- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A teď ještě tu o Červený Karkulce ;-)
Pojede z Olomouce do Uničova a mine ve sto šedesáti Šternberk? Vážně ještě Budulínkovi.
"Současná cestovní doba mezi Olomoucí a Uničovem je 42 minut. Nově tuto vzdálenost urazí spěšný vlak za 17 minut a osobní za 32 minut."
... aneb zase srovnáváme dnešní Os s budoucími Sp. Už dnes by klidně mohly jezdit co hodinu přímé Sp vlaky s jízdní dobou 27 minut. Tedy úspora oproti dnešku 10 minut, ne zdánlivých 25 minut.
"Železniční spojení Olomouce s Uničovem patří nyní mezi tři nejvytíženější neelektrizované tratě v České republice. Denně se po ní přepraví jen v úseku před Olomoucí takřka čtyři tisíce cestujících, celkem jde pak na trase Šumperk – Olomouc o více než sedm tisíc lidí,“ shrnul Tomík."
P. Tomík je koukám expert na slovo vzatý. Viz jeho nedávná slova o tom, jak nebude potřeba nových Panterů na trať do Koutů nad Desnou, protože se využije jejich dosavadního prostoje v Šumperku (což je lež jako věž). Které že dvě neelektrizované tratě jsou vytíženější? Odhadoval bych totiž, že vytíženějších neelektrizovaných bude o dost více (070, 120, 240, 323, 340...).
"Stejně často by ale měly jezdit spěšné spoje, které budou na trase zastavovat pouze ve Šternberku, z Uničova dál už ovšem budou pokračovat jako osobní. Výsledkem má být možnost cestovat z nebo do krajského města každé půl hodiny."
To by mohly jezdit už teď, ale psssst, o tom se nesmí mluvit, jinak by se ukázalo, že skoro to samé, co má být umožněno vyjezdit až tou miliardovou investicí, lze vyjezdit již dnes.
"Jízda po celé trase z Olomouce do Šumperka má místo současné zhruba hodiny a půl trvat jen 52 minut."
A není to jedno kolik, když přes Zábřeh se to dá zvládnout za 38 minut (pokud se odstraní prostoj v Zábřehu, což se bude muset stejně udělat, protože jinak se nedosáhne hodinové cestovní doby z Koutů nad Desnou do Olomouce, čímž se příslušní potentáti chlubili při projektu drátizace trati do Koutů)? Tzn. z Olomouce do Šumperka se stejně bude jezdit přes Zábřeh. A je to tak logické.
Čtyři tisíce cestujících? Snad za týden a ne za den. Není Chronotechna, Stavokonstrukce, Delta, UP závody, Stavební podnik, Lesní závod a další, to byl dav dělného lidu a úředníků prchajících do práce, A co Unex, kolik měl zaměstnanců? Jo bejvávoalo plné nádraží a narvané vlaky.
No...jsem Šternberák a taky mi to přijde jako zbytečné...jen mezi Olomoucí a Šternem (cca 18 km) jsou 3 zastávky, kde staví krom rychlíků každý vlak. Je pravda že rychlíkům na trase Olomouc-Šumperk to pomůže, ostatním vlakům v podstatě vůbec. Ale je dobře že se modernizuje. Jen škoda že tak draze...
Větší nesmysl už jsem opravdu dlouho nečetl. Osobní vlak z Olomouce do Uničova bude o celých 10 minut rychlejší a bude to stát jen 5 mld. Skvělá ekonomika, to mohl vymyslet pouze někdo kdo sám poctivou prací nevydělal ani korunu.
Rozhořčená dělnická třído, umíš si vybrat jen to co se ti hodí. Jdi se bodnout, v podstatě tam budou stačit dostavníky.