rozjela až v ranních hodinách následujícího dne ...

+3/0
3.12.2014 13:01

J53a54n 43J32e39m13e35l94k53a 1365760

Ale od půlnoci se dalo celkem slušně jezdit autobusem. Diselové loko taky údajně neměly problém - kromě stromů. To, že tam nechali do rána cestující pendolína a do večera tento vlak mě celkem překvapilo i na měřítka ČD..

0/0
3.12.2014 15:54

J78i59ř42í 33E58r56b15e17n 1223284366147

Ono asi není moc jednoduché odtahat během krátké chvíle desítky vlaků na několika stech kilometrech tratí. Musíte vymyslet, kudy se tam ta náhradní mašina dostane a zda si bude "povídat" s vlakem sama, nebo jestli s ní musíte vyslat četu s vysílačkami a jet potom "naslepo" třicetikilometrovou rychlostí. Propojení, natlakování a odzkoušení brzdových obvodů taky zabere nějakou chvíli.

Když máte k dispozici jen deset-dvacet strojů (protože zbytek vykonává řadové výkony ve zbytku republiky, nemůžete jen tak v Jaroměři utrhnout brejlovce z rychlíku a poslat ho do Olomouce, navíc ani strojvedoucích není nazbyt), tak jste rád, že ty vlaky stihnete postupně rozstrkat do jednotlivých nádraží. On to je logistický oříšek už v Gordikonu, natož v reálném provozu...

+1/0
3.12.2014 21:32

J76a51n 78J37e80m72e86l22k74a 1465300

A personál Lea kromě úvodního lehkého zmatku, kdy nikdo nebyl schopen říct, jaký je vlastně stav a prognóza následně začali fungovat naprosto profesionálně. Bylo vidět, že velmi dobře to společně řešili a koordinovali s jejich centrálou. Vytelefonovali taxíky na Olomouc. Vyřešili  s ČD topení jedné soupravy. Následně soupravy spárovali a odtáhli nejspíš najednou atd atd. Personál řešil problémy a postup vymyšlený s centrálou klapl kupodivu bez zádrhelů. Na ČD centru na nádraží naopak panovala ze strany cestujících značně vyostřená nálada. Jejich nejspíše přetížená pražská centrála odpovídala po  5 hodinách dokola nevíme, nemáme zatím informace atd.

0/0
3.12.2014 16:21

M24a91r24t41i46n 83S37m92o16l78k43a 8539264402765

Ale pokud ta diesel lokoška táhla to Leo, jistě pár hodin, páč se jistě vlekla cca 30kou, tak mohla táhnout vlaky ČD a tudíž nechápu čemu se divíte?

0/0
6.12.2014 14:25

J47a92n 89V73a34l92a49l77í91k 6536119310626

Tak si predstavte ze ani v USA nezvladli kalamitu a tady chytrolíni zase nadávají a někteří by to dokonce i zvládli vyřešit

+4/0
3.12.2014 9:14

T18o41m61a39s 58K44o50h18o27u20t 7309781287212

Dotaz: viděl jste někdy mapu USA?

0/0
3.12.2014 15:52

P56a69v32e34l 47Š60e43d78ý 2958486492525

HHlavně si myslí, že jak to tady už někdo napsal - ČD měli požádat o pomoc armádu. NEchat lidi 17 hodin čekat to je myslím dost tvrdé. Je vidět kde jim leží cestující. Nemyslím tím že to měli zařizovat řadoví zaměstnanci drah ale "velké prachy beroucí management" v tom mohl něco konat!

+7/−3
3.12.2014 8:12

M80i46r98o69s39l24a31v 29Z61i53k49m84u19n75d 7329593364713

A armáda má nějaké lokomotivy ? Posádky v Olomouci, Přerově byly dávno zrušeny. Posádka byla snad i v nedalekých Hranicích ... A co by jako ti vojáci dělali ? Souprava topila, svítila ... Když by se na vlak připojila lokomotiva bez topného zdroje, tak by vlak sice pomalu jel, ale netopil a časem by se vybily baterie a souprava by zhasla ... takže "z bláta do louže" ...

