Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlostí 160 km/h pojedou i vlaky v regionu. Na trati Uničov - Olomouc

Železniční síť v Olomouckém kraji si může za několik let připsat unikátní prvenství. Jako první v zemi by totiž měla mít mezi Olomoucí a Uničovem regionální trať, po níž budou moci vlaky uhánět rychlostí až 160 kilometrů za hodinu. Zrychlí ji modernizace za miliardy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M18a65r70t26i50n 50S31m43o43l14k57a 8839844882765

A teď ještě tu o Červený Karkulce ;-)

0/−1
24.3.2015 19:50

D62a34d87a54k 98P88e70t45r 7871340914468

Pojede z Olomouce do Uničova a mine ve sto šedesáti Šternberk? Vážně ještě Budulínkovi.

+1/0
25.3.2015 17:57

M59a78r81t12i75n 17S19m12o75l72k72a 8869534642275

Koukám pan Karásek nemá rád pohádky :-D, nebo si nevšim jak se tady stavý... v roce 0 se řekne, že do 2 let bude věc postavena, za 15 let po 5 zrušených výběrových řízeních a 3 soudech se slibuje, že do 5 let se začne stavět...  To je snad známé, ne? Takže opravdu, teď ještě tu o Karkolce a aj o Budulínkovi... BTW a co takhle přestat stavět ty tratě na 160km a začít (60 let poté co to postavili u sousedů) stavět tratě na 300? Ať k nám može to Zemanovo TGV :-P.

0/0
25.3.2015 23:21

H86o41n47z92a 33K53a97r22á24s74e93k 1535581582478

"Současná cestovní doba mezi Olomoucí a Uničovem je 42 minut. Nově tuto vzdálenost urazí spěšný vlak za 17 minut a osobní za 32 minut."

... aneb zase srovnáváme dnešní Os s budoucími Sp. Už dnes by klidně mohly jezdit co hodinu přímé Sp vlaky s jízdní dobou 27 minut. Tedy úspora oproti dnešku 10 minut, ne zdánlivých 25 minut.

"Železniční spojení Olomouce s Uničovem patří nyní mezi tři nejvytíženější neelektrizované tratě v České republice. Denně se po ní přepraví jen v úseku před Olomoucí takřka čtyři tisíce cestujících, celkem jde pak na trase Šumperk – Olomouc o více než sedm tisíc lidí,“ shrnul Tomík."

P. Tomík je koukám expert na slovo vzatý. Viz jeho nedávná slova o tom, jak nebude potřeba nových Panterů na trať do Koutů nad Desnou, protože se využije jejich dosavadního prostoje v Šumperku (což je lež jako věž). Které že dvě neelektrizované tratě jsou vytíženější? Odhadoval bych totiž, že vytíženějších neelektrizovaných bude o dost více (070, 120, 240, 323, 340...).

"Stejně často by ale měly jezdit spěšné spoje, které budou na trase zastavovat pouze ve Šternberku, z Uničova dál už ovšem budou pokračovat jako osobní. Výsledkem má být možnost cestovat z nebo do krajského města každé půl hodiny."

To by mohly jezdit už teď, ale psssst, o tom se nesmí mluvit, jinak by se ukázalo, že skoro to samé, co má být umožněno vyjezdit až tou miliardovou investicí, lze vyjezdit již dnes.

"Jízda po celé trase z Olomouce do Šumperka má místo současné zhruba hodiny a půl trvat jen 52 minut."

A není to jedno kolik, když přes Zábřeh se to dá zvládnout za 38 minut (pokud se odstraní prostoj v Zábřehu, což se bude muset stejně udělat, protože jinak se nedosáhne hodinové cestovní doby z Koutů nad Desnou do Olomouce, čímž se příslušní potentáti chlubili při projektu drátizace trati do Koutů)? Tzn. z Olomouce do Šumperka se stejně bude jezdit přes Zábřeh. A je to tak logické.

+1/−1
24.3.2015 12:25

D45a76d21a13k 10P75e84t50r 7511520944938

Čtyři tisíce cestujících? Snad za týden a ne za den. Není Chronotechna, Stavokonstrukce, Delta, UP závody, Stavební podnik, Lesní závod a další, to byl dav  dělného lidu a úředníků prchajících do práce, A co Unex, kolik měl zaměstnanců? Jo bejvávoalo plné nádraží a narvané vlaky.

+1/0
25.3.2015 18:04

M41a20r25t82i22n 27M96i20š36o 3952424657419

No...jsem Šternberák a taky mi to přijde jako zbytečné...jen mezi Olomoucí a Šternem (cca 18 km) jsou 3 zastávky, kde staví krom rychlíků každý vlak. Je pravda že rychlíkům na trase Olomouc-Šumperk to pomůže, ostatním vlakům v podstatě vůbec. Ale je dobře že se modernizuje. Jen škoda že tak draze...

+1/0
24.3.2015 11:26

V86á12c27l98a21v 19M79y77š47k68a 9606575445556

Větší nesmysl už jsem opravdu dlouho nečetl. Osobní vlak z Olomouce do Uničova bude o celých 10 minut rychlejší a bude to stát jen 5 mld. Skvělá ekonomika, to mohl vymyslet pouze někdo kdo sám poctivou prací nevydělal ani korunu.

+4/−3
24.3.2015 9:28

P68e40t64r 77V93e32s54e95l84ý 2519618643646

Rozhořčená dělnická třído, umíš si vybrat jen to co se ti hodí. Jdi se bodnout, v podstatě tam budou stačit dostavníky.

0/−5
24.3.2015 9:45

H56o58n53z25a 84K64a66r77á84s31e92k 1785631372428

Nene, srovnává správné údaje. Os vlaky 42 min. vs. 32 min.; Sp vlaky 27 min. vs. 17 min. (to, že v tom manipulativním článku nebyli schopni těch 27 minut jako údaj platný pro stávající nebo "již dnes zaveditelné" Sp vlaky uvést, na realitě nic nemění).

+1/0
24.3.2015 12:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.