Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na trať do Koutů vyrazí po elektrifikaci za 393 milionů RegioPantery

Rok 2015 se zapíše do historie soukromé železniční trati mezi Šumperkem a Kouty nad Desnou jako přelomový. Koleje, po kterých zatím mohou jezdit jen motoráky, za 393 milionů korun olemují sloupy trolejového vedení. Lidem díky tomu odpadne přestupování v Šumperku, zrychlí také cestování po trati samotné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M50a12r75t56i71n 50K57u38b71í24k 9137229946773

Když už se to zadrátuje, tak nechápu proč nezadrátují přitom i pouhé 3 kilometry z Petrova do Sobotína (patrně to tam zlikvidují)! A tunel do Polska považuji za naprostou fantasmagorii, kdo zná poměry na železnici  na polské straně, ví o čem píšu. Nakonec to dopadne, že to zadrátují a dál bude jezdit motor viz jiné stávající ele. tratě, kde pod dráty jezdí výhradně motory:Jihlava-H.Cerekev-Veselí n.L., ale i M.Lázně-Cheb-Klášterec n.O. včetně Křižíkovy tratě do Bechyně..Prostě český Kocourkov. A náklady soukromníků tahají běžně pod dráty motorové mašiny.

+1/0
10.2.2015 21:12

P38a33v14e28l 54B64l24a86ž32e67k 6201181566771

http://olomouc.idnes.cz/zeleznici-desna-ceka-elektrizace-za-418-milionu-fo7-/olomouc-prilohy.aspx?c=A130617_1941527_olomouc-zpravy_stk

???

Tak jak teda? :-)

+1/0
25.1.2015 19:30
Foto

J76i97ř75í 16M53a40k45o39ň 5863669454245

Záměr jezdit z Koutů do Zábřehu  několika vlaky za den byl již v /mém/ projektu při obnovování trati v roce 1997. Nakreslil jsem i takový grafikon a spočítal potřebu náležitostí. No, dohoda s ČD tehdy nebyla a i nyní to asi bude problém, protože zůstane otázkou  KDO povede vlaky po tratích SŽDC.Monopol zatím je  u ČD a pro popsaný záměr bude muset naše pružné MD udělat nějaký krok. Tedy pokud bude chtít.

Není pravda, že SŽDC pustí na koleje každého,kdo si zaplatí. To platí u nákladní dopravy. U osobní je to trochu jinak.

Druhou věcí je skutečnost, že zhruba v polovině délky tratě je provozována stejným dopravcem souběžná autobusová doprava a o úseku Petrov - Sobotín se uvažovalo se zrušením.

+1/−1
24.1.2015 13:15

R52a88d12e67k 77J74a49n75a74t36a 9295536724562

Žádný monopol ČD není. Po trati může jezdit kdokoliv, kdo si vlak zaplatí sám, nebo koho si stát, kraj či obec objedná. Je ovšem pravda, že veřejnou správou objednávané vlaky mají přednost, ale o komerční dopravě zde namá smysl uvažovat, to se na takovém venkově prostě nevyplatí, ani kdyby to bylo v Německu.

V případě linky Zábřeh-Šumperk-Kouty se jedná o regionálni vlaky, takže s MD to nemá společného vůbec nic, ministersvo objednává vlaky dálkové. Je na kraji resp. těch obcích, zda vypíšou výběrové řízení, a kdo vyhraje, záleží na tom, jaké nabídky se sejdou.

+4/−1
24.1.2015 15:29

P67e63t79r 18N46e63c92h79a61n72i47c96k67ý 7643416988460

Jen budete potřeba víc jednotek, nebo část bude obsluhovat klasika s Bdt

0/0
24.1.2015 16:07

F46r81a39n22t35i83š63e88k 44L68o80s 2120493782326

Kdo tohle vymyslel tak měl asi v hlavě nasr... hodně lejna přímo z Bruselu. Trať má 19 km a je na ní 13 zastávek, takže průměrná vzdálenost mezi zastávkami je 1,58 km, co tam chcete zvyšovat, vlak více stojí než jede, pak jsou limity na bezpečné brždění a rozjezdy, dále na trati je řada nechráněných přejezdů pro polní cesty, tam je také rychlostní omezení. Trať není vytížená mimo špičky kdy jedou studenti do školy a lidé do práce. Trať není součástí ČD a je problém zakoupit na ni jízdenku pokud nejedete přímo ze Šumperka, takže pokud jedete z Přerova musíte v Šumperku vystoupit a jít si koupit jízdenku do haly nebo si ji  zakoupit s příplatkem ve vlaku. Nevěřím, že ČD budou schopny se domluvit na prodeji jízdenek pro konkurenční trať. Dráty kolem celé tratí budou hyzdit okolí, přibydou náklady na údržbu trolejového vedení, atd...

