- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dobrý den přeji.Patřím také k cyklistům.Jezdím na kole do práce i nakoupit.Žiji na vesnici a tak nepotřebuji jet 500 metrů do sámošky autem.Nedávno v naší vesničce z peněz EU,vznikla cyklostezka.A začaly se dít podivné věci.Zjevili se tu cykisté typu Maratonec,Sprinter a Vochlasta.Vochlasta je pro mne nejzajímavější...ujede 10 kilometrů a musí si dát pivíčko.Pokud se nepletu tak jako účastník silničního provozu nesmí bumbat alkohol.Maratonec je celkem v pohodě jen projede a zmizí.Sprinter ve svém přiléhavém oblečku typu neoprén...drtí vše co mu přide do cesty.No a tak raději jezdím po silnici a tu drahou cyklostezku ignoruji.Nenechám se přece zabít že......? Sportu a cyklistům třikrát ZDAR.
Cyklista jedouc tak 40km/h Vás zabije, a auto v 50ce, resp. 90ce ne... Hmm, zajímavá myšlenka ;-). BTW doporučují přečíst si silniční zákon celý, nejen tu část o alkoholu, ale i tu kde se píše: "je povinnen užít cyklostezku" ;-)
Víte, tím jak nám pořád silou cpete, že cyklistika je tak strašně výborná, zdravá, výhodná, moderní, nasíráte nás, co jsme k ní neutrální. Cyklisty potkávám denně a podle toho jak se chovaj, bych všechny cyklostezky zrušil. Prostě si je nezasloužíte.
Jistě bude tedy lepší když se všichni přesunou na silnice, ať mají týpci jako Vy více důvodů to na okresce ve stovce strhnout do příkopy, či stromu, že? :-P
Až se začnou cyklisté chovat slušně, tak bych něco řešil...
Smiřte se s tím, že ve všech početnějších skupinách lidí se najdou lidé slušní, méněslušní a neslušní.
Pokud budou cyklisti brát ohled na chodce, proč ne ...nicméně na cestě do práce máme cyklistický a chodecký pruh na jednom chodníku a je to na houby, cyklisti jezdí tak 40, kličkují mezi lidmi, hulákají na nás a někdy i sprostě nadávají, pokud nestihneme uhnout a také nás nenechají "přejít" do chodeckého pruhu a člověk musí čekat jak blbec, než přejede deset cyklistů, a pak mu ujede tramvaj. Chodecký pruh je tak úzký, že se dá jít jen husím pochodem za sebou v každém směru. Já osobně se domnívám, že chodník má sloužit v první řadě k chůzi.
Samozřejmě druhým extrémem jsou maminky s kočárky přes celou šířku chodníku/cyklostezky, s pobíhajícími dětmi okolo.
To jsou blázni... Dnes je naopak problém opačný - ta podpora cyklistiky je až absurdní, děje se i ve městech které jsou svojí rozlohou pro cyklisty absolutně nevhodné, cyklopruhy se dělají na úkor všech ostatních (uberou chodník pro chodce, nebo pruh pro auto, a nebo místo za parkování), a to pro skupinu která ve většině měst nepřekročí 2-3%.
Nemyslíte, že i takové číslo stojí za to aby se ti cyklisti nemotali pod koly aut? Našel jsem na netu, že na stezce Greenwayse mezi 18.8 a 5.10, tj. za 52 dni projelo 18,7 tisíc cyklistů, tj. cca 15 cyklistů za hodinu (pokud by jezdili 24 hodin, což jistě nejezdí, takže můžeme uvažovat i o 30 za hodinu), to je už snad víc než dost dobrý důvod je odstranit ze silnice, ne?