Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nákladní vlak smetl na Přerovsku návěstidla, osobní do jednoho narazil

V pondělí večer se v Prosenicích na Přerovsku srazil osobní vlak s návěstidlem. Vyšetřování Drážní inspekce ukázalo, že návěstidlo už bylo poškozené od jiného vlaku. Ten způsobil škodu za 6,5 milionu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J18i83ř79í 68K92o85s38e13k 1674557563325

Viděl jsem co ten náklad napáchal na trati v Přerově opravdu to není jen plechové návěstidlo, doslo k poškození minimálně jednoho důležitého pražce na výhýbce, navěstidel je poškozeno více než jedno, a opravdu se jedná o zrekonstruovanou část trati, s tou hierarchii je to opravdu složitější chápu redaktora že použil zažitého výrazu "dráhy" jde opravdu o více subjektů.

+1/0
16.12.2014 20:05

V30l43a73s35t20i10m82i39l 58F88i43a36l25a 1892571224

Nákladnímu vlaku jedoucí z drátoven Třinec, se uvolnil náklad - klubka drátu o průměru cca 3cm, to zůstalo viset z klanice a postupně se rozmotávalo, cestou strhlo návěstidlo v prosenicích do kterého narazil po cca 30s projíždějící osobní vlak (byla tma,pršelo,viditelnost malá) v té době už nákladní vlak táhl po zemi na levé straně vlaku částečně rozmotané klubko drátu, Na trati do Přerova mu nic nestálo v cestě a jen zametal kolejový svršek, ovšem příjezdem do nově zrekonstruovaného přerova zdemoloval vše co leželo po levici vlaku. Tlumivky kolejových obvodů, rozvodné skříně SPJ, trpasličí návěstidla, návěstidla, infraporty PZS atd. Později se uvolnilo další klubo a až v pravém přerovském přednádraží se dráty zamotaly do výhybkového návěstidla, rozštíply pražec, zdemoloval přestavník, který indikoval rozřez a až tehdy vlak zastavili.

Proto škoda 6,5 milionu, není to jedno plechové návěstidlo, ale nové zabezpečovací zařízení od vjezdu až po zhruba Přerovskou pekárnu.

+2/0
16.12.2014 14:39

M80a74r81e54k 41T64u12r82n85o76v17e80c 7375152830316

"Drahám vznikla škoda 6 milionů korun na vlaku a trati, na nákladu je škoda dalšího půl milionu."

WTF? Tak za prvé tu máme České dráhy. Těm patří některé vlaky. A pak tu máme další společnost, která se jmenuje Správa železniční dopravní cesty. Těm patří koleje. Proč to tedy autor článku napsal takto - jako by ta škoda byla způsobená jednomu subjektu?

+1/−1
16.12.2014 10:29

B37o23h39u53s98l37a25v 60K41r23á60l74í12k 2811560589156

Asi se myslí škoda způsobená všem drahám. Tedy nejen drahám (SŽDC), ale i dopravcům, kteří si na dráhy hrají.

0/0
16.12.2014 11:31

J58a89n 70K24a63r70l72í24č19e97k 5498281479188

A to ten vlak dost možná patřil ještě dalšímu subjektu - dopravci ČD Cargo...

0/0
16.12.2014 13:11
Foto

P47e54t69r 12P88r35o76c37h59á50z76k96a 3612776762554

Proto,že většina lidí to nerozlišuje a bere,že za vše odpovídá ČD.I když jim vysvětlíte jak to v praxi vypadá,stejně to nepochopí.

0/0
16.12.2014 13:19

I27v73a65n 36M35a25r25e98k 6104708792

!!Jestli to nebude tím že vlaky nyní projíždí desítky km. přes liduprázdné stanice a nikdo nemůže na takovou událost upozornit či dokonce vlak zastavit .Takže je sice pravda že zrušením zamestnanců v menších žel.st.jsme ušetřli (netýká se to ale v žádném případě darmošlapů porůznu pozašívaných na různých ředitelstvích a jejich pobočkách) nějaké peníze ale ušetřené finance bohatě pohltí tyto mimořádné události včetně devastovaných stanic  a ohrožení bezpečnosti cestujících . Co chybělo k tomu aby na zdemolovaném návěstidle os.vlak vykolejil a došlo ke zranění cestujících ? To by tu potom bylo žvástů "vševědoucích odborníků" z DI či RBŽD  ! 8-o Rv !!

