Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na trať do Koutů vyrazí po elektrifikaci za 393 milionů RegioPantery

Rok 2015 se zapíše do historie soukromé železniční trati mezi Šumperkem a Kouty nad Desnou jako přelomový. Koleje, po kterých zatím mohou jezdit jen motoráky, za 393 milionů korun olemují sloupy trolejového vedení. Lidem díky tomu odpadne přestupování v Šumperku, zrychlí také cestování po trati samotné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M39a29r73t71i12n 94K48u60b65í66k 9477149266303

Když už se to zadrátuje, tak nechápu proč nezadrátují přitom i pouhé 3 kilometry z Petrova do Sobotína (patrně to tam zlikvidují)! A tunel do Polska považuji za naprostou fantasmagorii, kdo zná poměry na železnici  na polské straně, ví o čem píšu. Nakonec to dopadne, že to zadrátují a dál bude jezdit motor viz jiné stávající ele. tratě, kde pod dráty jezdí výhradně motory:Jihlava-H.Cerekev-Veselí n.L., ale i M.Lázně-Cheb-Klášterec n.O. včetně Křižíkovy tratě do Bechyně..Prostě český Kocourkov. A náklady soukromníků tahají běžně pod dráty motorové mašiny.

10.2.2015 21:12

P57a90v67e97l 43B17l32a14ž98e45k 6731691786951

http://olomouc.idnes.cz/zeleznici-desna-ceka-elektrizace-za-418-milionu-fo7-/olomouc-prilohy.aspx?c=A130617_1941527_olomouc-zpravy_stk

???

Tak jak teda? :-)

25.1.2015 19:30
Foto

J17i97ř43í 94M72a34k19o43ň 5533429914805

Záměr jezdit z Koutů do Zábřehu  několika vlaky za den byl již v /mém/ projektu při obnovování trati v roce 1997. Nakreslil jsem i takový grafikon a spočítal potřebu náležitostí. No, dohoda s ČD tehdy nebyla a i nyní to asi bude problém, protože zůstane otázkou  KDO povede vlaky po tratích SŽDC.Monopol zatím je  u ČD a pro popsaný záměr bude muset naše pružné MD udělat nějaký krok. Tedy pokud bude chtít.

Není pravda, že SŽDC pustí na koleje každého,kdo si zaplatí. To platí u nákladní dopravy. U osobní je to trochu jinak.

Druhou věcí je skutečnost, že zhruba v polovině délky tratě je provozována stejným dopravcem souběžná autobusová doprava a o úseku Petrov - Sobotín se uvažovalo se zrušením.

24.1.2015 13:15

R51a26d36e48k 14J27a42n15a56t97a 9775416204562

Žádný monopol ČD není. Po trati může jezdit kdokoliv, kdo si vlak zaplatí sám, nebo koho si stát, kraj či obec objedná. Je ovšem pravda, že veřejnou správou objednávané vlaky mají přednost, ale o komerční dopravě zde namá smysl uvažovat, to se na takovém venkově prostě nevyplatí, ani kdyby to bylo v Německu.

V případě linky Zábřeh-Šumperk-Kouty se jedná o regionálni vlaky, takže s MD to nemá společného vůbec nic, ministersvo objednává vlaky dálkové. Je na kraji resp. těch obcích, zda vypíšou výběrové řízení, a kdo vyhraje, záleží na tom, jaké nabídky se sejdou.

24.1.2015 15:29

P29e35t29r 37N96e42c26h51a52n67i33c51k40ý 7913206248460

Jen budete potřeba víc jednotek, nebo část bude obsluhovat klasika s Bdt

24.1.2015 16:07

F34r15a61n64t16i77š59e40k 55L36o73s 2490193292126

Kdo tohle vymyslel tak měl asi v hlavě nasr... hodně lejna přímo z Bruselu. Trať má 19 km a je na ní 13 zastávek, takže průměrná vzdálenost mezi zastávkami je 1,58 km, co tam chcete zvyšovat, vlak více stojí než jede, pak jsou limity na bezpečné brždění a rozjezdy, dále na trati je řada nechráněných přejezdů pro polní cesty, tam je také rychlostní omezení. Trať není vytížená mimo špičky kdy jedou studenti do školy a lidé do práce. Trať není součástí ČD a je problém zakoupit na ni jízdenku pokud nejedete přímo ze Šumperka, takže pokud jedete z Přerova musíte v Šumperku vystoupit a jít si koupit jízdenku do haly nebo si ji  zakoupit s příplatkem ve vlaku. Nevěřím, že ČD budou schopny se domluvit na prodeji jízdenek pro konkurenční trať. Dráty kolem celé tratí budou hyzdit okolí, přibydou náklady na údržbu trolejového vedení, atd...