+3/0
3.12.2014 13:07

T20o54m22a46s 78K54o66h16o50u87t 7829211917222

Co si představujete pod termínem "česká armáda"?

0/0
3.12.2014 15:54

J85i76ř96í 50E48r86b94e98n 1593664676177

Jako že by před vlak zapřáhli dva tanky a odtáhli ho s nimi do jiné stanice? ;-D

0/0
3.12.2014 21:23

R83i22c58h24a10r16d 17V85a92c37e16k 5121908422628

Ještě štěstí, že ČD mají i pár neelektrických lokomotiv. Jinak tam ti lidé umřeli hlady.

+1/0
3.12.2014 5:56

J88i36ř48í 17H68r41a62d17e21c 2344832721406

Jistě budu zkritizován, že tomu nerozumím, ale proč nepožádali armádu. Doslova pár minut od nádraží je posádka v Hranicích. Nebyl by pro ně žádný problém nechat ty lidi přespat na lehátku, dát jim jídlo apod. Já vím, že kalamitu je těžké předvídat, ale 17 hodin ve vlaku? Uprostřed civilizace a přitom bez pomoci?

+18/−1
3.12.2014 2:31

M71i60c87h53a39l 93M41i18l90l50e80r 9746352979832

CD zapomnely.

+5/−1
3.12.2014 6:07

M79i74r15o18s84l97a68v 60Z51i96k36m53u75n11d 7339403374743

Ale v okamžiku, kdy ten vlak v Drahotuších zastavil nikdo nemohl vědět, jak tam bude dlouho stát ... Drahotuše jsou bezobslužná stanice řízená dálkově z CDP Přerov ...

+1/0
3.12.2014 13:19

T44o34m15a82s 76K17o59h34o71u48t 7549721817692

No, po třeba 2 hodinách bych tušil, že tam asi zůstanou na dlouho. Jeden nikdy neví.

0/0
3.12.2014 15:55

M56a82r42t15i26n 97P74ě71n21i18č90k27a 8846276405837

Zlaté parní lokomotivy a diesely vlaky...

+4/−4
3.12.2014 0:02

J59i22ř15í 40E10r92b11e13n 1673554826237

Ano, zlaté parní lokomotivy s účinností 10 %, patnáctihodinovou přípravou před vyjetím, nulovou automatizací provozu, nulovou ekologičností, mizerným výhledem vpřed a nutností mazat mechanismy na každém větším nádraží ;-D

+1/0
3.12.2014 21:26

L59i23b86o69r 36B78e70n43á94t17s42k62ý 3132328267241

Nevím, nechápu. Jistě tam bylo i manažerské pochybení a doufám, ze se ČD poučili ?!. Ale byla to kalamita, to si musí všichni uvědomit. Mimochodem, byl jsem úplně překvapen zjizdnosti D1. Dnes rano jsem jel přednášet do Prahy a zpět a musím říci, že dálnice byla perfektní. Klobouk dolů.

+3/−1
2.12.2014 23:17

T64o90m88a28s 50N21o35v48o42t80n76y 3541786748599

Jednoznačně neschopnost ČD - ne těch konkrétních průvodčích nebo lidí "v první linii" ale systému jako celku.

Zajímavé je, že o autobusech a nesjízdných silnicích je slyšet pouze ze strany ČD...

