Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vyhnat kola z měst bylo bláznovství, ukazuje výstava a chce to změnit

Českem putují dvě výstavy se souhrnným názvem Města s dobrou adresou. Centrum dopravního výzkumu a Asociace cykloměst chtějí jejich prostřednictvím rozproudit debatu o veřejném prostoru přátelském k cyklistům. „Změnit lidské zvyky? To je zatraceně těžké,“ míní cyklokoordinátor Jaroslav Martínek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S30t12a52n14i89s60l88a26v 77M38a13t19ě16j24k52a 2196152873529

Dobrý den přeji.Patřím také k cyklistům.Jezdím na kole do práce i nakoupit.Žiji na vesnici a tak nepotřebuji jet 500 metrů do sámošky autem.Nedávno v naší vesničce z peněz EU,vznikla cyklostezka.A začaly se dít podivné věci.Zjevili se tu cykisté typu Maratonec,Sprinter a Vochlasta.Vochlasta je pro mne nejzajímavější...ujede 10 kilometrů a musí si dát pivíčko.Pokud se nepletu tak jako účastník silničního provozu nesmí bumbat alkohol.Maratonec je celkem v pohodě jen projede a zmizí.Sprinter ve svém přiléhavém oblečku typu neoprén...drtí vše co mu přide do cesty.No a tak raději jezdím po silnici a tu drahou cyklostezku ignoruji.Nenechám se přece zabít že......? Sportu a cyklistům třikrát ZDAR.

+2/0
22.5.2015 19:17

M79a77r42t68i32n 49S27m38o52l74k84a 8839304842125

Cyklista jedouc tak 40km/h Vás zabije, a auto v 50ce, resp. 90ce ne... Hmm, zajímavá myšlenka ;-). BTW doporučují přečíst si silniční zákon celý, nejen tu část o alkoholu, ale i tu kde se píše: "je povinnen užít cyklostezku" ;-)

+2/0
23.5.2015 0:35

J50a77n 46K43a25d72l67e16c 7837155966289

Ale děte, zkuste větu "je povinnen užít cyklostezku" vysvětlit hovadu jedoucím 40km/h po chodníku...

0/0
23.5.2015 7:09

M89a45r27t37i71n 76S10m31o14l51k69a 8829804492435

Co sem taháte chodník (i když chtěl bych vidět toho borce na "žiletce", co poletí po chodníku co 50m s obrubníkem pro vjezd do brány či uličky 40kou :-D), výše se snad píše o cyklostezce, ne? Ale je-li stezka pro pěší i cyklisty, je to o ohleduplnosti, chodec i cyklista musí zapnout mozek, chodec by se mohl chovat jako na silnici - jít vlevo a nemože si pak stěžovat, že neviděl cyklistu... Je-li stezka dělená pruhem, by měli zažít rozum též oba a jít každý po své straně, čemuž mnohdy tak není a chodec co má mnohdy i dvojnásobný prostor na chodníku se roztahuje po celé cyklajdě, není se čemu divit, že pak cyklista jede po chodníku... Nicméně ať si kdo chce co chce říká, všu najdete vola a dokud volové budou kašlat na zákony, tak se můžete stavět na hlavu a bude v tom stejně bordel! :-(

+1/0
23.5.2015 10:07

J59a73n 13K53a28d88l31e22c 7127405676549

Víte, tím jak nám pořád silou cpete, že cyklistika je tak strašně výborná, zdravá, výhodná, moderní, nasíráte nás, co jsme k ní neutrální. Cyklisty potkávám denně a podle toho jak se chovaj, bych všechny cyklostezky zrušil. Prostě si je nezasloužíte.

+4/−6
22.5.2015 18:52

M36a17r20t35i84n 27S52m97o47l16k57a 8569224522835

Jistě bude tedy lepší když se všichni přesunou na silnice, ať mají týpci jako Vy více důvodů to na okresce ve stovce strhnout do příkopy, či stromu, že? :-P

0/0
23.5.2015 0:38

R79o45m36a76n 59P44o32l34á55č19e12k 5526989105

Až se začnou cyklisté chovat slušně, tak bych něco řešil...

+3/−4
22.5.2015 18:44

J24i15ř35í 41K19ü55h94r 2960416430976

Smiřte se s tím, že ve všech početnějších skupinách lidí se najdou lidé slušní, méněslušní a neslušní.

+9/0
22.5.2015 18:47

R63o96m44a21n 67P55o95l16á45č46e41k 5656149905

Ano, ale mezi většinou lidí je např. 5% blbů.. U cyklistů to vidím tak na 90%...

0/0
22.5.2015 21:39

P93e90t84r 84H78a74n24á98k 8981464916517

i mezi cyklisty plati Gaussova krivka. Takze neprehanejte ;-)

0/0
26.5.2015 17:21

B31a80r43b38o83r47a 93J42a61n79e34č88k43o51v56á 9564912641

Pokud budou cyklisti brát ohled na chodce, proč ne ...nicméně na cestě do práce máme cyklistický a chodecký pruh na jednom chodníku a je to na houby, cyklisti jezdí tak 40, kličkují mezi lidmi, hulákají na nás a někdy i sprostě nadávají, pokud nestihneme uhnout a také nás nenechají "přejít" do chodeckého pruhu a člověk musí čekat jak blbec, než přejede deset cyklistů, a pak mu ujede tramvaj. Chodecký pruh je tak úzký, že se dá jít jen husím pochodem za sebou v každém směru. Já osobně se domnívám, že chodník má sloužit v první řadě k chůzi.

Samozřejmě druhým extrémem jsou maminky s kočárky přes celou šířku chodníku/cyklostezky, s pobíhajícími dětmi okolo.

+1/−1
22.5.2015 18:05

P27e60t13r 22Č55e64r32m48á97k 9458745759130

To jsou blázni... Dnes je naopak problém opačný - ta podpora cyklistiky je až absurdní, děje se i ve městech které jsou svojí rozlohou pro cyklisty absolutně nevhodné, cyklopruhy se dělají na úkor všech ostatních (uberou chodník pro chodce, nebo pruh pro auto, a nebo místo za parkování), a to pro skupinu která ve většině měst nepřekročí 2-3%. ;-€

+12/−6
22.5.2015 17:50

M74a35r11t18i57n 28S19m57o41l21k59a 8959444332675

Nemyslíte, že i takové číslo stojí za to aby se ti cyklisti nemotali pod koly aut? Našel jsem na netu, že na stezce Greenwayse mezi 18.8 a 5.10, tj. za 52 dni projelo 18,7 tisíc cyklistů, tj. cca 15 cyklistů za hodinu (pokud by jezdili 24 hodin, což jistě nejezdí, takže můžeme uvažovat i o 30 za hodinu), to je už snad víc než dost dobrý důvod je odstranit ze silnice, ne?

0/0
23.5.2015 0:52

P52e16t81r 24Č78e61r53m25á76k 9798355489770

Myslím že číslo 2-3% je absolutně nedostačující k tomu aby se kvůli němu omezovalo těch 97-98% zbývajících, tedy jak řidičů, chodců, parkujících.

+4/−1
23.5.2015 0:54

M98a80r55t39i91n 60S33m22o81l84k40a 8769924692785

Omezení, že ukrojíte 50cm z 3m pruhu pro ~1,8m vozidlo je opravdu nesnesitelné :-D. Nemluvě o tom omezení, že podél cesty postavíte souběžný, metrový pruh asvaltu (či škváry) a vyženete tak kola ze silnice pryč... :-P

0/0
23.5.2015 10:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.