Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cesta expresem byla rekordně dlouhá, vlak uvěznil cestující na 17 hodin

Jako v neuvěřitelném snu a mimo 21. století si připadla Olomoučanka Pavla Bergmannová, kterou na 14 hodin uvěznila ledová kalamita ve vlaku. Nakonec ji vysvobodil bratr. Nebyla na tom nejhůř. Cestující, pro které nikdo přijet nemohl, se náhradního spoje dočkali ještě o tři hodiny později.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73a65n 49V88a59l68o13u37c21h 6572807808440

Vlak nikoho neuvěznil. Jen ČD se chovaly jako vždy - nedaly žádné informace. Takže vlak sice stál ve stanici, ale buď nebyl nikdo k sehnání nebo se postupovalo metodou "za chvilku jedeme, max. do hodinky už budeme pryč...", takže cestující alternativní dopravu nehledali. Klasická "salámová - tedy kolečko po kolečku - metoda" je užívána každý den. Např. vlak trčí v Ostravě, ale v Olomouci, kam může dorazit nejdříve za 50 minut, na tabuli naskakuje zpoždění po 5 minutách tak, jako by vlak už byl za humny. Čili pokud potřebujete např. do Zábřeha, alternativu (bus, večer nějací známí s autem) neřešíte a opakováním násobilky číslice 5 strávíte dlouhé hodiny...

+1/0
4.12.2014 13:39

M38i73r32o11s94l13a53v 17Č52e63r26n82í19n 2762529491924

to vážně nebyli schopní sebrat se a dojít pěšky, někam odkud jede bus? to jsme vážně tak zdegenerovali?

0/0
3.12.2014 16:51

J88i96ř45í 53E55r26b54e75n 1863864266627

Ona tak nějak nejezdila ani ta autobusová doprava. Kolik busů potkáte na silnici po 19. hodině?

0/0
3.12.2014 21:19

J20a71n 10S37o53u53k79u29p 1674734826125

Večer se z Drahotuší jezdí fakt blbě. Na druhou stranu, co poradit člověku, když nic nejede a on se vrací do Prahy a zatuhne pár kilometrů za Hranicema? To už má jedno, může ještě dojet taxikem do Přerova nebo Hranic, ráno zkusit nějaký bus, nebo si vzít hotel a počkat.

0/0
4.12.2014 11:19

T88o31m11a32s 16K49o91h59o87u28t 7679831447892

To je jako sci-fi.

0/0
3.12.2014 15:48

P82e57t77r 34P17a25c37k54a 4419919255541

Tady se pořád zmiňuje jen ten Landek. Já jsem uvízl v expresu 102 Vídeň - Varšava pár set metrů za zastávkou Záhlinice. Během půl hodiny stál jiný vlak před námi, další za námi a třetí to zkusil po protisměrné koleji, ale zůstal stát jen kousek před námi.

A to jsem se chtěl svézt jen jednu stanici z Otrokovic do Přerova a pak pokračovat na Prahu. Naštěstí vlak nebyl tak plný a já měl navíc 1. třídu. Sice topil jen chvílemi, v polském Taurusu který jej táhnul i přes ČR prý vše shořelo, ale asi to dokázal strojvedoucí nějak zprovoznit aby se aspoň topilo. A tak jsme tam seděli od pěti odpoledne. Naštěstí byl ve vlaku polský jídelní vůz, byla i večeře a nějaký ten Zywiec. Aspoň než i neznalí pochopili, že se dál hned tak nepojede.

Vlaková četa sice moc pomoci nemohla, ale pomocí mobilů hovořili s dispečery, strojvůdcem a byli schopni podat informaci co se děje, samozřejmě ne co bude dál.

Kolem půlnoci dorazil pěšmo po kolejích k vlaku hasič. Spíš tak zjistit o jaké vlaky jde, kolik je v nich lidí, jestli není někdo ohrožen. Když šel zpátky, tak jsem to risknul a šel s ním. Ostatní nechtěli, jeli daleko a nikdo by jim nepomohl. Poláci už rozjeli mejdan s tancem.

Ten hasič mi moc pomohl. Byl pořádně obut a tolik neklouzal. Nesl mi tašku s notebookem a já v polobotkách za ním, potmě. Vždy krátký krok přes jeden pražec, co krok to uklouznutí, ruce stále upažené abych mohl chytat balanc. Šli jsme těch asi 500 metrů snad půl hodiny. Tak jsem se dostal na zastávku v Záhlinicích.

