Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Olomouc se bude znovu chlubit tupolevem, muzeum získalo Havlův speciál

Před časem z Olomouce zmizel známý letoun značky Tupolev, brzy se ale bude město chlubit jiným - větším a významnějším. Půjde o speciál prvního prezidenta České republiky, který bude od příští sezony největším hitem leteckého muzea. A to doslova.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J24i45ř96í 63P38a55j11k 8433735130817

Letadlo, co bylo v centru u stadionu, prostě stále chybí. Cítím to jako kus vyrvaný z našich životů. U letadla začínala rande, pod letadlem v němém úžasu zíraly mé děti. Pokud by ho muzeum umístilo opět na původní místo (a třeba i s náležitým odkazem na muzeum v Neředíně), udělalo by lidem službu. Jako olomoučák jsem doteď netušil, že tu nějaké muzeum máme a za týden na to zase s klidem zapomenu.

0/0
11.12.2014 11:13

J60a80n 57L20u36k25á24š 7967823473952

Zarazi mne udavany rok vyroby 2000.

Jednak by to na letadlo byla setsakra kratka zivotnost a navic rok 2000 byl rokem, kdy je CSA uz nepouzivaly na normalni lety, tak ze by nekdo koupil pro statni letku tohle ...

0/0
11.12.2014 1:45

T14o71m74á33š 64Ž89i25t31n83ý 6791700481441

Myslím že jsme je tehdy dostali v rámci splátky ruského dluhu. Rusové se rozhodli platit v naturáliích ;-D

Jo jo, je to hodně prehistorický kus železa. Ale když byli schopní vyrábět žigulíky až do r. 2008...

0/0
11.12.2014 8:40

R68a78d15e43k 49S91v38o45b80o67d29a 5666750461857

Letadlo bylo dodáno jako část splátky ruského dluhu a létalo do roku 2008, kdy armáda koupila nové Airbusy (TU-154 nesplňovaly hlukové a emisní normy většiny evropských letišť, ani standrdy NATO a zároveň s nimi byly časté technické problémy). V roce 2008 koupila toto a jedno starší túčko (1997) společně s náhradními díly jedna společnost za 223 milionů s cílem prodat je dál na východ. Kvůli finanční krizi a výše zmíněným normám se tento další prodej nepodařil, neprodejná letadla dodnes stojí na letišti ve Kbelích a současný vlastník platí za jejich "parkovné".

0/0
11.12.2014 10:03

M82a79r98e67k 39Z97á24p23o83t66o17č65n74ý 3931968488206

Dobrá práce! Takové letadlo se neobjeví každý den a muzeum (i Olomouc) to zatraktivní.

+1/0
10.12.2014 16:43

P88e28t73r 54M57i93c39h16a10l 2190314901752

"Stočtyřiapadesátka" se mi vždycky hrozně líbila. A nic na tom nemění fakt, že jde o velmi zastaralé letadlo.

+1/−1
10.12.2014 14:59

L64a35d90i11s17l98a22v 62M81i69k74a 1811669324604

Je pravda, že éro je to na pohled hezký.....

+1/0
10.12.2014 16:03

P72e63t89r 33M72i89c60h75a37l 2640904141442

Jo, přesně o tom jsem psal. To například takový A-319 je hrozně ošklivé letadlo a naopak je kvalitativně daleko před Túčkem.

0/0
10.12.2014 16:08

L42a47d96i16s23l71a14v 35M95i98k22a 1391259594264

Ty Airbusy jsou vůbec dneska takový tlusťoši ))))

0/0
10.12.2014 18:38
Foto

P63e83t30r 83P14r78o40c72h54á39z86k40a 3312866932944

Paráda,škoda,že nebude stát opět někde ve městě.R^

+3/−1
10.12.2014 13:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.