Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vyhnat kola z měst bylo bláznovství, ukazuje výstava a chce to změnit

Českem putují dvě výstavy se souhrnným názvem Města s dobrou adresou. Centrum dopravního výzkumu a Asociace cykloměst chtějí jejich prostřednictvím rozproudit debatu o veřejném prostoru přátelském k cyklistům. „Změnit lidské zvyky? To je zatraceně těžké,“ míní cyklokoordinátor Jaroslav Martínek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S59t18a71n36i37s12l74a24v 64M61a64t67ě25j25k73a 2236692753649

Dobrý den přeji.Patřím také k cyklistům.Jezdím na kole do práce i nakoupit.Žiji na vesnici a tak nepotřebuji jet 500 metrů do sámošky autem.Nedávno v naší vesničce z peněz EU,vznikla cyklostezka.A začaly se dít podivné věci.Zjevili se tu cykisté typu Maratonec,Sprinter a Vochlasta.Vochlasta je pro mne nejzajímavější...ujede 10 kilometrů a musí si dát pivíčko.Pokud se nepletu tak jako účastník silničního provozu nesmí bumbat alkohol.Maratonec je celkem v pohodě jen projede a zmizí.Sprinter ve svém přiléhavém oblečku typu neoprén...drtí vše co mu přide do cesty.No a tak raději jezdím po silnici a tu drahou cyklostezku ignoruji.Nenechám se přece zabít že......? Sportu a cyklistům třikrát ZDAR.

+2/0
22.5.2015 19:17

M44a95r61t22i30n 22S90m11o45l88k32a 8369724772515

Cyklista jedouc tak 40km/h Vás zabije, a auto v 50ce, resp. 90ce ne... Hmm, zajímavá myšlenka ;-). BTW doporučují přečíst si silniční zákon celý, nejen tu část o alkoholu, ale i tu kde se píše: "je povinnen užít cyklostezku" ;-)

+2/0
23.5.2015 0:35

J17a17n 90K77a97d71l70e77c 7497265546909

Ale děte, zkuste větu "je povinnen užít cyklostezku" vysvětlit hovadu jedoucím 40km/h po chodníku...

0/0
23.5.2015 7:09

M68a69r61t53i80n 76S47m81o62l56k58a 8159254212735

Co sem taháte chodník (i když chtěl bych vidět toho borce na "žiletce", co poletí po chodníku co 50m s obrubníkem pro vjezd do brány či uličky 40kou :-D), výše se snad píše o cyklostezce, ne? Ale je-li stezka pro pěší i cyklisty, je to o ohleduplnosti, chodec i cyklista musí zapnout mozek, chodec by se mohl chovat jako na silnici - jít vlevo a nemože si pak stěžovat, že neviděl cyklistu... Je-li stezka dělená pruhem, by měli zažít rozum též oba a jít každý po své straně, čemuž mnohdy tak není a chodec co má mnohdy i dvojnásobný prostor na chodníku se roztahuje po celé cyklajdě, není se čemu divit, že pak cyklista jede po chodníku... Nicméně ať si kdo chce co chce říká, všu najdete vola a dokud volové budou kašlat na zákony, tak se můžete stavět na hlavu a bude v tom stejně bordel! :-(

+1/0
23.5.2015 10:07

J77a74n 39K37a94d47l73e66c 7157785966659

Víte, tím jak nám pořád silou cpete, že cyklistika je tak strašně výborná, zdravá, výhodná, moderní, nasíráte nás, co jsme k ní neutrální. Cyklisty potkávám denně a podle toho jak se chovaj, bych všechny cyklostezky zrušil. Prostě si je nezasloužíte.

+4/−6
22.5.2015 18:52

M49a73r28t21i95n 75S31m31o40l83k44a 8509584352945

Jistě bude tedy lepší když se všichni přesunou na silnice, ať mají týpci jako Vy více důvodů to na okresce ve stovce strhnout do příkopy, či stromu, že? :-P

0/0
23.5.2015 0:38

R87o60m58a84n 62P86o96l91á12č19e87k 5596529945

Až se začnou cyklisté chovat slušně, tak bych něco řešil...

+3/−4
22.5.2015 18:44

J13i55ř74í 82K20ü96h18r 2440446620396

Smiřte se s tím, že ve všech početnějších skupinách lidí se najdou lidé slušní, méněslušní a neslušní.

+9/0
22.5.2015 18:47

R92o88m42a93n 40P88o78l68á52č84e15k 5566939445

Ano, ale mezi většinou lidí je např. 5% blbů.. U cyklistů to vidím tak na 90%...

0/0
22.5.2015 21:39

P78e51t80r 26H11a17n25á77k 8361364376697

i mezi cyklisty plati Gaussova krivka. Takze neprehanejte ;-)

0/0
26.5.2015 17:21

B66a47r37b85o53r25a 94J55a68n96e64č97k71o30v19á 9894102201

Pokud budou cyklisti brát ohled na chodce, proč ne ...nicméně na cestě do práce máme cyklistický a chodecký pruh na jednom chodníku a je to na houby, cyklisti jezdí tak 40, kličkují mezi lidmi, hulákají na nás a někdy i sprostě nadávají, pokud nestihneme uhnout a také nás nenechají "přejít" do chodeckého pruhu a člověk musí čekat jak blbec, než přejede deset cyklistů, a pak mu ujede tramvaj. Chodecký pruh je tak úzký, že se dá jít jen husím pochodem za sebou v každém směru. Já osobně se domnívám, že chodník má sloužit v první řadě k chůzi.

Samozřejmě druhým extrémem jsou maminky s kočárky přes celou šířku chodníku/cyklostezky, s pobíhajícími dětmi okolo.

+1/−1
22.5.2015 18:05

P96e98t80r 48Č41e55r36m28á43k 9558235259620

To jsou blázni... Dnes je naopak problém opačný - ta podpora cyklistiky je až absurdní, děje se i ve městech které jsou svojí rozlohou pro cyklisty absolutně nevhodné, cyklopruhy se dělají na úkor všech ostatních (uberou chodník pro chodce, nebo pruh pro auto, a nebo místo za parkování), a to pro skupinu která ve většině měst nepřekročí 2-3%. ;-€

+12/−6
22.5.2015 17:50

M15a66r69t31i40n 41S65m40o88l61k47a 8749814862825

Nemyslíte, že i takové číslo stojí za to aby se ti cyklisti nemotali pod koly aut? Našel jsem na netu, že na stezce Greenwayse mezi 18.8 a 5.10, tj. za 52 dni projelo 18,7 tisíc cyklistů, tj. cca 15 cyklistů za hodinu (pokud by jezdili 24 hodin, což jistě nejezdí, takže můžeme uvažovat i o 30 za hodinu), to je už snad víc než dost dobrý důvod je odstranit ze silnice, ne?

0/0
23.5.2015 0:52

P53e79t97r 34Č77e26r38m37á88k 9288165819590

Myslím že číslo 2-3% je absolutně nedostačující k tomu aby se kvůli němu omezovalo těch 97-98% zbývajících, tedy jak řidičů, chodců, parkujících.

+4/−1
23.5.2015 0:54

M35a81r49t41i53n 44S58m40o11l98k77a 8589434782185

Omezení, že ukrojíte 50cm z 3m pruhu pro ~1,8m vozidlo je opravdu nesnesitelné :-D. Nemluvě o tom omezení, že podél cesty postavíte souběžný, metrový pruh asvaltu (či škváry) a vyženete tak kola ze silnice pryč... :-P

0/0
23.5.2015 10:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.