U zastávky stálo hasičské auto, v něm celkem 5 hasičů. Oni už mezitím zařídili hasičský autobus ze Zlína a ten odvezl lidi z osobáku stojícího za naším rychlíkem směrem na Přerov. Mě nabízeli, že domluví aby mě naložil až pojede zpět do Zlína. Já si ale radši zavolal synovce ze Zlína a ten mě za necelou hodinku odvezl. Za dobu co jsem čekal, pak tito hasiči rozřezali spadlý strom hned před Záhlinicemi. A ten rychlík tam pak byl ještě druhý den v 11 hodin.

Ať žijí hasiči z Hulína, byli báječní.

+4/−1
3.12.2014 15:43

J65a32n71a 29P34l24š23k43o64v34á 7242327686

omlouvám se, uklikla jsem se. Mělo to být plus

+2/0
3.12.2014 16:04

T46e94r66e73z91i13č26k91a 62S70v32a51t42á 8657672735440

Inspektor Hlaváček nebyl přítomen?

0/0
3.12.2014 14:54

J88a19n 16P61r83o68c86h67a92z53k69a 1117355579427

Doufám, že cestující pořádně vynadali průvodčím. Ti sice za nic nemohou, ale jsou po ruce a jsou zaměstnanci dráhy. A nervózní český cestující musí na někoho nadávat.

0/0
3.12.2014 14:39

J54o65s70e29f 70H79ř48e87b98í62č13e61k 7496773910572

Krásný příběh pro nekonečný televizní seriál s názvem "17 hodin".

0/0
3.12.2014 14:19

J55a68n 29M44u14c25h17a 8619366782166

za jnak dlouho by to došli pěšky? ;-)

+1/0
3.12.2014 13:26

M98i59r56o90s36l23a88v 95Č75e94r47n13í64n 2502319171974

přesně tohle nechápu, nebylo mínus a ikdyby měli jen pár zavazadel tak 10-20 km pěšky ujde snad každý. ale to oni né, to radši budou brečet, vřískat a nadávat.

0/0
3.12.2014 16:49

M80a17r47t89i10n 94S23m41o16l22k38a 8389584182925

Asi tak za hoďku nebo 2, ale to přeci nejde, rači 17 hodin posedíme :-).

0/0
6.12.2014 13:41

J90a72n 49J37e51m70e75l47k59a 1805260

Zajimavé, že ty slavné čd, které mají přece na rozdíl od soukromníků síť, nenajdou 20 hodin ani diselovou lokomotivu ani náhradní autobus. Leo stihl pro lidi o půlnoci vypravit Bus, který dojel do Prahy i sehnat diselovou lokomotivu na odtah do Ostravy.

+1/−4
3.12.2014 9:51
Foto

A62l17a64n 63Ř93e82p18k18a 4805296

Těch mašin není nekonečný počet, ty záložní asi zachraňovali situaci jinde a ty ostatní mají někde naplánované výkony, osobní i nákladní a nemůžou je jen tak vzít a vytvářet zpoždění na dalších tratích :-P 

Prostě to byla mimořádná situace, lépe to vyřešit nešlo. Jasně, že od počítače se Vám to kecá, po bitvě je každý generál :-/

+3/0
3.12.2014 10:05

J40a26n 97J64e42m59e29l10k60a 1675260

To není po bitvě.. Leo to zvládlo.. A po 20 hodinách v tom vlaku byste asi mluvil jinak. Opravdu nechápu, jak tam mohli ty lidi nechat. Třeba v Ostravě mají ČD určitě několik brejlovců.  Ty v noci nejezdí. Přes den jezdí se 3-4 vagonky  - mohli je vyměnit za nějaké nějaké 810ky , 842, atd na původní trase Ostrava Frenštát a jezdit třeba celý den. I kdyby se mělo ve vlaku stát. Co Cargo, nejen čd.. Na Ostravsku mají určitě dost lokomotiv i soukromníci. Co bych bral jako argument, že neměli možná strojvedoucí (licencím nerozumím). Proč tam neposlali autobusy. O půlnoci byly již cesty u v Přerově slušně nasolené.

