Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Střela zabila mladíka přímo, ne odrazem. Policie obvinila strážníka

Za zastřelení mladíka v Přerově padlo obvinění z usmrcení z nedbalosti. Čelí mu místní strážník, po jehož zásahu kvůli rušení nočního klidu u baru Lumír zůstal na zemi ležet třiadvacetiletý mladík. Jediný výstřel ho v noci na 10. ledna zasáhl do hlavy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D39a13d29a80k 21P53e61t79r 7171130544638

V dnešních zprávách v 17 hodin na Nově, celé tragedii nasadila policie ČR korunu. Zastřelený mladík poslal proti členu městské policie psa.

+1/0
9.2.2015 18:09

D18a71v27i26d 18Z18a98j22d26á82k 8415712290241

Takze by mel byt minimalne po doby vysetrovani postaven mimo sluzbu.Coz se nedeje,protoze slouzi dal.

+1/−2
9.2.2015 14:13
Foto

P66e35t50r 95P57r64o48c44h50á78z16k45a 3252596932354

Nemohu si pomoc,ale s mého pohledu a s toho,co o tom vím použil strážník městské policie zbraň naprosto nevhodně a dokonce v rozporu s předpisy o použití služební zbraně.Ona ta hlídka od samého začátku postupovala naprosto špatně.Místo aby si vyžádala posilu a hlavně zavolala státní policii snažili se řešit něco na co nebyli dostatečně připraveni a nejspíš ani vyškoleni.Střílet za podmínek kdy nejsem schopný jasně identifikovat cíl,nemám přehled o situaci a hlavně kdy nevím kam poletí střela při průletu cílem a jaké škody může napáchat je nesmmysl.Ke všemu neměli strážníci ani přehled o tom,kdo celou rozepři vyprovokoval,kdo je útočník a kdo je napadený.Konečné rozhodnutí přináleží soudu,který bude mít dostatek informací na rozdíl od nás ostatních.Doufejme,že rozhodne spravedlivě,bez ohledu na to,že obviněným je městský policista.

+10/0
9.2.2015 13:02

P62e31t88r 33Ž27á37k 1517323828553

Souhlas. Chyba byla na obou stranách, ale střílet v té situaci ostrejma bylo úplně blbě.

+3/0
9.2.2015 13:05
Foto

P47e85t45r 40P90r12o97c79h81á42z65k49a 3762146672604

Střelba neměla být žádná.Policie a to ani tam městská nemají ve zbrani jinou munici než ostrou.:-)

+1/0
9.2.2015 13:18
Foto

D17a77v80i66d 38M91a75t11ě32j46ů 2455652917778

Jeste si nekdo mysli, ze by meli byt straznici, po tom vsem, co predvadeji, ozbrojeni? Nebo jinak - maji vubec existovat? Nemeli by jejich praci, tak jako driv, delat opravdovi policiste, a tento spolek prudicu a spolecnosti nebezpecnych lidi uplne rozpustit?

+8/−4
9.2.2015 12:54

P11e32t67r 16Ž41á64k 1877133918693

Měli by být ozbrojeni. Když může být při splnění patřičných podmínek ozbrojen běžný občan, nevidím jediný důvod, proč by nemohl být při splnění stejných podmínek ozbrojen strážník. Existovat určitě mají, jen by to chtělo revizi jejich pravomocí a lepší specifikaci činnosti - úkolem strážníků je hlídat, jestli pejskaři sbírají ho*na, jestli se na ulicích neválí ožralí pankáči a jestli někdo neparkuje na chodníku. Ne se v mnoha ohledech snažit suplovat činnost státní policie.

+2/−1
9.2.2015 12:58
Foto

D15a33v57i95d 55M80a88t32ě82j49ů 2335822717758

Vami vyjmenovane ukoly strazniku nemusi resit vubec zadna "autorita", s tim si poradi spolecnost sama, v extremnich pripadech na to mame Policii CR. Takze jste vlastne potvrdil, ze mestaci potreba vubec nejsou ;-)

+2/−1
9.2.2015 13:09

P77e66t29r 16Ž47á25k 1117743428453

Nesouhlasím, státní policie tu fakt není od toho, aby řešila, že na nádražní lavičce spí bezdomovec nebo po dětském hřišti pobíhá nepřivázanej čokl.

+2/−2
9.2.2015 13:11
Foto

D75a73v71i75d 80M98a54t74ě23j92ů 2635462327708

A jak pisu ja, tyhle veci nemusi resit mestak, ale sama spolecnost (kde je problem se spicim bezdomovcem, kdyz do nikoho nevandruje?), nebo PCR (ohrozuje-li deti na hristi pes, musi ho PCR zpacifikovat). Existenci MP tyto pripady rozhodne nepodporuji.

