Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na trať do Koutů vyrazí po elektrifikaci za 393 milionů RegioPantery

Rok 2015 se zapíše do historie soukromé železniční trati mezi Šumperkem a Kouty nad Desnou jako přelomový. Koleje, po kterých zatím mohou jezdit jen motoráky, za 393 milionů korun olemují sloupy trolejového vedení. Lidem díky tomu odpadne přestupování v Šumperku, zrychlí také cestování po trati samotné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M85a48r38t34i68n 11K79u17b52í10k 9847769476163

Když už se to zadrátuje, tak nechápu proč nezadrátují přitom i pouhé 3 kilometry z Petrova do Sobotína (patrně to tam zlikvidují)! A tunel do Polska považuji za naprostou fantasmagorii, kdo zná poměry na železnici  na polské straně, ví o čem píšu. Nakonec to dopadne, že to zadrátují a dál bude jezdit motor viz jiné stávající ele. tratě, kde pod dráty jezdí výhradně motory:Jihlava-H.Cerekev-Veselí n.L., ale i M.Lázně-Cheb-Klášterec n.O. včetně Křižíkovy tratě do Bechyně..Prostě český Kocourkov. A náklady soukromníků tahají běžně pod dráty motorové mašiny.

+1/0
10.2.2015 21:12

P84a13v20e92l 38B59l26a53ž19e74k 6361241336831

http://olomouc.idnes.cz/zeleznici-desna-ceka-elektrizace-za-418-milionu-fo7-/olomouc-prilohy.aspx?c=A130617_1941527_olomouc-zpravy_stk

???

Tak jak teda? :-)

+1/0
25.1.2015 19:30
Foto

J69i39ř73í 40M90a56k69o45ň 5743189174335

Záměr jezdit z Koutů do Zábřehu  několika vlaky za den byl již v /mém/ projektu při obnovování trati v roce 1997. Nakreslil jsem i takový grafikon a spočítal potřebu náležitostí. No, dohoda s ČD tehdy nebyla a i nyní to asi bude problém, protože zůstane otázkou  KDO povede vlaky po tratích SŽDC.Monopol zatím je  u ČD a pro popsaný záměr bude muset naše pružné MD udělat nějaký krok. Tedy pokud bude chtít.

Není pravda, že SŽDC pustí na koleje každého,kdo si zaplatí. To platí u nákladní dopravy. U osobní je to trochu jinak.

Druhou věcí je skutečnost, že zhruba v polovině délky tratě je provozována stejným dopravcem souběžná autobusová doprava a o úseku Petrov - Sobotín se uvažovalo se zrušením.

+1/−1
24.1.2015 13:15

R87a55d41e39k 18J31a16n32a17t35a 9665766374712

Žádný monopol ČD není. Po trati může jezdit kdokoliv, kdo si vlak zaplatí sám, nebo koho si stát, kraj či obec objedná. Je ovšem pravda, že veřejnou správou objednávané vlaky mají přednost, ale o komerční dopravě zde namá smysl uvažovat, to se na takovém venkově prostě nevyplatí, ani kdyby to bylo v Německu.

V případě linky Zábřeh-Šumperk-Kouty se jedná o regionálni vlaky, takže s MD to nemá společného vůbec nic, ministersvo objednává vlaky dálkové. Je na kraji resp. těch obcích, zda vypíšou výběrové řízení, a kdo vyhraje, záleží na tom, jaké nabídky se sejdou.

+4/−1
24.1.2015 15:29

P36e42t38r 63N96e53c76h95a46n23i35c53k85ý 7903456498380

Jen budete potřeba víc jednotek, nebo část bude obsluhovat klasika s Bdt

0/0
24.1.2015 16:07

F12r85a14n70t69i22š79e65k 14L17o11s 2750443722966

Kdo tohle vymyslel tak měl asi v hlavě nasr... hodně lejna přímo z Bruselu. Trať má 19 km a je na ní 13 zastávek, takže průměrná vzdálenost mezi zastávkami je 1,58 km, co tam chcete zvyšovat, vlak více stojí než jede, pak jsou limity na bezpečné brždění a rozjezdy, dále na trati je řada nechráněných přejezdů pro polní cesty, tam je také rychlostní omezení. Trať není vytížená mimo špičky kdy jedou studenti do školy a lidé do práce. Trať není součástí ČD a je problém zakoupit na ni jízdenku pokud nejedete přímo ze Šumperka, takže pokud jedete z Přerova musíte v Šumperku vystoupit a jít si koupit jízdenku do haly nebo si ji  zakoupit s příplatkem ve vlaku. Nevěřím, že ČD budou schopny se domluvit na prodeji jízdenek pro konkurenční trať. Dráty kolem celé tratí budou hyzdit okolí, přibydou náklady na údržbu trolejového vedení, atd...