0/0
3.12.2014 15:22

M85i54r22o90s11l92a64v 37Z14i68k87m18u83n41d 7159753514283

Mateřské ČD aktivovaly s předstihem 10 motorových lokomotiv,tj. v průměru 2 na jedno DKV  (Brno, Česká Třebová, Olomouc, Plzeň, Praha), další z toho mála co mají, byly aktivovány během noci na úterý, vypomohlo i Cargo.

Představte si, že před několika lety došlo v dopravně "téměř dokonalém Švýcarsku" ke zkratu na VN vedení u elektrárny Amsteg, paralelní vedení bylo v plánované údržbě, následkem výpadku jednoho vedení došlo k přetížení ostatních linek VN (švýcarské železnice mají vlastní přenosovou síť 16,7 Hz), nestačila ani výpomoc ze zahraničí - Německo, Rakousko nebo veřejné přenosové sítě - v důsledku toho zaúčinkovaly ochrany přetížených přenosových sítí VN a celý systém se zhroutil ... SBB mají pouze motorové posunovací lokomotivy, které případně obsluhují neelektrifikované vlečky. Takže ve Švýcarsku, o jehož železniční dopravě můžeme jen snít,  se prostě stálo a nejezdilo několik hodin, dokud se podařilo energetické napájení obnovit ... doprava se rozjela až v ranních hodinách následujícího dne ...

+3/0
3.12.2014 13:01

J54a29n 50J37e72m60e56l50k72a 1195210

Ale od půlnoci se dalo celkem slušně jezdit autobusem. Diselové loko taky údajně neměly problém - kromě stromů. To, že tam nechali do rána cestující pendolína a do večera tento vlak mě celkem překvapilo i na měřítka ČD..

0/0
3.12.2014 15:54

J56i47ř98í 23E98r76b62e52n 1723924896537

Ono asi není moc jednoduché odtahat během krátké chvíle desítky vlaků na několika stech kilometrech tratí. Musíte vymyslet, kudy se tam ta náhradní mašina dostane a zda si bude "povídat" s vlakem sama, nebo jestli s ní musíte vyslat četu s vysílačkami a jet potom "naslepo" třicetikilometrovou rychlostí. Propojení, natlakování a odzkoušení brzdových obvodů taky zabere nějakou chvíli.

Když máte k dispozici jen deset-dvacet strojů (protože zbytek vykonává řadové výkony ve zbytku republiky, nemůžete jen tak v Jaroměři utrhnout brejlovce z rychlíku a poslat ho do Olomouce, navíc ani strojvedoucích není nazbyt), tak jste rád, že ty vlaky stihnete postupně rozstrkat do jednotlivých nádraží. On to je logistický oříšek už v Gordikonu, natož v reálném provozu...

+1/0
3.12.2014 21:32

J79a76n 60J52e17m24e33l36k82a 1775810

A personál Lea kromě úvodního lehkého zmatku, kdy nikdo nebyl schopen říct, jaký je vlastně stav a prognóza následně začali fungovat naprosto profesionálně. Bylo vidět, že velmi dobře to společně řešili a koordinovali s jejich centrálou. Vytelefonovali taxíky na Olomouc. Vyřešili  s ČD topení jedné soupravy. Následně soupravy spárovali a odtáhli nejspíš najednou atd atd. Personál řešil problémy a postup vymyšlený s centrálou klapl kupodivu bez zádrhelů. Na ČD centru na nádraží naopak panovala ze strany cestujících značně vyostřená nálada. Jejich nejspíše přetížená pražská centrála odpovídala po  5 hodinách dokola nevíme, nemáme zatím informace atd.

0/0
3.12.2014 16:21

M16a47r74t57i80n 60S43m60o30l55k25a 8579304872945

Ale pokud ta diesel lokoška táhla to Leo, jistě pár hodin, páč se jistě vlekla cca 30kou, tak mohla táhnout vlaky ČD a tudíž nechápu čemu se divíte?

0/0
6.12.2014 14:25

J83a63n 52V32a78l35a64l75í69k 6596229170496

Tak si predstavte ze ani v USA nezvladli kalamitu a tady chytrolíni zase nadávají a někteří by to dokonce i zvládli vyřešit

+4/0
3.12.2014 9:14

T35o48m81a38s 77K64o91h74o33u28t 7809911387422

Dotaz: viděl jste někdy mapu USA?