+2/−1
9.2.2015 13:22

T76o74m50á89š 84S12k54á27l82a 6448327

stejně jako nepotřebujeme městské služby, protože si každý svou popelnici může na smeťák odvést sám. Od toho je město a jeho pracovníci, aby se o "veřejné věci" starali za nás. Já s tím problém nemám. Stejně tak se strážníkama. Kdyby jejich problémy řešila PČR, tak co myslíte že se změní? Budou to ti samí lidé, jen na jiné (podstatně dražší) pásce. 

Podle mě jich většina odvádí dobrou práci. Samozřejmě, že to jsou jen lidi. Poslouchají svoje nadřízené, budou dělat i nesmyslnou práci, kterou mají přidělenou a když se dostanou do situace, kterou řeší poprvé v životě, tak budou dělat chyby. Jsem rád, že vy ne. Ale já s nimi problém nemám. Vždycky se dá domluvit.

+2/−2
9.2.2015 15:52
Foto

P69e87t20r 45P72r63o66c18h55á30z22k44a 3232586202734

Není důvod aby byli ozbrojeni.K výkonu jejich služby to rozhodně není třeba.Měl by stačit maximálně obušek,nebo tomfa a pepřák či paralyzér.Víc rozhodně nepotřebují.Jejich činnost by měla být opravdu v tom rozsahu o kterém píšete a ne ve snaze vyrovnat se státní policii.Zrušením by se jen ušetřilo a ibnvestováním ušetřených prostředků do státní policie by se zvětšila i bezpečnost občanů.

+1/0
9.2.2015 13:34

T51o82m26á11š 64S73k65á69l25a 6548347

no oni moc nesuplují. Ono jde o to, že mnohé trestné činy začínají jako drobná rozepře. Měšťáci dělají to co obvoďáci. Řeší prkotiny a evidenci a vážnější případy posílají na specialisty.

0/0
9.2.2015 15:46
Foto

P98e90t54r 89P70r27o57c97h63á31z14k34a 3812276732684

Naprosto svámi souhlasím.Původní určení Městské policie bylo jiné než to současné.Měli chodit po ulicích a dbát na pořádek.Občan měl znát svého stráížníka a měl k němu mít důvěru.Bohužel s odstupem času se s nich stali výběrčí pokut prohánějící se ulicemi v autech a rozhodně nebudící důvěru a úctu.Navíc podmínky pro přijetí k této složce jsou hodně měkké a jejich práva,co se týká použití služební zbraně jen o málo větší než jaká má běžný občan.Zrušením této složky a investicí ušetřených prostředků do policie státní by se ušetřilo a zvedla se i kvalita ochrany občana.

+2/0
9.2.2015 13:31

T13o67m29á30š 76S49k88á94l16a 6188927

jenže státních byste za ty peníze měl mnohem méně. Navíc městská se snad zodpovídá místu, ne centrální správě. Není od dodržování trestního zákoníku, ale od prosazování městské vyhlášky. Co se týče zbraně jsou na tom velmi podobně jako každý jiný občan, s trochu přísnějšími podmínkami, takže proč ne? Navíc měšťáci zbraně mít nemusí, je to na rozhodnutí města jako zaměstnavatele. Stejné jako mít ochranku beze zbraní. 

Popravdě je to stejná otázka, jako proč mít vůbec obvoďáky, když stejně nic neodoperují ani ničemu důkladně nerozumí. Stejně je máme.

0/0
9.2.2015 15:59
Foto

P48e53t86r 55P71r16o92c50h63á31z31k31a 3892326872924

Proč by za ty peníze mělo být méně státních?Dneska má městská policie často lepší vybavení,nebo stejné jako státní.

0/0
9.2.2015 20:38

J26a53k28u93b 95M39o90u48č95k56a 1506658796709

Střílel úmyslně, ale jistě nebylo jeho úmyslem toho kluka zabít. Tím ho nechci nějak obhajovat, osobně se mi to taktéž vůbec nelíbí.

0/0
9.2.2015 12:53

P77e50t80r 31Ž50á88k 1707823608463

Také tomu odpovídá právní kvalifikace, takže až potud je vše nečekaně v pořádku.

+2/0
9.2.2015 13:05

Z36d54e66n74ě61k 14T96r97u54t59n66o17v23s91k49ý 7303583896250

A zase titulek jinĂ˝ neĹľ obsah textu...