Dle mého vyhozené peníze, ale co musíme ty peníze z Bruselu nějak vyčerpat!!

+3/−5
24.1.2015 12:43

M13a28t30ě37j 16V21o21n62d56ř91i19č27k13a 4634450258856

Na trati budou jezdit Regiopantery Českých drah, které zde budou patrně opět zajišťovat dopravu, soukromé zůstanou pouze koleje, což není podstatné. Jedna jízdenka např. z Olomouce do Koutů tak určitě nebude problém.

0/0
24.1.2015 13:05

Z67d96e63n89ě32k 11M65i30k58u96l91a 9460755296123

Být více takových tmářů, chodili bychom ještě všude pěšky. Jízdenky ve vlaku se ani nyní neposkytují s nějakým příplatkem. Elektrická verze nejvíce zrychluje provoz rozjezdem a brzděním. Zeptejte se třeba u Vás v Olomouci, jak zrychlily jízdu moderní tramvaje proti starým hrkačkám,atd.

+5/−1
24.1.2015 18:13

J50a38n 49V66a69l18o43u26c89h 6332577788600

By mne zajímalo, kdo za ta čísla, ospravedlňující investici půjde "ke zdi" - 19km za 20 minut na trati, kde se to dá stěží zvládnout při využití max. povolených rychlostí a bez zastávek? Vždyť slibovanou cestovní rychlost nemají ani vlaky PV-OL s poloviční hustotou zastávek a příznivějšími poměry (tedy vyšší povolenou rychlostí), jen o málo rychleji jedou os vlaky PR-OL na koridoru (a s pouhými 3 mezistanicemi, ne 12 jako ve "vizi").

Dále - kdo ty vlaky naplní? Opravdu se zaplní Regiopanter (třívozový, aby kapacitně postačoval i na trati ze Zábřeha dále) tam, kde na většinu spojů stačí sólo 810 (a dvouvozový "zázrak z PARSu" tam jezdí jen proto, že sólo to neumí)? 

No jo, podojíme EU, zkusíme to vyjezdit, abychom po dvou letech zjistili, že je to silně ztrátové a v tichosti tam vrátíme krabičky... Jo, kdyby už bylo rozhodnuto o pokračování tunelem, to by byla jiná...

+5/−1
24.1.2015 10:11

R93a76d11e67k 90J24a18n47a18t16a 9805276634172

Že na trati bude jezdit slušné vozidlo a navíc rychleji, může samo o sobě znamenat významný nárůst počtu cestujících, stačí se podívat, co se stalo na Libereckém kraji, na tratích kde byly nasazeny Stadlery a zkráceny jízdní doby.

Další věc je, že i z poloprázdný vlak může být levnější, než si držet další menší vozidlo s personálem a komplikovat dopravu přestupy. V MHD taky kloubový autobus jede až na konečnou na předměstí, třebaže by v koncovém úsek stačil i minibus.

+4/0
24.1.2015 15:34

H57o24n28z25a 79K71a16r76á73s23e78k 1555761332798

- Jestliže údajnou příčinou nevedení přímých spojů ze Zábřehu až do Koutů je "změna trakce" v Šumperku, pročpak přestaly jezdit přímé vlaky ze Zábřehu až do Koutů dávno před elektrizací trati ze Zábřehu do Šumperka? Že by za to mohly i jiné faktory než jen ty dráty?

- Těch 393 milionů naštěstí není jenom za ty nesmyslné sloupy trolejového vedení, ale i mj. za vcelku užitečnou výhybnu v Loučné nad Desnou.

- Snadnost dojíždění do škol není závislá nad tím, jestli nad kolejí visejí nebo nevisejí dráty.

- Přímé spojení s Olomoucí až ve druhém kroku? Jak to? Už dnes jezdí přímé osobní vlaky z Olomouce až do Šumperka, takže jejich pouhé prodloužení do Koutů (provedené ihned po dokončení elektrizace trati do Koutů) = "v prvním kroku provedené" přímé spojení Olomouce s Kouty! Kde se přihodil zádrhel? Tak jako tak samozřejmě platí, že to přímé spojení je vykoupeno jeho couravostí (ostatně u osobních vlaků nelze čekat nic jiného).

- Hm, ten nesmysl "35 minut cestovní doby dnes, ale 20 minut po elektrizaci" je přepsán i v tomto článku. Asi tzv. novináři přepisují pořád jednu a tu samou tiskovou zprávu, v níž toto stálo? Nápověda: v kolika mezilehlých zastávkách asi tak bude ten "dvacetiminutový" vlak zastavovat? A druhá nápověda: jakou cestovní dobu by již dnes měl eventuální vlakový spoj projíždějící většinu zastávek? Aneb srovnávejme jablka s jablky. A ne s hruškami.