Dle mého vyhozené peníze, ale co musíme ty peníze z Bruselu nějak vyčerpat!!

+3/−5
24.1.2015 12:43

M43a95t71ě81j 59V78o30n81d31ř71i37č39k29a 4804160838436

Na trati budou jezdit Regiopantery Českých drah, které zde budou patrně opět zajišťovat dopravu, soukromé zůstanou pouze koleje, což není podstatné. Jedna jízdenka např. z Olomouce do Koutů tak určitě nebude problém.

0/0
24.1.2015 13:05

Z75d89e82n71ě43k 43M42i78k25u28l11a 9930225766213

Být více takových tmářů, chodili bychom ještě všude pěšky. Jízdenky ve vlaku se ani nyní neposkytují s nějakým příplatkem. Elektrická verze nejvíce zrychluje provoz rozjezdem a brzděním. Zeptejte se třeba u Vás v Olomouci, jak zrychlily jízdu moderní tramvaje proti starým hrkačkám,atd.

+5/−1
24.1.2015 18:13

J92a25n 62V71a92l59o48u66c26h 6982177508960

By mne zajímalo, kdo za ta čísla, ospravedlňující investici půjde "ke zdi" - 19km za 20 minut na trati, kde se to dá stěží zvládnout při využití max. povolených rychlostí a bez zastávek? Vždyť slibovanou cestovní rychlost nemají ani vlaky PV-OL s poloviční hustotou zastávek a příznivějšími poměry (tedy vyšší povolenou rychlostí), jen o málo rychleji jedou os vlaky PR-OL na koridoru (a s pouhými 3 mezistanicemi, ne 12 jako ve "vizi").

Dále - kdo ty vlaky naplní? Opravdu se zaplní Regiopanter (třívozový, aby kapacitně postačoval i na trati ze Zábřeha dále) tam, kde na většinu spojů stačí sólo 810 (a dvouvozový "zázrak z PARSu" tam jezdí jen proto, že sólo to neumí)? 

No jo, podojíme EU, zkusíme to vyjezdit, abychom po dvou letech zjistili, že je to silně ztrátové a v tichosti tam vrátíme krabičky... Jo, kdyby už bylo rozhodnuto o pokračování tunelem, to by byla jiná...

+5/−1
24.1.2015 10:11

R54a44d18e38k 83J46a36n59a95t59a 9105626384132

Že na trati bude jezdit slušné vozidlo a navíc rychleji, může samo o sobě znamenat významný nárůst počtu cestujících, stačí se podívat, co se stalo na Libereckém kraji, na tratích kde byly nasazeny Stadlery a zkráceny jízdní doby.

Další věc je, že i z poloprázdný vlak může být levnější, než si držet další menší vozidlo s personálem a komplikovat dopravu přestupy. V MHD taky kloubový autobus jede až na konečnou na předměstí, třebaže by v koncovém úsek stačil i minibus.

+4/0
24.1.2015 15:34

H44o60n28z86a 18K93a25r45á14s27e44k 1905831362338

- Jestliže údajnou příčinou nevedení přímých spojů ze Zábřehu až do Koutů je "změna trakce" v Šumperku, pročpak přestaly jezdit přímé vlaky ze Zábřehu až do Koutů dávno před elektrizací trati ze Zábřehu do Šumperka? Že by za to mohly i jiné faktory než jen ty dráty?

- Těch 393 milionů naštěstí není jenom za ty nesmyslné sloupy trolejového vedení, ale i mj. za vcelku užitečnou výhybnu v Loučné nad Desnou.

- Snadnost dojíždění do škol není závislá nad tím, jestli nad kolejí visejí nebo nevisejí dráty.

- Přímé spojení s Olomoucí až ve druhém kroku? Jak to? Už dnes jezdí přímé osobní vlaky z Olomouce až do Šumperka, takže jejich pouhé prodloužení do Koutů (provedené ihned po dokončení elektrizace trati do Koutů) = "v prvním kroku provedené" přímé spojení Olomouce s Kouty! Kde se přihodil zádrhel? Tak jako tak samozřejmě platí, že to přímé spojení je vykoupeno jeho couravostí (ostatně u osobních vlaků nelze čekat nic jiného).

- Hm, ten nesmysl "35 minut cestovní doby dnes, ale 20 minut po elektrizaci" je přepsán i v tomto článku. Asi tzv. novináři přepisují pořád jednu a tu samou tiskovou zprávu, v níž toto stálo? Nápověda: v kolika mezilehlých zastávkách asi tak bude ten "dvacetiminutový" vlak zastavovat? A druhá nápověda: jakou cestovní dobu by již dnes měl eventuální vlakový spoj projíždějící většinu zastávek? Aneb srovnávejme jablka s jablky. A ne s hruškami.