0/0
9.2.2015 12:48

Z80d67e95n93ě22k 65T51r60u22t81n16o70v74s63k57ý 7213453926630

A zase titulek jiný než obsah textu...

0/0
9.2.2015 12:48

J93i39ř80í 88K61o81d71ý32d89e24k 7230360966313

Tady se zase vynášejí fatální soudy... Verze přítelkyně zastřeleného je dost odlišná. Počkal bych si na soud.

0/0
9.2.2015 12:43
Foto

P61a11v55e21l 73P98o77d67e91š41v56a 5939477849

Tak ji dostal na přímo, to jsem si myslel. Samozřejmě polici neudělala žádnou chybu, jako vždy, že?

+1/−2
9.2.2015 12:42

R11e52n26é 84H71o47l54á31n26e73k 3667223331146

Pokud by si polopolicajt nehrál na Ramba a nasahal na pistoli, se kterou neumí zacházet, byl by klid také.

0/0
9.2.2015 12:43

R68e87n89é 90H91o56l48á65n35e58k 3437463521296

Pardon, toto byla reakce na příspěvek p. Poláčka.

0/0
9.2.2015 12:43

P39e13t31r 68Ž50á25k 1377523388223

Klid by nebyl, ale nebyl by ani žádnej mrtvej. Jak už jsem psal níže, chyba na obou stranách.

0/0
9.2.2015 12:53

P83e80t45r 89Ž63á11k 1887563358213

Na základě toho, že je strážník obviněn z trestného činu usuzujete, že policie neudělala žádnou chybu? Zajímavá to logika.

0/0
9.2.2015 12:52
Foto

P54a67v37e87l 15P57o92d19e94š76v29a 5459877219

Já si nemyslím, že policie neudělala žádnou chybu, ale jsem si jistý, že to budou tvrdit.

0/0
9.2.2015 12:57

P84e73t53r 37Ž19á11k 1447273728613

Kdo jsou oni? Jsou to ti samí, kteří strážníka obvinili z tč, nebo nějací jiní? ;-D

+2/0
9.2.2015 12:59

R47o62m43a63n 84P89o68l78á45č62e72k 5146919755

A zase jsme u podstaty.. Kdyby nedělali bordel, mohl být klid...

+2/−2
9.2.2015 12:35

J11i23ř36í 31K94o45d13ý88d13e25k 7530740886143

údajně byl ten mladý pár napaden větší skupinou lidí při odchodu z restaurace.

+1/0
9.2.2015 12:44
Foto

J81i82ř45í 66B92i69l42í94k 4555552602234

"Teprve poté se pak projektil měl odrazit od asfaltu či jiné tvrdé překážky. "

 A strážník střílel z pětimetrového výskoku. Překvapte mě.

0/−1
9.2.2015 12:34

P44e55t29r 41Ž48á20k 1797333278353

Podle všeho střílel směrem do země na psa, jenže zastřelený se k němu zrovna sklonil.

0/0
9.2.2015 12:50

B14o45h39u52m27i40l 74T80r73o25c13h55t58a 2896316183404

Stačí, když tu nad klávesnicí někdo svačí, tak jako Vy p, Jiří Bilíku a Máme vymalováno a vše je z Vaší strany napsáno a již nelze co dodat !!  ;-)8-o!!

0/0
11.2.2015 22:05

P44e29t65r 88Ž98á88k 1577373898803

Bohužel chyba na obou stranách. Týpek jde chlastat, účastní se všeobecného bordelu, nepochopitelně má s sebou čokla a ještě ho nechá volně pobíhat. Strážník pak v takhle blbej a nepřehlednej situaci střílí ostrejma. Klasická série lidskejch chyb, který dohromady a v kombinaci s blbou náhodou vedou k obrovskýmu průšvihu.