Dle mého vyhozené peníze, ale co musíme ty peníze z Bruselu nějak vyčerpat!!

24.1.2015 12:43

M84a26t15ě83j 24V25o45n59d64ř98i72č68k25a 4624860508946

Na trati budou jezdit Regiopantery Českých drah, které zde budou patrně opět zajišťovat dopravu, soukromé zůstanou pouze koleje, což není podstatné. Jedna jízdenka např. z Olomouce do Koutů tak určitě nebude problém.

24.1.2015 13:05

Z42d60e52n35ě57k 90M23i57k68u95l51a 9150525126433

Být více takových tmářů, chodili bychom ještě všude pěšky. Jízdenky ve vlaku se ani nyní neposkytují s nějakým příplatkem. Elektrická verze nejvíce zrychluje provoz rozjezdem a brzděním. Zeptejte se třeba u Vás v Olomouci, jak zrychlily jízdu moderní tramvaje proti starým hrkačkám,atd.

24.1.2015 18:13

J47a31n 66V24a85l36o98u30c88h 6552967658420

By mne zajímalo, kdo za ta čísla, ospravedlňující investici půjde "ke zdi" - 19km za 20 minut na trati, kde se to dá stěží zvládnout při využití max. povolených rychlostí a bez zastávek? Vždyť slibovanou cestovní rychlost nemají ani vlaky PV-OL s poloviční hustotou zastávek a příznivějšími poměry (tedy vyšší povolenou rychlostí), jen o málo rychleji jedou os vlaky PR-OL na koridoru (a s pouhými 3 mezistanicemi, ne 12 jako ve "vizi").

Dále - kdo ty vlaky naplní? Opravdu se zaplní Regiopanter (třívozový, aby kapacitně postačoval i na trati ze Zábřeha dále) tam, kde na většinu spojů stačí sólo 810 (a dvouvozový "zázrak z PARSu" tam jezdí jen proto, že sólo to neumí)? 

No jo, podojíme EU, zkusíme to vyjezdit, abychom po dvou letech zjistili, že je to silně ztrátové a v tichosti tam vrátíme krabičky... Jo, kdyby už bylo rozhodnuto o pokračování tunelem, to by byla jiná...

24.1.2015 10:11

R77a68d85e77k 16J57a75n76a36t34a 9905356554292

Že na trati bude jezdit slušné vozidlo a navíc rychleji, může samo o sobě znamenat významný nárůst počtu cestujících, stačí se podívat, co se stalo na Libereckém kraji, na tratích kde byly nasazeny Stadlery a zkráceny jízdní doby.

Další věc je, že i z poloprázdný vlak může být levnější, než si držet další menší vozidlo s personálem a komplikovat dopravu přestupy. V MHD taky kloubový autobus jede až na konečnou na předměstí, třebaže by v koncovém úsek stačil i minibus.

24.1.2015 15:34

H92o54n22z96a 38K30a93r94á71s63e67k 1435391632788

- Jestliže údajnou příčinou nevedení přímých spojů ze Zábřehu až do Koutů je "změna trakce" v Šumperku, pročpak přestaly jezdit přímé vlaky ze Zábřehu až do Koutů dávno před elektrizací trati ze Zábřehu do Šumperka? Že by za to mohly i jiné faktory než jen ty dráty?

- Těch 393 milionů naštěstí není jenom za ty nesmyslné sloupy trolejového vedení, ale i mj. za vcelku užitečnou výhybnu v Loučné nad Desnou.

- Snadnost dojíždění do škol není závislá nad tím, jestli nad kolejí visejí nebo nevisejí dráty.

- Přímé spojení s Olomoucí až ve druhém kroku? Jak to? Už dnes jezdí přímé osobní vlaky z Olomouce až do Šumperka, takže jejich pouhé prodloužení do Koutů (provedené ihned po dokončení elektrizace trati do Koutů) = "v prvním kroku provedené" přímé spojení Olomouce s Kouty! Kde se přihodil zádrhel? Tak jako tak samozřejmě platí, že to přímé spojení je vykoupeno jeho couravostí (ostatně u osobních vlaků nelze čekat nic jiného).

- Hm, ten nesmysl "35 minut cestovní doby dnes, ale 20 minut po elektrizaci" je přepsán i v tomto článku. Asi tzv. novináři přepisují pořád jednu a tu samou tiskovou zprávu, v níž toto stálo? Nápověda: v kolika mezilehlých zastávkách asi tak bude ten "dvacetiminutový" vlak zastavovat? A druhá nápověda: jakou cestovní dobu by již dnes měl eventuální vlakový spoj projíždějící většinu zastávek? Aneb srovnávejme jablka s jablky. A ne s hruškami.