- V roce 2016 ještě "smíšený" provoz s motorovými jednotkami? Ale co to? Jaktože ne elektrický provoz ihned?

- Co mají být ty "možnosti", které mají "dovolit" plně elektrický provoz od roku 2017? V článku toto není vysvětleno.

- Za co se koupí nové RegioPantery? EU-fondy se už na jejich pořízení vydojily a více jich bude těžko... Snad pořídit bez dotace? Počet vozidel bude muset být vyšší než dnes, ať už pojedou přímo do Olomouce nebo jen do Zábřehu (rozpor s tvrzením „K tomu, abychom mohli zavést přímé spoje do Olomouce, ale bude potřeba sehnat ještě další elektrická vozidla"). A pokud se neseženou, tak... (?)

+5/−3
24.1.2015 2:52

F65r71a35n92t45i34š80e19k 72L20o75s 2500613962646

Problém není změna trakce ale ČD odmítají pustit soukromé soupravy na jejich trať

0/−7
24.1.2015 12:44

M62a19t64ě56j 14V16o97n21d98ř55i80č18k39a 4894920928616

Nikdo nebrání Železnici Desná, aby jejich soupravy jezdily mimo "svou trať" a už vůbec ne ČD!!! České dráhy od roku 2003 železniční síť NEVLASTNÍ, tento blud o zlých ČD, které nechtějí pustit soukromé dopravce na své koleje je bohužel poměrně rozšířený, nicméně naprosto nepravdivý! Železniční síť vlastní Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Stačí zaplatit poplatek za vlakovou cestu.

+6/0
24.1.2015 12:59

R98u36d39o87l74f 68V92o77z62ň50á54k 4760428536632

Gratuluji... a ještě aby i ten tunel vyšel..., držím palce..., RV:-)

+3/0
23.1.2015 17:06

J47i48ř64í 35P36r37ů32š26a 7675592365479

Marně přemýšlím jak eletrifikace (elektrizace) trati zvýší traťovou rychlost. Nebude to spíš tak že dojde k rekonstrukci tratě,obnově svršku,zabezpečení přejezdů,zvýšení zabezpečení výhybek popřípadě narovnání oblouků. Čili že ony sloupy a dráty budou jen přidaná hodna.

Uznávám že elektrická jednotka bude mít vyšší dynamiku při rozjezdech a rychleji dosáhne maximální traťové rychlosti,ale to podobnou službu a podstatně levněji nabídne i moderní motorová jednotka.

+6/−2
23.1.2015 15:46

R63o26m50a29n 78V27í23c50e34n67e76c 2869492708772

Žádná rekonstrukce tratě, obnova svršku se neplánuje. A rozhodně už není v plánu jakékoliv narovnání oblouků - není kam. Rozhodující je zmíněná dynamika při rozjezdech, protože vzhledem k tomu, kolik je na této vzdálenosti zastávek je to největší vliv.

+3/0
23.1.2015 18:32

J50a64k52u44b 65M11o27u69č90k35a 1676658336769

Trať samozřejmě není soukromá, ale vlastní ji obce.

O Základní škole zřízené obcí (většina škol v ČR) také neřeknete, že je soukromá.

+5/−2
23.1.2015 15:33

R19o71m37a48n 31V38í61c22e31n74e59c 2289132388792

Železnici vlastní Svazek obcí údolí Desné, který je právnickou osobou. Založena byla zejména kvůli železnici, ale generuje zisk, jako běžná "firma" a rozhoduje se na klasické Valné hromadě. Každá obec ani nemá stejný počet hlasů atd. Srovnávat to ze ZŠ to nejde.

+3/−1
23.1.2015 18:43

H71o76n84z64a 59K80a61r24á25s69e46k 1455551592928

Podle stejné logiky jsou soukromé i ČD, a. s. (tržně se chovající akciovka jako každá jiná?).

+2/−1
24.1.2015 2:53

R21a60d89e72k 25J95a48n48a28t42a 9255386434772

Ta právnická osoba generuje zisk, ale jen díky tomu, že dostává příspěvek od státu na údržbu trati spolu poplatky za užití trati od dopravce (Arriva Morava), kterému ovšem za dopravu platí kraj. Takže s generováním zisku je to zhruba takové, jako u jiných podobných organizací - SŽDC, JHMD či ČD, říká to jen to, že příspěvky z veřejných rozpočtů jim pokryjí náklady plus trošku navíc.

+1/0
24.1.2015 15:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.