+3/−5
9.2.2015 12:31
Foto

P97e55t57r 64P72r11o59c27h40á59z65k95a 3652126382304

Problém je v tom,že "týpek" byl napadený a bránil sebe a psa.Pak se do toho namontovala městkská policie a aniž by věděla o co jde začala dělat ramena.To ona celou věc ještě více vyostřila a nakonec jeden s nich ač neměl o situaci přehled použil zbraň.Žádná policie a tedy ani ta městská nemá ve zbrani jiné než ostré náboje.Navíc městský strážník je dost limitován v použití služební zbraně.Jeho práva nejsou o moc rozdílná než práva kteréhokoliv jiného držitele zbraně.Ke střelbě neměl důvod.Nedokázal vyhodnotit,co střelbou způsobí,nevěděl kam bude projektil směřovat při průstřelu,nebo odrazu.Byla tma,zhoršené podnmínky a nepřehledná situace.Střílel na psa,který nikoho nenapadal jen byl ve stresu a zmateně pobíhal.Střílel v době kdy byl majitel ke svému psu ohnutý a snažil se ho chránit.Žádný rozumný člověk by v takové situaci zbraň nepoužil.Bohužel se stalo a zemřel mladý nevinný člověk a život si zkazil i strážník.Je věcí soudu aby sparvedlivě rozhodnul a hlavně aby došlo i k systémové změně a přehodnocení pravidel.Tedy zvláště toho zda je opravdu nutné aby městský strážník měl opravdu zbraň.Případně má li městská policie v této podobě vůbec smysl.

+4/−1
9.2.2015 13:42

V47a62c80l14a37v 92M60e89d11e19k 5931982835795

omylem někoho střelit do hlavy .... hmm, že tohle bude u soudu tvrdit obhájce by mě nepřekvapilo, ale že to bude už v obvinění jen dokazuje, že není měřeno stejným metrem.

+6/0
9.2.2015 11:43

J50a52n 37P82r47o90v91a26z57n96í93k 6278304570231

Takže vy si myslíte, že ho jen tak zastřelil, pro zábavu?

+8/0
9.2.2015 12:02

P13e69t10r 91T43l85o28u17k51a28l 7264515302705

Otázka to sice není na mě, ale jak se dá trefit někdo do hlavy když míříš na psa? Pokud teda zrovna neklečí apod.

0/0
9.2.2015 12:08

J21a21r58o18s46l60a80v 26F24r59a10n46t10i70š87e86k 79B94r65ü72m80m60e80r 1941246793570

Tak, jak to vypadá dle dostupných informací, tak právě po tom psovi střílel, když si jej páníček chytil.

0/0
9.2.2015 12:13

P19e50t63r 39T48l72o10u15k76a33l 7154185982145

Aha, tak to by potom dávalo smysl. Díky.

0/0
9.2.2015 12:18

P66e19t28r 75M28a36r27e69č51e57k 1383631509748

No to je mi střelec :-) míří na psa. Zabije člověka a ještě si prokopne koleno.

+4/−7
9.2.2015 11:29

F55r47a76n56t64i64š66e46k 66E50l59i82á69š 6317243865736

Zabil agresívního opilce. Možná člověka?

+1/−9
9.2.2015 12:02

J28a41r66o71s60l76a38v 15F60r80a89n23t45i69š96e25k 71B50r36ü57m59m69e32r 1561116533610

Moc jste se netrefil.

+1/0
9.2.2015 12:14

P39a61v85e67l 86P80e36l23c 2769753565

Zabil napadeného, agresorum se nic nestalo.

+2/0
9.2.2015 13:10

V23l80a15s95t87i35m61i84l 84F60i45a46l10a 1332981254

Nam na vojne rikali ze kulky maji leda psi. Ze strelne zbrane litaji strely anebo projektily nikoliv kulky

+17/0
9.2.2015 10:45

D32a90n83i17e11l 38K29r36o60n98e51r 7374374766817

tak to ja budu asi taky pes

+5/0
9.2.2015 11:36

L25u88k57a73s 59A10d45a88m27s60k23ý 8277989530760

Stanley Kubrick měl v jednom filmu pořekadlo: "puškou se střílí, ptákem se míří," nebo to bylo obráceně? To je jedno, čím mířil strážník se asi nedovíme.

0/0
9.2.2015 11:51

M35i32r49a 80J12a24n61č53a 7644387722131

This is my weapon, this is my gun. this is for fight and this is for fun. Byl popěvek v kasárnách, kdy odvedenci střidavě zvedali pušku a svoje nádobí. Film Full metal jacket, do češtiny název nesmyslně přeložený jako Olověná vesta.

Ale máte recht, že od té doby, co projektil není kulatý, je nesmysl tomu říkat "kulka".

0/0
9.2.2015 12:27

F66r68a98n10t85i43š32e18k 68E27l18i19á66š 6587403825706

Na vojně velí spousta duševně omezených lidí, kteří mají jen nepatrnou slovní zásobu

0/−2
9.2.2015 12:03

J21a21r67o23s42l98a96v 60L11e54b42e44d85a 3436219167450

Z nedbalosti? To je vražda, vždyť vystřelil úmyslně!

(Tohle je jen ukázka myšlení některých jedinců, když jde o dopravní nehodu...)

+6/−23
9.2.2015 10:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.