Diskuze

Rychlostí 160 km/h pojedou i vlaky v regionu. Na trati Uničov - Olomouc

Železniční síť v Olomouckém kraji si může za několik let připsat unikátní prvenství. Jako první v zemi by totiž měla mít mezi Olomoucí a Uničovem regionální trať, po níž budou moci vlaky uhánět rychlostí až 160 kilometrů za hodinu. Zrychlí ji modernizace za miliardy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A teď ještě tu o Červený Karkulce ;-)

0 1
možnosti

D70a96d63a59k 26P59e43t59r

25. 3. 2015 17:57

Pojede z Olomouce do Uničova a mine ve sto šedesáti Šternberk? Vážně ještě Budulínkovi.

1 0
možnosti

"Současná cestovní doba mezi Olomoucí a Uničovem je 42 minut. Nově tuto vzdálenost urazí spěšný vlak za 17 minut a osobní za 32 minut."

... aneb zase srovnáváme dnešní Os s budoucími Sp. Už dnes by klidně mohly jezdit co hodinu přímé Sp vlaky s jízdní dobou 27 minut. Tedy úspora oproti dnešku 10 minut, ne zdánlivých 25 minut.

"Železniční spojení Olomouce s Uničovem patří nyní mezi tři nejvytíženější neelektrizované tratě v České republice. Denně se po ní přepraví jen v úseku před Olomoucí takřka čtyři tisíce cestujících, celkem jde pak na trase Šumperk – Olomouc o více než sedm tisíc lidí,“ shrnul Tomík."

P. Tomík je koukám expert na slovo vzatý. Viz jeho nedávná slova o tom, jak nebude potřeba nových Panterů na trať do Koutů nad Desnou, protože se využije jejich dosavadního prostoje v Šumperku (což je lež jako věž). Které že dvě neelektrizované tratě jsou vytíženější? Odhadoval bych totiž, že vytíženějších neelektrizovaných bude o dost více (070, 120, 240, 323, 340...).

"Stejně často by ale měly jezdit spěšné spoje, které budou na trase zastavovat pouze ve Šternberku, z Uničova dál už ovšem budou pokračovat jako osobní. Výsledkem má být možnost cestovat z nebo do krajského města každé půl hodiny."

To by mohly jezdit už teď, ale psssst, o tom se nesmí mluvit, jinak by se ukázalo, že skoro to samé, co má být umožněno vyjezdit až tou miliardovou investicí, lze vyjezdit již dnes.

"Jízda po celé trase z Olomouce do Šumperka má místo současné zhruba hodiny a půl trvat jen 52 minut."

A není to jedno kolik, když přes Zábřeh se to dá zvládnout za 38 minut (pokud se odstraní prostoj v Zábřehu, což se bude muset stejně udělat, protože jinak se nedosáhne hodinové cestovní doby z Koutů nad Desnou do Olomouce, čímž se příslušní potentáti chlubili při projektu drátizace trati do Koutů)? Tzn. z Olomouce do Šumperka se stejně bude jezdit přes Zábřeh. A je to tak logické.

1 1
možnosti

D25a71d52a34k 92P92e78t89r

25. 3. 2015 18:04

Čtyři tisíce cestujících? Snad za týden a ne za den. Není Chronotechna, Stavokonstrukce, Delta, UP závody, Stavební podnik, Lesní závod a další, to byl dav  dělného lidu a úředníků prchajících do práce, A co Unex, kolik měl zaměstnanců? Jo bejvávoalo plné nádraží a narvané vlaky.

1 0
možnosti

M10a25r92t51i79n 28M91i65š57o

24. 3. 2015 11:26

No...jsem Šternberák a taky mi to přijde jako zbytečné...jen mezi Olomoucí a Šternem (cca 18 km) jsou 3 zastávky, kde staví krom rychlíků každý vlak. Je pravda že rychlíkům na trase Olomouc-Šumperk to pomůže, ostatním vlakům v podstatě vůbec. Ale je dobře že se modernizuje. Jen škoda že tak draze...

1 0
možnosti

Větší nesmysl už jsem opravdu dlouho nečetl. Osobní vlak z Olomouce do Uničova bude o celých 10 minut rychlejší a bude to stát jen 5 mld. Skvělá ekonomika, to mohl vymyslet pouze někdo kdo sám poctivou prací nevydělal ani korunu.

4 3
možnosti

Rozhořčená dělnická třído, umíš si vybrat jen to co se ti hodí. Jdi se bodnout, v podstatě tam budou stačit dostavníky.

0 5
možnosti