+3/−1
16.12.2014 10:05

M22a79r46t27i94n 20H12a63v88l40í26k 4490455127353

Drány mají docela dobré počty. Už asi vím, jak si počítají výplaty.

Pár blbejch plechovejch návěštidel a škoda 6 mega.

0/−1
16.12.2014 10:02

J97a21n 90S11a53l93o40m69o80n 4989280241185

No, to většinou nejsou "blbá plechová návěstidla". Většinou jsou to mnohem složitější věci. :-)

+2/0
16.12.2014 10:07
Foto

P78e85t25r 65P95r54o82c11h89á34z29k27a 3462236322594

Jednak škoda je hlavně na železničním svršku a výhybkách.Pak návěstidla nejsou plechová na rozdíl od vaší domácí železnice a na ten vyraz,klterým jste je označil sedí spíše na vás než na ně.

0/0
16.12.2014 13:22

I11v34a29n 34M98a27r14e18k 6984268852

Osobní vrak se "srazil" s návěstidlem ? !A co tak narazil do návěstidla ? ? ?  ;-D Doufám že tento "odborný" výrok či verdikt  jako vždy nevynesl můj "oblíbenec" tiskový mluvčí DI Drápal ? ! ? ! 8-o ;-DR^

+5/−1
16.12.2014 9:54

B80o19h65u27s76l95a92v 83K12r24á60l53í90k 2281330179866

Radím vám, nepouštějte se do žádných úsudků, na to nemáte. Radši se naučte psát nějak normálně interpunkci a mezery - je to hrůza!

0/0
16.12.2014 11:33

S70t82a17n79i18s20l78a73v 98V89l19a60c81h 8170650784671

njn, "srazil se":-/ místo narazil do...

Srazit se znamená pohyb předmětů proti sobě a ne jednoho se stojící překážkou. 

(V ulici Hviezdoslavova se srazily autobusy 75 a 701. "Autobus linky 75 stál v zastávce Vozovna Slatina směrem do Slatiny, když do něj zezadu narazil autobus linky 701 regionálního dopravce BusLine,)

Zdroj:http://zpravy.idnes.cz/ve-slatine-se-srazily-dva-autobusy-dtb-/krimi.aspx?c=A130205_140757_brno-zpravy_eko

S takovou se zde časem dočteme, že se např. srazil strom s autem. ;-D

0/0
16.12.2014 11:42
Foto

P12e91t34r 16P52r31o52c39h29á44z50k80a 3372156742204

Čistě teoreticky mohlo po nárazu uvolněného nákladu nábvěstidlo padat a zrovna v tu chvíli do něj mohl narazit projíždějící osobní vlak.Tedy obě věci byly skutečně v pohybu.:-)

0/0
16.12.2014 13:24

J26a46n 26S19a15l72o98m85o52n 4769160821325

TAk nevím, když my jsme něco vagonovali, tak na té vléčce ještě před opuštěním vagonovacího místa jsme měli rám přesně v profilu trati a pokud do něj něco cinklo, tak se t převagonovávalo :-)

0/0
16.12.2014 9:00

J16i93ř73í 32E26r41b82e79n 1283614636507

Ono se to mohlo uvolnit někde cestou. Stačí jeden mizerný úvaz, na výměnách se to rozhrká do stran a ejhle...

+2/0
16.12.2014 9:46

J87a74n 38S92a70l83o43m50o64n 4709490691615

To jo, to se klidně stát může. Sám jsem zažil takhle na nádraží uvolněný prkno z vagonu a hned jsem to hlásil přednostovi stanice a ten nechal vlak v nejbližší další stanici zastavit a asi to opravili. Jinak právě od toho má přednosta koukat na ten vlak (ale tady se to uvolnilo na druhé straně vagonu než stál přednosta).

0/0
16.12.2014 10:05
Foto

P38e92t47r 63P74r24o68c16h98á38z56k17a 3152876432374

Přednosta stanice nekouká na vlak,obvykle sedí v kanceláři a úřaduje.Koukat by měl výpravčí.:-)

0/0
16.12.2014 13:25

J46a28n 64S54a64l83o33m57o59n 4169310491815

No jo, to je fakt, sem úplně zblblej ze starých filmů. ;-D

0/0
16.12.2014 13:29

K53a68r89e13l 68M92i29š34k43a 2916122122449

Jo, to byly doby :-)

0/0
19.12.2014 13:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.