Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vyhnat kola z měst bylo bláznovství, ukazuje výstava a chce to změnit

Českem putují dvě výstavy se souhrnným názvem Města s dobrou adresou. Centrum dopravního výzkumu a Asociace cykloměst chtějí jejich prostřednictvím rozproudit debatu o veřejném prostoru přátelském k cyklistům. „Změnit lidské zvyky? To je zatraceně těžké,“ míní cyklokoordinátor Jaroslav Martínek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S25t93a77n54i84s41l60a43v 89M57a56t46ě19j47k18a 2686302433449

Dobrý den přeji.Patřím také k cyklistům.Jezdím na kole do práce i nakoupit.Žiji na vesnici a tak nepotřebuji jet 500 metrů do sámošky autem.Nedávno v naší vesničce z peněz EU,vznikla cyklostezka.A začaly se dít podivné věci.Zjevili se tu cykisté typu Maratonec,Sprinter a Vochlasta.Vochlasta je pro mne nejzajímavější...ujede 10 kilometrů a musí si dát pivíčko.Pokud se nepletu tak jako účastník silničního provozu nesmí bumbat alkohol.Maratonec je celkem v pohodě jen projede a zmizí.Sprinter ve svém přiléhavém oblečku typu neoprén...drtí vše co mu přide do cesty.No a tak raději jezdím po silnici a tu drahou cyklostezku ignoruji.Nenechám se přece zabít že......? Sportu a cyklistům třikrát ZDAR.

+2/0
22.5.2015 19:17

M82a14r82t19i41n 29S65m83o34l22k61a 8169864982715

Cyklista jedouc tak 40km/h Vás zabije, a auto v 50ce, resp. 90ce ne... Hmm, zajímavá myšlenka ;-). BTW doporučují přečíst si silniční zákon celý, nejen tu část o alkoholu, ale i tu kde se píše: "je povinnen užít cyklostezku" ;-)

+2/0
23.5.2015 0:35

J84a75n 59K15a39d12l30e77c 7287295356599

Ale děte, zkuste větu "je povinnen užít cyklostezku" vysvětlit hovadu jedoucím 40km/h po chodníku...

0/0
23.5.2015 7:09

M12a33r25t20i76n 11S83m17o50l42k88a 8939454532225

Co sem taháte chodník (i když chtěl bych vidět toho borce na "žiletce", co poletí po chodníku co 50m s obrubníkem pro vjezd do brány či uličky 40kou :-D), výše se snad píše o cyklostezce, ne? Ale je-li stezka pro pěší i cyklisty, je to o ohleduplnosti, chodec i cyklista musí zapnout mozek, chodec by se mohl chovat jako na silnici - jít vlevo a nemože si pak stěžovat, že neviděl cyklistu... Je-li stezka dělená pruhem, by měli zažít rozum též oba a jít každý po své straně, čemuž mnohdy tak není a chodec co má mnohdy i dvojnásobný prostor na chodníku se roztahuje po celé cyklajdě, není se čemu divit, že pak cyklista jede po chodníku... Nicméně ať si kdo chce co chce říká, všu najdete vola a dokud volové budou kašlat na zákony, tak se můžete stavět na hlavu a bude v tom stejně bordel! :-(

+1/0
23.5.2015 10:07

J93a59n 64K45a93d40l32e48c 7457835546829

Víte, tím jak nám pořád silou cpete, že cyklistika je tak strašně výborná, zdravá, výhodná, moderní, nasíráte nás, co jsme k ní neutrální. Cyklisty potkávám denně a podle toho jak se chovaj, bych všechny cyklostezky zrušil. Prostě si je nezasloužíte.

+4/−6
22.5.2015 18:52

M39a52r11t62i40n 22S10m40o33l31k88a 8469944192965

Jistě bude tedy lepší když se všichni přesunou na silnice, ať mají týpci jako Vy více důvodů to na okresce ve stovce strhnout do příkopy, či stromu, že? :-P

0/0
23.5.2015 0:38

R86o77m34a27n 26P45o66l75á65č33e68k 5696249185

Až se začnou cyklisté chovat slušně, tak bych něco řešil...

+3/−4
22.5.2015 18:44

J92i92ř71í 40K27ü39h33r 2210886860416

Smiřte se s tím, že ve všech početnějších skupinách lidí se najdou lidé slušní, méněslušní a neslušní.

+9/0
22.5.2015 18:47

R14o41m21a63n 36P42o56l56á44č22e50k 5576169295

Ano, ale mezi většinou lidí je např. 5% blbů.. U cyklistů to vidím tak na 90%...

0/0
22.5.2015 21:39

P64e22t17r 44H85a74n87á40k 8691194236947

i mezi cyklisty plati Gaussova krivka. Takze neprehanejte ;-)

0/0
26.5.2015 17:21

B53a32r78b79o57r53a 22J38a38n14e61č44k53o69v42á 9364672601

Pokud budou cyklisti brát ohled na chodce, proč ne ...nicméně na cestě do práce máme cyklistický a chodecký pruh na jednom chodníku a je to na houby, cyklisti jezdí tak 40, kličkují mezi lidmi, hulákají na nás a někdy i sprostě nadávají, pokud nestihneme uhnout a také nás nenechají "přejít" do chodeckého pruhu a člověk musí čekat jak blbec, než přejede deset cyklistů, a pak mu ujede tramvaj. Chodecký pruh je tak úzký, že se dá jít jen husím pochodem za sebou v každém směru. Já osobně se domnívám, že chodník má sloužit v první řadě k chůzi.

Samozřejmě druhým extrémem jsou maminky s kočárky přes celou šířku chodníku/cyklostezky, s pobíhajícími dětmi okolo.

+1/−1
22.5.2015 18:05

P57e80t31r 81Č21e20r68m97á81k 9528545399520

To jsou blázni... Dnes je naopak problém opačný - ta podpora cyklistiky je až absurdní, děje se i ve městech které jsou svojí rozlohou pro cyklisty absolutně nevhodné, cyklopruhy se dělají na úkor všech ostatních (uberou chodník pro chodce, nebo pruh pro auto, a nebo místo za parkování), a to pro skupinu která ve většině měst nepřekročí 2-3%. ;-€

+12/−6
22.5.2015 17:50

M80a92r26t29i60n 13S22m42o69l10k61a 8179364832125

Nemyslíte, že i takové číslo stojí za to aby se ti cyklisti nemotali pod koly aut? Našel jsem na netu, že na stezce Greenwayse mezi 18.8 a 5.10, tj. za 52 dni projelo 18,7 tisíc cyklistů, tj. cca 15 cyklistů za hodinu (pokud by jezdili 24 hodin, což jistě nejezdí, takže můžeme uvažovat i o 30 za hodinu), to je už snad víc než dost dobrý důvod je odstranit ze silnice, ne?

0/0
23.5.2015 0:52

P50e30t28r 96Č42e50r61m47á71k 9118955689460

Myslím že číslo 2-3% je absolutně nedostačující k tomu aby se kvůli němu omezovalo těch 97-98% zbývajících, tedy jak řidičů, chodců, parkujících.

+4/−1
23.5.2015 0:54

M84a23r55t84i58n 31S90m72o75l25k17a 8179574452475

Omezení, že ukrojíte 50cm z 3m pruhu pro ~1,8m vozidlo je opravdu nesnesitelné :-D. Nemluvě o tom omezení, že podél cesty postavíte souběžný, metrový pruh asvaltu (či škváry) a vyženete tak kola ze silnice pryč... :-P

0/0
23.5.2015 10:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.