- V roce 2016 ještě "smíšený" provoz s motorovými jednotkami? Ale co to? Jaktože ne elektrický provoz ihned?

- Co mají být ty "možnosti", které mají "dovolit" plně elektrický provoz od roku 2017? V článku toto není vysvětleno.

- Za co se koupí nové RegioPantery? EU-fondy se už na jejich pořízení vydojily a více jich bude těžko... Snad pořídit bez dotace? Počet vozidel bude muset být vyšší než dnes, ať už pojedou přímo do Olomouce nebo jen do Zábřehu (rozpor s tvrzením „K tomu, abychom mohli zavést přímé spoje do Olomouce, ale bude potřeba sehnat ještě další elektrická vozidla"). A pokud se neseženou, tak... (?)

+5/−3
24.1.2015 2:52

F73r66a74n31t15i35š80e94k 34L54o60s 2210643422326

Problém není změna trakce ale ČD odmítají pustit soukromé soupravy na jejich trať

0/−7
24.1.2015 12:44

M68a49t15ě11j 84V12o71n17d76ř16i53č26k12a 4864880458476

Nikdo nebrání Železnici Desná, aby jejich soupravy jezdily mimo "svou trať" a už vůbec ne ČD!!! České dráhy od roku 2003 železniční síť NEVLASTNÍ, tento blud o zlých ČD, které nechtějí pustit soukromé dopravce na své koleje je bohužel poměrně rozšířený, nicméně naprosto nepravdivý! Železniční síť vlastní Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Stačí zaplatit poplatek za vlakovou cestu.

+6/0
24.1.2015 12:59

R83u66d44o48l16f 94V58o80z75ň29á93k 4700298606512

Gratuluji... a ještě aby i ten tunel vyšel..., držím palce..., RV:-)

+3/0
23.1.2015 17:06

J44i51ř54í 38P49r74ů48š76a 7115582965259

Marně přemýšlím jak eletrifikace (elektrizace) trati zvýší traťovou rychlost. Nebude to spíš tak že dojde k rekonstrukci tratě,obnově svršku,zabezpečení přejezdů,zvýšení zabezpečení výhybek popřípadě narovnání oblouků. Čili že ony sloupy a dráty budou jen přidaná hodna.

Uznávám že elektrická jednotka bude mít vyšší dynamiku při rozjezdech a rychleji dosáhne maximální traťové rychlosti,ale to podobnou službu a podstatně levněji nabídne i moderní motorová jednotka.

+6/−2
23.1.2015 15:46

R60o19m78a17n 44V19í23c36e96n97e82c 2629542568302

Žádná rekonstrukce tratě, obnova svršku se neplánuje. A rozhodně už není v plánu jakékoliv narovnání oblouků - není kam. Rozhodující je zmíněná dynamika při rozjezdech, protože vzhledem k tomu, kolik je na této vzdálenosti zastávek je to největší vliv.

+3/0
23.1.2015 18:32

J19a82k77u46b 57M55o12u80č60k42a 1606958716459

Trať samozřejmě není soukromá, ale vlastní ji obce.

O Základní škole zřízené obcí (většina škol v ČR) také neřeknete, že je soukromá.

+5/−2
23.1.2015 15:33

R89o42m89a18n 79V96í70c96e21n58e61c 2159332538462

Železnici vlastní Svazek obcí údolí Desné, který je právnickou osobou. Založena byla zejména kvůli železnici, ale generuje zisk, jako běžná "firma" a rozhoduje se na klasické Valné hromadě. Každá obec ani nemá stejný počet hlasů atd. Srovnávat to ze ZŠ to nejde.

+3/−1
23.1.2015 18:43

H67o90n83z92a 54K38a93r32á21s48e68k 1585381282738

Podle stejné logiky jsou soukromé i ČD, a. s. (tržně se chovající akciovka jako každá jiná?).

+2/−1
24.1.2015 2:53

R82a22d50e90k 17J64a91n54a74t58a 9595226704282

Ta právnická osoba generuje zisk, ale jen díky tomu, že dostává příspěvek od státu na údržbu trati spolu poplatky za užití trati od dopravce (Arriva Morava), kterému ovšem za dopravu platí kraj. Takže s generováním zisku je to zhruba takové, jako u jiných podobných organizací - SŽDC, JHMD či ČD, říká to jen to, že příspěvky z veřejných rozpočtů jim pokryjí náklady plus trošku navíc.

+1/0
24.1.2015 15:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.