- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Na úvodním obrázku to nevypadá na velký pořet ve třídě./15-20/
Jestli 13 procent má podprůměrnou inteligenci, to je nějak zajímavě spočítaný průměr ....
Ano, poslat tyto děti do "běžných" škol bylo správné pravdoláskařské rozhodnutí. Ublížilo naprosto všem. Dětem s IQ 70, dětem inteligentním ve stejné třídě, učitelům, rodičům..
Na co zase nějaký manuál. Učitelé mají pedagogické vzdělání tak si poradí, ale problém je, že v přeplněných třídách se ani s manuálem nic moc nezmůže. Stejně ho nejspíš vymýšleli odborníci kteří učili pouze na studiích při praxi a teď si sedli za stůl a něco hodili na papír. Vždyť to není žádná diskriminace být v pomocné škole, naopak dětem by se tam mohli více věnovat a určitě by byla spokojena i většina dětí které by si pak nepřipadaly v kolektivech v "normálních" třídách nepatřičně.
A proč vlastně o tom, zda dítě bude chodit do normální školy nebo do praktické nemohou spolurozhodovat rodiče a učitelé dané školy?
O tom kam bude dítě chodit rozhoduje vždy zákonný zástupce. Pedagogicko psychologické poradny jsou jen poradenská centra, která mohou doporučit. Bohužel ve většině sedí pracovníci, kteří si přisvojují větší kompetence nežli mají a mají tendenci direktivně nařizovat. Nezkušený rodič pak lehce podlehne tlaku. Mluvím z vlastní zkušenosti, kdy SPC nám chce syna narvat do speciální školy, přestože učitelé, i ředitel praktické školy tvrdí, že současnou praktickou zvládne. Nesmíme se nechat zviklat. To samé se týká umísťování romských dětí do praktických škol. Když rodič nechce, tak chodí na běžnou ZŠ. Jediný problém je v tom, že takové děti mívají integrační Individuální výukový plán a někteří učitelé se jim nechtějí řídit - moc práce.
Máte pravdu v tom, že praktická škola je pro takto postižené dítě zlatá střední cesta. Proč nevynikat mezi sobě rovnými a tím si dodávat i sebevědomí, nežli být podprůměrná?
Hm, hraničáři. Další z politicky korektních eufemismů? Stejně jako třeba Afroameričani, senioři, potřební, handicapovaní,sociálně vyloučení, atd.
Nic proti tomu, ale tenhle výraz mi připadá pitomý a navíc zavádějící, plete se totiž s pohraničníky...
Tak jistě, každý má na to, aby prolezl jakoukoliv školou. Jenom je potřeba dostatečný počet asistentů a individuální výuka. Takto klidně zvládnou i vysokou... Všichni...