Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Olomouc se bude znovu chlubit tupolevem, muzeum získalo Havlův speciál

Před časem z Olomouce zmizel známý letoun značky Tupolev, brzy se ale bude město chlubit jiným - větším a významnějším. Půjde o speciál prvního prezidenta České republiky, který bude od příští sezony největším hitem leteckého muzea. A to doslova.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J92i53ř71í 70P24a38j32k 8653145710847

Letadlo, co bylo v centru u stadionu, prostě stále chybí. Cítím to jako kus vyrvaný z našich životů. U letadla začínala rande, pod letadlem v němém úžasu zíraly mé děti. Pokud by ho muzeum umístilo opět na původní místo (a třeba i s náležitým odkazem na muzeum v Neředíně), udělalo by lidem službu. Jako olomoučák jsem doteď netušil, že tu nějaké muzeum máme a za týden na to zase s klidem zapomenu.

0/0
11.12.2014 11:13

J72a74n 49L73u41k76á40š 7567573363262

Zarazi mne udavany rok vyroby 2000.

Jednak by to na letadlo byla setsakra kratka zivotnost a navic rok 2000 byl rokem, kdy je CSA uz nepouzivaly na normalni lety, tak ze by nekdo koupil pro statni letku tohle ...

0/0
11.12.2014 1:45

T46o77m40á12š 24Ž36i97t86n38ý 6491310931211

Myslím že jsme je tehdy dostali v rámci splátky ruského dluhu. Rusové se rozhodli platit v naturáliích ;-D

Jo jo, je to hodně prehistorický kus železa. Ale když byli schopní vyrábět žigulíky až do r. 2008...

0/0
11.12.2014 8:40

R21a77d93e67k 45S22v50o23b48o40d40a 5746480751557

Letadlo bylo dodáno jako část splátky ruského dluhu a létalo do roku 2008, kdy armáda koupila nové Airbusy (TU-154 nesplňovaly hlukové a emisní normy většiny evropských letišť, ani standrdy NATO a zároveň s nimi byly časté technické problémy). V roce 2008 koupila toto a jedno starší túčko (1997) společně s náhradními díly jedna společnost za 223 milionů s cílem prodat je dál na východ. Kvůli finanční krizi a výše zmíněným normám se tento další prodej nepodařil, neprodejná letadla dodnes stojí na letišti ve Kbelích a současný vlastník platí za jejich "parkovné".

0/0
11.12.2014 10:03

M83a70r78e57k 85Z84á15p33o45t79o77č54n37ý 3431138958516

Dobrá práce! Takové letadlo se neobjeví každý den a muzeum (i Olomouc) to zatraktivní.

+1/0
10.12.2014 16:43

P47e16t21r 81M22i35c41h61a32l 2910154181452

"Stočtyřiapadesátka" se mi vždycky hrozně líbila. A nic na tom nemění fakt, že jde o velmi zastaralé letadlo.

+1/−1
10.12.2014 14:59

L23a59d73i51s38l87a12v 67M95i51k98a 1761819724604

Je pravda, že éro je to na pohled hezký.....

+1/0
10.12.2014 16:03

P47e31t18r 12M97i65c89h61a83l 2620164921632

Jo, přesně o tom jsem psal. To například takový A-319 je hrozně ošklivé letadlo a naopak je kvalitativně daleko před Túčkem.

0/0
10.12.2014 16:08

L14a61d76i56s88l63a81v 88M46i96k50a 1231479844294

Ty Airbusy jsou vůbec dneska takový tlusťoši ))))

0/0
10.12.2014 18:38
Foto

P81e13t77r 48P60r79o26c17h65á40z61k47a 3832706102344

Paráda,škoda,že nebude stát opět někde ve městě.R^

+3/−1
10.12.2014 13:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.