Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Olomouc se bude znovu chlubit tupolevem, muzeum získalo Havlův speciál

Před časem z Olomouce zmizel známý letoun značky Tupolev, brzy se ale bude město chlubit jiným - větším a významnějším. Půjde o speciál prvního prezidenta České republiky, který bude od příští sezony největším hitem leteckého muzea. A to doslova.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J67i97ř20í 62P72a19j98k 8353355310987

Letadlo, co bylo v centru u stadionu, prostě stále chybí. Cítím to jako kus vyrvaný z našich životů. U letadla začínala rande, pod letadlem v němém úžasu zíraly mé děti. Pokud by ho muzeum umístilo opět na původní místo (a třeba i s náležitým odkazem na muzeum v Neředíně), udělalo by lidem službu. Jako olomoučák jsem doteď netušil, že tu nějaké muzeum máme a za týden na to zase s klidem zapomenu.

0/0
11.12.2014 11:13

J53a91n 41L86u11k80á70š 7337773283762

Zarazi mne udavany rok vyroby 2000.

Jednak by to na letadlo byla setsakra kratka zivotnost a navic rok 2000 byl rokem, kdy je CSA uz nepouzivaly na normalni lety, tak ze by nekdo koupil pro statni letku tohle ...

0/0
11.12.2014 1:45

T81o25m31á61š 93Ž91i92t14n70ý 6811180341151

Myslím že jsme je tehdy dostali v rámci splátky ruského dluhu. Rusové se rozhodli platit v naturáliích ;-D

Jo jo, je to hodně prehistorický kus železa. Ale když byli schopní vyrábět žigulíky až do r. 2008...

0/0
11.12.2014 8:40

R78a76d96e91k 12S58v31o65b84o69d82a 5146740911457

Letadlo bylo dodáno jako část splátky ruského dluhu a létalo do roku 2008, kdy armáda koupila nové Airbusy (TU-154 nesplňovaly hlukové a emisní normy většiny evropských letišť, ani standrdy NATO a zároveň s nimi byly časté technické problémy). V roce 2008 koupila toto a jedno starší túčko (1997) společně s náhradními díly jedna společnost za 223 milionů s cílem prodat je dál na východ. Kvůli finanční krizi a výše zmíněným normám se tento další prodej nepodařil, neprodejná letadla dodnes stojí na letišti ve Kbelích a současný vlastník platí za jejich "parkovné".

0/0
11.12.2014 10:03

M48a16r11e28k 10Z51á75p58o67t80o25č94n63ý 3531228738486

Dobrá práce! Takové letadlo se neobjeví každý den a muzeum (i Olomouc) to zatraktivní.

+1/0
10.12.2014 16:43

P22e63t88r 18M78i22c11h22a42l 2170974201562

"Stočtyřiapadesátka" se mi vždycky hrozně líbila. A nic na tom nemění fakt, že jde o velmi zastaralé letadlo.

+1/−1
10.12.2014 14:59

L68a57d52i86s12l51a80v 65M58i55k21a 1941819954474

Je pravda, že éro je to na pohled hezký.....

+1/0
10.12.2014 16:03

P15e18t91r 45M57i29c24h65a23l 2330464921672

Jo, přesně o tom jsem psal. To například takový A-319 je hrozně ošklivé letadlo a naopak je kvalitativně daleko před Túčkem.

0/0
10.12.2014 16:08

L21a12d40i28s89l20a38v 38M91i21k71a 1551249924114

Ty Airbusy jsou vůbec dneska takový tlusťoši ))))

0/0
10.12.2014 18:38
Foto

P67e17t22r 40P16r92o30c95h58á78z95k90a 3542346152924

Paráda,škoda,že nebude stát opět někde ve městě.R^

+3/−1
10.12.2014 13:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.