- V roce 2016 ještě "smíšený" provoz s motorovými jednotkami? Ale co to? Jaktože ne elektrický provoz ihned?

- Co mají být ty "možnosti", které mají "dovolit" plně elektrický provoz od roku 2017? V článku toto není vysvětleno.

- Za co se koupí nové RegioPantery? EU-fondy se už na jejich pořízení vydojily a více jich bude těžko... Snad pořídit bez dotace? Počet vozidel bude muset být vyšší než dnes, ať už pojedou přímo do Olomouce nebo jen do Zábřehu (rozpor s tvrzením „K tomu, abychom mohli zavést přímé spoje do Olomouce, ale bude potřeba sehnat ještě další elektrická vozidla"). A pokud se neseženou, tak... (?)

24.1.2015 2:52

F60r35a79n48t33i28š81e28k 73L94o84s 2700543392886

Problém není změna trakce ale ČD odmítají pustit soukromé soupravy na jejich trať

24.1.2015 12:44

M93a10t53ě11j 94V10o83n67d13ř87i50č82k95a 4324200728286

Nikdo nebrání Železnici Desná, aby jejich soupravy jezdily mimo "svou trať" a už vůbec ne ČD!!! České dráhy od roku 2003 železniční síť NEVLASTNÍ, tento blud o zlých ČD, které nechtějí pustit soukromé dopravce na své koleje je bohužel poměrně rozšířený, nicméně naprosto nepravdivý! Železniční síť vlastní Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Stačí zaplatit poplatek za vlakovou cestu.

24.1.2015 12:59

R22u96d74o98l21f 86V31o11z21ň35á48k 4120528596482

Gratuluji... a ještě aby i ten tunel vyšel..., držím palce..., RV:-)

23.1.2015 17:06

J64i81ř68í 66P88r37ů68š78a 7755672755609

Marně přemýšlím jak eletrifikace (elektrizace) trati zvýší traťovou rychlost. Nebude to spíš tak že dojde k rekonstrukci tratě,obnově svršku,zabezpečení přejezdů,zvýšení zabezpečení výhybek popřípadě narovnání oblouků. Čili že ony sloupy a dráty budou jen přidaná hodna.

Uznávám že elektrická jednotka bude mít vyšší dynamiku při rozjezdech a rychleji dosáhne maximální traťové rychlosti,ale to podobnou službu a podstatně levněji nabídne i moderní motorová jednotka.

23.1.2015 15:46

R82o44m85a95n 63V31í66c58e57n64e89c 2829232328102

Žádná rekonstrukce tratě, obnova svršku se neplánuje. A rozhodně už není v plánu jakékoliv narovnání oblouků - není kam. Rozhodující je zmíněná dynamika při rozjezdech, protože vzhledem k tomu, kolik je na této vzdálenosti zastávek je to největší vliv.

23.1.2015 18:32

J83a74k45u65b 59M37o11u27č23k62a 1526828896529

Trať samozřejmě není soukromá, ale vlastní ji obce.

O Základní škole zřízené obcí (většina škol v ČR) také neřeknete, že je soukromá.

23.1.2015 15:33

R28o98m41a44n 36V47í65c34e39n84e79c 2849112908102

Železnici vlastní Svazek obcí údolí Desné, který je právnickou osobou. Založena byla zejména kvůli železnici, ale generuje zisk, jako běžná "firma" a rozhoduje se na klasické Valné hromadě. Každá obec ani nemá stejný počet hlasů atd. Srovnávat to ze ZŠ to nejde.

23.1.2015 18:43

H91o85n53z66a 37K84a13r40á11s25e32k 1805271712428

Podle stejné logiky jsou soukromé i ČD, a. s. (tržně se chovající akciovka jako každá jiná?).

24.1.2015 2:53

R20a47d76e15k 38J65a58n48a86t83a 9445586444602

Ta právnická osoba generuje zisk, ale jen díky tomu, že dostává příspěvek od státu na údržbu trati spolu poplatky za užití trati od dopravce (Arriva Morava), kterému ovšem za dopravu platí kraj. Takže s generováním zisku je to zhruba takové, jako u jiných podobných organizací - SŽDC, JHMD či ČD, říká to jen to, že příspěvky z veřejných rozpočtů jim pokryjí náklady plus trošku navíc.

24.1.2015 15:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.