Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trať odsouzená po povodních k zániku dostává troleje, cenou jsou výluky

Cestující na železniční trati Šumperk - Kouty nad Desnou čekají měsíce komplikací, kdy budou muset kvůli stavbě trolejového vedení kombinovat železnici a autobusy. Je to cena za to, že v prosinci už pojedou po plně elektrifikované trati, kde budou místo motoráků jezdit ekologické elektrické vozy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M98a19r17t67i87n 60M78u72s29i93l 4770451773711

Osobně to považuji za vyhozené peníze. Jsou jiné tratě, které by potřebovaly elektrifikovat nebo napřímit. A tahle to rozhodně není.

+3/−2
12.5.2015 21:30

A45n36d71r24e45j 26O91l18e50k86s76a 3265351277611

Z pohledu národního dopravce - Svatá pravda. Ten chtěl dráhu dávno zrušit.

0/0
13.5.2015 11:01

M21i63r26o59s69l19a71v 65Z18i46k97m88u81n80d 7519363184523

Omyl, národní dopravce hodlal trať opravit, zakázal mu to ministr dopravy Martin Říman z ODS (druhá vláda Václava Klause), protože by to bylo plýtvání penězi daňového poplatníka ...

0/0
30.5.2015 18:14

M87i72r23o97s92l12a45v 86Z89i67k30m89u70n35d 7609213174403

Národní dopravce chtěl trať opravy, zakázal mu to lakomý minstr dopravy Martin Říman (ODS), který tak chtěl chránit peníze daňového poplatníka ... protože podle jeho názoru byla železnice zbytečná ...

0/0
30.5.2015 18:18

Z61d84e17n61ě72k 69J63a76n47o36u20t 1372985604681

Good work. R^ Protažení ke sjezdovkám je dobrý nápad, přímé vlaky Kouty-Olomouc také (a v sezóně rzchlík Koutz-Brno). Výhledově by to ale chtělo tunel pod Červenohorským sedlem.

P.S. Doufám že ta elektrifikace "nezařízne" trať do Sobotína.

+2/−1
12.5.2015 19:40
Foto

P72e46t53r 47P23r70o23c24h82á28z13k45a 3272746722374

Ani elektrifikace téhle trati moc nepomůže. Ke zkrácení jízdní doby může dojít pouze v případě že vlak nebude zastavovat na každé zastávce.Tím pádem se ale sníží obslužnost. Určitou možností záchrany je protažení trati až ke sjezdovkám. Pak možná alespoň v zimním období o sobotách a nedělích trať bude zisková. Jinak se nejspíš nic nezmění. Spočítají li se investice vložené od povodní do této trati pak autobusová doprava by tam se stejnou frekvencí ale větší rychlostí mohla jezdit zadarmo ještě dalších deset let.

+4/−2
12.5.2015 18:48

H69o72n21z74a 33K45a35r10á52s43e25k 1645181762628

Manipulativní lež "35 vs. 20 minut cestovní doby" se opakuje. Těch 20 minut je údajem pro zrychlené (ne-li zcela bezzastávkové) vlaky, které budou znamenat o to horší obslužnost nácestných zastávek (anebo nutnost výraznějšího navýšení počtu spojů).

Hm, "ekologické" elektrické vozy. A co když namítnu, že lehký motorák (nebo dvouvozová motorová jednotka) jsou ekologičtější než těžší třívozová elektrická jednotka (kde výroba té elektřiny pro pohon také nemusí být bůhvíjak ekologická), hm?

Přímé vlaky pojedou "až do Zábřeha"? A proč ne až do Olomouce?

A proč nejezdily přímé vlaky právě až do Zábřehu až do onoho roku 2009, kdy došlo k drátizaci té trati Zábřeh - Šumperk? Tady něco nehraje.

Ale co to, najednou se píše o nutnosti dokoupit nové elektrické soupravy? Přitom pisálkové ještě nedávno psali o tom, jak se to obejde bez navýšení počtu souprav s tím, že jen odpadne dlouhý dosavadní prostoj elektrických jednotek v Šumperku...

+2/0
12.5.2015 18:40

A68n68d31r97e87j 16O72l93e68k47s70a 3345431687341

Když Vám ty dráty nad tratí vadí, tak na ně nekoukejte. Platíte to snad? Jestli cítíte nějakou škodu na veřejném blahu autobusové dopravy, pak mám pro Vás jednu překvapivou informaci; kam jezdí pohodlný vlak, tam vzrostou ceny nemovitostí. S nimi přicházejí další služby obyvatelstvu, další sídla firem....ale to věděli už naši předkové v 19.století páry :-)

0/0
13.5.2015 11:00

J45a12n 74V97a49l64o87u84c44h 6372207538930

Ano, platíme. Trať je hrubě ztrátová, ostatně jako plno dalších lokálek, kde jezdí "vlaky" s kapacitou autobusu (ona i ta dvouvozová Regionova je tam jen kvůli alespoň nějakým nízkopodlažním spojům, jednovozová se nedělá a dát tam něco za zahraničí - Stadler jezdí mezi Zábřehem a Č. Třebovou, když se ten kolejový mor prasí za plotem ve Škoda-Parsu, je politicky neprůchodné - výroba paskvilů přece v regionu snižuje nezaměstnanost), který žere na dotacích méně než polovinu. 

Teď tam za velké prachy vrazí dráty a pošlou tam jednotky s ještě větší přepravní kapacitou (kdyby jely z Koutů bez zastávky do Olmika, aspoň by mohly dovážet čerstvý vzduch;-D), prodlouží se oběžná doba, bude potřeba více vozů (tedy další investice do zbytečné kapacity) anebo tu déle budou strašit 40 let stará Tornáda.

ČD trať po povodních odepsaly, obce a dopravce (tehdejší Connex, dnešní Arriva) ji opravili, teď na ni opět pustí ČD. Ty budou nasazovat ony kapacitnější (méně využitá, tedy více dotovaná) vozidla a do roka začne řev, že jim Arriva bere zákazníky a je třeba se soukromníka zbavit. Kraj vyhoví (ČD přece pojedou až do Olomouce či Nezamyslic, ne jen do Šumperka), Arrivu vyškrtá. Jelikož vozy ČD jsou prázdné, ti z Arrivy se do nich vejdou, takže místo vlaku po hodině (střídavě ČD - Arriva) to bude jezdit po dvou. Ti, co jim to nebude vyhovovat, najdou jiný způsob dopravy, ztráta se prohloubí a kraj dosype... 

Stojí ta elektrifikace kvůli pár víkendům v zimě (s jedním, párem vytížených vlaků) za to?

Asi jo, když se to správně podá - z Koutů v Šumperku za 20 minut... Takovouhle průměrnou rychlost horko těžko dosáhnou osobáky mezi Přerovem a Olomoucí, kde jezdí po koridoru a jen se 3 mezilehlými zastávkami, ne se stáním (s prominutím) u každé psí boudy.

0/0
13.5.2015 13:50

A78n55d58r15e16j 65O44l75e94k76s83a 3315951787511

Hrubě ztrátová? Tak to rychle nahlašte do Bruselu, že dotace na elektrifikaci je hrubá chyba. Oni to určitě nevědí. Jinak celkově nerozumím, jestli se Vám záměr líbí, nebo nelíbí. Je to prostě investice do infrastruktury. Ta se nevyznačuje okamžitou návratností a ani očekávat zisky z nájmu dráhy není namístě. Vydělá ale obsloužená oblast. Dlouhodobě obce podél Desné.

+1/0
13.5.2015 14:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.