0/0
3.12.2014 15:52

P69a97v64e29l 39Š63e22d39ý 2688836592985

HHlavně si myslí, že jak to tady už někdo napsal - ČD měli požádat o pomoc armádu. NEchat lidi 17 hodin čekat to je myslím dost tvrdé. Je vidět kde jim leží cestující. Nemyslím tím že to měli zařizovat řadoví zaměstnanci drah ale "velké prachy beroucí management" v tom mohl něco konat!

+7/−3
3.12.2014 8:12

M56i51r71o15s97l68a52v 93Z34i80k72m86u78n64d 7949293604443

A armáda má nějaké lokomotivy ? Posádky v Olomouci, Přerově byly dávno zrušeny. Posádka byla snad i v nedalekých Hranicích ... A co by jako ti vojáci dělali ? Souprava topila, svítila ... Když by se na vlak připojila lokomotiva bez topného zdroje, tak by vlak sice pomalu jel, ale netopil a časem by se vybily baterie a souprava by zhasla ... takže "z bláta do louže" ...

+3/0
3.12.2014 13:07

T70o40m49a91s 94K77o15h40o82u53t 7369941797962

Co si představujete pod termínem "česká armáda"?

0/0
3.12.2014 15:54

J77i78ř18í 50E13r28b30e22n 1483444176877

Jako že by před vlak zapřáhli dva tanky a odtáhli ho s nimi do jiné stanice? ;-D

0/0
3.12.2014 21:23

R34i76c50h73a67r91d 78V33a23c29e59k 5631568922988

Ještě štěstí, že ČD mají i pár neelektrických lokomotiv. Jinak tam ti lidé umřeli hlady.

+1/0
3.12.2014 5:56

J67i84ř98í 67H38r10a74d19e98c 2564542251416

Jistě budu zkritizován, že tomu nerozumím, ale proč nepožádali armádu. Doslova pár minut od nádraží je posádka v Hranicích. Nebyl by pro ně žádný problém nechat ty lidi přespat na lehátku, dát jim jídlo apod. Já vím, že kalamitu je těžké předvídat, ale 17 hodin ve vlaku? Uprostřed civilizace a přitom bez pomoci?

+18/−1
3.12.2014 2:31

M24i57c91h15a84l 16M52i37l88l18e84r 9436252559832

CD zapomnely.

+5/−1
3.12.2014 6:07

M58i29r54o93s19l28a62v 37Z48i76k77m86u58n67d 7509273234753

Ale v okamžiku, kdy ten vlak v Drahotuších zastavil nikdo nemohl vědět, jak tam bude dlouho stát ... Drahotuše jsou bezobslužná stanice řízená dálkově z CDP Přerov ...

+1/0
3.12.2014 13:19

T46o19m64a36s 54K77o49h50o71u77t 7759231337222

No, po třeba 2 hodinách bych tušil, že tam asi zůstanou na dlouho. Jeden nikdy neví.

0/0
3.12.2014 15:55

M54a90r59t78i11n 59P16ě23n60i30č52k37a 8166286925687

Zlaté parní lokomotivy a diesely vlaky...

+4/−4
3.12.2014 0:02

J47i90ř71í 66E77r46b28e31n 1743754546687

Ano, zlaté parní lokomotivy s účinností 10 %, patnáctihodinovou přípravou před vyjetím, nulovou automatizací provozu, nulovou ekologičností, mizerným výhledem vpřed a nutností mazat mechanismy na každém větším nádraží ;-D

+1/0
3.12.2014 21:26

L56i83b60o34r 52B64e42n67á18t70s25k63ý 3692338577441

Nevím, nechápu. Jistě tam bylo i manažerské pochybení a doufám, ze se ČD poučili ?!. Ale byla to kalamita, to si musí všichni uvědomit. Mimochodem, byl jsem úplně překvapen zjizdnosti D1. Dnes rano jsem jel přednášet do Prahy a zpět a musím říci, že dálnice byla perfektní. Klobouk dolů.

+3/−1
2.12.2014 23:17

T82o26m71a31s 56N12o39v83o51t65n43y 3181716378149

Jednoznačně neschopnost ČD - ne těch konkrétních průvodčích nebo lidí "v první linii" ale systému jako celku.

Zajímavé je, že o autobusech a nesjízdných silnicích je slyšet pouze ze strany ČD...