+6/−4
2.12.2014 23:08

J42a84n 24D57a33l47i63b48a 9238833457753

V pondeli jsem jel autem v cca sedm trasu Praha - Tynec nad Sazavou a pak kolem pulnoci Tynec - Msteti (kus za Pocernicema, smer HK) a zpet, kdyz jsem zachranoval pritelkyni z uvizleho vlaku. A nechapu novaky a CD vyvolanou paniku o nesjizdnosti silnic. Mozna v horach, ale ne v Praze ci strednich cechach. Silnice byly v pohode, sipacu spousta :-)

Jasne, klouzalo to - ale kdo by cekal v prosinci neco jineho? Stacilo jet "rozumne". Byt normalni zima a ne prvni chladny den, nikdo si toho ani nevsimne (na silnicich) :-/

+5/0
3.12.2014 8:26

Z27d59e12n17e83k 77Š46i21t77i37n42a 2123338730545

Je to anomálie, je to nepříjemné a je třeba se z toho poučit.

+2/0
2.12.2014 22:56

V88l58a33d90i68m44í73r 56Š47n55e98k 9774598266771

Jen nechápu, proč teda vlaky netáhnout Dieslové lokomotivy hned, když předpověď byla i na idnesu ??? A jak to dělají v zemích jako je Rusko, nebo severské státy...??? Tam to také pořád stojí ???:-P

+3/−4
2.12.2014 22:17
Foto

I15v81a73n 92K75o46p35t95a 5977182671957

Ledovka tam také nebyva kazdy den.

+3/0
2.12.2014 22:45

M31a98r82e90k 82S78u58c15h24á31n24e10k 2121696218569

Prostě nemají k dispozici tolik dieslů.

+2/0
2.12.2014 22:52
Foto

V18l16a27s29t42i71m54i68l 18K57r37e29j92č59i25ř33í71k 7236748737563

Člověče ty jsi b.b... Nejhorší je, že i takoví mají volební právo.

+2/0
3.12.2014 11:20

J71i29ř28í 54E12r55b90e81n 1713324636897

I v Kanadě, USA, Rusku, FInsku nebo Německu mívají dopravní kalamity. Žádný systém nemá a nemůže mít 100% spolehlivost, jakkoliv si to lidé odkojení MacGyverem, Kobrou 11 a Ordinací v růžové zahradě myslí...

0/0
3.12.2014 21:35

M27a88r80t87i34n 33S76m40o73l42k54a 8589654542975

Prostě milimetrová námráza, co se běžně vytvoří obsolutně nevadí, se seškrábe, roztopí, maximálně to krapek zajiskří, ale když ti namrzne centimetr na drátu a centimetr na pantografu, pak už jsi v pr... a stojíš... A protože stojíš a ono dále sere a nic ty dráty nedře, tak se led zvětšuje a zvětšuje... A kdo tohle má čekat či předvídat? O tom, že bi stovky vlaků preventivně táhli deiseli, když jich je k dispozici desítka si možeš nechat leda zdát...

0/0
6.12.2014 14:43
Foto

L97u51d86ě37k 95F64u83x87a 9866720274857

17 hodin? Tak to už by mohlo mít vliv na demografickou křivku...........

+5/0
2.12.2014 21:15

M80a72r96t85i92n 47P12u13c78h36e97r48n46a 9437100249267

Mozna v tom studenym...

0/0
2.12.2014 22:37

F69i62l98i13p 57N48e93s44p36o98r 6157387128172

Vsude se pise o Ceskych Drahach, ale co ostatni dopravci Jancura a spol?

+3/0
2.12.2014 20:55

O70n48d52r13e42j 87F48l17i56d62r 3755700988137

Leo zrusil jeden spoj a nekolik jich melo velky zpozdeni, Regio taky zpozdeni. Ono kdyz maj 10 spoju za den, tak je mensi sance, ze nejakej uvizne, nez CD s nekolika set spoji denne.

+4/0
2.12.2014 23:52
Foto

I50v92a94n 50K66o27p34t72a 5237372411777

Co myslíte? Stoi taky když. Není volna kolej.

0/0
3.12.2014 7:12

M62a59r93t41i72n 10V70a65l59o94s42e11k 7223744197232

Řekl bych, že tahle kalamita je odplata za slavnou kampaň ČD - Auta stojí, vlaky jedou.

+19/−6
2.12.2014 19:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.