+6/−4
2.12.2014 23:08

J35a15n 46D66a76l69i28b84a 9508843357603

V pondeli jsem jel autem v cca sedm trasu Praha - Tynec nad Sazavou a pak kolem pulnoci Tynec - Msteti (kus za Pocernicema, smer HK) a zpet, kdyz jsem zachranoval pritelkyni z uvizleho vlaku. A nechapu novaky a CD vyvolanou paniku o nesjizdnosti silnic. Mozna v horach, ale ne v Praze ci strednich cechach. Silnice byly v pohode, sipacu spousta :-)

Jasne, klouzalo to - ale kdo by cekal v prosinci neco jineho? Stacilo jet "rozumne". Byt normalni zima a ne prvni chladny den, nikdo si toho ani nevsimne (na silnicich) :-/

+5/0
3.12.2014 8:26

Z75d75e17n95e54k 87Š83i48t58i14n32a 2213538530755

Je to anomálie, je to nepříjemné a je třeba se z toho poučit.

+2/0
2.12.2014 22:56

V81l86a30d34i94m79í66r 88Š58n33e66k 9804748646411

Jen nechápu, proč teda vlaky netáhnout Dieslové lokomotivy hned, když předpověď byla i na idnesu ??? A jak to dělají v zemích jako je Rusko, nebo severské státy...??? Tam to také pořád stojí ???:-P

+3/−4
2.12.2014 22:17
Foto

I30v45a31n 51K62o18p44t68a 5887292871887

Ledovka tam také nebyva kazdy den.

+3/0
2.12.2014 22:45

M54a31r81e34k 22S32u92c45h96á29n60e39k 2801196868589

Prostě nemají k dispozici tolik dieslů.

+2/0
2.12.2014 22:52
Foto

V72l87a17s19t82i27m82i85l 89K12r90e67j47č27i41ř15í17k 7896218677753

Člověče ty jsi b.b... Nejhorší je, že i takoví mají volební právo.

+2/0
3.12.2014 11:20

J97i53ř57í 80E28r43b10e84n 1903694536317

I v Kanadě, USA, Rusku, FInsku nebo Německu mívají dopravní kalamity. Žádný systém nemá a nemůže mít 100% spolehlivost, jakkoliv si to lidé odkojení MacGyverem, Kobrou 11 a Ordinací v růžové zahradě myslí...

0/0
3.12.2014 21:35

M84a94r11t22i77n 15S37m48o95l44k20a 8419354962785

Prostě milimetrová námráza, co se běžně vytvoří obsolutně nevadí, se seškrábe, roztopí, maximálně to krapek zajiskří, ale když ti namrzne centimetr na drátu a centimetr na pantografu, pak už jsi v pr... a stojíš... A protože stojíš a ono dále sere a nic ty dráty nedře, tak se led zvětšuje a zvětšuje... A kdo tohle má čekat či předvídat? O tom, že bi stovky vlaků preventivně táhli deiseli, když jich je k dispozici desítka si možeš nechat leda zdát...

0/0
6.12.2014 14:43
Foto

L87u55d32ě89k 97F28u82x74a 9436580374647

17 hodin? Tak to už by mohlo mít vliv na demografickou křivku...........

+5/0
2.12.2014 21:15

M83a81r10t97i41n 46P46u62c31h39e91r38n83a 9837290799637

Mozna v tom studenym...

0/0
2.12.2014 22:37

F42i26l55i30p 63N22e39s68p78o55r 8128114307667

Vsude se pise o Ceskych Drahach, ale co ostatni dopravci Jancura a spol?

+3/0
2.12.2014 20:55

O62n49d50r53e65j 94F45l77i93d87r 3445560578627

Leo zrusil jeden spoj a nekolik jich melo velky zpozdeni, Regio taky zpozdeni. Ono kdyz maj 10 spoju za den, tak je mensi sance, ze nejakej uvizne, nez CD s nekolika set spoji denne.

+4/0
2.12.2014 23:52
Foto

I92v15a23n 98K13o20p11t41a 5817432291697

Co myslíte? Stoi taky když. Není volna kolej.

0/0
3.12.2014 7:12

M39a61r90t43i60n 11V72a39l87o43s39e62k 7843274637322

Řekl bych, že tahle kalamita je odplata za slavnou kampaň ČD - Auta stojí, vlaky jedou.

+19/−6
2.12.2014 19:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.